Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Skoda Octavia 1.2T

Jos nyt tilaan 2011 mallin ja saan sen keväällä, niin koska on luvassa seuraava uudistus? Onko luvassa jotain ismompaa 2012? Esim. led päivävalot, tai kokonaan uusi keula?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Felix

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 31.10.10 - klo:13:07
Jos nyt tilaan 2011 mallin ja saan sen keväällä, niin koska on luvassa seuraava uudistus?

Viisaammat voivat kommentoida, mutta eikös Skodalla tuo uudistusväli ole jotain neljä vuotta ja siihen vielä yksi vuosi päälle että on kaupoissa. Eli Yetin facelift esiteltäisiin automessuilla 2013 ja kaupoissa sitten 2014 plus miinus puoli vuotta.

Octavian II:n tapauksessa alkaakin jo kellot soida ihan uudelle sukupolvelle.
ID.4 Pro Performance Business

Karvis

Pilkoin tuon LED päivävalokeskustelun irti ja yhdistin vanhaan aiheeseen, jatketaan siellä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kallis

Niinpä näyttää, kaipa heijastin on muotoiltu niin että jakaa valoa pistettäin kuten LEDit, en katsonut aiemmin sen tarkemmin.
Nyt Golf Variant, tilattu Yeti 1,4 Adventure Mato brown

wellup

Lainaus tämänpäiväisestä Iltalehdestä by Jussi Kostiainen, Helkama-Auto

"Hänen mukaansa tilanne voisi olla vieläkin parempi, jos autoja olisi paremmin saatavilla.

- Joitakin malleja joutuu tällä hetkellä odottamaan noin neljä kuukautta, mutta pahimmillaan ovat suosikkimallien odotusajat olleet peräti puolen vuoden mittaisia."

Maahantuojan Jussi-boy ei tunnu kovin hyvin olevan perillä todellisesta tilanteesta. "Peräti"

Asterion

Lainaus käyttäjältä: wellup - 02.11.10 - klo:08:27

Maahantuojan Jussi-boy ei tunnu kovin hyvin olevan perillä todellisesta tilanteesta. "Peräti"

Tokihan Jussi tilanteen tietää tasantarkkaan, mutta tiedotusopin tunneilla hän on myös oppinut, että julkisuuteen ei saa koskaan paljastaa ongelmien  todellista luonnetta jos ei ole ihan pakko, ja sittenkään ei saa  ::)

wellup

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 02.11.10 - klo:15:02
Tokihan Jussi tilanteen tietää tasantarkkaan, mutta tiedotusopin tunneilla hän on myös oppinut, että julkisuuteen ei saa koskaan paljastaa ongelmien  todellista luonnetta jos ei ole ihan pakko, ja sittenkään ei saa  ::)

Puolivakava huomautus Asterionille: tiedotusopista ehkä enemmänkin tietävän mielestä asia on kyllä niin, että firma, joka tunnustaa
mokan heti ja pahoittelee sitä on sata kertaa vahvemmilla kun nämä ongelmien kieltäjät/kiertäjät/vähättelijät. Olen odottanut
Helkaman oma-aloitteista ulostuloa  näissä "peräti" -viivästyksissä jo runsaasti yli sen, olisko-se-helkamalainen-kipuraja, puoli vuotta.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: wellup - 03.11.10 - klo:07:56
Puolivakava huomautus Asterionille: tiedotusopista ehkä enemmänkin tietävän mielestä asia on kyllä niin, että firma, joka tunnustaa
mokan heti ja pahoittelee sitä on sata kertaa vahvemmilla kun nämä ongelmien kieltäjät/kiertäjät/vähättelijät.

Puolivallaton vastaus WellUpille: Näin toki Ihannemaailmassa mutta eipä näin yht'äkkiä tule yhtään tapausta mieleen missä yksikään Reaalimaailmassa toimiva firma tai organisaatio tai henkilö olisi näin toiminut. Tähän voisin esimerkkejä heittää paljonkin vastakkaisista esimerkeistä mutta silloin oikea ryhmä ei olisi tämä  ::)

Jotta kirjoitukseni olisi edes osittain topikin alueella, niin toivotan  kaikille Yetiä odottaville  jaksamista, 7tkm on nyt meidän Yetinaattorin mittarissa takana ja ostos tuntuu vieläkin vähintään yhtä hyvältä kuin silloin ihan alussa.  :D

G.Durango

No niin ! nyt on lähellä ! sain tänään 3/11 tietää että minun Yeti on nyt siellä hallissa missä ne laittaa
auton luovutuskuntoon, että ensi viikolla sen pitäis saada  ;D
Tilasin Yetin 26/5-2010, että kyllä tässä on nyt sitten saanut odottaa sitä tarpeeksi.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 03.11.10 - klo:18:32
No niin ! nyt on lähellä ! sain tänään 3/11 tietää että minun Yeti on nyt siellä hallissa missä ne laittaa
auton luovutuskuntoon, että ensi viikolla sen pitäis saada  ;D
Tilasin Yetin 26/5-2010, että kyllä tässä on nyt sitten saanut odottaa sitä tarpeeksi.

Jäi sentään alle puolen vuoden tuo odottelusi ;D Minkälaisen Yetin tilasit?

G.Durango

Tilasin Yeti Experience TSI 105, väri Black Magic.
Sain auton mukana sitä sun tätä, esim parkeerausassistentin, ja
tilasin vielä sen panoraamakaton.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 03.11.10 - klo:18:53
Tilasin Yeti Experience TSI 105, väri Black Magic.
Sain auton mukana sitä sun tätä, esim parkeerausassistentin, ja
tilasin vielä sen panoraamakaton.

Meidän  myyjä väitti kesäkuussa, että Suomi-kiintiö on 2 panoramakattoikkunallista Yetiä kuukaudessa. Jos näin on niin sinullakin on aikamoinen keräilyharvinaisuus tulossa.  ;D Tuo parkkeerausassari on  hauska peli, vaimokin uskaltaa tällä autolla yrittää pieniinkin väleihin. Tulet kyllä pitämään paketistasi!

G.Durango

Tuota niin...... en asu Suomessa vaan Ruotsissa, että en tiedä onko tännekin rajoitettu
se panoraamat.

wellup

Pitäisi olla Yetin valmistusviikko. Aion hillitä itseni ja kysellä vasta loppuviikolla: mites, tuota, oliskohan se nyt kenties...

Tapanila

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 03.11.10 - klo:18:32
auton luovutuskuntoon, että ensi viikolla sen pitäis saada  ;D
Ihan mielenkiintoinen vertailu siitä, miten hieman erikoisemmat lisävarusteet vaikuttavat toimitusaikaan: minä tilasin perus-Yetini (TDI110, Active) 28.5. (eli 2 päivää G. Durangon jälkeen) ja luovutus oli elokuun alussa...

G.Durango

Jep ! minä alkasin kirjottamaan näille sivuille just sitä varten että vois vähän verrata kuinka kauan kestää saada Yetin,
verratuna Suomen ja Ruotsin välillä, olen vähän jutellut tuttavien kanssa ja se taitaa olla niin, että jos ostaa vakio auton
niin sen saa nopeemmin.

Muuten nyt on aika lähellä että saan auton, tänään (maanantaina) myyjä soitti ja kysyi että minkä merkkiset talvirenkaat
haulan, vastasin tienenkin että Nokian nastarenkaat, eli toivottavasti saan auton ennen perjantaita.
Anteeksi nyt kaikki uskovaiset, mutta olen antanut auton nimeksi Jeesus, sillä kaikki on kuullut siitä mutta kukaan ei ole nähnyt  ;)

G.Durango

Wellup !

Minun Yeti valmistettiin viikko 40 ja nyt on viikko 45, ja luultavasti saan Yetin tällä viikolla, eli
se kestää pari viikkoa ennekuin auto on asiakkaan luona.

wellup

G.Durango

Jep ! onhan se 5 viikkoa, unohdin kirjoittaa "pari viikkoa", tarkoitan sitä että kun tilasin auton niin
sen olisin pitänyt saada 3 kuukauden jälkeen, mutta se venyi sitten 6 kuukaudeksi.

Onneksi en saanut Yetiä vielä tänään sillä täällä on hirveä lumimyrsky ,ei olis kivaa että auto likaantuisi
ennenkuin on ottanut pari valokuvaa uudesta puhtaasta autosta, no huomenna ei taida enää tulla lunta.

Täytyy toivoo että myyjä soittaa huomenna ja sanoo koska minä saan sen Yetin, luulis että ne on saanut
nastarenkaat autoon 2 päivässä.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 09.11.10 - klo:18:33
Jep ! onhan se 5 viikkoa, unohdin kirjoittaa "pari viikkoa", tarkoitan sitä että kun tilasin auton niin
sen olisin pitänyt saada 3 kuukauden jälkeen, mutta se venyi sitten 6 kuukaudeksi.

Onneksi en saanut Yetiä vielä tänään sillä täällä on hirveä lumimyrsky ,ei olis kivaa että auto likaantuisi
ennenkuin on ottanut pari valokuvaa uudesta puhtaasta autosta, no huomenna ei taida enää tulla lunta.

Täytyy toivoo että myyjä soittaa huomenna ja sanoo koska minä saan sen Yetin, luulis että ne on saanut
nastarenkaat autoon 2 päivässä.

Ehdotan, että otat jo muutaman kuvan Yetistä sisätiloissa, auton luovutustilaisuudessa. Näin minä aion toimia tammikuussa, kun Polo on valmis luovutettavaksi. Uskon kuvien onnistuvan ensiluokkaisesti, kun ei tarvitse säästä välittää.

Onnea ja menestystä uuden kulkineesi kanssa.  :)
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

G.Durango

Erkka !

Joo taidan ottaa mukaan kameran niin voin tosiaan ottaa kuvia sisätiloissa, ennenkuin lähtee liikenteeseen.

Kiitos vaan, siis onnitteluista että saan uuden auton.

wellup

Kun näyttää vahvasti siltä, että saan omani noin kuukauden sisään kysynkin, kellä on ollut pisin Yetin odotusaika?
Mulla ensi viikolla tulee täyteen 7 kk.

tibis

Tilaus oli 16.7 ja nyt sanovat että "pitäisi " tulla toinen viikko Tammikuu.
Eli 6,5 kk. Sopimus lukee että 23.12

G.Durango

Tällä viikolla minun olis pitänyt saada Yetin, mutta en ole saanut  >:( syy siihen oli kuulema
että talvirenkaat oli loppunut kesken  ??? mutta myyjä sanoi että lähipäivinä minun pitäis
saada auton, eli joskus ensi viikolla.

Erkka

^ Ihmetyttää, jos talvirenkaista jää auton toimitus kiinni. Sopivia ( tilauksessa sovittuja) talvirenkaita kun pitäisi vielä tähän aikaan vuodesta olla varastot pullollaan. Ettei vaan automyyjä olisi laskenut tuubaa ja syy olisi jossain toisaalla?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 13.11.10 - klo:11:59
^ Ihmetyttää, jos talvirenkaista jää auton toimitus kiinni. Sopivia ( tilauksessa sovittuja) talvirenkaita kun pitäisi vielä tähän aikaan vuodesta olla varastot pullollaan. Ettei vaan automyyjä olisi laskenut tuubaa ja syy olisi jossain toisaalla?

Hieman sama kävi mielessä, mutta toisaalta jos maahantuoja on tehnyt sopimuksen jostain tietystä merkistä, niin saattaahan se olla tilapäisesti jossain loppu. Huonoa suunnittelua kuitenkin, kun ei se auto varmaan niin yllätyksenä ole sieltä tehtaalta Hankoon päätynyt.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 13.11.10 - klo:12:04
... Huonoa suunnittelua kuitenkin, kun ei se auto varmaan niin yllätyksenä ole sieltä tehtaalta Hankoon päätynyt.

G.Durangohan vaikuttaa Ruotsissa, niin että osataan sitä sielläkin.
Minun veikkaus viivästykselle on jonkun kolhun paikkaus.
CCsäni oli myös talvirenkaat loppu kun piti auto toimittaa, mutta sain auton silti ja talvipyörät kävin laitattamassa muutaman päivän päästä alle.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

G.Durango

Jep ! Ruotsissa asun, no voinhan kirjoittaa missä kaupungissakin, asun Södertäljessä, ja meillä on satama mihin saapu monenmerkkisiä
autoja, niin ei ne talvirenkaat ollut ainoa syy miksi en ole saanut autoa,vaan myyjä sanoi että ne ei ehdi viimmeistellä autoja täällä
satamassa sitä tahtiin kun niitä autoja tulee, mutta sitten kun juttelin yhden toisen myyjän kanssa niin hän sanoi että heillä on niin paljon
porukkaa töissä siellä satamassa että ei sen viimmestelyn pitäis hidastaa auton saamista !? että mennä ja tiedä.

No täytyy toivoa vaan että saan Yetin tulevalla viikolla.

kt

^Veikkaan, että myyjä yrittää vedättää sinua vaihtamaan rengasmerkkiä. Itse olen merkannut jo tilaussopimukseen talvirengasmerkin valmiiksi, niin säästyy myyjän soitto.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

G.Durango

Myyjä soitti tänään ja sanoi että minun Nokian renkaat saapuvat tänne perjantai aamuna, eli saan Yetin perjantaina kl: 16:00  ;D
en kyllä usko ennenkun nään auton omin silmin, aika hauska yhteen sattuma on se että ostin nykyisen auton 19/11-02, nyt saan
uuden auton 19/11.    (jos saan)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy