S-max/powershift kokemuksia

Aloittaja Ra1neri, 25.03.14 - klo:09:58

« edellinen - seuraava »

Ra1neri

Tartteis ostaa pakon edessä muumibussi. S-maxista ja powershiftistä löytyy kyllä kokemuksia (ja tunteenpurkauksia) uusista yksilöistä mutta miten tekniikka on toiminut kilometren karttuessa? Onko ollut vikoja ym. Laitelkaapa fiiliksiä ja kokemuksia miten voorti toimii.. :D

Käytiin mallailemassa Octavia III:een kolmea turvaistuinta/kaukaloa eri versioilla ja kokoonpanoilla ja ei toivoakaan. Tiedän, joku matkustaa myös näin mutta ei kiitos meidän kilometreillä ja matkoilla.


heller

Rouvalla on tommonen muutaman satkun ajettu fiesta powershiftillä. Vielä ainakin kaupunkiajossa vaihteisto on hieman nykivä. Katotaan rauhottuuko ajan kanssa.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

JakeS

Laatikko on kestävä. Itse olen ajanut vajaat kahdella autolla 750 tkm ilman ongelmia. Kolmas 50 tkm ajettu on nyt käytössä. Uuden mallin powershift vaihtaa pehmeämmin ja nopeammin.
En tiedä mikä laatikko fiestan ps on mutta vanhemmillani on focus ps vaihteistolla ja tämä on vastaavanlainen kuiva vaihteisto kuin dsg 7 on. 22 tkm ajettuna siihen tehtiin remontti. Nyt toimii mutta ei kyllä vaihda yhtä hienosti kuin isompien fordien ps.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Antti

Kaverilla on Galaxyssa n. 320tkm mittarissa ja laatikko vaihdettu kokonaisuudessa uuteen n. 250tkm paikkeilla. Syy tähän ei tiedossa. Auto on entinen taksi, olisikohan '09 eli ehkä nykylaatikoilla ei ole enää mitään tekemistä tuon kanssa. Aika heikosti noista löytyy tietoa mutta toisaalta kokemukset pääsääntöisesti hyviä.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

JakeS

Jep, tuo -09 mallin laatikko on perinteinen momentinmuuntimella varustettu 6-vaihteinen loota.
Olen sellaisella ajanut myös 360 tkm. Lopussa esiintyi enemmän polkiessa ylimääräistä luistamista mutta ei sitä koskaan remontoitu.
Jos en aivan väärin muista niin 2010 faceliftin myötä power shift korvasi perinteisen automaatin.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

skrikoo

Kyllä nuo Fordit vain ovat laadukkaita autoja. Vai mitä JakeS sanoo omasta kokemuksestaan? Huollatin tänään kaverin 100 hv Fiestan. Puhui huoltokaveri että Fiestoissa ei ole ollut oikeastaan mitään mainittavia ongelmia. Kun kyselin Skodasta kertoi ettei Skodassa ole tyyppivikoja kun jokaisessa Skodassa on kaikenmaailman erilaisia vikoja. Ei ostaisi kuulemma Skodaa koskaan itselleen.

Antti

Ilmeisesti Voortilla litraiset koneet on olleet myös kestäviä. Töihin ostettiin yksi Focus 125hv koneella ja automaatilla, ihan riittävä kone arkiajoon.

Tosin itsellä oli pari kuukautta C-Max niin se ei kyllä mulle sopinut lainkaan vaikka tavallaan ihan mukava auto olikin.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

heller

Ei ole kaikki powershiftejä. Esim focus on perinteinen automaatti. Jostain syystä fiestaan sai tuplakytkimellä, mutta focukseen ei. En tiedä mikä on mondeon laita.
Tai siis bensakoneissa ainakaan.

Start&Stopin puute ihmetyttää fiestassa myös. Kyseessä juurikin litranen R3.

Muistaakseni tuo on vieläpä 6 vaihteinen tuplakytkin fiestassa. Toivotaan että rauhottuu ajan kanssa.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

JakeS

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 05.04.17 - klo:19:14
Kyllä nuo Fordit vain ovat laadukkaita autoja. Vai mitä JakeS sanoo omasta kokemuksestaan? Huollatin tänään kaverin 100 hv Fiestan. Puhui huoltokaveri että Fiestoissa ei ole ollut oikeastaan mitään mainittavia ongelmia. Kun kyselin Skodasta kertoi ettei Skodassa ole tyyppivikoja kun jokaisessa Skodassa on kaikenmaailman erilaisia vikoja. Ei ostaisi kuulemma Skodaa koskaan itselleen.
Kyllä minulla yksi voortti on ollut aina pihassa. Hyvin ovat toimineet omalla kohdallani. Suurimmat ärsytykset melkein sisustan laatuvaikutelman kanssa. Juuri siksi vikalistan täyttääkin viat mm.hajonneet turvavyönsoljet, säilytyslaatikkoa, rattia vaihdettu jne. Teknikka itsessään pelannut hyvin.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

JakeS

#9
Lainaus käyttäjältä: heller - 05.04.17 - klo:21:36
Ei ole kaikki powershiftejä. Esim focus on perinteinen automaatti. Jostain syystä fiestaan sai tuplakytkimellä, mutta focukseen ei. En tiedä mikä on mondeon laita.
Tai siis bensakoneissa ainakaan.

Start&Stopin puute ihmetyttää fiestassa myös. Kyseessä juurikin litranen R3.

Muistaakseni tuo on vieläpä 6 vaihteinen tuplakytkin fiestassa. Toivotaan että rauhottuu ajan kanssa.
Focuksen 1,6 automaattivapari on powershift, focuksen 1-litrainen automaatti taas perinteinen laatikko.
Dieselit mondeo jne. 180 hv saakka powershiftillä. Yli 200 hv diesel taas perinteisellä ?
Ecoboostit taas powershiftillä.
muoks. Fordin sivujen mukaan 1,5 ja 2.0 ecoboostit perinteisellä. Kumma juttu, jo edellisen polven mondeo 203 hv ecoboostilla oli powershift.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

JoLah

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 05.04.17 - klo:19:14
Kyllä nuo Fordit vain ovat laadukkaita autoja. Vai mitä JakeS sanoo omasta kokemuksestaan? Huollatin tänään kaverin 100 hv Fiestan. Puhui huoltokaveri että Fiestoissa ei ole ollut oikeastaan mitään mainittavia ongelmia. Kun kyselin Skodasta kertoi ettei Skodassa ole tyyppivikoja kun jokaisessa Skodassa on kaikenmaailman erilaisia vikoja. Ei ostaisi kuulemma Skodaa koskaan itselleen.

Fiestoissa kallistuksenvakaajan helat narisee n. 20-30 tkm ajon jälkeen erityisesti ja pahemmin pakkasella ja kun se kovenee. Kesällä ei kuulu. Raidetangonpäät Fiesta ecoboosteissa kestää 60-90 tkm johtuen leveästä renkaasta, alkuperäinen pää joka myös ecoboosteissa sama on trkoitettu 165/175 leveille. Ecoboost Fiestoissa 195. Ecoboost moottoreissa on kiusallinen virhe vesipumpun viereisessä O-rengas tiivisteessä jonka ohjuriosan pää saa öljyä ja turpoaa. Tästä aiheutuu virhediagnoosi että vesipumppu vuotaa. O-renkaan vaihto on merkkiliikkeelläkin 1,5 päivän työ. Jakohihnan lisäksi sen takana öljypumppu on erillisellä hihnalla ja näitä on muutama katkennut. Moottorin venttiilikopassa on sauma ja se 2014 ja vanhemmissa (kuten tuo o rengas sama -2014, 2015 rakenne muutettu) alkaa tihkumaan öljyä. Koppa+työt pyyhkimisineen n. 500 euroa. Tuovesipumpun o rengas 1200 euroa. Molemmat onneksi paljastuu jo takuuaikana suurin osa ja on well known serial problem joten Fordin pitäisi maksaa takuuajan jälkeenkin. Että sellaista laatua.
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy