Volkswagenin surkea huolto

Aloittaja JaakkoS, 07.04.14 - klo:12:38

« edellinen - seuraava »

JaakkoS

Noh...alkaa tässä oma tarinani vw huoltoliikkeestä.

Kyseessä siis oma uppi, josta tuli ensimmäinen huoltoreissu, kun navigaattori ei enää toiminut. Ekalla kerralla se vaihdettiin mukisematta uuteen.
Vein tokan kerran huoltoon. Bluetoothin kautta kun soittaa musiikkia, niin musiikki pätkähtelee. Kokeiltu eri kännyillä, ja kaikilla sama vika. Tuota ongelmaa ei ollut siinä alkuperäisessä navigaattorissa. Toinen ropleema oli se, että verhoilu nitisi oikeasta A-pilarista. Koko vitun huollon mukaan ei ollut missään vikaa? Siis mitä vittua. Kuvittelevatko he minua tyhmäksi, vai onko siellä heltech jonnet vääntäneet läpällä koko työn ohi. Vituttaa se, että kun vika on, mutta se ei löydy. Ja tuli maksettua vielä sijaisautoki omasta pussista......huom. autolla ikää vasta reilu kuukausi.

Tänään töihin ajettaessa, töyssyissä vasemmasta takaiskarista kuuluu rähinää. Muista tuota ongelmaa ei ole, eikä mitään ääniä kuulu. Onko tämä nyt huono sattuma vai paska vitsi. Vienkö autoni huoltoon 3 kerran, mutta jos vikaa taas ei löydy.

Onko muilla ollut vastaavia shaisse kokemuksia. Kyseessä vw herttoniemi

kt

Mää en tienny, että siellä kehä kolmosen sisällä on vain yksi VW-huolto. Meillä täällä preerialla on VW-huoltoja melkein joka notkossa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tapanixxx

Noi pikku nitinät ja natinat kuuluu miltei kaikkiin normihintaisiin autoihin. Joissakin poikkeustapauksissa joku saattaa saata sellaisen yksilön mikä ei resonoi.

qsla

Taitaa nykyään tämä "huolto" , olla sitä että vaihdetaan osia, sen perusteella mitä testeri kertoo. Jos ei vikakoodia niin eipä suostuta vaihtamaan. Ohjelmistopäivityksiä ja kyselyitäkin laitetaan eteenpäin mutta homma jää yleensä siihen. Muutama vuosi takaperin varasin huoltoon ajan tänne Tampereelle , jossa piti selvittää CC:n ,Repsikanpuolen B-pilarin sisältä kuuluvaa rätinää ja samalla kuljettajan ratin takaa kuuluvaa outoa ja hel**** ärsyttävää natinaa. Noh kahden tunnin jälkeen ilmoitettiin että ongelmat ovat poissa. Tyytyväisenä hyppäsin autoon ja rupesin siinä katselemaan ,että autolla ei ollut ajettu kuin 200m trip mittarin mukaan ja eikös ne äänet heti tulleet takaisin ennenkuin pääsi edes hämeenkadun mukulakivitystä ajamaan.
Kurvasin takasin ja ilmoitin että ongelma ei ole hävinnyt mihinkään ja pyysin selitystä mitä olivat tehneet. Insinööri iloisesti hymyillen sanoi  "vikakoodit on luettu ei vikoja". Rupesin siinä sitten utelemaan ,että mistälähtien niitä hiirenpesiä on testerillä selvitelty. Asia tuli lopulta korjattua vasta kun vein auton huoltoon ostopaikkaan jossa asentaja sai käyttää koko työpäivän hiiriä etsiskellen.  Ei pelkästään ajanut 20km/h huoltohallia ympäri vaan lähti pidemmälle reissulle.

Mutta se täytyy sanoa huoltohenkilöiden, insinöörien ja asentajien + kauppiaiden puolustukseksi ,että nykyautot ovat lähtökohtaisesti sontaa. Kymmenen viimevuoden aikana olen ostanut 5 uutta autoa ja yksikään ei ole ollut viaton. En usko että se merkkiä vaihtamalla paranee. Mutta downgrade hengellä jos ostaisi 20v vanhan leimatun mersun  taikka tojotan niin voisin ehkä saavuttaa sen hintalaatusuhteen mitä toivon autolta .  SORRY meni offtopicik!=)

Tiedän että on varmasti ärsyttävää kun on ongelmia uuden autonsa kanssa ja eivät meinaa huollossa saada niitä kuntoon ja olisi varmasti parempaakin tekemistä kun siellä huollossa ravata. Toivottavasti saat auton sellaiseen kuntoon kun sen kuuluisi olla!
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

JaakkoS

hommaa pahentaa se,että ei suostu maksamaan sijaisautoa itse, vaan mun pitää maksaa. Kuluttajaviraston sivuilla sanotaan kuitenkin,e että niiden kuuluisi maksaa ne :o. . taidan tänään lähtee niille aukomaan päätä...

qsla

Lainaahommaa pahentaa se,että ei suostu maksamaan sijaisautoa itse, vaan mun pitää maksaa. Kuluttajaviraston sivuilla sanotaan kuitenkin,e että niiden kuuluisi maksaa ne :o. . taidan tänään lähtee niille aukomaan päätä...

Tämäntakia en ole vaihtanut autoni ostopaikkaa. Aina on huittisten laatuautossa järjestynyt sijaisauto jolla pääsee liikkumaan. Eikun kauppiaan oveen koputtamaan ja minua on palveltu mallikkaasti! Tuntuvat ymmärtävän kaupanteon jalon taidon ja katsovat asiakas-suhdetta longterm mallilla!
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

pomo

Onneksi löytyy muitakin  merkkihuoltoja,suosittelen sellaista, joka ei ole vw autoja myyvän liikkeen yhteydessä vaam firma, joka pelkästään huoltaa. Todennäköisyys paremmalla palvelulle on ilmeinen, koska noihin pitää erikseen mennä eli pitää tarjota jotain parempaa jotta on asiakkaita!

Noita nitinöitä on valitettavasti kaikille merkeillä ja aluksi vastaus on aina tuo. Kokemuksia nitinöistä in kaverien kautta ainakin vw lisäksi, hondalta,tojotalta, bemarilta ja volvolta. Ensin ei oo vikaa ja jos jaksaa valittaa niin se löytyy. Noktten etsimiseen menee kallista korjaamoaikaa, joten noita ei mielellään etsitä... Eihän maahantuoja noista tskuu töistä sentään kuluttajahintaa maksa!

JaakkoS

muissa korjaamoissa kai ei tehdä noita takuuseen? Vaaditaan merkkikorjaamo?

Huikko

Maahantuojan valtuuttama merkkihuolto jolla on oikeus tehdä takuutöitä.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

tet

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 07.04.14 - klo:14:02
hommaa pahentaa se,että ei suostu maksamaan sijaisautoa itse, vaan mun pitää maksaa. Kuluttajaviraston sivuilla sanotaan kuitenkin,e että niiden kuuluisi maksaa ne :o. . taidan tänään lähtee niille aukomaan päätä...

Mene ihmeessä. Kyllä se sijaisauto kuuluu saada ilmaiseksi takuukorjauksen ajaksi.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

JaakkoS

Eli siis kuuluu saada ilmainen sijaisauto?

tet

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 07.04.14 - klo:14:51
Eli siis kuuluu saada ilmainen sijaisauto?

Kyllä, tavanomaiseen käyttöön kuuluu saada sijaisauto ilmaiseksi. Jos ajat sillä Upilla taksia, niin siihen käyttöön et saa. ;D Takuukorjaus ei saa koskaan maksaa asiakkaalle mitään, eli vain muuttuvat kustannukset kuten bensat ym. pitää itse maksaa, mutta sijaisauton vuokraa ei tarvitse maksaa. Tieto löytyy esim. tästä dokusta, sivu 11:

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/40232336-3463-43d4-83a2-63b775b50ff3/Virhevastuu+ja+takuu+autokaupassa.pdf

Jos eivät anna sijaisautoa vaikka etukäteen sitä pyydät, niin sitten voit vuokrata auton ja viedä laskun heille.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Golffari7

Omasta mielestä ainakin vw center Espoossa tökkii pahemman kerran syystä, että asioit ''huoltoneuvojan'' kanssa. Nämä henkilöt ovat yleensä tiskillä työskenteleviä tyttöjä, jotka harvemmin tietävät autoista erityisen paljon. Näille yrität kertoa, mikä autossa on vikana ja he kirjaavat ylös mitä sattuvat ja eivät muista/osaa tilata oikeaa osaa huoltoa varten, mikä ilmeisesti ainakin joissain tilanteissa jää heidän vastuulleen. Yhden kerran olen vääntämällä vääntämisen jälkeen päässyt asioimaan suoraan mekaanikon kanssa ja se onkin ainoa kerta, kun huolossa tapahtui sitten jotain konkreettista. Esimerkiksi biliahan on kääntänyt asian taas täysin päälaelleen omamekaanikko palvelun myötä. Siellä huoltoaika varataan suoraan mekaanikolta eikä kommunikoinnissa muutenkaan ole mitään ylinmääräisiä välikäsiä.

corex

Itse kävin vv-auto hertsikassa ahtimen vaihdossa takuuseen.  Kun hain auton niin rupes tulee öljyn käry sisälle autoon ekoissa valoissa. Tulin himaan ja avasin konepellin niin siellä oli öljyt valunut pitkin konetta öljynsuodattimesta kun ilmeisesti olivat irroittaneet sen asennuksen ajaksi. Ja toinen vika löytyi samantien kun katoin laturia niin siellä oli laturin herätepiuha kytkemättä.


Octavia RS TDI -08

Tourano

Volkswagenin huoltokokemukset ovat olleet pääasiassa positiivisia kun takuuasioiden hoito jätetään laskuista mutta nyt viimeisimmän huoltokäynnin (normaali Longlife-huolto) aikaansaannoksia on korjattu merkkiliikkeessä jo kaksi kertaa eikä ne kyllä vielä sittenkään kuntoon tulleet. Enää en viitsi viedä kun ei kerran kuntoon saada. Auto sentään oli huoltoon mennessä ehjä ja kolinaton.

Tietystä syystä ei edes harmita.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

JaakkoS

Onko teillä kokemusta tai mahdollista tietoa siitä, että jos pahimassa tapauksessa joutuu purkamaan kaupat.
Kuinka helposti tuo onnistuu, vai vaatiko samat kivut kun lapsen synnytykseen? Vai soitanko heti korkeampaan instanssiin, tällee pahan varalle.
Tänään oli vierailemassa, niin kirjasivat tiedot ylös ja sanoivat, että aamulla huomenna heti soittaa huoltopäälikkö.

Seat eEML-xxx

eikös kyseessä ole Navicon laite:  Navigonin maahantuoja Suomessa (mm. jälleenmyynti-, hinta- ja takuutiedot):

Citypro Oy
Insinöörinkatu 7 A
00880 Helsinki
+358 (0)9 755 2740
tarmo.timonen@citypro.fi

Navigonin asiakaspalvelu:
09 2311 4600
support.fin@navigon.com
Avoinna arkisin klo 10â€"18, palvelua suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi

Dirti

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 07.04.14 - klo:18:42
Onko teillä kokemusta tai mahdollista tietoa siitä, että jos pahimassa tapauksessa joutuu purkamaan kaupat.
Kuinka helposti tuo onnistuu, vai vaatiko samat kivut kun lapsen synnytykseen? Vai soitanko heti korkeampaan instanssiin, tällee pahan varalle.
Tänään oli vierailemassa, niin kirjasivat tiedot ylös ja sanoivat, että aamulla huomenna heti soittaa huoltopäälikkö.

Ite olen asioinut vv-centerillä Herttoniemessä. Takuuseen kuuluvat korjauksista jokainen kussut jollakin tapaa, parhaimmillaan saaneet vian korjattua mutta tuhonneet auto lisää. Puolenvuoden sisällä käytin autoa tuolla määräaikaishuolto mukaan lukien 5 kertaa kun aina joutu menemään uudestaan kun mikään ei onnistunut. Mutta kun sai jutella huollon päällikön kanssa niin aina alkoi homma toimimaan, siitä iso plussa miinuksiin joukkoon.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

kt

Niin  ja se vika pitää näyttää kädestä pitäen. Että tuossa helisee ja täällä kolisee tai kun rattia kääntää näin, niin oikean pyörän vetoakseli lonksuttaa. Tai tälleen video nykii ja entinen ei nykinyt. Parasta on tehdä yhdessä ajolenkki ja todeta ne viat. Sitten keskustelette, että miten vika korjattaisiin ja meneekö korjaus takuuseen. Se viallisuus pitää yhdessä todeta, jos ei noin tehdä, niin auton  saa entisellään takaisin.

Sitten jos eivät ole samaa mieltä, vaikka lonksetta kuuluu ja väittävät, ettei se ole vikaa ja kaikissa autoissa kuuluu samoin, niin sitten voi alkaa miettiä lisää etenemistapoja.

Ja jos takuukorjaus kestää tunnin, niin ei siinä kannata alkaa autoa vuokraamaan. Voi pyydellä koeajaa jotakin, jos ei tuntia kärsi kahvitella.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

V-O

Lainaus käyttäjältä: kt - 07.04.14 - klo:18:54
Niin  ja se vika pitää näyttää kädestä pitäen.
Ja jos et näytä vikaa niin kuulet ettei saaneet vikaa päälle. Samat ongelmat joka mokomalla marmorilla...

JaakkoS

#20
Lainaus käyttäjältä: V-O - 07.04.14 - klo:19:03
Ja jos et näytä vikaa niin kuulet ettei saaneet vikaa päälle. Samat ongelmat joka mokomalla marmorilla...

Tää on muuten niin totta :D. Laite on siis vuoden 2014 versio, ja GARMIN merkkiä.
Miksi nuo perkeleet eivät osaa tehdä sitä... ja se hetki kun ne kertoo sulle tuon, ettei vikaa ollut. Alkaa jo itse tuntua itseään tyhmäksi

MarkoL

Aika karua luettavaa tämä ketju, varsinkin kun itse olen erään marmoritiskin takana töissä. Ei, kyseessä ei ole volkkari-huolto eikä edes henkilöautokorjaamo, onneksi. Kun asiakkaan näkökulmasta asiat on hoidettu edellä kerrotuilla tavoilla, niin ei hyvältä vaikuta.

Omassa työpaikassani asiakastyytyväisyys ja asiakkaan etu koetaan todella tärkeänä ja sen eteen tehdään töitä. Ei me mitään taikureita tietysti olla ja kaikille sattuu virheitä, mutta yritetään kuitenkin parhaamme. Tehdään asiakkaalle näkymätöntä pohjatyötä jo ennen kuin asiakas saapuu. Varaudutaan muutenkin asiakkaan käyntiin. On oltava oikeita osia ja homman osaava asentaja. Takuutyöt hoidetaan vähintään yhtä hyvin kuin muutkin, vaikka ne ei mikään bisnes olekaan. On muistettava, että on se kyltti katolla ja se velvoittaa hoitamaan ne kunnolla. Tästähän voisi kirjoittaa vaikka romaanin mutta summa summarum: tyytyväinen asiakas tulee toistekin. Ei korjauttamaan meidän mokailuja vaan ostamaan palveluita ja varaosia eli tuomaan meille leivän. Joku saattaa jopa vierailla autokauppiaan luona ja valita saman merkin seuraavaksikin autoksi.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

popmheffalumpy

itse en voi käsittää sitä miksi takuutöihin suhtaudutaan niin nuivasti. ikäänkuin uutena auton ostavien ei kuuluisi saada vastinetta rahalleen toimivan / ongelmattoman auton muodossa. muutenkin ryhtiliike olisi paikallaan asenteella "meillä huolletut autot ovat kerralla kunnossa". ikäväkyllä asiakas tuntuu testaavan sen laadun. pienemmissä ns korjaamotoimintaa harjoittavissa yrityksissä / huoltoketjuissa työmoraalin on pakko olla automaattisesti parempi kun muuten asiakkaat äänestää keinolla jonka osaavat parhaiten eli jaloillaan.

JaakkoS

Jatkoa asiaan...
Päällikkö lupasi soitaa 2 päivää sitten, eikä soittanut. Lopulta soitin hänelle itse. Väitti kovasti, että sijaisauto ei ole ilmainen. Sanoi vielä, että jos telkkarisi menee rikki, et saa huollon ajaksi uutta telkkaria. En viitsinyt edes väittää vastaan, olin vain hiljaa. Sanoo vaan, että odotellaan maahantuojalta vastausta. Tuostakin on jo viikko kulunut. Mitäh seuraavaksi teen ;( epätoivoinen.....koko alusta jo kolisee

wilp_

Lainaus käyttäjältä: JaakkoS - 10.04.14 - klo:08:21
Jatkoa asiaan...
Päällikkö lupasi soitaa 2 päivää sitten, eikä soittanut. Lopulta soitin hänelle itse. Väitti kovasti, että sijaisauto ei ole ilmainen. Sanoi vielä, että jos telkkarisi menee rikki, et saa huollon ajaksi uutta telkkaria. En viitsinyt edes väittää vastaan, olin vain hiljaa. Sanoo vaan, että odotellaan maahantuojalta vastausta. Tuostakin on jo viikko kulunut. Mitäh seuraavaksi teen ;( epätoivoinen.....koko alusta jo kolisee

Ja kyllä saa telkkarin, jopa Gigantista jossa palvelu muuten on vain tyhjä sana...

kt

Kannattaa laittaa ylös nuo yhteydenottoajat asioinnin suhteen huoltoon päin. Parempi olisi tietysti saada vaikka sähköpostiin jotain faktaa, josta ilmenee miten olet yrittänyt asiaa hoitaa saadaksesi auton kuntoon.

Auton myyjältähän voisi kysyä vaikkapa sähköpostilla, että miten tässä hänen mielestään kuuluu edetä, että auto tulisi kuntoon. Kirjoitat siihen sähköpostiin kaiken näkyviin, mitä on jo tapahtunut ja odotat häneltä kannanottoa. Alkuuun ei kannata alkaa kauppaa purkamaan, vaan alkuun pitää olla yhteistyöhalukas.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Arte

En tiedä rajoittuuko vain Klonkswagenin huoltoon. Ei ole hurraamista AC Herttoniemen huollostakaan. Vaihdoin AC Vantaalle.

Ostin 2010 autoni 2013 käytettynä ja 8tkm ajettuna.

S-tronic nykii.

Tästä 3-4 reissua marmorille. Mekatroniikkaa/kytkinpakkaa ei suostuttu vaihtamaan. Vaikka kysyin että auttasko jommankumman vaihto. Softalla he yrittivät selvitä.

Välillä oli vikakoodiakin huoltoneuvojan puheiden mukaan pukannut ja sitten ei ollutkaan. Koskaan.

Lopuksi minulla ajelutettiin jostain nykäisty A4:nen jossa oli sama vika. Ja vakuutettiin että tää on ihan ominaisuus.

Yritin kaupan purkua(kuluttajaviraston neuvon mukaan) sen varjolla että nykimistä ei lukenut missään ostamisen aikana enkä sitä "ominaisuutta" ostanut.

Homma loppu sitte siihen lakimiehen meiliin, jossa lakimies totesi että kaupan purkua ei voi tehdä kun autossa ei ole vikaa.

"Aha tää on sitte ihan normaalia että laatikko nykii." Kamuilla on kans audeja quattrolla, pitkittäismoottorina ja stronikkina. Ei ne nyi vaikka kylmänä lähteekin.

Mut ihan sama, ajellaan nyt tolla kun seuraava auto ei varmasti ole konsernista.
-TSI
-DSG
-Mutteri/huono ohjattavuus(raportoitu diudista, skodillakista, klonkswagenista ja seatista näilläkin foorumeilla)
-Öljyn syönti

Tää on sitä teknistä etumatkaa ja laatuun pitää vaan tottua.
-Tekninen etumatka = Kuluttaja testaa tekniikkaa
-Laatu = Sitä on montaa eri laatua(Laadun tuntu vs. Laadukkaasti tehty vs. Laadukkaat osat)

Sori avautuminen.
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

popmheffalumpy

niin ei tunnu vw.llä olevan normaalina käytäntönä antaa takuuhuollonkaan ajaksi sijaisautoa ilmasiksi käyttöön jota en oikein ymmärrä itsekkään. autoani hankkiessa otin siihen huoltosopimuksen ja olisin ottanut mielelläni myös sijaisautopalvelun. hieman selvittelin että onko sijaisautopalvelu vain määräaikaishuollon ajaksi vai myös minkä huollon ja tai korjauksen ajaksi niin vastaus on että sijaisautopalvelu on huoltosopimuksessa vain määräaikaishuollon ajaksi. tämähän ei mielestäni ole sillon varsinaisesti lisäarvopalvelu vaan lähinnä huono vitsi. miksi ottaa huoltosopimukseen sijaisautopalvelu jos sitä ei saa käyttöönsä jokaisen korjaamokäynnin ajaksi.

corex

Liikkumisturva antaa sijaisauton jos pitää takuuseen jotain korjata. Kannatta lukaista mitä liikkumisturva pitää sisällään.
Octavia RS TDI -08

popmheffalumpy

liikkumisturva lienee vaan sitä varten jos auto lakkaa toimimasta käytössä. http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw5.nsf/0/29317F85C19E72A2C22572440030B5BE?OpenDocument

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy