Yetiä odottavien vertaistukiryhmä :-)

Aloittaja Asterion, 25.05.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

Asterion

Lainaus käyttäjältä: tibis - 06.02.12 - klo:10:20
Kuluttujasuoja-asiamiehen kanssa ollut jo kerran tekemistä.. kuin Yetissä oli katto telinne ongelma. Kyllä ne heti sitten metroauto korjasi hommat  :)

Muistan että jossain päin palstaa  joskus puolisen vuotta sitten kerroit niistä hapettuneista kattokiskoista ja siitä, että maahantuoja tai myyjäliike ei suostunut tekemään niille mitään omaan piikkiinsä. Miten tässä sitten lopulta kävi, eli selvisikö mikä hapettuman oli aiheuttanut ja suostuiko Metro-Auto vasta kun olit ottanut yhteyttä kuluttajaviranomaiseen? Miten he perustelivat sitä, että aikaisemmin eivät halunneet korjata ja nyt sitten ilman muuta korjaavat pro bono?  ;D

tibis

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 06.02.12 - klo:18:15
Muistan että jossain päin palstaa  joskus puolisen vuotta sitten kerroit niistä hapettuneista kattokiskoista ja siitä, että maahantuoja tai myyjäliike ei suostunut tekemään niille mitään omaan piikkiinsä. Miten tässä sitten lopulta kävi, eli selvisikö mikä hapettuman oli aiheuttanut ja suostuiko Metro-Auto vasta kun olit ottanut yhteyttä kuluttajaviranomaiseen? Miten he perustelivat sitä, että aikaisemmin eivät halunneet korjata ja nyt sitten ilman muuta korjaavat pro bono?  ;D

Kuluttajaviranomaiset hoiti hommat hyvin ja sain vaihdettu kiskot helposti. Kyllä metro-auto sit tuli vastan heti kuin kuluttajavirasto oli soitanut  :D

clacson

Tässä ensimmäiset kuvat pienokaisesta:
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

automaattori

Väri on kyllä hillityn tyylikäs!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

tibis

Kotkis

Tervehdys!
Löytyipä oikein oiva keskusteluketju, mihin sitä ilman internettiä joutuisikaan??  ;D

Melkeenpä heräteostoksena tuli Yeti tuossa viime perjantaina tilattua - tai näitä "vanhan veron autoja" kun oli, niin maahantuojahan sen oli itseasiassa jo tilannut, sieltä se oli tehtaalta jo tekemässä lähtöä. Eli suht pian päässen rattiin, silti vaan se odottavan aika tuntuu pitkältä :D

1.4 TSI Greentec Experience sieltä on tulossa, värinä Platin Grey. Tuosta tilaustavasta johtuen ei lisävarusteita voinut ruksia, mutta aika kattavahan tuo vakiovarustelista on jo tossa Experiencessä. Itse asiassa olin jo tyytymässä Adventureen, mutta isommalla koneella ei kamppiksessa saanut kuin Experienceä - näin jälkikäteen aateltuna ihan hyvä niin  8)
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 07.02.12 - klo:15:30
Tervehdys!
Löytyipä oikein oiva keskusteluketju, mihin sitä ilman internettiä joutuisikaan??  ;D

Melkeenpä heräteostoksena tuli Yeti tuossa viime perjantaina tilattua - tai näitä "vanhan veron autoja" kun oli, niin maahantuojahan sen oli itseasiassa jo tilannut, sieltä se oli tehtaalta jo tekemässä lähtöä. Eli suht pian päässen rattiin, silti vaan se odottavan aika tuntuu pitkältä :D

1.4 TSI Greentec Experience sieltä on tulossa, värinä Platin Grey. Tuosta tilaustavasta johtuen ei lisävarusteita voinut ruksia, mutta aika kattavahan tuo vakiovarustelista on jo tossa Experiencessä. Itse asiassa olin jo tyytymässä Adventureen, mutta isommalla koneella ei kamppiksessa saanut kuin Experienceä - näin jälkikäteen aateltuna ihan hyvä niin  8)

Tervetuloa mukaan keskusteluun! Hyvän heräteoston teit :)
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

automaattori

Odottamisen tuska vain pahenee kun tietää että auto on maassa, mutta silti voi mennä viikko pari ennen kuin se on omassa pihassa. Webaston asennus hidastaa oman autoni saapumista, eilen illalla Lerbackan autoliikkeeseen Kokkolaan saapui vastaavanlainen 1.8TSI 4x4 DSG samoilla värityksilläkin kuin minulle tuleva. Liitteenä pari kuvaa. Ulkokuvassa näkyy aika hyvin Terracotta Orangen ja Mato Brownin ero.

upupa

Upeannäköinen auto! Nuo vanteetkin ovat komeat, itselle tulee samanlaiset (design paketti)

Itsellä odotus vasta alkoi, sillä tänään tilasin oman Yetin  ;D

Yeti 1.8 TSI 4x4 Experience DSG autom., Rosso brunello valkoisella katolla ja Dymamic Red sporttipenkeillä

- kääntyvät peilit ym.
- Bolero
- Sound System
- design paketti
- panoraamakattoikkuna
- hälytin
- MDI-multimediasovitin
- lohkolämmitin ja sisäpistoke
- kumimattosarja

Arvioitu toimitusaika 30.08.2012     :-[

viimeiset VW Passat 1.8 -99, Volvo S80T6 A -00, Volvo S40T5 A -04,
Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience -12

tibis

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 09.02.12 - klo:12:17
Upeannäköinen auto! Nuo vanteetkin ovat komeat, itselle tulee samanlaiset (design paketti)

Itsellä odotus vasta alkoi, sillä tänään tilasin oman Yetin  ;D

Yeti 1.8 TSI 4x4 Experience DSG autom., Rosso brunello valkoisella katolla ja Dymamic Red sporttipenkeillä

- kääntyvät peilit ym.
- Bolero
- Sound System
- design paketti
- panoraamakattoikkuna
- hälytin
- MDI-multimediasovitin
- lohkolämmitin ja sisäpistoke
- kumimattosarja

Arvioitu toimitusaika 30.08.2012     :-[

Hienoa! Saitko vanhalla verolla?

upupa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 09.02.12 - klo:12:33
Hienoa! Saitko vanhalla verolla?

En. Luovutus olisi pitänyt olla ennen 1.4. ja sehän on mahdotonta.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: upupa - 09.02.12 - klo:12:37
En. Luovutus olisi pitänyt olla ennen 1.4. ja sehän on mahdotonta.

Kattelin tuota sun lisävarustepakettia, niin heräsi kysymys, miksi et ottanut Function-pakettia, olisit samalla hinnalla saanut  paremman soittimen navilla ja bluetoothin.

Function-paketti hintaan 655 â,¬ + arvioitu autovero:

EXPERIENCE
Amundsen+ -navigointilaitteisto
Pysäköintitutka, eteen ja taakse
Värillinen katto (musta, valkoinen, beige tai hopea)
Bluetooth-matkapuhelinvalmius
Nahkainen monitoimiohjauspyörä, radion ja puhelimen säätimet
Irtokangasmatot
MDI-multimediasovitin

automaattori

Aika harvinaista! Nyt saa hyvin varustellun bensanelivetoautomaattiYetin heti toimitukseen. Käykää tsekkaan http://www.lerbacka.fi/vaihtoautot

upupa

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 10.02.12 - klo:15:09
Kattelin tuota sun lisävarustepakettia, niin heräsi kysymys, miksi et ottanut Function-pakettia, olisit samalla hinnalla saanut  paremman soittimen navilla ja bluetoothin.

Function-paketti hintaan 655 â,¬ + arvioitu autovero:

EXPERIENCE
Amundsen+ -navigointilaitteisto
Pysäköintitutka, eteen ja taakse
Värillinen katto (musta, valkoinen, beige tai hopea)
Bluetooth-matkapuhelinvalmius
Nahkainen monitoimiohjauspyörä, radion ja puhelimen säätimet
Irtokangasmatot
MDI-multimediasovitin

Toki olet oikeassa, tuolla paketilla saa enempi......mutta onko Admusen soitin parempi kuin Bolero? Katselin (hinnasto) hieman tietoja ja Admusen on 5" näytöllä ja Bolero 6.5". Miten on, meneekö tuohon Admusenin soittimeen enempi kuin yksi CD. Pysäköintitutka eteen ei ole tarpeellinen, mutta tietysti kelpaa, jos sen saa samaan hintaan, samoin kuin Bluetooth. Kumimatot sain "jo". Kertokaa viisaat, miten on. Minun varusteet taitavat jopa maksaa erillään enempi, mutta haluan ison näytön. Kumpi on parempi Bolero vain Admudsen?

Minulla on jo 5" navigaattori, johon olen tyytyväinen. Monista navigaattoreiden kartastoista puuttuu Viro ja se on minun hyvin tarpeellinen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: upupa - 13.02.12 - klo:13:28

Toki olet oikeassa, tuolla paketilla saa enempi......mutta onko Admusen soitin parempi kuin Bolero? Katselin (hinnasto) hieman tietoja ja Admusen on 5" näytöllä ja Bolero 6.5". Miten on, meneekö tuohon Admusenin soittimeen enempi kuin yksi CD. Pysäköintitutka eteen ei ole tarpeellinen, mutta tietysti kelpaa, jos sen saa samaan hintaan, samoin kuin Bluetooth. Kumimatot sain "jo". Kertokaa viisaat, miten on. Minun varusteet taitavat jopa maksaa erillään enempi, mutta haluan ison näytön. Kumpi on parempi Bolero vain Admudsen?

Minulla on jo 5" navigaattori, johon olen tyytyväinen. Monista navigaattoreiden kartastoista puuttuu Viro ja se on minun hyvin tarpeellinen.

Amundsen nielee yhden cd:n, mutta siinä on myös muistikortinlukija jonka avulla musaa saa mukaan vähänä enemmänkin. Näyttö on hiukan pienempi, mutta mihin tarvitsee isompaa näyttöä josta ei näy kuin radiokanavat/cd:n kappaleen tiedot. Radion tiedot saa näkymään myös monitoiminäyttöön jossa ne on kaikinpuolin paremmin esillä. Function-paketissa tulee myös MDI jonka kautta voit kytkeä vaikka ipodin tms. musiikkisoittimen autoon ja ohjata sen toimintoja ratin nappuloista/radiosta.
Joku mainitsi aiemmin että Amundsenissa olisi parempilaatuinen äänentoisto, joku joka on molempia kokeillut voinee kertoa aiheesta enemmän. Karttoja lienee saa tarpeen mukaan hankittua, Skandinavia taitaa tulla oletuksena mukana.

Itse ottaisin ehdottomasti ennemmin navin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.02.12 - klo:14:18
Näyttö on hiukan pienempi, mutta mihin tarvitsee isompaa näyttöä josta ei näy kuin radiokanavat/cd:n kappaleen tiedot.

Itse kun aikanaan Superbin lisukkeita ruksin, niin 5" navin olisi saanut pikkurahalla mukaan. Jätin kuitenkin ottamatta, kun 6,5" tuumainen näyttö on paljon paremman näköinen :D Ja tomppa on kuitenkin aina mukana, kun siihen saa kameratolpat ja valtavat määrät POI-tiedostoja netistä.

Bolerossa on kuuden CD:n vaihtaja, mutta aika vähälle sen käyttö on jäänyt, kun muistikorttille mahtuu enemmän kuin riittävästi tavaraa.

Function-paketti onkin sitten vaikeampi rasti, kun siinä saa kaikkea muuta kivaa puoli-ilmaiseksi. Kyllä minäkin varmaan Yetin kohdalla kallistuisin tuohon pakettiin ja kärsisin pienemmän näytön huonommasta ulkonäöstä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 13.02.12 - klo:14:33
Jätin kuitenkin ottamatta, kun 6,5" tuumainen näyttö on paljon paremman näköinen :D

No tuo on kyllä totta, varmaan ainoa Boleroa puoltava ominaisuus :P

Bigfoot

Itsellä Amundsen+ bluetoothilla ja suosittelen kyllä sen ruksimista mukaan. Ã,,änenlaadusta en tiedä onko parempi kuin Bolerossa, mutta muuten kyllä modernimpi viritys. Minusta tuo 6 levyn latausmahdollisuus on jokseenkin turha, jos sen sijaan saa mahdollisuuden SD-kortin käyttöön musiikin toistamisessa tai vaihtoehtoisesti kuunnella puhelimen musiikkitiedostoja langattomasti bluetoothin kautta.

Bluetooth nyt on ihan ehdoton, jos käyttää puhelinta autossa. Puhelinluettelo löytyy suoraan silmien alta ja puhelimen nappulat ratissa. Navikin on ihan toimiva - itsellä ainakin vanha navi on jäänyt laatikon pohjalle, vaikka nopeuskameroita ei Skodan navi näytäkään. Suomeksi navi ei opasta, mutta auton kaiuttimista tulevat komennot englanniksi menevät kuitenkin paremmin perille kuin enemmän tai vähemmän muun hälyn alle hukkuvat irtonavin komennot. Ja kuten aiemmissa vastauksissa kommentoitiin, niin infoa tulee rutkasti myös mittariston infonäyttöön.  

Itse en koe tuota 5 tuuman näyttöä erityisen pienenä (jos vaihtoehtona on 6,5 tuumainen). Isompi ongelma on siinä, että Yetissä nayttö on jätetty hieman alas keskikonsoliin.  

Ennen päätöstä kannattaa vielä kurkata mitä tuollainen navi-bluetooth -yhdistelmä maksaa moniin muihin autoihin lisävarusteena.  

EDIT: Piti vielä lisätä, että Yetissä mukana tulee Länsi-Euroopan kartastot ja aika tuoreet tuntuvat olevan. Ainakin uudehkot Vuosaaren sataman tiet ja tietyt uudet liikenneympyrät ovat mukana.

jni

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.02.12 - klo:14:18
Joku mainitsi aiemmin että Amundsenissa olisi parempilaatuinen äänentoisto, joku joka on molempia kokeillut voinee kertoa aiheesta enemmän. Karttoja lienee saa tarpeen mukaan hankittua, Skandinavia taitaa tulla oletuksena mukana.

Itse ottaisin ehdottomasti ennemmin navin.

Se olen minä.

Minulla oli edellisessä Superbissa Bolero ilman Sound Systemiä. Nykyisessä on Amundsen. Itse ottaisin ehdottomasti Amundsenin. Siinä on kertaluokkaa parempi äänentoisto (siis ainakin amundsenissa ilman plussaa!). Ja kukapa nykyään enää viitsii cd-levyjä autossaan soitella?  ::)

En kyllä keksi, mitä lisäarvoa Sound System enää tuohon toisi. Sen verran laadukas on Amundsenin ääni. (No, varsinaiset hifistelyt hoidetaan sitten kotona).

Niin, ja Amundsenin mukana tulee tosiaankin navi, johon ainakin minä olen ollut tyytyväinen.

Edit: Ja lisätään sen verran, että ainakin oman kokemuksen mukaan Amundsenin radio on myös herkempi ja häiriöttömämpi. Tosin Bolero oli TWD-mallissa ja Amundsen on combissa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

automaattori

Amundsenissa on myös se kolmas pyöreä säädin jolla on huomattavasti kätevämpi selailla asioita kuin Boleron kankealla kosketusnäytöllä. Bolerolle plussat ainoastaan kuudesta CD mahdollisuudesta. Isolla näytölläkään ei tee mitään kun siihen ei saa navia. Amundsenin mukana tulee luonnollisesti myös GPS-antenni, joten jälkikäteen on helpompi asentaa isonäyttöinen navi esim. Columbus, jos siihen on tarvetta. Nykyisessä Yetissäni on Bolero Sound Systeemillä ja oikein odotan uuteen tulevaa Admundsenia. Olen myös samaa mieltä aiemmin mainitusta bluetoothista. Sehän on aivan ehdoton jos haluaa puhua puhelimeen ajon aikana. Upupa, säästät kyllä rahaa valitsemalla Function-paketin ja samalla saat monta tärkeää toimintoa käytännössä ilmaiseksi. Sulla on hyvin aikaa muuttaa tilausta kun toimituaikakin on noin pitkä.

mla

Amundsen+ ja bluetooth yhdistelmä vaikeuttaa nykyisin siirtymistä Columbukseen, sillä bluetooth on siinä Amundsen+:ssa sisässä.
Tosin AMundesen+ alkaa nyt olla melko toimiva toisin kuin Amundsen oli aiemmin eli ei hidastele niin pahasti ja käytettävyyskin on parantunut. Pyörylällä käyttö tosin on edelleen kökömpää kuin esim. Columbuksen kosketusnäyttö ja kosketusnäyttö hidastelee edelleen Amundsen+:ssa paljon. Ongelmaa tosin ei huomaa ellei ole käyttänyt paljon Columbusta :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hannes

Ihan mielenkiinnolla.....Mitä eroja noissa soittimissa oikein on eli molemmat ilmeisesti näyttävät samat asia ilmastoinnin yms säädöistä, peruutus tutkan jne..radion ja soittimen lisäksi.

Navi tuossa on nyt erona mutta mitä muuta Amundsen/Columbus tekevät mitä Bolero ei tee tai näytä???Oisko jossain sanottu selvästi mitä nuo oikein pitävät sisällään.

mla

Teho, nopeus ja käyttöliittymän toiminnallisuus. Kokeile kaikkia niin huomaat mitä eroa niissä on.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

automaattori

Lainaus käyttäjältä: mla - 14.02.12 - klo:11:04
Teho, nopeus ja käyttöliittymän toiminnallisuus. Kokeile kaikkia niin huomaat mitä eroa niissä on.

Eli Columbuksesta kannattaa maksaa? Koeautoa kun ajoin niin minusta Amundsen+ toimi Yetissä selvästi vikkelämmin kuin pari vuotta vanha Bolero. Jos Columbuksen hinta olisi 1000-1250â,¬ verollisena niin se olisi mahdollinen valinta, nyt hintaa on liikaa. Bolerollakin on pärjätty, niin Amundsen tuo kuitenkin lisäominaisuuksia. Yhden asian huomasin heti alussa Bolerossa että musat toimi huomattavasti nopeammin MDI+ iPod yhdistelmällä kuin muistikortilta. Muistikortteja on tietysti hinnasta riippuen eri nopeuksisa, mutta ihmisillä on tapana ostaa aina se halvin. Vanha sääntöhän pätee edelleen: Hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa, pitää ostaa kaksi, hyvä ja halpa ;D

vasara

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 14.02.12 - klo:11:20
Eli Columbuksesta kannattaa maksaa? Koeautoa kun ajoin niin minusta Amundsen+ toimi Yetissä selvästi vikkelämmin kuin pari vuotta vanha Bolero. Jos Columbuksen hinta olisi 1000-1250â,¬ verollisena niin se olisi mahdollinen valinta, nyt hintaa on liikaa. Bolerollakin on pärjätty, niin Amundsen tuo kuitenkin lisäominaisuuksia. Yhden asian huomasin heti alussa Bolerossa että musat toimi huomattavasti nopeammin MDI+ iPod yhdistelmällä kuin muistikortilta. Muistikortteja on tietysti hinnasta riippuen eri nopeuksisa, mutta ihmisillä on tapana ostaa aina se halvin. Vanha sääntöhän pätee edelleen: Hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa, pitää ostaa kaksi, hyvä ja halpa ;D
Uudenkarheita Columbuksia löytyy eBaysta kohtuu huokealla. Taisin maksaa omastani n. 600â,¬. Lisäksi piti vaihtaa keskikonsolin paneeli, jossa isompi reikä radion kohdalla.. superskodassa n. 30â,¬.
Omani ostin ebay.co.uk ja eBay myyjän id "and_jur".. hemmolla on tällä hetkellä näköjään vain volkkarin RNS510:iä myynnissä.

upupa

Kiitos "kannustuksesta" ja tiedoista. Katselin itse noiden soittimien eroja Youtubesta ja otin laskimen esiin. No, päätin siis ottaa Function paketin ja saan "samalla" rahalla vielä lämmitettävän tuulilasin. Minulle Sound System tuo kyllä lisäarvoa ja siitä olen valmis maksamaan. Nahkapenkit olisin ottanut, jos ne olisi saanut noin tonnilla, mutta vajaat 3K on kyllä liikaa tällaiseen autoon. Onkohan täällä kukaan, jolla olisi Yetissä nahat?

Kun joudun maksamaan uuden autoveron mukaan, tekee se minun autossa 3000 euroa lisää!

automaattori

Eilen illalla mun auto tuli autoliikkeeseen, perjantaina luovutus. Autokauppias ystävällisesti lähetti mulle s-postiin kuvan, että voin ihailla autoa kuvasta perjantaihin asti ;D Kuva liitteenä

Asterion

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 15.02.12 - klo:17:52
Eilen illalla mun auto tuli autoliikkeeseen, perjantaina luovutus. Autokauppias ystävällisesti lähetti mulle s-postiin kuvan, että voin ihailla autoa kuvasta perjantaihin asti ;D Kuva liitteenä

Namu!

Karvis

Hyvältä näyttää automaattorin Yeti, kattokaiteet huutaa mustaa teippiä tms. noihin hopeisiin osiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy