Superbin polttoainepumppu

Aloittaja Ribru88, 30.03.14 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Ribru88

Auto ei käynnistynyt yhtenä aamuna kun olin töihin lähdössa vaikka, edellisenä päivänä toimi ihan tavallisesti.
Sytytystulpat on vaihettu kun ne oli päässyt huonoon kuntoon. Viaksi epäillään polttoainepumppua mutta, varmoja ei täysin olla. Bensaa on tietysti lähes puoli tankkia. Kun avaimesta kääntää virrat päällee niin bensapumpun surinaa ei kuulu eikä muutakaan elämäämää näy olevan vaikka olis korvat pumpussa kiinni.
Tietääkö kukaan että käykö tuohon mun autoon tämä pumppu ja tarvitaanko vaihtotyöhön mutta?
Onko jotain eroa noilla pumpuilla kun niitä on monenlaisia?
Pumppu jonka meinaan ostaa jos se autoon käy on tämä : http://www.mister-auto.fi/fi/polttoainepumppu/bosch-0-986-580-824_g458_a0300!986!580!824.html

Auto on Skoda Superb (3U4) 2.0 (85Kw) 2003. 156 thkm.

Nykäne

Korjasin linkin:

Lainaus käyttäjältä: Ribru88 - 30.03.14 - klo:17:49
Auto ei käynnistynyt yhtenä aamuna kun olin töihin lähdössa vaikka, edellisenä päivänä toimi ihan tavallisesti.
Sytytystulpat on vaihettu kun ne oli päässyt huonoon kuntoon. Viaksi epäillään polttoainepumppua mutta, varmoja ei täysin olla. Bensaa on tietysti lähes puoli tankkia. Kun avaimesta kääntää virrat päällee niin bensapumpun surinaa ei kuulu eikä muutakaan elämäämää näy olevan vaikka olis korvat pumpussa kiinni.
Tietääkö kukaan että käykö tuohon mun autoon tämä pumppu ja tarvitaanko vaihtotyöhön mutta?
Pumppu jonka meinaan ostaa jos se autoon käy on tämä.
Auto on Skoda Superb (3U4) 2.0 (85Kw) 2003. 156 thkm.
Glf V TSI 90kW -09

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ribru88 - 30.03.14 - klo:17:49
Pumppu jonka meinaan ostaa jos se autoon käy on tämä : http://www.mister-auto.fi/fi/polttoainepumppu/bosch-0-986-580-824_g458_a0300!986!580!824.html

Auto on Skoda Superb (3U4) 2.0 (85Kw) 2003. 156 tkm.

Voisiko olla kuten ykkösocussa, viallinen polttoainepumpun rele ? Niitä meni silloin parin vuoden vanhoissakin.
Yritetään pärjätä.

Ribru88

Ei ollut polttoaineen rele. Vaihoin relen viime viikolla muttei auttanut kun se edellinenkin naksutti.

Ribru88

Vika korjattu toistaiseksi. Nostettiin autoa tunkin avulla ja kaveri löi benstankin pohjaan vasaralla muutaman kerran ja samaan aikaan minä kokeilin startata ja pruuuum! Auto lähti käyntiin. Jees kiitos vastauksista!

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Ribru88 - 31.03.14 - klo:21:56
Vika korjattu toistaiseksi. Nostettiin autoa tunkin avulla ja kaveri löi benstankin pohjaan vasaralla muutaman kerran ja samaan aikaan minä kokeilin startata ja pruuuum! Auto lähti käyntiin. Jees kiitos vastauksista!

Olisiko hapettumaa polttoainepumpun liittimissä tai navoissa kuten veljeni Ocu I:ssä aikoinaan..... goobye Skeida....
Yritetään pärjätä.

Ribru88

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 31.03.14 - klo:22:33
Olisiko hapettumaa polttoainepumpun liittimissä tai navoissa kuten veljeni Ocu I:ssä aikoinaan..... goobye Skeida....

En tiedä onko hapettumaa vai mitä mutta, eilen tuli ajettua pari tuntia putkeen. Auto tuli sammutettua ja käynnistettyä tosi monta kertaa ja aina lähti kerrasta pirteästi mutta, tänä aamuna kun oli töihin lähtö niin eipä alkanut millekkään. Onko pumppu caput vai onko jotain muuta? 

Ribru88

Soitin yhteen korjaamoon ja sanoivat että on huonoa kokemusta pelkästä bensapumpun vaihdosta ja että, kannattaa vaihtaa koko tankkivarustus. Työ tulisi yhteensä maksamaan 290 euroa jos se edullinen tankkivarustus käy mun autoon.
Jos netistä tuon mister auton bensapumpun joka tulee "asennusmateriaalilla" niin onko se sama asia kun tuo tankkivarustus?
Jos on sama niin saisin tuon homman hoidettua eräällä korjaamolla hintaan 140e.
En saa liitettyä kuvaa kun tulee virhe liitteen koosta (Kuva 11kt).

Enhancer

Jos sen pumpun vaihtaa vanhaan tankkilaitteeseen, joutuu siinä jonkin verran tekemään patenttiratkaisuja jotta pumpun saa kunnolla liitettyä vanhoihin letkuihin.

Itse kyllä vaihtaisin koko tankkilaitteen, ei kannata tuolla hintaerolla ottaa riskiä että patentit pettävät ja auto jää taas tielle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Ribru88

Juu en ottanut riskiä ja tilattiin varaosaliikkeestä koko paketti ja hintakin oli vain 105e. Vien huomenna auton tuonne luottamaani korjaamoon.

Ribru88

Pumppu vaihettiin ja matka jatkuu. Kiitos vastauksista taas!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy