pissapojan letku

Aloittaja jkarha, 22.03.14 - klo:14:46

« edellinen - seuraava »

jkarha

Ihmettelin pissapojan heikentynyttä tehoa niin löytyi vika jotta letku oli nirhautunut lähes poikki konepellin aukeamiskohdassa
missä letku on pidikkeessä kiinni.  Väliaikainen korjaus ilmastointiteipillä mikä kyllä korjasi ongelman muttei varmaan kestä
kovin pitkään. Miten olette tuollaisen ongelman korjanneet?   Koko letkun vaihto olisi aika älytön homma ja
jostain luin että olisi saatavilla jotain korjaussarjaa tms. mutta nyt ei taas google löydä sitä.
Isompaa letkua päälle, kutistesukkaa ?    Ehdotuksia otetaan vastaan.


Vaarivanhus

Meillä oli Corollassa vastaava vika. Ostettiin Biltemasta letkua, vedettiin vanhan letkun avulla uusi letku tilalle. Kohtuullisen helposti onnistui. Pissapojan säiliö piti irrottaa ja nostaa ylös, niin sai uuden letkun työnnettyä liittimeensä. Miten lienee tehty Touranissa alkuperäisen letkun  kiinnitys, onko väliltä kovin klemmaroitu, jolloin homma hankaloituu..? Voihan sen vanhan jättää paikoilleenkin ja vetää uutta reittiä, nippusiteillä kiinni.
Joutilas 76v

duke7

Passatissa korjasin letkun pätkällä alkuperäisen letkun sisään sopivaa muovista paineilmaputkea ja kutistesukalla. On tuo jo pari vuotta kestänyt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kt

No eikös sen voi katkaista kokonaan ensin poikki ja sitten alkaa tuskissaan miettiä, että mites nyt.

No pianhan sitä oivaltaa, että laittaa sitten katkaistuun letkuun sisään "joku" metallinen pienempi putki ja työntää se toinenkin katkaistu pää sen pienemmän metallisen päälle ja klemmareilla sitten kiristää kummatkin  irtopäät metalliputken ympärille tiiviisti kiinni.

Sitten se ripustelee mihin pystyy. Varmaan kestää auton loppuiän.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

autojarov

Se pissapojan letku on sellaista "kurttuputkea" Se konepellin saranakohta on melkein aina varma paikka josta putki menee poikki.kun konepellin sulkee,menee Se letku semmoiseen sykkyrään ettei tavallinen letku pysy auki.ite kävin volkkarilta ostamassa letkun sisälle työnnettävät liittimet jotka taas sitten liitetään painamalla yhteen.se on kai juurikin Se "korjaussarja" hintaa oli noille kahdelle liittimelle muistaakseni vajaa 16â,¬
Octavia combi 1.6 2007

MikkoP

Minä korjasin samaisen letkun murtuman hakemalla tarvikeliikkseestä sopivan letkun jatkokappaleen. Murtunut letku vaan loppuunsaakka poikki ja molemmat päät jatkoliittimeen, hintaa taisi tulla 50 senttiä.

jkarha

Kiitos näistä vinkeistä.   Ajatus kirkastui, kokeilen tarvike jatkopalalla ja jos on ongelmia niin haen palikat volkkarilta vaikka
tuskin se on paljoa kummempi ratkaisu, hinta vain on eri .
Menisköhän tämä touranin tyyppivikoihin, eihän tuollainen kohta voi kestää auton koko elinikää, kun konepeltiä auotaan niin tiuhaan.


jaketson

Tyyppivika kuin myös t5 portterissa sama homma.

los los

Minäkin aloin huolestumaan lasin alareunaan osuvasta suihkusta,silmälaseilla suoritetusta tutkimuksesta ja ohjekirjan perusteella selvisi että suuttimen suihkua säädetään ruuvilla.

Suutin yksikössä etupuolella on suutin osa noin5/10 mm sen vieressä ruuvi jota kääntämällä suihkua säädetään ylä ja alasuunassa.

Ruuvin kanta on kuusikolo mallia,avain upoo kannan sisään paksuus on pari milliä,itse käytin tähti mallista avainta.
Järkevin toiminta suihkun suuntaamisessa tähän asti.HYVÃ,, VW

los los

Nyt loppu veden tulo,pitänee korjaa katkennut letku saranan kohtaa tietty. :o :o

los los

Letkun korjaussarjan laitto Hertsikassa,46E oli tihkunut varmaakin pidemmän aikaa.Nyt vesi lentää kuin eturauhasen höyläämisen jälkeen. :D :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy