Astunko Passat-kakkaan

Aloittaja Danger1, 27.03.14 - klo:10:47

« edellinen - seuraava »

Danger1

Heippa. Harkitsen 270 tkm ajetun 2.0 tdi Passatin-08 ostamista. Autossa ei ole hiukkasloukkua. Pumppusuuttimet on vaihdettu. DSG-vaihteisto pelasi koeajolla ihan ok. Auto on ollut 150 tkm asti taksi Hlinnassa. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Savutusarvo oli katsastuksessa ylärajoilla, mutta katsastaja kehoitti ajamaan motarilla ennen seuraavaa katsastusta. Olen enemmän Volvomiehiä, joten kysyisin, että olenko astumassa kakkaan? Auto on erittäin siisti niin sitältä kuin ulkoa. Vaihdelaatikko mietityttää...

JaskaPankuttaja

Tuon ikäisissä 3C Passateissa ei maali/ruostevauriot ole kovin harvinaisia.
Kannattaa katsella listojen reunat, ovien saumat ja oikeastaan koko maalipinta huolella läpi.

Maahantuoja/tehdas korvaa/korjaa noita vielä tuon ikäisissä ainakin jos huoltokirja on täydellinen.
Pari tapausta tiedän ettei puutteellisella huoltokirjalla ole maalivikoja enää korjattu.

Danger1

Kiitos vastauksesta. Maalipinta ja saumat olivat erittäin siistit. Onko käsitystä, että miten tuo vaihdelaatikko voisi kestää. Kyse on tietysti käytetystä autosta ja sellaisessa on käytetyn riskit.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Danger1 - 27.03.14 - klo:10:47
Heippa. Harkitsen 270 tkm ajetun 2.0 tdi Passatin-08 ostamista. Autossa ei ole hiukkasloukkua. Pumppusuuttimet on vaihdettu. DSG-vaihteisto pelasi koeajolla ihan ok. Auto on ollut 150 tkm asti taksi Hlinnassa. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Savutusarvo oli katsastuksessa ylärajoilla, mutta katsastaja kehoitti ajamaan motarilla ennen seuraavaa katsastusta. Olen enemmän Volvomiehiä, joten kysyisin, että olenko astumassa kakkaan? Auto on erittäin siisti niin sitältä kuin ulkoa. Vaihdelaatikko mietityttää...

Kyllähän tuon verran ajetut ovat jo sen verran yksilöitä aina keskenään vertaillessa, etta vaikea mennä mitään ratkaisevaa sanomaan. Huoltotiedoista (kuiteista kirjan välissä ??) näkynee onko tarvetta muuhun kuin normihuoltoihin ollut. Laatikon kestosta mahdotonta antaa veikkauksia, ja vaikka näkisit jostakin laatikolle jo tehdynkin jotakin, ei se silti ennustamista helpota.

Jos kuvailet autoa siistiksi kaikin puolin, saattaa se tarkoittaa sitäkin ettei yllä jostakin syystä mainitut maaliongelmatkaan olisi kovin todennäköisiä, ainakin jotkut autolehdet aikanaan tutkailivat 3 C Passatinkin olevan yksi parhaiten tehtaalla suojattuja autoja, jolloin tavanomaisen huolellisella pidolla ei pitäisi vielä mitään koriongelmaa olla (aina löytyy poikkeuksia).

Mutta jos kuitenkin olet enemmän -otsikossasi valitsemaasi linjaa jatkaen- Vulva-miehiä ja tunnet paremminkin ruotsalaisen autonvalmistuskulttuurin, niin miksi vaihtaa niistä. Varmaan hyviäkin Volvoja löytyy ....  ;)
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Arppa

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 27.03.14 - klo:11:05
Tuon ikäisissä 3C Passateissa ei maali/ruostevauriot ole kovin harvinaisia.
Kannattaa katsella listojen reunat, ovien saumat ja oikeastaan koko maalipinta huolella läpi.

Maahantuoja/tehdas korvaa/korjaa noita vielä tuon ikäisissä ainakin jos huoltokirja on täydellinen.
Pari tapausta tiedän ettei puutteellisella huoltokirjalla ole maalivikoja enää korjattu.

Kohta kolme vuotta sitten kyselin -07 Passatin takaluukun ruosteiden korjausta Oulun merkkiliikkeessä. Itse olisin korjauksen joutunut kokonaan maksamaan. Huoltokirja oli muuten täydellinen, mutta yksi leima ei ollut merkkiliikkeestä. Olin suomiauton toinen omistaja ja mittarissa oli 250 tkm.

Ei se maahantuoja taida kovin herkästi korjata maalivikoja tuollaisista enempi ajetuista.

T.Mattila

Moro,

Itse olin tuossa tilanteessa,  vajaa 3 kk takaperin. Ajoin hyvin palvelleen VOLVO V70 2.5T :n vaihtoon ja riisseli passatti tuli alle kilsoja 260tkm (vaihdon syy emännän pidentynyt työmatka vaati riisseliä)
Nyt muutamia kertoja passatilla ajelleena, tuo on ihan ok, (Massapyörän vaihto edessä, mutta tuon totesin jo kauppaa tehdessä ja asia sovittiin)  kulkine, mutta eipä tuolla ole vielä kauaa menty.

Ehkä  muutaman kk:n pästä taas lisää kerrottavaa  ;)

osviitan

Lainaus käyttäjältä: Danger1 - 27.03.14 - klo:10:47
Heippa. Harkitsen 270 tkm ajetun 2.0 tdi Passatin-08 ostamista. Autossa ei ole hiukkasloukkua.

Tuonikäinen dieseli, eikä DPF: ää??? Mitenhän se on mahdollista? Oletin että VAG: llä on ollut DPF käytössä jo paljon ennen tuota vuosimallia? Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä...
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

T.Mattila

On luultavasti poisteltu??

tmr97

Minulla oli v2008 Golf 2.0TDI 140hv, jossa ei ollut DPF:ää. Golfeihin tuli vasta vuosimalliin 2009. Jos kone on BKD, niin mielstäni se oli loistava (16v ja isompi turbo, DPF-mallissa 8v ja pienempi turbo). Puhtia on, mutta kulutus on pieni. Jopa talvella, toisin kuin nykyisessä CR-koneessa.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 27.03.14 - klo:20:11
Tuonikäinen dieseli, eikä DPF: ää??? Mitenhän se on mahdollista? Oletin että VAG: llä on ollut DPF käytössä jo paljon ennen tuota vuosimallia? Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä...

2008 oli juuri 'vedenjakaja' tuossa hiukkassuodattimessa VAG-merkeissä. Kalleimmissa versioissa suodattimia oli jo ennen vuotta 2008 mutta vasta joskus 2009-2010 tulivat kaikkiin.
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

sapuska

DSGstä sen verran, että suosittelen ajamaan vähintään 50km koeajo.. Mielellään myös motari nopeuksia. Sitten kaupunki ajoon (liikennevaloja ja risteys ajoa) jos toimii ok 1 ja 2 vaihteilla lähdettäessä, niin saattaa olla ok..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy