Kesärenkaat alle - joko uskaltaa?

Aloittaja Homer, 27.02.14 - klo:16:19

« edellinen - seuraava »

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 22.04.17 - klo:20:25
Tuota ei nastarenkaatkaan olisi pelastanut. Alkoholilla ja liian suurella tilannenopeudella taitaapi olla osuutta asiaan.

Okei. Alkoholilla ei välttämättä ole osuutta asiaan, mutta liaan suuri tilannenopues.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.04.17 - klo:18:55
Sinäkö se jobbari olit, joka soitteli ja kertoi totuuksia.
Mikä tarve minulla olisi soittaa lähes kymmenen vuotta vanhan itäauton myynti-ilmoituksesta. Autokauppaa en enää tee ja jos tekisin, niin en soittelisi tosiaankaan alle 10 000â,¬ autosta josta pyydetään 15 000.
Itselleni ei nykyään kiinnosta auto jonka rekisteriotteessa ei käyttöönottovuosi ole sama vuosi joka on nyt.
Luulen että tuon itäauton myyjä on insinööri koulutukseltaan.

Täällä tuli rakeita tunnin verran. Oivallinen kesärengaskeli. ;)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 22.04.17 - klo:20:14
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005181394.html

â€" Tiellä oli vettä, ja maa oli valkoinen. Onkohan siinä sitten vesiliirtoa tai mitä lie sattunut, mutta poliisi tutkii asiaa.

Noniin, vieläkö TM:n rengastestejä lukeva lammaslauma määkyy yhtä kuoroa ja uskoo testien painotusten olevan just sopivat, renkaiden vesikelikäytöksellä kun ei tässä maassa heidän mielestään ole paskankaan väliä...
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 22.04.17 - klo:20:57
Noniin, vieläkö TM:n rengastestejä lukeva lammaslauma määkyy yhtä kuoroa ja uskoo testien painotusten olevan just sopivat, renkaiden vesikelikäytöksellä kun ei tässä maassa heidän mielestään ole paskankaan väliä...

Onkos teillä Tre:llä vielä talvikeli vai välikelit menossa? vai vieläkö määkitte vain kesäkelejä?

Meillä sataa lunta vielä täällä pohjoisemmassa vielä tänäkin vuonna....
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Hyvin on pärjännyt kesärenkailla kolme viikkoa, ellei kuukauden, kiitos kysymästä.  :) Liikkumisajat on 05-23 käytännössä. Renkaatkin meni kaupaksi pyyntihinnallasi.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.17 - klo:03:14
Onkos teillä Tre:llä vielä talvikeli vai välikelit menossa? vai vieläkö määkitte vain kesäkelejä?

Meillä sataa lunta vielä täällä pohjoisemmassa vielä tänäkin vuonna....

Tampereen seudulla KE-kitkat ovat edelleen paras rengastyyppi, tien pinnat nollan tienoilla ja välillä tulee vettä, välillä räntää. Vieläkään ei mikään kiire vaihtaa noita kitkuloita pois. Maahan satava lumi sulaa äkkiä vedeksi jolloin nastoilla tai skandikitkoilla tekee vain harakirin, kuten yo. jutusta huomattiin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:12:07
Tampereen seudulla KE-kitkat ovat edelleen paras rengastyyppi, tien pinnat nollan tienoilla ja välillä tulee vettä, välillä räntää. Vieläkään ei mikään kiire vaihtaa noita kitkuloita pois. Maahan satava lumi sulaa äkkiä vedeksi jolloin nastoilla tai skandikitkoilla tekee vain harakirin, kuten yo. jutusta huomattiin.

Missä kohdin jutussa todettiin, että kyseisessä kolarissa autoissa oli nastat tai skandikitkat alla vai olisiko sittenkin alla ollut kesärenkaat? Ja kerrotko lisää tästä harakiristä?

Suomi kuuluu laajaan matalapaineen alueeseen ja varsinkin päiväsaikaan tulee vesi- tai lumikuuroja.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005181804.html

Autolla liikkuvien kannattaa siis tarkastaa, millainen keli on tulossa, sillä voi hyvinkin olla niin, ettei kesärenkailla pärjää tiistaiaamun liikenteessä, hän korostaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

golffisti IV

Rengaskeskustelu on ikuista. Pelastuin ketju- kolarista jossa kuolikin kaksi. Kaveri oli lukenut lehtee ja kysyi, no mites sä siitä sit selvisit, eikös siinä tullu kaikille pahaa jälkee. Sanoin siihen, olin mökillä saunomassa.  ;D  ;D ei ollutkaan puhetta että ite osallistuin kolariin.  ;D Kelien mukaan renkaat eikä kalenterin, nyt on suurempi todennäköisyys ajella kesäkummeilla, katellaan syksymmällä toinen rengasvalinta.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.17 - klo:12:17
Missä kohdin jutussa todettiin, että kyseisessä kolarissa autoissa oli nastat tai skandikitkat alla vai olisiko sittenkin alla ollut kesärenkaat?

Jutussa ei todeta, mutta VAGarenalle tyypilliseen tapaan voitaneen olettaa että autossa oli juuri ne huonoimmat renkaat ko. kelille, aivan kuten muutama kuukausi takaperin hämmästeltiin kolariuutisten perään että "taisi jätkällä olla kitkarenkaat alla kun löysi itsensä ojasta"

Lainaa
Ja kerrotko lisää tästä harakiristä?

Seppuku (jap. 切腹) eli harakiri (jap. 腹切) on perinteinen japanilainen rituaalinen itsemurha, joka tehtiin kunniasyistä. Se on nykyään kielletty.


Arvon keskustelukumppanini, olet loistoesimerkki henkilöstä joka ei kehtaa myöntää itselleen KE-kitkojen ylivertaisuutta vaan haluaa säilyttää oman mielipiteensä ja sen myötä ylpeytensä ja "kunniasyistä" ajelee sitten noilla skandinaavisilla vesiliirto-surmanohjuksilla pitkälle kevääseen, vain vaihtaakseen ne sitten toisen ääripään liukasteluohjuksiin kun tienpinnat ovat vielä nollan tienoilla ja taivaalta sataa kaikkea muuta paitsi sammakoita.

Lainaa
Autolla liikkuvien kannattaa siis tarkastaa, millainen keli on tulossa, sillä voi hyvinkin olla niin, ettei kesärenkailla pärjää tiistaiaamun liikenteessä, hän korostaa.

Kyllä, tästä olemme samaa mieltä, on aivan idioottimaista (jopa täällä etelässä!) vaihtaa kesärenkaat alle. Välikelikumeja tuolla tarvitaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:17:33
Arvon keskustelukumppanini, olet loistoesimerkki henkilöstä joka ei kehtaa myöntää itselleen KE-kitkojen ylivertaisuutta vaan haluaa säilyttää oman mielipiteensä ja sen myötä ylpeytensä ja "kunniasyistä" ajelee sitten noilla skandinaavisilla vesiliirto-surmanohjuksilla pitkälle kevääseen, vain vaihtaakseen ne sitten toisen ääripään liukasteluohjuksiin kun tienpinnat ovat vielä nollan tienoilla ja taivaalta sataa kaikkea muuta paitsi sammakoita.

Niin kauan, kuin sinulla on vain mielipide tuon ylivertaisuuden tueksi, niin se on kuin persereikä. Meillä jokaisella on sellainen. Senkin mielipiteen kanssa olet aika yksin.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:17:33

Arvon keskustelukumppanini, olet loistoesimerkki henkilöstä joka ei kehtaa myöntää itselleen KE-kitkojen ylivertaisuutta vaan haluaa säilyttää oman mielipiteensä ja sen myötä ylpeytensä ja "kunniasyistä" ajelee sitten noilla skandinaavisilla vesiliirto-surmanohjuksilla pitkälle kevääseen, vain vaihtaakseen ne sitten toisen ääripään liukasteluohjuksiin kun tienpinnat ovat vielä nollan tienoilla ja taivaalta sataa kaikkea muuta paitsi sammakoita.

Etkö tiedä että insinööri on aina oikeassa. Jos hän väittä että ulkona paistaa aurinko ja sataakin vettä, niin hän ei myönnä olevansa väärässä, vaan se syy on siinä toisessa.

Jultsu

Länsinaapuriemme tekemä testi parin vuoden takaa on jo painunut unholaan?




Nokian Hakka R2 sai vesiliirtotestistä että märällä suoritetuista jarrutustesteistä molemmista 1/10 pistettä, sitä ei käy kiistäminen. Voisin vielä antaa oman mielipiteeni noiden surmanrenkaiden kappalemääristä suomen maantieverkostolla, väittäisin että se on aika iso.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:17:59
Länsinaapuriemme tekemä testi parin vuoden takaa on jo painunut unholaan?




Nokian Hakka R2 sai vesiliirtotestistä että märällä suoritetuista jarrutustesteistä molemmista 1/10 pistettä, sitä ei käy kiistäminen. Voisin vielä antaa oman mielipiteeni noiden surmanrenkaiden kappalemääristä suomen maantieverkostolla, väittäisin että se on aika iso.

Tämä onkin se ainoa testi minkä KE-kitkan (Kitkarenkaiden) käyttäjät ovat löytäneet  ;D ;D ;D. Tosin tuotakaan talvirengastestiä ei KE-Kitka voittanut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:17:59
Länsinaapuriemme tekemä testi parin vuoden takaa on jo painunut unholaan?




Nokian Hakka R2 sai vesiliirtotestistä että märällä suoritetuista jarrutustesteistä molemmista 1/10 pistettä, sitä ei käy kiistäminen. Voisin vielä antaa oman mielipiteeni noiden surmanrenkaiden kappalemääristä suomen maantieverkostolla, väittäisin että se on aika iso.

Nuo r2 kitkat oli koossa 245/45r18 ja todella hyvät oli pk seudun talvessa, eli märällä kelillä. Myös keskisuomen talvikeleissä ei moitittavaa parin reissun kokemuksella. Jopa palokan ramppi meni ongelmitta  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 23.04.17 - klo:18:31
Nuo r2 kitkat oli koossa 245/45r18 ja todella hyvät oli pk seudun talvessa, eli märällä kelillä. Myös keskisuomen talvikeleissä ei moitittavaa parin reissun kokemuksella. Jopa palokan ramppi meni ongelmitta  :)

Omasta mielestä nuo Nokian R2:t oli paskat renkaat. Todella löysä runko ainakin 16" koossa. Ei voi samana päivänä verrata esimerkiksi contin kitkoihin.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skrikoo

Itsellä oli Sciroccossa 2010-2014 Nokianin r kitkat koossa 17 ja Astra GTC 200:ssa 2015-2016 Nokianin 17 tuumaiset r2 kitkat. Nyt on ollut 2.1.2017 lähtien Honda Type-R:ssä Contin kitkat 18 tuumaisina.
Kummistakaan renkaista ei ole ollut pahaa sanottavaa.
Sciroccon kitkat olivat muuten valmistuspäivästään 6 vuotta vanhat myydessäni auton ja hyvin niillä pärjäsi. Ajettua niillä tuli vain reilut 20 000 km.
Minulle on ihan sama onko r2 vai contit kunhan vain saa aina ilmaiseksi. Muita en huoli edes ilman.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.17 - klo:18:29
Tämä onkin se ainoa testi minkä KE-kitkan (Kitkarenkaiden) käyttäjät ovat löytäneet  ;D ;D ;D. Tosin tuotakaan talvirengastestiä ei KE-Kitka voittanut.

Valitettavasti kotimaiset lehdet eivät suostu testaamaan KE-kitkoja omissa testeissään skandirenkaiden rinnalla, ja jos testaavatkin niin tyytyvät toteamaan vain itsestäänselvyyksiä KE-kitkojen heikommasta jääpidosta eivätkä suorita ruotsalaisten tyyliin kunnon testipatteristoa. Myöskään noille skandikumeille ei löydy paljoa muita markkina-alueita joissa testejä suoritettaisiin (naapurimaiden lisäksi) joten suorat vertailutestit ovat valitettavan harvassa.

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:18:54
Valitettavasti kotimaiset lehdet eivät suostu testaamaan KE-kitkoja omissa testeissään skandirenkaiden rinnalla, ja jos testaavatkin niin tyytyvät toteamaan vain itsestäänselvyyksiä KE-kitkojen heikommasta jääpidosta eivätkä suorita ruotsalaisten tyyliin kunnon testipatteristoa. Myöskään noille skandikumeille ei löydy paljoa muita markkina-alueita joissa testejä suoritettaisiin (naapurimaiden lisäksi) joten suorat vertailutestit ovat valitettavan harvassa.

Miksi testattaisiin, koska ne eivät sovellut pääsääntöisesti Suomessa talvirenkaiksi ei vaikka sinä ylistäisit niitä ylivertaisiksi ja sellaisia ne eivät ole? Ja kyllä noita KE-kitkoja on testattu myös Suomalaisissa testeissä mm. tekniikan maailma. Enkä oikein näe mitään sisältöä miksi jonkun marginaaliryhmän renkaita tarvitsisi edes testata. Yksi merkki referenssirengas KE-Kitkoista riittää ihan hyvin.

Ja jos ei sinua miellytä, niin käsi taskuun/lompakolle ja teettämään noita mieluisia testejä itselle. Sitä odotellessa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Raiden

Tänään vaihdoin kesärenkaat alle. Tuleva sää täällä näyttää sen verran hyvälle että nyt uskalsi jo jättää nastat varastoon.
Skoda Octavia 1.6 Elegance 2006

Ex-kulkineet:
Peugeot 5008 Sport THP 156 Business 2010
Skoda Octavia 1.6FSI Elegance 2005
VW Golf IV 1.6SRI 1998
Toyota Corolla Hatchback 1.3 1987
VW Golf III Variant 2.0 1994

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.17 - klo:20:03
Miksi testattaisiin, koska ne eivät sovellut pääsääntöisesti Suomessa talvirenkaiksi ei vaikka sinä ylistäisit niitä ylivertaisiksi ja sellaisia ne eivät ole? Ja kyllä noita KE-kitkoja on testattu myös Suomalaisissa testeissä mm. tekniikan maailma. Enkä oikein näe mitään sisältöä miksi jonkun marginaaliryhmän renkaita tarvitsisi edes testata. Yksi merkki referenssirengas KE-Kitkoista riittää ihan hyvin.

Siksi testattaisiin, koska ne juuri sopivat pääsääntöisesti talvirenkaiksi etelä-suomen alueelle. Ovat täysin ylivertaiset näillä etelä-suomen märillä ja kuivilla paljasasfalttisilla talvikeleillä. Vielä en ole nähnyt rehellistä vertailutestiä missään suomalaisessa lehdessä, kaikissa on keskitytty määkimään lammaslauman tavoin niitä samoja mantroja jääpidon heikkoudesta.

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

skrikoo

Juuri tuli vaihdettua Pögöttiin ja Hondaan kesärenkaat ja ensiviikolla sitten vaihdan ST:hen. Luvassa vapun jälkeen +16 lämmintä. ;D

los los

Kuka vaan vaihtaa kesärenkaat alle,kovat jätkät polvihousut. ::)

SNG

Pirkanmaalle tuli taas talvi. Ajelen vielä tämän viikon "laittomasti" nastoilla. Ensi viikolla ei ilmeisesti enää yöpakkasia, eli loppuviikosta tai wappuviikonloppuna vaihdan.




upload image

-karppa-

Autoilija yllätti talven. Onneksi tuli lisää tehoa taivaalta  ;D ;D ;D


imageupload
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.04.17 - klo:12:07
Tampereen seudulla KE-kitkat ovat edelleen paras rengastyyppi, tien pinnat nollan tienoilla ja välillä tulee vettä, välillä räntää. Vieläkään ei mikään kiire vaihtaa noita kitkuloita pois. Maahan satava lumi sulaa äkkiä vedeksi jolloin nastoilla tai skandikitkoilla tekee vain harakirin, kuten yo. jutusta huomattiin.

KE-kitkat toimivat varmasti ns. välikelin renkaina. Yhtä hyvin voisi käyttää scandikitkojakin sitten. Kerran erehdyin koittamaan KE-kitkoja(Dunlop Wintersport). Toimivat oikein hyvin kunnes tuli kunnon talvi. Etuvetoinen auto ei meinannut valoista lähteä liikkeelle noilla renkailla. Onneksi oli vääntöä yli 400Nm ja pelkällä kytkimellä auto lähti liikkeelle.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 26.04.17 - klo:09:03
Yhtä hyvin voisi käyttää scandikitkojakin sitten.

Ei voisi, koska skandikitkat ovat hengenvaarallisen surkeat märällä asfaltilla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 26.04.17 - klo:09:18
Ei voisi, koska skandikitkat ovat hengenvaarallisen surkeat märällä asfaltilla.

Jos näin olisi, niin omakin auto olisi monta kertaa vuodessa metsähallituksen puolella, tai edellä ajavan perään ajettuna.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

mabe

Pitää varmaan ostaa crossclimatet kesäkumeiksi kun kesällä tulee räntää, rakeita ja loskaa. Sitten oikean talven ajan nastoilla.

Skandikitka sulaa lämmöissä alle ja on veltto, kestää vain pari talvea.

Normanton

Lainaus käyttäjältä: mabe - 26.04.17 - klo:10:21
Pitää varmaan ostaa crossclimatet kesäkumeiksi kun kesällä tulee räntää, rakeita ja loskaa. Sitten oikean talven ajan nastoilla.

Mulla on kesärenkaina Passat Alltrackissä Michelinin CrossClimatet ja voin suositella lämpimästi. Märällä ja sohjossa pito on todella hyvä. Kuivalla ja lämpimällä asfaltilla huomattavasti mukavampi ajaa kuin perinteinen kitkarengas, joka tuntuu sulavan alle ja on aivan liian pehmeä. 

Talvella sitten alla nastat :)
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 26.04.17 - klo:09:26
Jos näin olisi, niin omakin auto olisi monta kertaa vuodessa metsähallituksen puolella, tai edellä ajavan perään ajettuna.

Eli johtopäätöksenä: testituloksiin ei voi luottaa ja uskoa pätkääkään? Ei sillä, jos tietyiltä henkilöiltä kysytään niin kyllä minunkin olisi pitänyt olla lepikössä joka päivä noiden huippuvaarallisten KE-kitkojeni kera.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy