Kirjoittaja Aihe: Golf GTE - Pistokehybridi  (Luettu 81796 kertaa)

Poissa TDiih

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 602
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #210 : 27.09.18 - klo:09:25 »
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa jarmaho

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 157
  • Passat Variant GTE -18,
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #211 : 27.09.18 - klo:10:26 »
Luvattuun 48 kilsaan ei pääse varmaan kuin ajamalla alamäkeen koko matkan.

Täytyy muistaa että max range saavutetaan vain kun kaikki on optimoitu kohdalleen (kuun asentoa myöten  ;) ). NEDC mittauksessa kun olet voinut laittaa kapeimmat mahdolliset renkaat alle ja painetta niihin 3,5bar. Kaikki mahdolliset sähkölaitteet sammuksiin ja joku vielä teippaamaan ulkoiset aukot umpeen ettei niistä tule vastusta. Plus ko. mittaus muistaakseni suoritetaan niin että ajetaan 14km kaupunkisykliä ja 7km maantietä, joiden perusteella on sitten laskettu ilmoitettavat arvot. WLTP tuo lukuja lähemmäs todellisuutta. Mutta todennäköisesti, ennemmin tai myöhemmin, autotehtaat oppivat niissäkin vetämään kotiinpäin. Kuka enemmän, kuka vähemmän.

Korkeajänniteakun testiin pitää pyytää luvat tehtaalta asti ja tehdas ei anna lupaa jos ei ole epäilyä kapasiteetin laskusta.
Omien laskujen ja ajotietokoneen mukaan Golf käyttää kapasiteetista sen 5,7 kW, joka on mielestäni aika vähän kun kokonaiskapaksi on ilmoitettu yli 8.

Oma mielipiteeni on, että vain todella pitkällä omalla seurannalla voi saada jonkinlaista karkeaa osviittaa akun kapasiteetista. Haittaavia asioita mm. ovat ettemme tiedä ajotietokoneen mittaustarkkuutta jos sillä seuraa ladattuja kWh lukemia. Oma ulkopuolinen kWh mittari parempi koska niissä yleensä ilmoittettu toleranssit jossain lämpötilassa. Myös akun kapasiteetti muuttuu ympäristön lämpötilan muuttuessa + sitä korkeajänniteakun sähköä käytetään muuhunkin ja sitä taas ei ilmoiteta missään. Esim. bensamoottorin yhteydessä ei ole laturia vaan korkeajänniteakusta ladataa 12V akkua aina tarpeen vaatiessa (tämä tieto kuulopuheena, en ole kurkistellut muovien alle..vielä).

Laatua se on huonokin laatu
Edelliset käyttöjärjestyksessä: Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.379
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #212 : 27.09.18 - klo:12:38 »
NEDC on myös jatkuvaa jarruttelua. Jos ei tarvitse jarrutella kovin usein ja nopeus on maltillinen, niin noihin NEDC-matkoihin pääsee aika hlposti GTE:llä. Otollisissa olosuhteissa olen ajanut 10 prosenttia pidemmällekin kuin mitän NEDC lupaa.

Poissa Liikkuvapallo gte

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #213 : 27.09.18 - klo:22:44 »
Näyttäis vahvasti siltä; että gte golffia ei välttämättä jatkossa enää valmisteta  8)

WLTP-mittaus taitaa vähän ruoskia ladattavia siinä määrin, että hinnat popsahtanevat ilman kannustimia liian korkeiksi :o

https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/



Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 152
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #214 : 28.09.18 - klo:09:21 »
Näyttäis vahvasti siltä; että gte golffia ei välttämättä jatkossa enää valmisteta  8)

WLTP-mittaus taitaa vähän ruoskia ladattavia siinä määrin, että hinnat popsahtanevat ilman kannustimia liian korkeiksi :o

https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/

GTE ei kaipaisi kuin ~10-13 kWh akun nykyisen tilalle ja sillä menisi tosi pitkälle. Lisäisikö tuo 2-5 kWh kapan lisääminen sitten niin paljon hintaa/painoa että hommasta tulee kannattamatonta. Kun ottaa huomioon perusmallin, litraisen trendlinen hinnan ja Golf GTE:n hinnan niin sanoisin että GTE:n osalta hinnassa alkaa olla aika paljon ilmaa. Pelkkä tekniikka ja varustelu ei voi maksaa yli kahtakymmentä tuhatta euroa per auto.
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa Liikkuvapallo gte

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #215 : 29.09.18 - klo:16:47 »
Ei siinä mitään käännöskukkasta ole, e-Golfissa ja GTE:ssä on vaan sama sovellus ja e-Golfissa on lämmitettävä tuulilasi. GTE:ssä lämpiää vain takalasi ja napin hyöty on sen takia vähän kyseenalainen.

No nyt tuo käännöskukkanen on korjattu car-nettiin ja valintana on "Aloita lasinlammitys". Kehitys kehittyy  8)

Poissa fleetwood

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 496
  • Passat GTE Variant
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #216 : 02.10.18 - klo:18:51 »
No nyt tuo käännöskukkanen on korjattu car-nettiin ja valintana on "Aloita lasinlammitys". Kehitys kehittyy  8)

Mutta huomasitko sen että siinä on vieressä tuulilasin ja takalasin lämmityksen kuvat? 8) Oikeasti, tuossa ei ole takana mitään muuta kuin se että GTE ja e-Golf käyttävät samaa Car-net sovellusta ja toisessa se tuulilasin lämmitys on ja toisessa ei. Yksinkertaista.
Passat GTE Variant

Poissa Liikkuvapallo gte

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #217 : 02.10.18 - klo:20:33 »
Huomasin.

Ja ilolla pistin merkille myös, että tällä kertaa ei ole arvottu tekstiksi esimerkiksi "Aloita takalasinlämmitys" vaikka se molemmista malleista löytyykin  ::)


Poissa lari

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 181
  • Golf VII AllTrack 1.8 TSI
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #218 : 03.10.18 - klo:17:09 »
Kulutusmittaukset on saatu tehtyä Mitsun Outlander PHEV (plugin hybrid) mallille , uusi malli.

  • vanha mallli & vanha mittaus (NEDC) - 41 g/km
  • uusi malli ja uusi mittaus (WLTP) - 46 g/km

Ei siis isoa muutosta, joten mikähän on sitten VW:n GTE mallien tulos ... sitten kun niitä joskus tulee joko uusille tai nykyisille golf/passat malleille.

Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 152
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #219 : 04.10.18 - klo:08:14 »
No jos WLTP menee enemmän tosielämän ajojen mukaan niin luultavasti VW jää NEDC:sta aika paljon.
Ainakin omalla kohdalla eroa on ihan helkkaristi luvattuun vs. todellisuus. Tänä aamuna 25 km sähköllä, ei paljon naurattanut. Loppumatkan (2km) aikana kulutus nousikin jo toiselle litralle/100 km mikä on mielestäni ihan hemmetin paljon.
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.379
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #220 : 04.10.18 - klo:09:56 »
No jos WLTP menee enemmän tosielämän ajojen mukaan niin luultavasti VW jää NEDC:sta aika paljon.
Ainakin omalla kohdalla eroa on ihan helkkaristi luvattuun vs. todellisuus. Tänä aamuna 25 km sähköllä, ei paljon naurattanut. Loppumatkan (2km) aikana kulutus nousikin jo toiselle litralle/100 km mikä on mielestäni ihan hemmetin paljon.

Kylmä moottori kuluttaa käynnistyessään paljon bensaa. Tuossa sinun esimerkissä parin kilometrin ajaminen kulutti ehkä jotain 3 desiä, joka on tyypillistä kylmälle moottorille. Tuota sähkönkulutusta pidän sen sijaan aika korkeana. Itse tänään ajoin normaalin 15 kilometrin työmatkana, josta puolet moottoritietä ja loput kaupunkiajoa. Tuohon sain kulumaan 17 kilometrin verran sähkörangea.

Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 152
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #221 : 04.10.18 - klo:11:04 »
Kylmä moottori kuluttaa käynnistyessään paljon bensaa. Tuossa sinun esimerkissä parin kilometrin ajaminen kulutti ehkä jotain 3 desiä, joka on tyypillistä kylmälle moottorille. Tuota sähkönkulutusta pidän sen sijaan aika korkeana. Itse tänään ajoin normaalin 15 kilometrin työmatkana, josta puolet moottoritietä ja loput kaupunkiajoa. Tuohon sain kulumaan 17 kilometrin verran sähkörangea.

Siksihän minä olen ihmetellyt tuota akun max. kapasiteettia että paljonkohan se mahtaa todellisuudessa olla. Käytännössä todellinen sähköajomatka on pikkuhiljaa kesän aikana kitistynyt 25-38 km välille. Tuon 38 pääsee kun malttaa ajaa kahdeksaakymppiä rekan perässä ACC lyhimmälle välille säädettynä ja ilmastonti/puhallin pois päältä. Kulutus on kuitenkin (ajotietokoneen mukaan) noin 13-15 kWh/100 km. VW-auto pisti täyden radiohiljaisuuden päälle siinä vaiheessa kun kyselin akun testauksen perään ja selittivät kulutusta suurjännitepuolen häviöillä. Kuitenkin vastaavalla autolla ajava kollega ajelee säännönmukaisesti kokoajan sen 46 km sähköllä. Ja tolpasta kun katselee sähkön kulua niin 5 kW menee akkuun kun lataa tyhjästä täyteen.

edit:latauksesta lähtiessä auto kyllä näyttää 46 km rangea mutta se putoaa hyvin joutuin alle neljäänkymmeneen kilometriin.
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa dommiq

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #222 : 11.10.18 - klo:13:53 »
Onko täällä laturijohtosuosituksia normaalin lataustolppaan (schuko - type2). Nykyinen GTE:n mukana tullut laturi alkaa ilmeisesti vetelemään viimeisiään joten pitänee hankkia uusi. Mitkä speksit kannattaisi olla jotta myös random pistokelataaminen onnistuu turvallisesti?

Tällainen löytyisi Amazonista: https://amzn.to/2RGuvLm

Tai tällainen: https://bit.ly/2RFxfsx

HIntaluokka kuitenkin merkittävästi edullisempi, kuin vastaavissa suomalaisissa (400-700€)

Vai onko sinulla jokin hyvä suositus?

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.379
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #223 : 11.10.18 - klo:15:05 »
Siksihän minä olen ihmetellyt tuota akun max. kapasiteettia että paljonkohan se mahtaa todellisuudessa olla. Käytännössä todellinen sähköajomatka on pikkuhiljaa kesän aikana kitistynyt 25-38 km välille. Tuon 38 pääsee kun malttaa ajaa kahdeksaakymppiä rekan perässä ACC lyhimmälle välille säädettynä ja ilmastonti/puhallin pois päältä. Kulutus on kuitenkin (ajotietokoneen mukaan) noin 13-15 kWh/100 km.

edit:latauksesta lähtiessä auto kyllä näyttää 46 km rangea mutta se putoaa hyvin joutuin alle neljäänkymmeneen kilometriin.
Siis kulutus näyttää 13-15 kWh/100 km, mutta silti rangea ei riitä kuin 25-38 kilmetriä? Jos noin, niin jotain omituista siinä on. Ainakin täällä kulutusmittaus ja range korreloivat oikein hyvin. Passatissani tuo kulutus tarkoittaisi nin 45-55 kilometrin rangea.

Kylmän auton lämmittäminen imee liikkeelle lähdettäessä paljon sähköä, mutta sekin kyllä näkyy kulutusmittarissa.

Poissa Gte2016

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #224 : 15.10.18 - klo:13:06 »
Onko kokemusta Golf GTE:n lataamisesta julkisessa latausposteessä, jossa Teslan latauslaite, jossa Type2-johto? Laitteessa luki paikan päällä, että sopii kaikille sähköautoille ja lataushybrideille, joissa vain on Type2-liitäntä, mutta ei tuntunut toimivan kyllä minun Golf GTE:ssä. Sen sijaan löysin netistä tiedon että eGolfin lataus oli toiminut juuri tuossa kyseisessä latauspisteessä, ilmeisesti jotain mallikohtaisia eroja yhteensopivuudessa Teslan latauslaitteiden kanssa? Kyse oli siis ihan ilmainen ja julkinen latauspiste, joten siitä ei ollut kiinni.

Poissa -TS-

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 152
  • Mitenkäs tämä toimii?
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #225 : 15.10.18 - klo:13:15 »
Onko kokemusta Golf GTE:n lataamisesta julkisessa latausposteessä, jossa Teslan latauslaite, jossa Type2-johto? Laitteessa luki paikan päällä, että sopii kaikille sähköautoille ja lataushybrideille, joissa vain on Type2-liitäntä, mutta ei tuntunut toimivan kyllä minun Golf GTE:ssä. Sen sijaan löysin netistä tiedon että eGolfin lataus oli toiminut juuri tuossa kyseisessä latauspisteessä, ilmeisesti jotain mallikohtaisia eroja yhteensopivuudessa Teslan latauslaitteiden kanssa? Kyse oli siis ihan ilmainen ja julkinen latauspiste, joten siitä ei ollut kiinni.

Olen kokeillut, ei toimi :(
VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Poissa Gte2016

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #226 : 16.10.18 - klo:10:32 »
Testattu nyt myös toisella
Tesla-latauslaitteella ja siinä yllättäen lataus toimiikin. Ihan samannäköinen latauslaite kuin se toinen jossa lataus ei millään toiminut.....

Poissa fleetwood

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 496
  • Passat GTE Variant
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #227 : 16.10.18 - klo:10:56 »
Kyllä noista Teslan latureista pitäisi osan toimia. Niitä on nimittäin kahdenlaisia, "tavallisia" ja Tesla destination chargereita, jotka eroavat tavallisista vain niin että ne on konffattu toimimaan vain Teslojen kanssa. Nuo destination chargerit ovat ilmeisesti tarkoitettu hotelleille ym ja niiden hinta on alempi ja vastaavasti niissä on tuo rajoitus. Tavalliset taas ovat ihan tavallisia type 2 -latureita.
Passat GTE Variant

Poissa Gte2016

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #228 : 16.10.18 - klo:12:55 »

Tuossa missä ei ole toiminut tuo lataus minulla on kaksi Tesla-laturia, toinen on tosiaankin tarkoitettu vain Tesla-autoille mutta toinen on tarkoitettu kaikille sähköautoille (laitteissa on selvästi kerrottu ihan erillisin ohjeistuksin tämä). Lataus on molemmissa ilmainen.

E-Golfin tai esim. ladattavan Mersun hybridin lataus toimii tuossa toisessa laturissa ongelmitta.

Ongelmia tuossa laturissa tuntuu olevan ilmeisesti vain Golf GTE:llä ja Passat GTE:llä.

Tesla Clubista kerrottiiin että latauslaitteen "versio" voi vaikuttaa asiaan.

Poissa ITbites

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #229 : 08.11.18 - klo:21:31 »
Hyppäsin GTE klubiin ja heti kättelyssä kiinnostaa tuo kännykän peilaaminen (Google Maps)? Pihistelin, enkä ottanut tähän kiesiin Navia (entisessä oli, käyttämättömänä 95% ajasta)

Kovin sekavaa vääntöä eri keskusteluissa, että onnistuuko vai ei ja mihin vuosimalliin yms. tms. ;D

VM 2015 ja perusinfosysteemi :



Golf GTE

Poissa dwntime

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #230 : 08.11.18 - klo:22:45 »
Eipä taida tuohon onnistua. Vaatisi mallivuoden 2016 auton. Tuolta lisätietoa :

https://shop.volkswagen.fi/app-connect-aktivointi-5g0054830a

Tsekkaa löytyykö sulta kontin pohjapeltiin liimatussa PR kooditarrassa I8E koodi. Sillon tuo app connect aktivointi onnistunee. Muussa tapauksessa no-go ainakaan virallisesti.

Toinen vaihtoehto on hommata uudempi soittimen keskusyksikkö ja lähettää se joko Puolaan tai Espanjaan modattavaksi.

Poissa ITbites

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #231 : 09.11.18 - klo:07:28 »
Eipä taida tuohon onnistua. Vaatisi mallivuoden 2016 auton. Tuolta lisätietoa :

https://shop.volkswagen.fi/app-connect-aktivointi-5g0054830a

Tsekkaa löytyykö sulta kontin pohjapeltiin liimatussa PR kooditarrassa I8E koodi. Sillon tuo app connect aktivointi onnistunee. Muussa tapauksessa no-go ainakaan virallisesti.

Toinen vaihtoehto on hommata uudempi soittimen keskusyksikkö ja lähettää se joko Puolaan tai Espanjaan modattavaksi.

TNX!

Kontista en tuota tarraa löytänyt, mutta huoltovihkon tarrasta tuo koodi löytyi, eli?
Golf GTE

Poissa dwntime

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #232 : 09.11.18 - klo:08:12 »
Varmista vielä VW jälkimarkkinoinnista onnistuuko. Toinen tapaus on Audin osalta sellainen mitä tiedän, että PR kooditarrassa oli täsmäävä tieto mikä Audi Smartphone interface kuvauksessa vaadittiin mutta auto oli 2015 vuosimallia. Audi lupaa aktivoinnin toimivan 2016 ja eteenpäin. Ei onnistunut. Ilmeisesti hw ei ole sama vaikka PR koodi onkin.

Tuossa on nimittäin se ongelma että jos se aktivointi ei onnistukaan, niin sinulla on reilun 200 € arvoinen paperipaino. Tuo koodi on nimittäin kertakäyttöinen ja se happanee huolimatta siitä onnistuiko aktivointi tai ei.

Poissa ITbites

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #233 : 09.11.18 - klo:16:48 »
Onko kärähtänyt sulakkeita tai muita ongelmia tuolla pistokelaturilla? Uusi talonyhtiö kyseessä mutta annas olla kun naapurit hoksaa, että tämä sankari latailee autoaan ympärivuoden (ei taida autopaikkavastike riittää sähköön) :D
Golf GTE

Poissa Kräki

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #234 : 09.11.18 - klo:17:44 »
Onko kärähtänyt sulakkeita tai muita ongelmia tuolla pistokelaturilla? Uusi talonyhtiö kyseessä mutta annas olla kun naapurit hoksaa, että tämä sankari latailee autoaan ympärivuoden (ei taida autopaikkavastike riittää sähköön) :D
Ei ole itsellä mitään kärähdellyt,lataustehoa voi säätää.
Mutta nämä työttömät naapurit(pihapoliisit) sain kyllä kanssa suuttumaan. Repivät töpselit irti.
Luulevat,että vien heidän sähköä,vaikka todellisuudessa maksan heidänkin sähköt veroina.
Mitään oikeuttahan näillä ei ole koskea toisen autoon,tai johtoon.
Eipä tuo sen enempää vie sähköä,kuin lohko ja sisäpistoke.(0.32e/ 2h vs. 0.36e/ 2h)
Kyllä sitä tolppaa maksetaan kesättalvet.

Poissa ITbites

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 151
    • Profiili
Vs: Golf GTE - Pistokehybridi
« Vastaus #235 : 09.11.18 - klo:18:29 »
Ei ole itsellä mitään kärähdellyt,lataustehoa voi säätää.
Mutta nämä työttömät naapurit(pihapoliisit) sain kyllä kanssa suuttumaan. Repivät töpselit irti.
Luulevat,että vien heidän sähköä,vaikka todellisuudessa maksan heidänkin sähköt veroina.
Mitään oikeuttahan näillä ei ole koskea toisen autoon,tai johtoon.
Eipä tuo sen enempää vie sähköä,kuin lohko ja sisäpistoke.(0.32e/ 2h vs. 0.36e/ 2h)
Kyllä sitä tolppaa maksetaan kesättalvet.

Tota veikkaan että naapurin kommarit alkaa nipottamaan...

Lisähuomio; Jarrusatulat tulisi olla siniset? Itselläni helvetin rumat metalliset ja ruostuneet... Ööö?
Golf GTE

 







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi