Takalasipyyhkijän moottorin vaihtaminen

Aloittaja #8, 27.03.14 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

Onko kokemusta. Pyyhkijä elää omaa elämää ja pyyhkiessä ei jaksa moottori veivata pyyhkijää kuin 5cm, jonka jälkeen putoaa alas lasin raameilta ja hieroo siellä peltiä vasten itseään. Moottorissa ei tunnu kädellä käännätellessä mitään vastusta.. ilmeisesti oelkkä moottorinvaihto voisi riittää? Onkohan net missä hinnoissa?

Kiitos!

duke7

Ettei olisi varsi rikki? Minun Passatista hajosi nyt talvella varren pesä eli akseli pyörii nyt tyhjää. Alussa oireet olivat juuri tuollaisia ja nyt ei liiku ollenkaan. Pitäisi ostaa uusi.
Varren kunnon näkee kun irrottaa sen suojakannen akselin kohdalta.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ok. Täytyneepä hieman tutustua varteen tarkemmin kunhan kerkeän.

JMTL

Mulla oli sama homma. Oli pakkasessa mennyt varressa oleva muovi halki, ja akseli pyöri tyhjää. Tilasin ebaysta uuden varren, ja oiskohan hintaa ollu n.20â,¬.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

mankinen

Itsellä meni se muovi kanssa talvella hajalle. Voisiko joku laittaa linkkiä mistä saisi uutta tilailtua :)
Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TDI DSG 2014
VW Golf Variant 1.4TSi DSG 2008 (vaimon)

Sampomies

Ei toi montaa kymppiä maksanu marmorillakaan kun viime talvena semmosen hain. Olipahan kyllä homma saada se hapettunut metalli irtoamaan akselista.  ;)

JMTL

Tämmösellä varaosakoodilla oman oon ostanu: 6Q6 955 707C kannattaa katella ebaysta.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

Pyyhkijätsydeemissähän on se suojakupu, jonka alla mutteri, jonka irroittamalla pyyhkijä saattaa lähteä helevettiin. No mulla oli niin tönkissä koko hela hoito, että jouduin ihan miehekkäästi repäsemään varren irti. No kysymys kuuluukin, että kuuluisiko sen uritetun osan lähteä irti moottorista joka tulee pyyhkijän varren reijän sisälle? Eli sellainen "holkki"? Tilasin uuden varren jossa tuo samainen "holkki" paikoillaan. Tai sitten suattaapi se olla niinkin, että mulla on väärä osa kädessä...

duke7

Kyllä sen pitäisi lähteä pois eli holkki on vanhasta varresta jäänyt osa. Noin ne taitaa yleensä hajota ja joudut luultavasta sahaamaan sen holkin katki että saat pois.
Täällä on ihan hyvät kuvat aiheesta ja muutenkin juttua: http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/rear_wiper_arm/

Done. Sahata piti tosiaan holkki pois. Hyvin istu uusi varsi, mutta muovisessa suojakupissa ei ollut pesimelle reikää. Puukolla ja pyöreällä viilalla tuli melko hyvä  ;)

Kiitos avusta veljet  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy