Vikakoodi P2015 Imuputken läppien asennon anturi

Aloittaja ST, 02.04.14 - klo:15:45

« edellinen - seuraava »

makevw

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.04.18 - klo:19:59
Vaikuttaisi tuo Dieselgeek'in osa sellaiselta, että sen pystyisi printtaamaan 3D tulostimella? Normi lanka tuskin kelpaa kun lämpötila noilla nurkilla on lähellä 100 astetta. Itse en moista printteriä omista, mutta on hankintalistalla... Sen kiinitysosan joutuisi ehkä väkertämään alumiinista.

Ebaytä kattelin nii esim. irlannista parillakympillä sama palikka lähtis. Näyttää va oleen savotta. Imusarja kai se o ruuvatta irti ja sen edestä ensin putkia jne...kohteena 2010 2ltdi golffi. Sentää toi imusarja etupuolella moottoria jos jotain positiivistä hakee.  :D
Liikunta haisee hielle ja urheilu haisee bensalle.

o.b.

No nyt olis 3D-printterikin. Prusa 3d Mk3 taisi olla malli. Kallis ku mikä, mutta on se sitten hyvä ;D Tekemisen ja mallintamisen olen ulkoistanut pojalle kun hanskaa ne hommat paremmin ;D

Jos joku tuollaisen kilkkeen tilaa, voisin lainata sitä hetken ja vähän mittailla... Ehkä siitä saisi skannattua sen sivuprofiilinkin skannerilla ja työntömitalla loput ???

Passat3C4Motion

Kas meidän 2.s autoon Audi A3 2,0 moottorilla CBBB v.2008 tuli sama herja /ajettu n. 300 tkm. Kävin ohjelmoimassa läpät pois käytöstä Jyväskylässä. Nyt ei herjaa.. ajo jatkuu..
EX Passat 4 Motion, nyt Scout III

o.b.

Vaikuttiko mitenkään alavääntöön tai muuhun?

Noiden läppien tarkoitus on sulkea toinen imukanava sylintereiltä pienillä kierroksilla, jolloin sylinteriin syntyy parempi pyörre ja polttoaineseos palaa tasaisemmin/paremmin.

DPF saattaa tukkeentua hieman nopeammin :o

ikajukka

Täällä myös ilmestyi vikavalo pimenevien syysiltojen iloksi muutama päivä sitten vikakoodin P2015 kera.. Tilasin rajoitinpalikan Tafmet- nimisestä paikasta eilen... 22,50â,¬ postikuluineen.. ;D

WW

Itsellä Passat 3C 2009 103kw tdi. Kyseinen P2015 sytytti valon ensimmäisen kerran kaksi vuotta sitten. Saattoi palaa viikon tai kuukauden, ja sitten aina välilä sammui. Mukavasti osui aina katsastus siihen rakoon kun ei palanut, joten ei tarvinnut korjata. Ajamiseen ei ollut mitään näkyvää vaikutusta, eikä päästöihinkäään.
Nyt on sitten palanut viimeisen vuoden yhtäjaksoisesti, ja koska en jaksanut ajoissa tilata sopivaa osaa, narahti myös katsastuksessa kiinni.

DieselGeekin osa sopii alumiiinisen imusarjan kanssa, mutta ei muovisen. Ja niitä muovisiakin on kaiketi erilaisia, joten olkaa tarkkana kun tilaatte. Ebaysta löysin omaani sopivan, saksasta 20.90â,¬ kotipostiin toimitettuna.
https://www.ebay.com/sch/m.html?_odkw=&_ssn=speed*&_armrs=1&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=p2015&_sacat=0
Toinen on alumiinisarjaan ja toinen muoviseen sopiva.
Tuolla kauppiaalla oli hyvä hakulaite osan sopivuuden testaukseen omaan autoon.

Omassani imusarja on muovinen, eikä säätövipuun pääse käsiksi ilman koko imusarjan, ja sadan johdon/letkun irrotusta, joten jätin sen homman korjaamon tehtäväksi. Odottelen juuri soittoa pajalta että saisi noutaa pois. Imusarjan irrotukselle ja korjauspalikan asennukselle antoivat hinta arvion 270â,¬.
VW Passat Variant 2.0 tdi DSG -09; 162tkm->
VW Passat Variant 1.9 tdi A -98; 159tkm->437tkm

WW

Noniin, auto on nyt haettu pajalta.
Asensivat sovitusti sen korjauspalan, sovitulla hinnalla, ja kaikki toimii nyt kuten pitääkin.
Vikavalo on sammunut ja vikakoodit kuitattu.
Ei muuta kuin nokka kohti uusintakatsastusta...

Samssoni

Liityn kerhoon. ~300tkm ajettu 2.0 TDi -10 ja p2015 koodihan sieltä paljastu sillon. 525e koko imusarja ja työt päälle. Itse en mekaanikko ole että olisin osannut mitään tehdä. Soittelin ja sain kiinni myös jonku imusarja spesialistin. Saman verran olisi maksanut että kaveri olisi modannu sillai että läpät olisivat aina auki. Käteen myös tästä kaikesta jäi uusi läppämoottori jos joku tarvii.

ikajukka

Mulla oma auto -09 Superb. Tuohon alumiiniseen imusarjaan oli tosi helppo tuo palikka laittaa, noin 10 minuutin homma.. :)

WW

Just noin.
Itse tunsin suunnatonta kateutta kaikkia niitä kohtaan joilla on alumiinisarja, heti kun tajusin että omassa Pasuunassa on muovinen.

kannus

Heips
Onko kellään tietoa mistä sais kiinnitysruuvin. Juurikin tuohon moottorin kiinnitykseen mihin tuo korjauspala tulee. Hävitin yhden ja on aikas harvalla kierteellä. Ei löytynyt pulttikaupasta.

Kimbyyri

Autossani alkoi hehkun valo vilkkumaan, pakkasaamu käynnistyksessä. Ja vikakoodi p3138 short to plus. Viittaa ilmeisesti tuohon läppä systeemiin. Mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen ei ilmene. Vain pakkas-aamuina . Mikähän mahtaa olla vialla.

Ja autohan on 2.0tdi 2007

o.b.

Ja millähän Kiinan ihmeellä tuo on luettu?

Ross-tech mukaan tuo tarkoittaa "19594/P3138/012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation" ja käsittääkseni 2007 2.0 TDi koneessa noita läppiä ajetaan alipainekellolla ja ECU ei tiedä mitään läppien asennosta. CR-koneissa sitten läppien säätö moottorilla ja läppien asennon tunnistus. Korjatkaa jos olen väärässä ???

Eli luetuta vikakoodit VCDS:llä tai vähintäänkin OBDEleven:llä ja palaa asiaan.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 06.12.18 - klo:21:51

Ross-tech mukaan tuo tarkoittaa "19594/P3138/012600 - Intake Manifold Runner Control: Regulation Deviation" ja käsittääkseni 2007 2.0 TDi koneessa noita läppiä ajetaan alipainekellolla ja ECU ei tiedä mitään läppien asennosta. CR-koneissa sitten läppien säätö moottorilla ja läppien asennon tunnistus. Korjatkaa jos olen väärässä ???

Viittaisiko vikakoodi kuitenkin tuohon dieseleissä olevaan sammutusläppään? https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk2/drive_unit/2.0/125_kw_tdi_pd_engine/fuel_preparation_system_diesel_injection/repairing_the_diesel_direct_injection_system_control_unit/intake_manifold_with_component_parts_summary_of_components/ osa numero 13

Puuhapeke

Onko kukaan poistanut kyseisiä läppiä imusarjasta? Kansiremontin yhteydessä putsasin oman imusarjan ja huomasin että yhden akselin "laakeroinnin" olevan irti ja pyörivän akselin ympärillä. Irroitin laakeroinnin ja imusarja takaisin paikalleen. 2.0Tdi 125kw - 07.

o.b.

On monikin poistanut.

Olisi kiva tietää, vaikuttako se mitenkään alavääntöön tms? Ideahan on se, että tarvittaessa toisen imuventtiilin kautta tuleva ilma estetään ja sylinteriin muodostuu tehokkaampi pyörre, jonka ansiosta polttoaine palaa paremmin ja aiheuttaa vähemmän päästöjä. Päästövähennysten takia en suosittele toimenpidettä tehtäväksi >:(

Puuhapeke

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.12.18 - klo:01:11
On monikin poistanut.

Olisi kiva tietää, vaikuttako se mitenkään alavääntöön tms? Ideahan on se, että tarvittaessa toisen imuventtiilin kautta tuleva ilma estetään ja sylinteriin muodostuu tehokkaampi pyörre, jonka ansiosta polttoaine palaa paremmin ja aiheuttaa vähemmän päästöjä. Päästövähennysten takia en suosittele toimenpidettä tehtäväksi >:(

Onko akselin läpi vientejä tulpattu mitenkään vai vain akseli pois ja kovaa ajoa?

o.b.

Päädyssä oleva reikä oli tulpattu pelkästään siinä moottorissa, jonka äskettäin purin.

Kimbyyri

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 06.12.18 - klo:21:51

Mulla on icar scan. Sillä olen yrittänyt roplailla. Kyllä sillä sopeutukset ja vikamuistit on ihan hyvin toiminut. Kun on pari kolme automerkkiä huollettavina (transit,c5,fabia,passat) niin ei ole tullut VCDS:ää hommattua.

o.b.

Alumiinisiin imusarjoihin olisi vielä muutama korjaussarja myynnissä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=41246.0

Kimbyyri

Lainaus käyttäjältä: Kimbyyri - 08.12.18 - klo:07:59
Mulla on icar scan. Sillä olen yrittänyt roplailla. Kyllä sillä sopeutukset ja vikamuistit on ihan hyvin toiminut. Kun on pari kolme automerkkiä huollettavina (transit,c5,fabia,passat) niin ei ole tullut VCDS:ää hommattua.

Kaasuläppäkotelon vaihdolla vika poistui.

jifi

Lainaus käyttäjältä: WW - 28.11.18 - klo:16:24
Just noin.
Itse tunsin suunnatonta kateutta kaikkia niitä kohtaan joilla on alumiinisarja, heti kun tajusin että omassa Pasuunassa on muovinen.
Onnistuu kohtuu helposti ilman muovisen imusarjan irroitusta. Tuossa linkki https://youtu.be/hSHNwGuFXUs

Passat 1.8tsi

Itsellä on 08 vuoden 1.8tsi passat joka alkoi herjata tuota imuläppä vikaa. Onko noita rajoitinpalikoita 1.8tsi moottoriin kun kaikki jutut on melkein vain tdi moottoreihin. Jos jollakin on tietoa ja osaa neuvoa miten saan helpoiten valon pois niin täällä otetaan mielellään vastaan.✌

o.b.

Käsittääkseni bensamoottoreihin ei ole rajoitinpalikkaa.

Katso, liikkuuko läpät ollenkaan. Alipainekellolta menevä vipu voi olla irti tai läpät jumissa. Vuoto alipaineletkuissa yms. Läppäakselin toisessa päässä on anturi (potentiometri), joka mittaa avauskulmaa. Risa tai johtovikaa?

Passat 1.8tsi

Selvä juttu. Aloinkin epäilemään että taitaa olla näin että bensamoottoriin ei palikkaa ole. Mutta kiitos paljon👍😊

juh062

Munkin passat ccssä tuo vikakoodi kummitellut jo hetken. Vaihdoin uuden toimilaitteet. Vikakoodi tuli heti uudestaan. Poistin vikakoodin eilen uudestaan 90â,¬ maksaneella testerillä/vikakoodin poistajalla. Luulen että parin kylmäkäynnistyksen jälkeen vikakoodi tulee uudestaan. Jos tulee vaihdan uuden muovisen tankon toimilaitteen ja läppäakselin väliin - niin jos niitä saa volkkarilta varaosina...

o.b.

Lainaus käyttäjältä: juh062 - 14.12.20 - klo:09:16
Munkin passat ccssä tuo vikakoodi kummitellut jo hetken. Vaihdoin uuden toimilaitteet. Vikakoodi tuli heti uudestaan. Poistin vikakoodin eilen uudestaan 90â,¬ maksaneella testerillä/vikakoodin poistajalla. Luulen että parin kylmäkäynnistyksen jälkeen vikakoodi tulee uudestaan. Jos tulee vaihdan uuden muovisen tankon toimilaitteen ja läppäakselin väliin - niin jos niitä saa volkkarilta varaosina...
Mikä vuosimalli ja moottorikoodi tuossa CC:ssä?

Voin katsella, josko tuohon saa merkkarilta mitään pienempää varaosaa kuin koko imusarjan. Dieseleissä ei saa mitään kokonaista imusarjaa (toimilaitteineen) pienempää ::)

Dieselin korjauspalikoita (muovi/alu/V6) löytyy vielä minulta jos jollain tarvetta on

nurmageddon

Mulla syttyi tuossa syksyllä kyseinen vikakoodi Tiguaniin (TDI 2.0 vm. -09). Se syttyi sen jälkeen, kun uusin korjaamolla polttoainesuodattimen rungon. En tiedä liittyikö se ollenkaan siihen, mutta pihasta lähtiessä valo paloi aina tähän viikkoon saakka. Nyt sitten laitettiin kaverin kanssa osa paikalleen ja vikakoodi poistui saman tien. Osan tilasin käyttäjältä o.b. , joka toimitti osan välittömästi ja sopuhintaan.

Pietaa

Hei, Keltä löytyy 2.0tdi palikkaa 03L129711AG muoviseen imusarjaan ja siihen ohjetta miten asennetaan?

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: Pietaa - 20.03.24 - klo:13:07Hei, Keltä löytyy 2.0tdi palikkaa 03L129711AG muoviseen imusarjaan ja siihen ohjetta miten asennetaan?

Mahdatko tässä tarkoittaa pelkkää läppämoottoria vai koko imusarjaa? Antamallasi varaosanumerolla antaa ETKA koko imusarjan.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099

Uusi VAG-foorumi avattu, liity mukaan:
keskustelu.vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (198hv/355Nm)
- A6 S-line 55 TFSIe 2.0 DLGA 2021 (367hv/500Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy