2.0 TDI Bluemotion 2010, 60 000 km kokemuksia

Aloittaja joukose, 31.05.10 - klo:19:54

« edellinen - seuraava »

joukose

Nyt on sitten tullut täyteen 60 000 kilometriä kyseisellä mallilla 14.7.2009-31.5.2010.

Kokemuksina mm. seuraavaa:

Keskikulutus pääasiassa moottoritieajossa 4,9 l/100 km, jossa mukana myös jälkiasennetun webaston käyttö tankkaus.com
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=33795

Ajotietokoneen kulutusnäyttö näyttää 8 % liian pieniä lukemia.

Tuulilasi naarmuuntuu herkemmin kuin vanhassa 2001 mallisessa autossani. Yhden talven jäljiltä tuulilasissa paljon pieniä jälkiä vähän isompien hiekkasirujen iskeytymisestä tuulilasiin. Selvä vähän harmaampi alue repsikan puoleisen pyyhkijän vasemmanpuoleisesta asennosta. Tuntuu siltä että maantieajossa tämä tuulilasi naarmuuntuu niin että on vaihtokunnossa 250 000 km jälkeen. Toisaalta pehmeämpi tullilasin materiaali on tehnyt sen että kiveniskemistä ei ole lähtenyt yhtään säröä etenemään. Selvää kuitenkin on että tällä tuulilasilla ei hiekkatiellä ajella rekan perässä ilman huomattavia jälkiä.

Pakokaasujärjestelmän automattinen puhdistus 600 km välein nostaa aavistuksen kulutuslukemia.

Sedanissa takalasi pysyy aina puhtaana keleistä riippumatta.

Rekisterikilven valot herkkiä vioittumaan 30000 km huollossa korjattiin vasen valo kun palaa silloin tällöin samoin 60000 huollossa korjataan oikea valo samasta syystä.

Pakkasilla takaluukun kansi jaksaa ponnahtaa auki 2007 mallissa ei jaksanut aueta.

Pakkasella tod. näk. EGR venttiilin (-30- -15 C) huurtuminen aiheutti kaksi kertaa tehohävikkiä mutta poistui uudella softalla, alaosan grillin peitteellä ja lämpöisessä tallissa yön yli seisottamisella (helmikuussa 2010).

Joskus sähköinen käsijarru ei automaattisesti mene pois päältä peruutettaessa vaikka turvavyö kytkettynä.

ESP estää peräkärryn kanssa ylämäkeen peruuttamista. ESP siis tällöin pois päältä.

Kone jaksaa vetää hyvin 1000 kg trailerikuormaa.

Moottoritieajossa huoltovälinäyttö on pyytänyt LL huoltoa 30000 km välein. Tosin eka öljynvaihdon teetin ylimääräisenä 14000 km ajon jälkeen.

Öljyä kuluu n. 0,7 l/30000 km.

Yhtään matkan viivästyttävää tai pysäyttävää korjaus/huoltotoimenpidettä ei ole tien päällä tarvinnut tehdä.
Kaiken kaikkiaan suosittelen.

Long Life öljyt kannatta silloin kun ajat vähintään sen verran että öljyt vaihdetaan vuoden välein. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

joukose

Nyt sitten ajeltu 76000 km eikä mitään uutta ja ihmeellistä ole ilmaantunut. ;D
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Kapa

Onko kyseessä se matalaviritteinen 2,0 TDI?

joukose

Kyllä eli 81 kw.
Tiedätkö muuten onko näissä 81 kw ja 103 kw koneissa erona vain se että turbo on eri kokoinen vaiko moottorinohjausyksikölläkö pelkästään tehoja muutettu ?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

tarzi

Sullakin tulee kivasti kilsoja  ;) Itellä tulee auto ens viikolla kolmen kk ikäiseks ja kilsoja nyt 16 000, eli aika samaa tahtia ku sulla ;)

Monestihhan noissa on  vain softaeroa, ei ne tolkuttoman montaa eri ahdintakaan viitti valmistaa.
- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

Kapa

Kone on varmasti käytännössä yksi taloudellisimpia. Taisi olla Passatissakin varsin vähän aikaa käytössä. Senhän korvasi 1.6 TDI, joka ainakin EU-mittausten mukaan on taloudellisempi. Käytäntö saattaa olla tosin toisin. Lienekkö enää muissa käytössä, paitsi Yetissä, jos siinäkään?

tarzi

- Audi a6 allroad quattro 3.0 tdi tiptronic - 07 350hp/750nm "hybrid"


- Skoda Octavia Combi 2.0 TDi DSG -06 elegance sport

pulttiboi

Oma golffini on tuolla samalla koneella manuaalilaatikolla. 37000 km mittarissa ja ei pienintäkään teknistä vikaa, kop kop. Kylmimmillään viime talvena -35 asteen pakkasesta käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta. Alkuperäisillä 16 tuumasilla renkailla kulutus tankkausten perusteella lähes aina 3,7-4,3 litran väliin.  17 tuumasilla 225 leveillä kesärenkailla nousee noin puol litraa. Ajo 75% maantieajoa. Ajotietokone näyttää 0,1-0,3 l todellista pienempää kulutusta.
Kysymys kuuluu, mihin tarvitaan sitä 1,6 dieseliä kun kuuleman mukaan kuluttaakin enemmän kuin tämä niin golffissa kuin ocussakin? Ainut mikä ärsyttää on pitkät välityksen mutta kaipa se sitten auttaa pienentämään kulutusta. Kokonaisuutena tyytyväinen 81kw Tdi-koneeseen mutta saisihan sitä tehoa olla aina hieman enemmän..

Erkka

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 31.08.10 - klo:21:47
Oma golffini on tuolla samalla koneella manuaalilaatikolla. 37000 km mittarissa ja ei pienintäkään teknistä vikaa, kop kop. Kylmimmillään viime talvena -35 asteen pakkasesta käyntiin kuin sen kuuluisan palmun alta. Alkuperäisillä 16 tuumasilla renkailla kulutus tankkausten perusteella lähes aina 3,7-4,3 litran väliin.  17 tuumasilla 225 leveillä kesärenkailla nousee noin puol litraa. Ajo 75% maantieajoa. Ajotietokone näyttää 0,1-0,3 l todellista pienempää kulutusta.
Kysymys kuuluu, mihin tarvitaan sitä 1,6 dieseliä kun kuuleman mukaan kuluttaakin enemmän kuin tämä niin golffissa kuin ocussakin? Ainut mikä ärsyttää on pitkät välityksen mutta kaipa se sitten auttaa pienentämään kulutusta. Kokonaisuutena tyytyväinen 81kw Tdi-koneeseen mutta saisihan sitä tehoa olla aina hieman enemmän..

Polon 1.6 TDI Bluemotionille valmistaja lupaa seuraavat kulutusarvot: kaupunki/ maantie/ yhdistetty 4.6/ 3.2/3.7. Eli matka-ajossa 80 km/tunnissa voi päästä lähelle 3.2l lukemia.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

joukose

Harmi vaan että polon kokoisella autolla ei viitsi moottoritiellä ajella pidempiä matkoja vaikka ajotuntuma onkin hyvä.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy