Kesärenkaat alle - joko uskaltaa?

Aloittaja Homer, 27.02.14 - klo:16:19

« edellinen - seuraava »

jarmaho

#450
Piti katsoa tarkemmin tuota kuvaa länsinaapurin testistä. Itsellä herätti mielenkiintoa se että renkaan kuviointi eroaa kilpailijoista todella paljon. No tuosta innostuin tekemään pikaisen googlauksen haulla "Nokian Hakkapeliitta R2" ja ainakaan vastaavalla kuvioinnilla ei Nokian R2:sia löytynyt. Huomio kuitenkin kiinnittyi eräässä kuvassa oleviin Bridgestonen Blizak:eihin joiden kuviointi vastaa lähes täysin lehden kuvassa olevan renkaan kuviointia. Tässä vielä kuva jossa jossa R2 kahden Blizak:in puristuksessa:



Olisiko testissä sattunut fiba jossain testin vaiheessa? Itse uskon niin, mutta jokainen tulkitkoon asian kuten haluaa :D.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Jultsu

Kumpi on todennäköisempää, se että testaajat ovat testanneet ihan väärää (tai piraattirengasta) tai sitten kuvittajalta menneet kaksi kuvaa väärinpäin?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

SNG

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 26.04.17 - klo:11:59
Mulla on kesärenkaina Passat Alltrackissä Michelinin CrossClimatet ja voin suositella lämpimästi. Märällä ja sohjossa pito on todella hyvä. Kuivalla ja lämpimällä asfaltilla huomattavasti mukavampi ajaa kuin perinteinen kitkarengas, joka tuntuu sulavan alle ja on aivan liian pehmeä. 

Talvella sitten alla nastat :)

Muistatko tai voitko tarkistaa renkaan kyljestä treadwear lukeman?

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 26.04.17 - klo:13:22
Kumpi on todennäköisempää, se että testaajat ovat testanneet ihan väärää (tai piraattirengasta) tai sitten kuvittajalta menneet kaksi kuvaa väärinpäin?
Itsellä myös julkaisu on yksi testin osa ja jokainen virhe, tapahtui se sitten itse testauksessa tai julkaisussa, vähentää tuloksien painoarvo/luotettavuutta.

Edit: kirjoitusvirhe
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: SNG - 26.04.17 - klo:07:14
Pirkanmaalle tuli taas talvi. Ajelen vielä tämän viikon "laittomasti" nastoilla. Ensi viikolla ei ilmeisesti enää yöpakkasia, eli loppuviikosta tai wappuviikonloppuna vaihdan.

Nastarenkaita saa asetuksen mukaan käyttää aina, kun keli sitä vaatii ..... olisiko terveen järjen käyttö myös rengasasioissa kirjattava ihan lakiin ?
Itse ajoin ti aamuna eli eilen 25.4. hyvillä kesiksillä loskassa paikallistietä, ja kyyyllähän niillä tiellä pysyi alle 50km/h. Käännöksissä pitikin sitten ajaa tosi nätisti.
OT: Aika erikoinen ilmastonmuutos.  :o
Yritetään pärjätä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 26.04.17 - klo:12:04
Ei sillä, jos tietyiltä henkilöiltä kysytään niin kyllä minunkin olisi pitänyt olla lepikössä joka päivä noiden huippuvaarallisten KE-kitkojeni kera.

Sinä olet väittänyt alla seuraavaa pelkästään tässä ketjussa. Missä löydät, että joku on väittänyt sinun oleva lepikossa KE-Kitkoilla, joka päivä? Täällä käyttäjät ovat jopa kokeilleet KE-kitkoja ja todenneet niiden olevan liukkaita ja jopa vaarallisia oikeilla talvikeleillä. Sinä jaksat jauhaa niitä parhaiksi renkaiksi kaikille, jopa keskellä sydäntalvea. Se että sinä olet pärjännyt tai selvinnyt ei tarkoita, että rengas sopii kaikille. Eikä kukaan ole ollut kärpäsenä "katossa" miten köröttelet talvella noiden KE-kitkojen kanssa. Voit toki jatkaa tuota trollaamista.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:12:07
Maahan satava lumi sulaa äkkiä vedeksi jolloin nastoilla tai skandikitkoilla tekee vain harakirin, kuten yo. jutusta huomattiin.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:17:33
ajelee sitten noilla skandinaavisilla vesiliirto-surmanohjuksilla pitkälle kevääseen, vain vaihtaakseen ne sitten toisen ääripään liukasteluohjuksiin kun tienpinnat ovat vielä nollan tienoilla ja taivaalta sataa kaikkea muuta paitsi sammakoita.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 26.04.17 - klo:16:33Täällä käyttäjät ovat jopa kokeilleet KE-kitkoja ja todenneet niiden olevan liukkaita ja jopa vaarallisia oikeilla talvikeleillä.
Minäkin olen jopa kokeillut skandinastoja oikealla etelä-suomen talvikelillä (+10 astetta lämmintä, vettä runsaasti tien pinnalla) ja voin todeta niiden olevan liukkaat, jopa vaaralliset.

Lainaa
Sinä jaksat jauhaa niitä parhaiksi renkaiksi kaikille, jopa keskellä sydäntalvea.
Nyt sorruit itse trollaukseen, en ole missään milloinkaan väittänyt että koko suomen pitäisi siirtyä KE-kitkoihin. Vain meidän etelässä asuvien.

Lainaa
Se että sinä olet pärjännyt tai selvinnyt ei tarkoita, että rengas sopii kaikille.

Ei toki. Kts. ylempi vastaus.

Lainaa
Eikä kukaan ole ollut kärpäsenä "katossa" miten köröttelet talvella noiden KE-kitkojen kanssa.

Tämä talvi oli etelässä märkä ja vetinen, niinkuin niin monta talvea jo tätä ennen. Kun on keliin sopivat kumit niin ei tarvi hidastella. Voi itseasiassa istua ratin taakse hyvin levollisin mielin. En uskaltaisi väittää samaa noilla vesiliirto-ohjuksilla ajelevista.

Lainaa
Voit toki jatkaa tuota trollaamista.

Totuuden puhuminen, trollaus, mitä näitä nyt on. Hulluus ja nerouskin kulkee yleensä käsi kädessä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Normanton

Lainaus käyttäjältä: SNG - 26.04.17 - klo:14:02
Muistatko tai voitko tarkistaa renkaan kyljestä treadwear lukeman?

En nopealla vilkaisulla löytänyt kyseistä merkintää. Tosin renkaat on nyt niin paskaiset että voi olla että jäi huomaamatta.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

SNG

Lainaus käyttäjältä: Normanton - 26.04.17 - klo:17:39
En nopealla vilkaisulla löytänyt kyseistä merkintää. Tosin renkaat on nyt niin paskaiset että voi olla että jäi huomaamatta.

Jos viitsit tihrustaa lukeman sitten kun auto on puhdas. Niin tuo lukemahan kertoo "mitoitetun" kulutuskestävyyden. Misukoissa se on monesti 42000 km. GY eff grip perffeissä muistaakseni 34000 km. Jenkeissä on jopa 100000km mitoitettuja renkaita, mutta niissä jo muut ominaisuudet varmaan aikas heikot.

Kiinnostaisi tietää, koska lumipitoa haetaan talvirenkaissakin myös pehmeällä seoksella. Eli onko noiden misukoiden kestoikä tavallisten kesärenkaiden tasolla...

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 26.04.17 - klo:17:23

Totuuden puhuminen, trollaus, mitä näitä nyt on.
Jotkut nimimerkit sanovat aina trollaukseksi jos on erimieltä heidän kanssaan. Sitten jos he eivät saa muulla ärsytettyä  tiettyjä nimimerkkejä niin vetävät esiin 4 vuotta vanhoja juttuja.
Ovat pahempia kuin ämmät.
Ei ollut Jultsu tarkoitettu sinulle.

Ps. On täällä muutama sellainenkin nimimerkki, joka ei muuten osallistu lainkaan keskusteluun, mutta käy vaan nälvimässä tietyille nimimerkeille.
Nämä nimimerkit alkavat kirjaimilla C, E ja M.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: SNG - 26.04.17 - klo:17:51
Jos viitsit tihrustaa lukeman sitten kun auto on puhdas. Niin tuo lukemahan kertoo "mitoitetun" kulutuskestävyyden. Misukoissa se on monesti 42000 km. GY eff grip perffeissä muistaakseni 34000 km. Jenkeissä on jopa 100000km mitoitettuja renkaita, mutta niissä jo muut ominaisuudet varmaan aikas heikot.

Kiinnostaisi tietää, koska lumipitoa haetaan talvirenkaissakin myös pehmeällä seoksella. Eli onko noiden misukoiden kestoikä tavallisten kesärenkaiden tasolla...
Miten tuolla merkinnällä tulkitaan kulutuskestävyys. Onko se kestävyys silloin loppu kun rengas on kulumismerkissään vai onko siinä joku tietty milliraja?

Meidän Peugeot 206 alkuperäisillä kesärenkailla on ajettu nyt noin 55 000km ja millejä oli 3,5-4. Renkaat valmistettu loppuvuonna 2005.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 26.04.17 - klo:17:57
Miten tuolla merkinnällä tulkitaan kulutuskestävyys. Onko se kestävyys silloin loppu kun rengas on kulumismerkissään vai onko siinä joku tietty milliraja?

Meidän Peugeot 206 alkuperäisillä kesärenkailla on ajettu nyt noin 55 000km ja millejä oli 3,5-4. Renkaat valmistettu loppuvuonna 2005.

Luku - esim. TWI 320 tarkoittaa renkaan laskennallista ajokm tuhansina km. Tässä siis 32000km. Luku löytyy pienellä renkaan sivulta ulkokehältä kulutuspinnan vierestä. Erot ovat melkoisia, pienin näkemäni taisi olla 250 ja suurin 420. Silti, urien välissä ajamalla km tuplaantuvat helposti.  ;)
Yritetään pärjätä.

SNG

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 26.04.17 - klo:19:31
Luku - esim. TWI 320 tarkoittaa renkaan laskennallista ajokm tuhansina km. Tässä siis 32000km. Luku löytyy pienellä renkaan sivulta ulkokehältä kulutuspinnan vierestä. Erot ovat melkoisia, pienin näkemäni taisi olla 250 ja suurin 420. Silti, urien välissä ajamalla km tuplaantuvat helposti.  ;)

Näin on. Identtisillä ajoprofiileilla renkaiden käyttöiän pitäisi korreloida suoraan TWI-lukemaan.

b1mpo

#463
Energysavereilla ajaa maltillisella ajotyylillä ja kohtuukuntoisilla teillä jopa yli 100tkm. Itse ajoin 80-90tkm. Niissä on korkea TreadWear lukema, en muista paljonko. Varastossa on yksi 15" energysaver ilman plussaa, pitää tarkistaa. Se oli paras siitä sarjasta silloin kun vaihdoin uudet ja jätin vararenkaaksi. Voin katsoa millitkin. Jokatapauksessa en juuri alle 3mm aja renkaita.

Ps. Nuo renkaat rullasi mallikkaasti. 1.6tdi vei alle 4 koko silloisen kesän, kun vaihdossa tuli auto nuo renkaat alla. Ei siis yhtään tankillista yli 4. Tankaten todettu. Energysaver plussalla ei päässyt kuin yhden tankillisen alle neljän kulutuksella sen jälkeen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

vwmies

On ehkä hyvä huomata, että renkaan koko vaikuttaa paljon TWI arvoon............. pari esimerkkiä. Pienempi kuluu nopsaan ja suuri hitaammin.
Tämä lasketaan siihen saakka, kun kulumismerkki 1,6mm kesiksessä tulee vastaan.
195/60r15 Pirelli P6000 TWI 180 ja Misukan 205/55R16 Pilot Primacy 220 ja 215/55R16 Bridgen Turanza 320.  :o :o
Yritetään pärjätä.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 26.04.17 - klo:19:31
Silti, urien välissä ajamalla km tuplaantuvat helposti.  ;)

Täsmälleen näin ja sateella urissa seisoo vesi. Oikean paikan uran vieressä kuulee renkaiden äänestä.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 26.04.17 - klo:19:31
Luku - esim. TWI 320 tarkoittaa renkaan laskennallista ajokm tuhansina km. Tässä siis 32000km. Luku löytyy pienellä renkaan sivulta ulkokehältä kulutuspinnan vierestä. Erot ovat melkoisia, pienin näkemäni taisi olla 250 ja suurin 420. Silti, urien välissä ajamalla km tuplaantuvat helposti.  ;)
Kiitoksia vastauksesta. Täytyypä tutkia Pögötin ja ST: renkaista tuo luku.

SNG

Ja Suomessa rengasmarkkinoinnissa treadwearin esilletuomista tunnutaan välttävän kuin ruttoa.

Parempaa businestä myydä uutta alle mahdollisimman tiheästi...

roiala

TWI on Amerikkalainen kulutuskestävyyttä kuvaava luku, on suhdeluku saman firman verrokkirenkaaseen nähden ja ei kuvaa tai pitäisi kuvata tuhansia kilometrejä käsittääkseni. Koe suoritetaan ajamalla Teksasissa jotain tiettyä lenkkiä jne... Ei kerro juuri mitään eri rengasmerkkien välillä olevista eroista koska verrokkirengas eri mutta toki jos kauhean iso TWI niin silloin tietty voi olettaa että ei ole ainakaan kauhean huono.

matalaut

Lainaus käyttäjältä: SNG - 26.04.17 - klo:23:32
Ja Suomessa rengasmarkkinoinnissa treadwearin esilletuomista tunnutaan välttävän kuin ruttoa.

Parempaa businestä myydä uutta alle mahdollisimman tiheästi...

Käsittääkseni renkaiden kulutuskestävyys karkeasti tarkoittaa renkaan kumin kovuutta. Kova kumi ei kulu kuin pehmeämpi rengas.

F1 maailmassa tästä puhutaan jatkuvasti jokaisessa lähetyksessä. Jotkut F1 kuskit ovat taas kertoneet että pehmeämpi rengas piti paremmin, mutta ei kestänyt kovin montaa kierrosta.

Monacossa muistaakseni ajetaan pehmeillä vrt. kaupunkiajo. Monza on nopeampi rata ja siellä käytetään kovempia renkaita vrt. maantieajo.

Kulutuskestävyys on vain yksi renkaan ominaisuus.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

SNG

Lainaus käyttäjältä: matalaut - 27.04.17 - klo:07:17
Käsittääkseni renkaiden kulutuskestävyys karkeasti tarkoittaa renkaan kumin kovuutta. Kova kumi ei kulu kuin pehmeämpi rengas.

F1 maailmassa tästä puhutaan jatkuvasti jokaisessa lähetyksessä. Jotkut F1 kuskit ovat taas kertoneet että pehmeämpi rengas piti paremmin, mutta ei kestänyt kovin montaa kierrosta.

Monacossa muistaakseni ajetaan pehmeillä vrt. kaupunkiajo. Monza on nopeampi rata ja siellä käytetään kovempia renkaita vrt. maantieajo.

Kulutuskestävyys on vain yksi renkaan ominaisuus.

Juuri näin. Pehmeys tuo pitoa mutta voi kostautua nopeana kulumisena. Olen itse löytänyt kohtuullisen kestäviä renkaita. Misukoissa nuo luvut yleensä aika "hyviä", mutta misukoiden testimenestys ei ole nykyään ollut kärkipäässä.

Kirjoitin aiemmin noista twi1000 - tason jenkkirenkaista, että eivät sitten ole "renkaina" kovinkaan häävit. Mutta mikäs tuolla on higwayllä rullatessa kun ei oo oikein mutkiakaan vrt täkäläiset syherötiet  ;D ;D ;D

Crossclimatin treadwear (twi) kiinnostaa koska itselläni ainakin täysi kysymysmerkki miten kuluisivat käytössä.

b1mpo

Ei TW lukema suoraan korreloi renkaan pehmeyttä. Ehkä suuntaa antavasti korkeintaan. Esim. kova rengas saattaa murentua herkemmin kuin pehmeämpi riippuen materiaaleista. Esim. uusi conti premium contact 6 oli kestävin ab:n testissä, mutta tuskin kovin materiaaliltaan, sillä pito on hyvä myös märällä kelillä. Rengashan syrjäytti cpc5:n ja csc5:n yhdistäen ne. Mikä lie tw lukema siinä verrattuna muihin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

#472
Tää menee nyt pahasti offariksi, mutta itsepähän toin tuon treadwear asian esille.

Conteja jotkut ovat sanoneet nopsaan kuluviksi ja aika monet kehuneet misukkojen kulutuskestävyyttä.

Michelin Crossclimate on ainakin tuoteaemoinniltaan uuden tyyppinen tuote. Jonkinlainen välikelituotekin? Markkinointiviestintä kehuu kykyä toimia lumella. Toisaalta youtubessa on jo herjavideo todellisesta kyvystä toimia lumella. Paha sanoa mitään kun ei ole testattu tietääkseni vielä ja kokemuksiakaan ei lumipidosta ole täällä jaettu. Jos sitä on, voi olla että pelkkä kuvio on avoin tai että kumi on pehmeää tai jopa jollain tapaa talvirengasmaisesti osittain lamelloitu.

Edelliseen perustuen askarruttaa toiminta kesärenkaana helteillä ja toisaalta tuo kulumiskestävyys.

TM tai Tuulilasi eivät "aja" testirenkaita kulutusrummulla. Miksi ei? Kulutuskestävyys on yksi rahallisesti merkityksellinen seikka renkaassa.

avene

^ Misukan Cross Climateja ollaan töissä myyty ihan hyvällä menestyksellä. Ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, mutta asiakkaat kyllä kehuu ihan hyväksi perusrenkaaksi, jossa pito ainakin keväisillä huurteisilla teillä on jonkin verran parempi kuin tavallisilla kesärenkailla (ei kuitenkaan vastaa kitkoja). Viimepäivien lumikuurotkaan eivät ole kuulemma menoa hirveästi hidastaneet. Ajettavuus kuulemma sinällään ok, mutta vetelee uriin hieman.

Kulutuskestävyydestä en en ole kuullut, enkä toimintakyvystä helteisillä teillä.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

tet

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 26.04.17 - klo:16:07
OT: Aika erikoinen ilmastonmuutos.  :o

Ei minusta. Jos olet yhtään seurannut ilmastonmuutoksesta käytävää tieteellistä keskustelua, niin varmasti tiedät että ilmastonmuutos näkyy käytännössä selvimmin sään ääri-ilmiöiden lisääntymisenä. Etelä-Suomessa vapun seutuvilla tuleva lumisade voitaneen laskea juuri sellaiseksi, eli aivan koulukirjaesimerkki ilmastonmuutoksesta.

Kyllä on todella hauska seurata tätä "Suomen surkeimmat kuskit"-osaston joka ketjuun tunkevaa kitka/nasta-vääntöä. ;D Osaava kuski pysyy tiellä renkailla kuin renkailla, amatöörit jähää sen omaan ajoprofiiliinsa paremmin sopivan rengastyypin paremmuudesta henkeen ja vereen. ::)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 27.04.17 - klo:12:53
Osaava kuski pysyy tiellä renkailla kuin renkailla.

Kyse ei ole siitä pysyykö tiellä renkaalla, kuin renkaalla. Se ei ole minulle ongelma. Asia erikseen haluaako ja perheessä voi olla myös muita ajoneuvon käyttäjiä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Kuten edellä todettiin, ei kyse ole siitä että osaako pitää rattia suorassa ja auton kaistaviivojen välissä. Apinakin pystyy siihen pienen harjoittelun jälkeen. Oikea rengasvalinta pelastaa sitten poikkeus/ääritilanteissa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 27.04.17 - klo:17:00
Kuten edellä todettiin, ei kyse ole siitä että osaako pitää rattia suorassa ja auton kaistaviivojen välissä. Apinakin pystyy siihen pienen harjoittelun jälkeen. Oikea rengasvalinta pelastaa sitten poikkeus/ääritilanteissa.

Se erottaakin kuskin ja apinan, ettei ole ollut missään kolarissa saati metsähallituksen puolella. Vaikka ajaisi paljon vuodessa! Kuten meillä eräs työkaveri totes, että jos mä päättäisin minkälaisilla renkailla firmassa ajettaisi, niin nousisi rengaskulut huomattavasti. Itse kun en surkeilla renkailla aja, kuin olosuhteiden pakosta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Normanton

Lainaus käyttäjältä: SNG - 27.04.17 - klo:08:35
Michelin Crossclimate on ainakin tuoteaemoinniltaan uuden tyyppinen tuote. Jonkinlainen välikelituotekin? Markkinointiviestintä kehuu kykyä toimia lumella. Toisaalta youtubessa on jo herjavideo todellisesta kyvystä toimia lumella. Paha sanoa mitään kun ei ole testattu tietääkseni vielä ja kokemuksiakaan ei lumipidosta ole täällä jaettu. Jos sitä on, voi olla että pelkkä kuvio on avoin tai että kumi on pehmeää tai jopa jollain tapaa talvirengasmaisesti osittain lamelloitu.

Ei tuo CrossClimate talvirenkaalle pärjää lumella ja jäällä vielä vähemmän. Kesärenkaaksi kuitenkin pito on todella hyvä lumella ja loskassa.

Lainaus käyttäjältä: avene - 27.04.17 - klo:08:57
Ajettavuus kuulemma sinällään ok, mutta vetelee uriin hieman.

Samaa mieltä. Lisäksi ovat hieman äänekkäät.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

matalaut

Suoraan otsikkoa mukaillen. Uskalsin laittaa kesärenkaat alle. Palokan ramppi on sula... ainakin vielä.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy