Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tibis - 17.08.10 - klo:22:33
kaveri möi toi auto mulle että kyllä uskon että voi ottaa se sit vast 2011.
Mut kiva, ku pitää odotaa sit 2.1.2011 asti  :'(

Kannattaa nyt odotella se auto ensin suomeen ja katsella sitä kalenteria vasta sitten, jos auto tulee marraskuun alussa niin ota vain ajoon se samantien mutta jos ollaan jo joulukuun puolivälissä niin kannattaa odottaa se pari viikkoa. Tuollainen 2kk ylimääräinen odotus ei ole mitenkään mielekästä ja tuskin automyyjäkään siihen suostuu, paitsi jos maksat auton heti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tibis

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 17.08.10 - klo:22:42
Kannattaa nyt odotella se auto ensin suomeen ja katsella sitä kalenteria vasta sitten, jos auto tulee marraskuun alussa niin ota vain ajoon se samantien mutta jos ollaan jo joulukuun puolivälissä niin kannattaa odottaa se pari viikkoa. Tuollainen 2kk ylimääräinen odotus ei ole mitenkään mielekästä ja tuskin automyyjäkään siihen suostuu, paitsi jos maksat auton heti.

kyllä koko auto maksan heti, kyseilin häneltä äsken ja kyllä se onnistuu  :)

pajero

Jos suunnittelet pitäväsi Yetiä 10 vuotta tms. on lähestulkoon ihan sama odotatko vuodenvaihteen yli, vai marssitko liikkeeseen heti kun sieltä soitetaan auton olevan luovutuskunnossa. Itse asetan tähtäimen 15 vuoteen, kun eipä näitä ole kovin usein tullut vaihdeltua.

wellup

Aika hölönpölöä puhutaan  täällä nyt, auton rekisteröintipäivä ratkaisee enemmän kuin se pelkkä vuosimalli: se näkyy sieltä otteesta aina, kyllä se seuraava ostaja sen sieltä tajuaa katsoa aina, autokauppiaskin. Sitä paitsi Yeti on uusi malli: nyt tulevat ovat kaikki todennäköisesti 2011 "malleja" vaikka niihin ei alkuvuosina juuri muutoksia tule, ainakaan päällepäin yhtäkään.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: wellup - 18.08.10 - klo:07:16
Aika hölönpölöä puhutaan  täällä nyt, auton rekisteröintipäivä ratkaisee enemmän kuin se pelkkä vuosimalli: se näkyy sieltä otteesta aina, kyllä se seuraava ostaja sen sieltä tajuaa katsoa aina, autokauppiaskin. Sitä paitsi Yeti on uusi malli: nyt tulevat ovat kaikki todennäköisesti 2011 "malleja" vaikka niihin ei alkuvuosina juuri muutoksia tule, ainakaan päällepäin yhtäkään.

Auton vuosimallihan määräytyy rekisteröintipäivän mukaan, jos Yeti menee vaihtoon 3v päästä niin kyllä siinä on vissi ero onko se otettu käyttöön 12/2010 vai 1/2011. Tuo 2010 käyttöönotettu on auttamatta "vuoden vanhempi", vaikka se olisikin tehtaan 2011 mallivuoden auto.
Mitä taas muutoksiin tulee -10/11 mallien kesken niin kyllä niitä on ja ihan ulkoisiakin, maahan tulevat Skodathan on ollut jo hetken aikaa 2011 malleja.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Mäkkäri

Minulla on mielenkiintoisia Yeti uutisia. Sen verran pahasti olen hurahtanut kyseiseen kiesiin, jotta suunnitelmissa on vaihtaa auto hieman paremmin varusteltuun Exerience versioon ja 170 hv diisseliin. Kattoikkunaa, vetokoukkua, vebastoa ynnämuuta pientä lisää(Bolero+sound-system, bluetooth,häly, listat ulos helmoihin. Värinä joko valkoinen tai sitten se Tangerine Orange, jos onnistuu. Sisustus Gobi Sand. Silloin, kun hankin nykyisen Yetini päädyin siihen oletuksella, että valitsemani varusteet ja moottorin teho riitää mutta ruokahalu kasvoi, valitettavasti. Alustava neuvottelukin myyjän kanssa käyty(piti muuten varmaan aivan kahelina tyyppinä). Toimitus menisi sitten näillä arvioilla tuonne helmikuulle 2011, jos tilaus tehdään elokuun aikana. Väliraha-asia on vielä auki. Arvioimme kilometrit helmikuulle n. 50.000 tienoille. Kuulemma kysyntä vaihdokille tulisi olemaan suuri. Katotaan kuinka käy vai hautaanko unelmani. Rahasta kaikki kiinni. :(
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 18.08.10 - klo:19:51
Minulla on mielenkiintoisia Yeti uutisia. Sen verran pahasti olen hurahtanut kyseiseen kiesiin, jotta suunnitelmissa on vaihtaa auto hieman paremmin varusteltuun Exerience versioon ja 170 hv diisseliin.

Niin se menee, osa täällä haluaa päästä eroon vikailevasta Yetistään ja jotkut haluaa upgreidata tuoreen Yetinsä malliston huippuversioon. Elämä on  ;D

Automaattori

Iso vika pitää tulla että omasta Yetistäni luopuisin. Kahvavika multakin löytyy kuskinovesta ja kiitos Karviksen se varmasti tullaan korjaamaan. Nyt olen aika varma että seuraava autonikin on Yeti ja nykyisen varustetaso on niin kattava että mallikin tulee olemaan mitä luultavammin sama, ehkä vaihto on ajankohtainen sitten ekan faceliftin jälkeen. Siihen mennessä kerkeen kelata sen vajaat satatonnia, mitä yleensäkin yhdellä autolla ajan.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 19.08.10 - klo:18:00
Iso vika pitää tulla että omasta Yetistäni luopuisin. Kahvavika multakin löytyy kuskinovesta ja kiitos Karviksen se varmasti tullaan korjaamaan. Nyt olen aika varma että seuraava autonikin on Yeti ja nykyisen varustetaso on niin kattava että mallikin tulee olemaan mitä luultavammin sama, ehkä vaihto on ajankohtainen sitten ekan faceliftin jälkeen. Siihen mennessä kerkeen kelata sen vajaat satatonnia, mitä yleensäkin yhdellä autolla ajan.

Näytät olevan niitä harvoja palstalaisia, joilla on tuo kattoluukku. Oleko keksinyt miten sen aurinkosuojan saisi jäämään auki? Nythän tuo auto kaikessa viisaudessaan aina sulkee sen yön aikana (olisiko 12h ajastin).

Toinen asia josta utelisin on tuo DSG. Myös sinä lienet varmaan lukenut siitä kaikenlaisia kauhutarinoita kestävyyden suhteen. Onko kilometriesi aikana tapahtunut toistaiseksi mitään epäilyttävää Yetisi kanssa vaihteistoon liittyen?

Edit> Lisätty sana aurinkosuoja

tibis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 19.08.10 - klo:18:11
Toinen asia josta utelisin on tuo DSG. Myös sinä lienet varmaan lukenut siitä kaikenlaisia kauhutarinoita kestävyyden suhteen. Onko kilometriesi aikana tapahtunut toistaiseksi mitään epäilyttävää Yetisi kanssa vaihteistoon liittyen?

Onkos sulla ollut ongelmia DSG kanssa?

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tibis - 19.08.10 - klo:18:17
Onkos sulla ollut ongelmia DSG kanssa?

Ei ensimmäistäkään ongelmaa, laatikko toimii kuin ajatus, tosi kilsoja on takana vasta vajaat 4000km. Ainoa mitä tämän  kanssa joutui ihan uutena opettelemaan oli varovainen kaasunkäyttö pysähdyksestä lähdettäessä. Meinaan lähtee turhan äkäseen jos jalka on liian painava.  ::) Liukkaalla tuo voisi olla ongelma.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 19.08.10 - klo:18:21
Ei ensimmäistäkään ongelmaa, laatikko toimii kuin ajatus, tosi kilsoja on takana vasta vajaat 4000km. Ainoa mitä tämän  kanssa joutui ihan uutena opettelemaan oli varovainen kaasunkäyttö pysähdyksestä lähdettäessä. Meinaan lähtee turhan äkäseen jos jalka on liian painava.  ::) Liukkaalla tuo voisi olla ongelma.

Mulle kans ensimäinen auto missä on DSG. Eikös se ole muuten sille että voi
ajon aikana pistää S asento niin kierrokset nouse ja voi kiihdytä nopeamin, esimerkki kun pitää ohitaa. Onko siinä apua?

JAK

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 19.08.10 - klo:18:21

Onhan autossa luistonesto, kaasua vaan jäällä.

DowNtimE

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tibis - 19.08.10 - klo:18:27
Mulle kans ensimäinen auto missä on DSG. Eikös se ole muuten sille että voi
ajon aikana pistää S asento niin kierrokset nouse ja voi kiihdytä nopeamin, esimerkki kun pitää ohitaa. Onko siinä apua?

S:n voi heittää milloin tahansa päälle ajon aikana, silloin moottori kierrättää isommille kierroksille ennen suuremmalle vaihtamista. Olen kokeillut tuota S-modessa ajoa ja en rehellisesti tiedä mitä oikeaa käyttöä sillä olisi. Bensankulutuskin kasvaa S-asennossa. Kiihtyvyys tavallisessa D-asennossa on aina ollut riittävä kaikissa ohitustilanteissa. Ehkä talvella jos haluaa auton lämpenevän nopeammin niin S-asento toki auttaisi tuohon. ???

Asterion

Lainaus käyttäjältä: JAK - 19.08.10 - klo:18:58
Onhan autossa luistonesto, kaasua vaan jäällä.

Kyllä minä saan Yetini sutasemaan vaikka luistonesto on päällä - muistaakseni. Ainakin lähtö on turhan hyökkäävä tahtotilaani nähden ilman varovaisuutta.  ;D Tuo DSG ottaa terävämmin päälle kuin aikaisemmat momenttimuuntimeen pohjautuvat automaattini mutta tuohon DSG:n "äkäisyyteen" siis tottui muutamassa päivässä.

Zausa

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 18.08.10 - klo:19:51
Minulla on mielenkiintoisia Yeti uutisia. Sen verran pahasti olen hurahtanut kyseiseen kiesiin, jotta suunnitelmissa on vaihtaa auto hieman paremmin varusteltuun Exerience versioon ja 170 hv diisseliin. Kattoikkunaa, vetokoukkua, vebastoa ynnämuuta pientä lisää(Bolero+sound-system, bluetooth,häly, listat ulos helmoihin.

Niin se nälkä kasvaa syödessä...  ;D Mutta hyvää pakettia suunnittelet, kuulostaa ihan oman Yetini varustukselta kattoikkunaa ja värejä lukuunottamatta...  ;D

Mäkkäri

Aivan Zausa. Hieman harmittaa, kun piti nuukailla silloin tilausvaiheessa mutta asetin itselleni liian tiukan budjetin. Mutta nyt ne kaipaamani varusteet sitten vasta maksavatkin...kele. Mutta elämä on. Kuinka Zausan Yeti on toiminut. Onko ollut havaittavissa niitä Karviksen kohdalle ikävästi sattuneita ongelmia, mm. kahvat, ja narinat? Minulla oikea takaovi narisi ja etsimisen jälkeen lukkoa säädettiin.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Zausa

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 20.08.10 - klo:13:02
Onko ollut havaittavissa niitä Karviksen kohdalle ikävästi sattuneita ongelmia, mm. kahvat, ja narinat? Minulla oikea takaovi narisi ja etsimisen jälkeen lukkoa säädettiin.

Mä myönnän olevani melko huoleton autoilija eli monet pikku nitinät ja natinat tai kolahdukset voivat jäädä helpostikin huomaamatta eikä auton maalipintaa yms. tule sen suuremmin tarkasteltua. Kuljettajan puoleinen ovenkahva on jättänyt jäljen maalipintaan kun tarkemmin asiaa tutkii mut enpä tuota olisi kyllä itse huomannut. Ainoa mitä on korjailtu on pariin kertaan kiinnitetty takapuskurin alu-suojalista mutta nyt sekin tuntuu pysyvän kun tehtaalta tuli uudet ohjeet listan kiinnittämiseksi. Eli mä olen kyllä edelleen täysin tyytyväinen autooni ja sen varusteisiin eikä suurempia murheita ole esiintynyt.

tibis

Tänään näin täällä Oulussa vaale sininen Yetin, kyllä on hieno väri kun oli ihan puhdas vielä.
Oli ihan pakko hidasta vautia että vois nähdä kauemin  ;)
Eilen taas näin Kaajani-Oulu tie musta Yeti, mikä omasta mielestä ei ole niin hieno näköinen.
Joka päivä on pakko nähdä ainaski yhden Yetin, muuten ei kestää odotaa oma tuloa  ;D

PowerYeti

Tervehdys,

Uusi Yetiä odottava ilmoittautuu. Tänään lähti tilaukseen 2.0TDI 170 4X4 Experience, värinä Candy White ja lisävarusteina ainoastaan lämmitettävä tuulilasi ja irroitettava vetokoukku. Myyjä uumoili luovutusajankohdaksi tammikuuta, mutta keskusteluja tällä sivustolla seuranneena en odottele Yetiäni ennen helmi- maaliskuuta...

Nykyinen ajokkini Mk5 Golf 2.0TDI Variant Sportline oli muuten oiva kiesi (moottori, tilat, ajo-ominaisuudet ehdotonta alemman keskiluokan parhaimmistoa rengasmelu poissulkien) mutta pari vuotta nyt mökkimatkoja sillä tahkottuani (etenkin viime vuoden superlumentulon jälkeen) päätin, että seuraava kiesi on nelivetoinen - - - pariin otteeseen on paikallisen maatilan isännän traktorihinaus ollut lähellä kun renkaat löivät tyhjää 20cm lumessa ja joku älypää oli ruksinut Golffiin varustevaihtoehdoksi Sportlinen jossa vakioalustaan nähden madallettu jousitus.

Kävin pohdintaa kahden vaihtoehdon välillä, toinen oli Octavia Scout TDI ja toinen siis tämä nyt tilaukseen pantu Yeti. Ocussa kiehtoi tietty tuttuus vrt Golffiin, mutta tietynlainen designin vanhahtavuus ei sitten napannut. Yetissä viehätti heti alkumetreillä uudenlainen sisustus vrt Ocu, rumankaunis design ja loistavat ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus (Golffin jälkeen kaikki tuntuu hiljaiselta...). Lisäksi ensimmäistä kertaa pyörittäessäni Yetiä taloni yläpihalle tuntui kääntösäde ja näppäryys suorastaan erinomaisilta, auto kääntyy kuin pikkuauto ja näkyvyys on (B-pilaria lukuunottamatta) erinomainen.

Sain myös mahdollisuuden kokea Yetin talviajo-ominaisuuksia viime talven yhden kauheimman lumimyrskyn aikana - - - meno oli vakaata ja luottamusta herättävää, auto lähti rinteisestä risteyksestä kuin jänis makuulta kun taakse jäi raapimaan tyhjää 3-sarjan Beemeri.

Värivalinta oli päivänselvä nähtyäni Yeti Candy Whitenä (ja tietenkin lukuisissa eri väreissä liikenteessä) autoliikkeessä: auton sopusuhtaiseen raamiin sopii mainiosti valkoinen väri ilman, että auto näyttää ylipullistuneeltä marsupiaalilta, mustat kyljysmuovit tulevat mukavasti esille korostaen auton ulkonäöllisesti työkalumaista mutta siroa luonnetta.

Lisävarustelistan raksittaminen oli helppoa Experiencessä - - - kaikki tottumani varusteet Xenoneita, autom. ilmastointia yms olivat vakiona mutta uutuutena varustelistalle lisätty lämmitettävä tuulilasi on pakkastalven suurhelpotus! Ihmetyttää vain se, että tätä varustetta on niin kovin harvalla automerkillä tarjolla kun se on ollut saatavana Ford Ka:han jo kymmenisen vuotta...

Päädyin myös kyseistä myllyä kokeilematta tehokkaimpaan 170hv - moottoriin. Nykyisessä Golffissa siis pumppari 140hv on ollut luotettava mylly, pieniruokainen ja täytyy myöntää, että moottorin karkea turbopotku on ollut ihan kutkuttava  ;) Pelkäsinkin, että crd-moottorin samantehoinen ei takaa samanlaista vanhanaikaista turbottelun iloa joten ruksin suoraan tehokkaiman vaihtoehdon. Olisikin mukava kuulla tämän 170hv moottorin omaavien kokemuksia moottorin luonteesta päivittäisessä ajossa: ohituskiihtyvyys, moottorin luonne ylipäätään...

Eli nyt siis kärsivällisyyshattu päähän ja uutta Yetiä odottelemaan. Uumoilen, että viimeistään talven ensimmäisillä lumisella mökkireissulla tulee Yetiä ikävä kun taistelen ikenet verissä siitä, pääseekö Golf seuraavasta mäestä ylös saatikka edes parkista eteenpäin...

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 23.08.10 - klo:18:23
rumankaunis design

Tervetuloa palstoille. Tuo 'rumankaunis' on mielestäni nappikuvaus Yetille ;D

G.Durango

Tilasin tosiaan Yetin toukokuussa ja nyt minun olis pitänyt saada se, mutta sain tietää jo monta kuukautta sitten että minun Yeti valmistetaan
viikko 40 ja saan auton "joskus viikko 44", että kyllä on kesä mennyt hitaasti kun odottaa sitä Yetiä, mutta onhan se kiva nähdä että jotkut näillä
palstoilla on saanu Yetinsä  :)

tibis

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 23.08.10 - klo:20:12
Tilasin tosiaan Yetin toukokuussa ja nyt minun olis pitänyt saada se, mutta sain tietää jo monta kuukautta sitten että minun Yeti valmistetaan
viikko 40 ja saan auton "joskus viikko 44", että kyllä on kesä mennyt hitaasti kun odottaa sitä Yetiä, mutta onhan se kiva nähdä että jotkut näillä
palstoilla on saanu Yetinsä  :)

Mikäs Yeti sinulle on tulossa?

G.Durango

Hmm.. täytyypäs katsoa papereista mitä olen tilannut, olen tilannut Yeti Experience TSI 105, väri on Black Magic Pärleffekt, ja
sisustus on Musta/musta, ja sitten tuli kaupanpäälliseksi ,,Xenon, parkeeraus-assitenttin . Bolero radio ym..., asun siis Ruotsissa
että kestää ilmeisesti yhtä kauan aikaa kun Suomessa ennekuin saa Skodan.

Minulla on nyt Suzuki Grand Vitara XL7 (V6) ja halusin ostaa auton joka vie vähemmän pollttoainetta, ja lopulta päätyin Yetiin, joka
näyttää olevan erittäin hyvä osto, kun vaa sais sen joskus.

tibis

Lainaus käyttäjältä: G.Durango - 23.08.10 - klo:22:09
Hmm.. täytyypäs katsoa papereista mitä olen tilannut, olen tilannut Yeti Experience TSI 105, väri on Black Magic Pärleffekt, ja
sisustus on Musta/musta, ja sitten tuli kaupanpäälliseksi ,,Xenon, parkeeraus-assitenttin . Bolero radio ym..., asun siis Ruotsissa
että kestää ilmeisesti yhtä kauan aikaa kun Suomessa ennekuin saa Skodan.

Minulla on nyt Suzuki Grand Vitara XL7 (V6) ja halusin ostaa auton joka vie vähemmän pollttoainetta, ja lopulta päätyin Yetiin, joka
näyttää olevan erittäin hyvä osto, kun vaa sais sen joskus.

då tar vi det på svenska.. Ei täytyy yritää kirjotaa suomea.
Mut jos olet lukenut täällä niin Yeti 1.2 syö aika paljon bensiniä jos ajaa yli 100km/h.
Ruotsissa saa aika halvempi Yetiä kun täällä Suomessa olen huomanut.

G.Durango

No minun Suzuki syö bensaa kesällä 11 litraa ja talvella (4WD) 13 litraa, eli minun tuleva Yeti vie paljon vähemmän pollttoainetta.

Joo täällä ei Yeti maksa niin "hirveän" paljon, minun Yeti maksaa (lasikatonkanssa) 203.800 kr ja silloin olin saanut jonkun 10% allennuksen, en
edes kysynyt että miksi sain alennuksen, olin vaan onnellinen  ;D,mutta olis se myyjä voinut sanoa heti että en saa autoa sen luvatun 10 - 12
viikon, no olen kumminkin vaatinut että haluan telvirenkaat korvaukseski siitä myöhästyynestä "leveransista"

G.Durango

Siis yritin kirjoittaa talvirenkaat, mutta sormet on nopeempat kun aivot  ;)

Zausa

Lainaus käyttäjältä: Samppari - 23.08.10 - klo:18:23
Olisikin mukava kuulla tämän 170hv moottorin omaavien kokemuksia moottorin luonteesta päivittäisessä ajossa: ohituskiihtyvyys, moottorin luonne ylipäätään...

Ei taida palstalaisista toistaiseksi olla Yetissä 170hv moottoria kuin mulla. Mitään syväluotaavaa analyysiä moottorin toiminnasta en pysty antamaan mutta mielestäni kiihtyy kyllä hyvin ja reippaasti on ohituksetkin onnistuneet. Hyvin riittää tehoa myös venetrailerin vetämiseen, ei paljon kärry perässä tunnu ajellessa. Ja ihan pieniruokaiseltakin on Yeti vaikuttanut. Moottori tuntuu sammuvan liikkeelle lähdössä melko helposti jos ei pidä varaansa, itselle ei ole tuottanut missään vaiheessa ongelmia (kenties useamman vuoden diesel-Skoda kokemus auttaa) mutta niin mies, isä kuin muutkin ekaa kertaa Yetillä liikkeelle lähteneet ovat saaneet sen sammumaan heti kättelyssä. Joka tapauksessa mä olen hyvin tyytyväinen niin auto kuin moottorivalintaani joten toivotaan että sullakin odotus palkitaan ja olet tyytyväinen Yetiisi!

PowerYeti

Kiitti Zausa huomioistasi.

Huomasin nimmaristasi, että olet vanha VAGinisti 1,9TDI pumpparin kokeneena joten nuo sammumistaipumukset etenkin tämän moottoriperheen piirissä paineskelevilla ovat luonnollisia. Kysymykseni moottorin ominaisuuksista olivatkin kallellaan siihen suuntaan, että olisiko VAG päässyt eroon tuosta sammumistaipumuksesta näissä uusissa CRD-moottoreissa. Näköjään ei. :D Witness itsellä tällä hetkellä Golf Variant 140hv TDI samoilla ominaisuuksilla.

Lähinnä mua kiinnostaa ohituskiihtyvyyskokemukset vrt täysperärekka 6-tiellä, lumipolanteisella leveällä tiellä - - - vetääkö ohi mallikkaasti vai joutuuko heittämään kolmoselle jopa tällä moottorilla?

Audi-foorumeissa tätä ruohonleikkuria kehutaan yleensä ehdotta, 170hv tehot + 350nm vääntö tuntuu tyydyttävän jopa Kiesi-kansaa joten eikön meitäkin sitten, luulisi? Mulla myös veneenveto tärkeä aspekti mutta siihen ei Suomen vetorajoituksilla ole teholla merkitystä...

Toiveessa harmiton mini-Freelander jonka puikoissa ei tarvitsisi joka huoltamolla selitellä että tässä sama pumppu kuin Q5:sen myydyimmässä mallissa  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy