EU:n uusi suunnitelma: Kaikkiin autoihin nopeuden rajoittimet

Aloittaja Tuska, 13.03.14 - klo:07:37

« edellinen - seuraava »

Tourano

Mahtaakohan järjestelmä osata automaattisesti nopeusrajoituksen jos kyseessä on yleisrajoitus tai taajama-alue...   ???

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Tuska - 13.03.14 - klo:07:37
Mä jo luulin että en ylläty enää mistää eu typeristä ideoista mutta olin väärässä.

http://www.aamulehti.fi/Autot/1194836171334/artikkeli/eu+n+uusi+suunnitelma+kaikkiin+autoihin+nopeuden+rajoittimet.html?utm_source=leiki&utm_medium=iltalehti&utm_campaign=kontekstuaalinen
...
Suomi ottaa tämän etupainotteisesti käyttöön mitä pikimmin.. muissa Eu- maissa kansalaiset ja autonvalmistajat suuttuu ja ei mene läpi.
Eu-puuhastelija-virkamies-ja-poliitikko-konfrenssi-ja-kissanristijäis-ammattilaista pitäisi näin alkuun pistää 90% tekemään oikeita töitä. Lopuille 10%:ille riittäisi tarpeeksi tekemistä, eikä jäisi aikaa ideoida älyttömyyksiä.

TAG

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 13.03.14 - klo:09:45
Tuossa eco-mielessä olen odotellut milloin autoihin tulee kulutuksen rajoitin :o Siis samaan tapaan kun on cruise/nopeudenrajoitin, niin kulutuksen rajoitin johon kuljettaja voi laittaa vaikka max 10 l/100km ja kovassakaan kiihdytyksessä auto ei sitten polttaisi tuota enempää ;D

Varmaan kommenttisi oli tarkoitettu vitsiksi, mutta jos 10L/100km saisi olla kulutus maksimikiihtyvyydessä, niin käyttämäsi termi "kovassa kiihtydyksessäkään" ei kyllä toteutuisi millään muotoa. Tuolla kulutuksella et pääse millään autolla alle 30s 0-100km kiihdytyksestä, hyvä kun saat sen liikahtamaan tasaisella paikaltaan.

Sinänsä tuo systeemihän on nyt käytössä esim. F1:ssä kaudella 2014. Eli hetkellinen kulutus ei saa ylittää 100kg/1 tunti polttoaineenkulutusta (koko kisa pitää ajaa 100kg polttoaineella). Tämän ylityksestä Ricciardon suositus hylättiin kun Rellu saatiin kulkemaan hetkittäin liian hyvin ja muuten alitehoisella koneella päästiin tuolla tavalla 2. sijalle.

Peke

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 13.03.14 - klo:16:14
Hippien ja kommarien touhua. Rajoituksia ylöspäin taajamien ulkopuolella ja valvonnan painotus ajotapavalvontaan eikä sadistiseen nopeuksien kyttäyksiin. Samoin kuskin ajokunnon valvonnan voisi vaikka moninkertaistaa. Alkolukot järjetön idea, miksi rangaista 99% porukasta kun 1 % sekoilee ja ne sekoilee sen saman vaikka olisi potkukelkoissakin alkolukot.

Kuin olisi luettu minun ajatukset eli erittäin samaa mieltä! :)

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 13.03.14 - klo:16:44
Siksi tulisikin valvonta painottaa ajotapavalvontaan, jolla ne kusipäät karsitaan. Se että taittaa matkaa aktiivisella ajotavalla rivakasti, muut huomioon ottaen, on täysin eri asia.

Juuri näin. Mulla hermoa kiristää maantiellä alinopeutta ajavat ja ne, jotka ei uskalla lähtee hitaimpien ohi. Se tekee jonot ja sit joutuu ohittelee kovalla ylinopeudella niitä usean auton letkoja. Tekeekö se minusta kusipään, EI. ??? Sit tietenkin jos letka on todella pitkä, ohitusta ei yleensä kannata edes tehdä, koska jonon päästä ei tietoa.

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 13.03.14 - klo:17:41
Jos esim. kesäkelillä motarilla 140km/h on kaahaamista niin ihan sama minulle. Ylinopeudesta rangaistaan ja hyvä niin. Ikävä tosiasia vaan on se että esim. sillä samaisella motarilla voi perseillä ihan vapaasti tulppaamalla vasenta kaistaa 80 lasissa, tulemalla rampista kusipäisesti eteen peiliin katsomatta tai vaihtamalla kaistaa ilman vilkkua. Jos noista rangaistaan, on se todennäköisyydeltään verrattavissa lottovoittoon. Ihan samanlaista sääntöjen omaehtoista määrittelyä noi ovat kuin että ajaa tietoisesti 20 km/h ylinopeutta. Toiseen noista ei vaan kukaan viitsi puuttua.

Oikein. Itsekin olen muutamia kertoja poliisin kanssa keskustellut aiheesta, kun olen ollut autossa vastaanottamassa lappusta. Ei riitä resurssit esimerkiksi vasemmankaistan tukkijoihin kuulema. Vastasin, että niin ette saa siitä rahaa samalla tavalla ku ylinopeussakoista, niin sain vastaukseksi hiljaisuutta. >:(
Ja se, että ohittaa auton vasentakaistaa pitkin ja tulee heti takaisin ns. nenän edessä oikealle kaistalle, pitäisi kieltää lailla ja näin toimivilta auto valtiolle! Ei voi olla niin vaikeaa ajaa usein sitä tyhjää vasenta kaistaa pidemmälle ja vaihtaa vasta sit kaistaa takaisin. >:(
Tämä nopeudenrajoitin olisi kyllä niin älytön juttu ku vaan ikinä voi olla. Kaikki ajas samaa vauhtia käytännössä HITAIMPIEN mukaan. Kuppaaja saattas ajaa vaikka 500km sun edessä ja et pääsis ohi. Toiset määrittäs sun matkavauhdin jne jne. Ei prkl ku pistää vihaks jo pelkkä ajatuskin... >:(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Matson757

Jos menisi tuo Suomessa läpi, niin eikun Auf Wiedersehen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy