Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

aamukahvi

#480
Mukava yllätys odotti eilen autoa käynnistellessä: Chech Coolant. Owners Manual. Autona siis Golf GTE vm 2015.
Ei muutakuin peltiä auki ja nesteitä katsomaan. Moottorin nesteet oli ok, mutta hybrid akun jäähdytysneste säiliö tyhjillään. Siirsin autoa hieman ja huomasin, että parkkiruudussa oli mukava lätäkkö jäähdytysnestettä. Muilla käynyt vastaavaa? Onko jotenkin kalliimpi homma edessä verrattuna bensamoottorissa vastaavaan vikaan? Toki vuodon paikka ja syy pitää ensin selvittää ennenkö mitään voi varmaksi sanoa, mutta kysellään nyt etukäteen. Liekö tuota turvallista ajaa huollon pihaan pelkällä bensalla?

Hiekkis79

Itselläni on ollut nyt noin 4 vuotta 2015 vuosimallin GTE ajossa ja muuten on kyllä toiminut hyvin, mutta akun kapasiteetti tuntuu laskevan tasaisesti joka vuosi ja rupesin pohtimaan että jokohan olisi aika saada uusi akku takuuseen. Onkohan kukaan vielä onnistunut Suomessa saamaan uutta akkua takuuseen heikentyneen kapasiteetin vuoksi ja kuinka huono se kapasiteetti täytyy olla että se menisi takuuseen? Akkutakuu on siis 8v ja 160tkm ja akun kapasiteetti ei saa laskea alle 70% alkuperäisestä.

Yritin tätä asiaa kysellä Volkswagenilta ja vastaus oli että auto olisi tuotava testiin jossa kapasiteetti mitataan ja mikäli akun kapasiteetti ei ole alle 70% niin testin kustannukset (noin 500e) maksaa asiakas. Itselläni on OBDEleven testeri jolla näen että akun käytettävissä oleva kapasiteetti on 5625wh täyteen ladattuna ja tämän vahvistaa myös ajotietokoneen lukemat. Volkswagen ei kuitenkaan suostu antamaan mitään tietoa siitä että mikä tuo takuun mukainen alaraja wattitunteina on heidän mielestään. Onko kellään tietoa tai kokemusta näistä raja arvoista eli onko tuo 5625wh hyvä vai huono lukema?

Akun nimellinen kapasiteettihan on 8.7kw mutta sen käytettävissä oleva kapasiteetti käsittääkseni noin 7000wh uutena.
Jos uuden akun käytettävissä olevan kapasiteetti on tuo 7000wh niin silloin 70% raja olisi noin 5000wh. Mutta löytyykö tähän mitään faktaa?   

JMTL

Olen katsellut tuollaista 2020vm gte golffia. Pari kysymystä.
1. Onko siihen saatavilla kännykkäohjausta latauksien ajastamiseksi vai pitääkö ne laittaa aina autosta?
2. Jos autossa ei ole navigaattoria niin miten auto käyttää hybrid tilassa akkua/bensamoottoria?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

makelja

1. On saatavissa. Weconnect on sovelluksen nimi. Eka vuosi ilmainen, sen jälkeen muistaakseni 149e/v
2.käyttää molempia parhaaksi katsomallaan tavalla. Tarkemmin en osaa tuota kuvailla. Parhaan tuloksen saa asettamalla kohteen naviin.
Nämä kokemukset 2020 mallin Passat GTEstä. Mutta autohan on teknisesti lähes sama kokonaistehoa lukuunottamatta.

JMTL

Selvä homma. Saako tuon maksuttoman Weconnect käytön jos ostaa käytetyn auton, eli onko se auto vai käyttäjäkohtainen?
Autossa ei ollut ollenkaan navigaattoria, joten kai se arvioi jotenkin ajon mukaan tuon sähkön/bensan käytön.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

avtsi

Olisiko kellään GTE omistajalla täällä mahdollisuutta katsoa OBDelevenillä akun energiamäärän kun latausta 100%?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Sum1

Katon tänään illasta -18 mallista.. tuolla pääsee noin 41km ihannekelissä (aurinkoinen +17c) ja jos ilmastointi näyttää <1km

Sum1

Lainaus käyttäjältä: avtsi - 29.08.22 - klo:10:20
Olisiko kellään GTE omistajalla täällä mahdollisuutta katsoa OBDelevenillä akun energiamäärän kun latausta 100%?

-HV battery charge state
100.0 %
-High voltage battery energy information
6100 Wh
-HV-EM high voltage battery energy information
5900 Wh

S.N-83

Olisiko jollain nopeaa tietoa Alankomaista tuodusta autosta tuon lämmityksen suhteen. Onko näissä jotain lämmitintä millä sisätilaa ja mahdollisesti moottoria lämmitetään. Ja pystyykö niitä etäohjata sillä we connectilla? 2016 vuosimalli ja navigaattori löytyy.

Santtuli

Helou!

Onko porukalla miten paljon ajettuja GTE malleja alla? Mietin että kuinka paljon ajetun uskaltaa ostaa. Vaihtoehtoina on jotain +200tkm ajettuja, joihin on akusto vaihdettu jo kertaalleen (140tkm kohdalla). Ja sitten on myös niitä, joilla ajettu 150-200tkm joissa ei ole vaihdettu ajoakustoa.

niksu_

Olen ostamassa vuoden 2017 facelift-versiota(eli 7.5?). Tuotu Saksasta ja ajettu 95tkm. Ongelma on huoltohistorian vajavaisuus. Sähköinen kirja näyttää tältä:

Korjaamon merkintä 79000km
Inspection with oil change 79000km
Inspection with oil change 30000km
Oil change 15000km

Tarkemmin ei ole tiedossa, mitä huolloissa on tehty.

Kysymys kuuluu, että onko tässä liian suuret riskit? Ei ole tiedossa, onko nuo pari välistä jäänyttä huoltoa tehty. Onko tilanne pelastettavissa, jos huollatan nyt tässä n. 100tkm kohdassa koko paketin(tarkastus, öljyt, DSG-öljyt, tulpat, raitisilmasuodatin, jarruneste)? Missä kohtaa muuten hihna olisi hyvä vaihtaa? Lisäksi mietityttää mikä on auton jälleenmyyntiarvo tuollaisella historialla.

Wiiseli

Jättäisin kyllä ostamatta. Sieltä puuttuu 60 tkm. iso huolto dsg yms. ja 79tkm huolto on menny pitkäksi. Eiks hihna tule tänä vuonna 6v.? Aika paljon menee rahaa (2000-3000â,¬ )yhtenä vuotena huoltoihin, jos kaiken teetät. Eiköhän markkinoilta löydy paremminkin huollettuja yksilöitä. Tuskimpa tuon ikäisen auton jälleenmyyntiarvoa kannattaa paljon miettiä. Esim. parin vuoden päästä tuolla akku koolla ei tee myyntimarkkinoilla mitään.
PASSAT GTE VM. 2020

niksu_

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.02.23 - klo:23:17
Jättäisin kyllä ostamatta. Sieltä puuttuu 60 tkm. iso huolto dsg yms. ja 79tkm huolto on menny pitkäksi. Eiks hihna tule tänä vuonna 6v.? Aika paljon menee rahaa (2000-3000â,¬ )yhtenä vuotena huoltoihin, jos kaiken teetät. Eiköhän markkinoilta löydy paremminkin huollettuja yksilöitä. Tuskimpa tuon ikäisen auton jälleenmyyntiarvoa kannattaa paljon miettiä. Esim. parin vuoden päästä tuolla akku koolla ei tee myyntimarkkinoilla mitään.

Kiitos! Myyjä kyllä lupasi kustantaa määräaikaishuollon kaupan jälkeen. Sisällöstä ei keskusteltu, mutta olisiko syytä olettaa ainakin nuo edellä mainitsemani isoon huoltoon kuuluvat(1000e)? Hihna ehkä varauksin(800e)?

Muilta osin olisi varusteiltaan itselle optimaalinen, niin sillä mietin, jos tuosta saisi huollon jälkeen hyvän pelin itselle sikäli mikäli tuolla historialla nyt ei parin vuoden päästä ole juurikaan merkitystä jälleenmyynnin kannalta.

vekaas

Punainen lippu nousee jo tuosta 60tkm ison huollon puuttumisesta, vai onko se sitten tehty 19tkm liian myöhään. Varsinkaan jos ei ole mainintaa, että 60tkm hujakoilla olisi dsg-öljyjä vaihdettu. Vaikka olisi kuinka mieleinen niin kannattaa pohtia onko riskin arvoinen sijoitus, myyjät kyllä lupaa kuutkin taivaalta jos vaan kaupat syntyy.
Seat Leon FR phev -21

ex:
Passat GTE -16
Volvo XC70 -13
Peugeot 308 -16
BMW 318d -07
Volvo S60 -02
Volvo S90 -97
Volvo 960 3.0 -96

niksu_

En sitten lähtenyt tuohon. Löytyi asiallisesti huollettu -17 malli. Muutama kysymys:

Android Auto ei toimi ilmeisesti langattomasti vielä noin vanhoissa mitenkään?

Hieman kahta tietoa oli Webaston toiminnasta täällä. Lämmittääkö se nyt moottoria vai ei? Akkuja se ei ilmeisesti ainakaan eli onko kylmällä syytä edelleen lämmittää akut lataamalla loput ennen lähtöä?

Nolla rangesta latasin täyteen, niin upposi 5.5kWh ja rangea näyttää kaikki lämmitykset poissa 36km. Onko lukemat linjassaan? Pakkasta -3.

Janne44

Pari kysymystä 2017 vuoden GTE:stä

Jakohihna - Tänä vuonna tulee se 6v täyteen, toki kilsoja vasta 78tkm., mutta ilmeisesti iän takia vaihdettava kuitenkin.
Onko vinkkejä, missä PK-seudulla (mahdollisesti jopa Espoossa) kannattaisi vaihdattaa hihna, kun haetaan hyvää hinta-laatu suhdetta? K-Auto ei ole vaihtoehto, on sen verran huonoja kokemuksia ko. puljusta.

Lataussyklit - Puolitoista viikkoa omistanut auton ja pelkällä sähköllä ajaminen saanut jo nyt koukkuun, vaikka autoa ostessa luulin vielä ajavani aika 50/50 e-moden ja hybridin välillä.
Sen verran tulee kuitenkin kilsoja päivässä pelkästään työmatkoista, että akkujen täyteen lataus tapahtuu 2x päivässä. Kuullostaako paljolta? Onko ennustettavissa, että tätä menoa vuoden tai parin päästä akuista on kulunu kapasiteettia helevetisti?  ;D

karvalakki

Tuli ostettua kakkosautoksi '15 Golf GTE. Ensi vaikutelma näin kolmen päivän jälkeen on erittäin positiivinen, mutta on autossa muutama juttu, joihin en puutteellisella saksankielen taidolla löydä apua käyttöohjekirjasta. Toivottavasti teiltä löytyy sietokykyä noviisin tyhmille kysymyksille?

- Taustapeilissä on joku virtanappi. Siitä kun painaa niin napin viereen syttyy vihreä merkkivalo. Mikähän tämä on?
- autossa on myös joku front assist, joka on minulle mysteeri. Mitä se tekee? Siihen liittynee jotenkin myös vasemman viiksen päässä oleva nappi?
- autossa on parkkitutkat edessä ja takana, ja tuntuvat toimivan automaattisesti kuten kuuluu. Niihin liittyen on kuitenkin vaihdekepin oikealla puolella myös joku nappi, mutta sillä ei taida olla mitään virkaa? Mitä sitä pitäisi tapahtua?
- vaihdekepissä on D/B asento. Mitä tuo B tarkoittaa?
- joskus aamulla tai viileällä kelillä auto piippaa kuuluvasti kun hiljentää risteykseen kävelyvauhtiin. Mikähän tämä on, vai onko joku vika? Tätä ei tapahdu kun hyvin harvakseltaan, ja vain kun autolla on lähtenyt yön jälkeen liikkeelle.
- löytyykö netistä jotain hyviä osaluetteloita VW:lle, tyyliin BMW:n realoem.com?
- mikä on hyvä vikakoodin lukulaite ?
- onko VW:lle jotain harrastajalle sopivuus koodausvehkeitä?
- lämpimänä päivänä eilen autolla pääsi 48km pelkällä sähköllä, tänään vähän viileämmällä 45km. Tämä lienee ihan ok range käytetylle autolle?

Kiitos ja anteeksi.

duke7

^ Näihin vastauksia Passatin perusteella kun sama tekniikkahan noissa on käytännössä.
- luulisin että automaattisesti himmentyvän peilin on/off
- se varoittaa jos meinaat törmätä johonkin ja taisi liittyä myös hätäjarrutustehostin siihen samaan. Asetuksista voit säätää miten herkästi varoittaa
- sillä napilla saat ne tutkat päälle/pois pakotetusti. Esim talvella hyvä kun jää saa ne huutamaan jatkuvasti.
- B on brake-mode eli auto jarruttaa sähköllä kun nostat jalan kaasulta. Mahdollistaa jollain tapaa ns. yhden jalan ajon. D eli normaali drive taas rullaa kun nostat jalan kaasulta. Paitsi alamäessä jolloin se taas pitää vauhdin samana kuin se oli siinä kun jalka nostettiin.
- En kyllä osaa sanoa piippauksesta. Voisi olla parkkitutkat jotka näkee omiaan. Nehän menee päälle kun vauhti laskee tarpeeksi alas. Vettä/jäätä/likaa/vähän rikki niin tekee tuota. Ei mitenkään harvinaista ole
- En nyt tähän osaluetteloon osaa nimetä mitään erityisen hyväksi, googlella kyllä löytyy monia ja kaikissa tuntuu olevan samat kuvat. Huolto-ohjeet sitten saat suoraan volkkarilta kun ostat tunnin käyttöaikaa (maksaa jotain 10â,¬) ja lataat kaikki pdf:nä. Eli https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do
- VCDS tai OBD11. VCDS on kalliimpi ja toimii pc:llä, OBD11 selkeästi halvempi (~alle 100â,¬) ja toimii puhelimen apissa. Suunnilleen samat asiat niillä saa tehtyä kai nykyisin. En ole nyt hetkeen mitään tehnyt obd11 enkä katsonut tilannetta mutta aiemmin se oli monipuolisempi androidilla kuin ios. Näillä voi siis sekä koodata että lukea vikakoodit.
- rankge kuulostaa erittäin hyvälle jos on ajettua eikä vain auton näyttämää. Tai on se hyvä myös auton näyttämäksi.

Jote

Oma työmatka tulee lyhenemään dramaattisesti ja viikkotasolla arkiajon kilometrit tippuu 850km-->100km. On siis aika luopua dieselistä, mietinnässä nyt Golf GTE vs. E-Golf. Kumman valitsisit? Autosta tulee talouden kakkosauto, jolla ajan lähinnä yksin lyhyttä työmatkaa, talouteen jää myös yksi jäteöljynsekoittaja jolla sitten pääsee tarvittaessa Leville peräkärry perässä miettimättä latauksia.

Kotoa löytyy 16A voimavirta autokatoksesta.

Budjetti n. 20kâ,¬, siihen osuu molemmista vaihtoehdoista vm. 2017-2018 n. 50-100tkm ajettuna.

GTE:ssä miellyttää ulkonäkö ja se, ettei auto ole kuitenkaan täysin sähkön varassa. Siinä taas harmittaa polttomoottorin verrattain kalliit määräaikaishuollot, vaikka suurin osa minun ajosta tulee tapahtumaan sähköllä. E-golfin puolesta puhuu edullisemmat määräaikaishuollot, mutta riittääkö tuo suhteellisen lyhyt range? Lisäksi ensimmäistä sähköautoa hankittaessa jännittää mahdolliset todella kalliit akustoon liittyvät ongelmat.

Näillä lähtötiedoilla, kumpi on järkevämpi hankinta?

heller

Lainaus käyttäjältä: Jote - 27.04.23 - klo:12:54
Oma työmatka tulee lyhenemään dramaattisesti ja viikkotasolla arkiajon kilometrit tippuu 850km-->100km. On siis aika luopua dieselistä, mietinnässä nyt Golf GTE vs. E-Golf. Kumman valitsisit? Autosta tulee talouden kakkosauto, jolla ajan lähinnä yksin lyhyttä työmatkaa, talouteen jää myös yksi jäteöljynsekoittaja jolla sitten pääsee tarvittaessa Leville peräkärry perässä miettimättä latauksia.

Kotoa löytyy 16A voimavirta autokatoksesta.

Budjetti n. 20kâ,¬, siihen osuu molemmista vaihtoehdoista vm. 2017-2018 n. 50-100tkm ajettuna.

GTE:ssä miellyttää ulkonäkö ja se, ettei auto ole kuitenkaan täysin sähkön varassa. Siinä taas harmittaa polttomoottorin verrattain kalliit määräaikaishuollot, vaikka suurin osa minun ajosta tulee tapahtumaan sähköllä. E-golfin puolesta puhuu edullisemmat määräaikaishuollot, mutta riittääkö tuo suhteellisen lyhyt range? Lisäksi ensimmäistä sähköautoa hankittaessa jännittää mahdolliset todella kalliit akustoon liittyvät ongelmat.

Näillä lähtötiedoilla, kumpi on järkevämpi hankinta?
e-Golf jos kakkosautosta kyse. Ajelee kivasti pikkumatkat ja on huoltovapaampi. Jos tosiaan sopii budjettiin.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

rampas

Lainaus käyttäjältä: Jote - 27.04.23 - klo:12:54
Oma työmatka tulee lyhenemään dramaattisesti ja viikkotasolla arkiajon kilometrit tippuu 850km-->100km. On siis aika luopua dieselistä, mietinnässä nyt Golf GTE vs. E-Golf. Kumman valitsisit? Autosta tulee talouden kakkosauto, jolla ajan lähinnä yksin lyhyttä työmatkaa, talouteen jää myös yksi jäteöljynsekoittaja jolla sitten pääsee tarvittaessa Leville peräkärry perässä miettimättä latauksia.

Kotoa löytyy 16A voimavirta autokatoksesta.

Budjetti n. 20kâ,¬, siihen osuu molemmista vaihtoehdoista vm. 2017-2018 n. 50-100tkm ajettuna.

GTE:ssä miellyttää ulkonäkö ja se, ettei auto ole kuitenkaan täysin sähkön varassa. Siinä taas harmittaa polttomoottorin verrattain kalliit määräaikaishuollot, vaikka suurin osa minun ajosta tulee tapahtumaan sähköllä. E-golfin puolesta puhuu edullisemmat määräaikaishuollot, mutta riittääkö tuo suhteellisen lyhyt range? Lisäksi ensimmäistä sähköautoa hankittaessa jännittää mahdolliset todella kalliit akustoon liittyvät ongelmat.

Näillä lähtötiedoilla, kumpi on järkevämpi hankinta?
E-golfiin itse päädyin kuukausi sitten, vanhempi pienemmällä rangella. Yllärinä oli varustettu lämpöpumpullakin. Onhan siinä tottumista, kun jäljelllä oleva ajomatka näytössä on alle sen, missä yleensä kävisi tankkaamassa ja ajot/lataukset on suunniteltava, mutta äkkiä siihen oppi.

rampas

Lainaus käyttäjältä: karvalakki - 18.04.23 - klo:21:22
Tuli ostettua kakkosautoksi '15 Golf GTE. Ensi vaikutelma näin kolmen päivän jälkeen on erittäin positiivinen, mutta on autossa muutama juttu, joihin en puutteellisella saksankielen taidolla löydä apua käyttöohjekirjasta. Toivottavasti teiltä löytyy sietokykyä noviisin tyhmille kysymyksille?

- Taustapeilissä on joku virtanappi. Siitä kun painaa niin napin viereen syttyy vihreä merkkivalo. Mikähän tämä on?
- autossa on myös joku front assist, joka on minulle mysteeri. Mitä se tekee? Siihen liittynee jotenkin myös vasemman viiksen päässä oleva nappi?
- autossa on parkkitutkat edessä ja takana, ja tuntuvat toimivan automaattisesti kuten kuuluu. Niihin liittyen on kuitenkin vaihdekepin oikealla puolella myös joku nappi, mutta sillä ei taida olla mitään virkaa? Mitä sitä pitäisi tapahtua?
- vaihdekepissä on D/B asento. Mitä tuo B tarkoittaa?
- joskus aamulla tai viileällä kelillä auto piippaa kuuluvasti kun hiljentää risteykseen kävelyvauhtiin. Mikähän tämä on, vai onko joku vika? Tätä ei tapahdu kun hyvin harvakseltaan, ja vain kun autolla on lähtenyt yön jälkeen liikkeelle.
- löytyykö netistä jotain hyviä osaluetteloita VW:lle, tyyliin BMW:n realoem.com?
- mikä on hyvä vikakoodin lukulaite ?
- onko VW:lle jotain harrastajalle sopivuus koodausvehkeitä?
- lämpimänä päivänä eilen autolla pääsi 48km pelkällä sähköllä, tänään vähän viileämmällä 45km. Tämä lienee ihan ok range käytetylle autolle?

Kiitos ja anteeksi.
Nappi vaihdekepin vieressä voisi olla pysäköintiavustin

Janne44

Eikös tolla olla jo akkutakuun piirissä, kun täysillä akuilla lupaa 39km, ulkona +30, just otettu laturista ja potentiaali +0, eli kaikki sähkölaitteey pois päältä.

Vuoden 2017 auto ja ajettu ~90tkm. Olen auton toinen omistaja  :o

miz

Paljonko sinne akkuun menee tyhjästä täyteen latauksessa (kWh määrä)?
Akun jäljellä oleva kapasiteetti määrää takuuasiat, eikä ajotietokoneen arvio rangesta.

Tuohan on vaan arvio jonka auto ilmoittaa perustuen viimeaikaisiin ajoihin (kulutus) ja lämpötiloihin.
Itsellä on Leon sillä isommalla akulla, ja arvioi rangeksi kesällä 50-63 km ihan riippuen lähiaikojen ajoista. Toteutunut km määrä sitten riippuu täysin reitistä ja ajotavasta.

Mikko_R

#504
Edit:

[Tämähän menikin väärään ketjuun. En huomannutkaan, että aiheet on luokiteltu mallikohtaisesti. Enpä kuitenkaan saa enää poistettua/siirrettyä tätä]

Itselläni on ostolistalla Golf GTE vuosimallista -21 eteenpäin. Melko paljon arveluttaa etuvedon osto, kun on kaksikymmentä vuotta niitä onnistunut välttelemään. Mutta nyt ainakin näin kesällä saattaa näinkin käydä. Itselle ei vain sovi mitenkään ne GTE:n peruspenkit, kun niissä ei ole reisituen säätöä. Kävin Helsingin K-Autossa kyselemässä, onko näitä olemassa paremmilla penkeillä. Suomeen ei kuulemma ole ikinä myyty, mutta kun sanoin nähneeni Saksassa myynnissä joitain GTE:tä nahkaverhoilulla ja sähkösäätöisillä penkeillä, myyjä sanoi, että niissä on myös reisituen säätö.
Olen kuitenkin noita mobilen kuvia tiiraillut, ja minun silmääni näyttää, ettei noissa ole reisituen säätöä. Mitä sanotte, millaiset säädöt linkin penkeissä on ja onko niissä reisituen pituuden säätöä, sekä sitä etureunan korkeuden säätöä?
https://m.mobile.de/auto-inserat/volkswagen-golf-gte-pano-acc-leder-memory-kamera-shz-wegberg/370257988.html?searchId=4d4d378e-0f13-9caf-9b4e-24a2c28ecafe&ref=srp&type=ad



ZimKork

Jos olisi säädettävä reisituki, mielestäni tuo edestä laskien toinen poimu pitäisi olla syvempi koska siitä raosta se liikkuisi. Ei siis näytä säädettävältä. Selaa muita autoja joissa se on ja vertaa kuvia niin näet miltä sen pitäisi näyttää.

Cader

Juu elikkäs, tässä ny foorumia ja weppiä kahlanneena ja myös mahdollisimman kriittisesti lukeneena sain tarjouksen hiukan yli 200tkm ajetusta 15-mallisesta tuontiGolfista joka vähän houkuttelisi. Kun välillä siunaantuu talvikautena noita kovempia pakkasjaksoja, niin onko GTE:tä mahdollisuus lämmittää tyhjäkäynnillä GTE-mode päällä vai onko bensakone edes päällä ilman että antaisi kierroksia? Tämä siis jos käy auton laittamassa pihalla 'käyntiin' ja jatkaa aamu- ym. puuhia. Tarjotusta autosta puuttuisi myös jakkaralämmittimet, niin tuo kylmäkammo on takaraivossa.

jugih

Lainaus käyttäjältä: Cader - 13.03.24 - klo:17:20Juu elikkäs, tässä ny foorumia ja weppiä kahlanneena ja myös mahdollisimman kriittisesti lukeneena sain tarjouksen hiukan yli 200tkm ajetusta 15-mallisesta tuontiGolfista joka vähän houkuttelisi. Kun välillä siunaantuu talvikautena noita kovempia pakkasjaksoja, niin onko GTE:tä mahdollisuus lämmittää tyhjäkäynnillä GTE-mode päällä vai onko bensakone edes päällä ilman että antaisi kierroksia? Tämä siis jos käy auton laittamassa pihalla 'käyntiin' ja jatkaa aamu- ym. puuhia. Tarjotusta autosta puuttuisi myös jakkaralämmittimet, niin tuo kylmäkammo on takaraivossa.

Kyllä sen pitäis onnistua, kunhan käynnistät (käyttämällä pedaalin lattiassa GTE, tai battery charge moodissa) auton kuskin ovi auki ja poistuessas jätät avaimet hyttiin.

Varmimmin auto pysyy samoilla kikkailulla päällä "battery charge" moodissa.

duke7

Lainaus käyttäjältä: Cader - 13.03.24 - klo:17:20Juu elikkäs, tässä ny foorumia ja weppiä kahlanneena ja myös mahdollisimman kriittisesti lukeneena sain tarjouksen hiukan yli 200tkm ajetusta 15-mallisesta tuontiGolfista joka vähän houkuttelisi. Kun välillä siunaantuu talvikautena noita kovempia pakkasjaksoja, niin onko GTE:tä mahdollisuus lämmittää tyhjäkäynnillä GTE-mode päällä vai onko bensakone edes päällä ilman että antaisi kierroksia? Tämä siis jos käy auton laittamassa pihalla 'käyntiin' ja jatkaa aamu- ym. puuhia. Tarjotusta autosta puuttuisi myös jakkaralämmittimet, niin tuo kylmäkammo on takaraivossa.
Auton voi lämmittää ihan sähköllä, joko akusta tai seinästä. Vaatii vain ajastuksen tekemisen.

Cader

Isoa peukkua forumilaisille kaikenlaisista kokemuksista ja infoista! Viime viikonloppuna vähän yllättäen kotiutui Golf ja onhan tuolla ajaminen kyllä yhtä hymyä ja totuttelua :D

Kaupoista vain jäi kesäkumit uupumaan ja kun alustaan en ajatellut vielä koskea, niin pohdinnassa 18-tuumaset koossa 225/45/18, että onkohan ET:t välillä 40-50 jotka mahtuvat vielä hyvin pyörimään ja hiukan täyttävät enemmän lokarin kaarta kuin nyt alla olevat kitkat (225/45/17)? Toki jos ihan hullutteluksi menee niin 19" ei liene pois suljettua...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy