Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jarmaho

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 27.09.18 - klo:08:06
Luvattuun 48 kilsaan ei pääse varmaan kuin ajamalla alamäkeen koko matkan.

Täytyy muistaa että max range saavutetaan vain kun kaikki on optimoitu kohdalleen (kuun asentoa myöten  ;) ). NEDC mittauksessa kun olet voinut laittaa kapeimmat mahdolliset renkaat alle ja painetta niihin 3,5bar. Kaikki mahdolliset sähkölaitteet sammuksiin ja joku vielä teippaamaan ulkoiset aukot umpeen ettei niistä tule vastusta. Plus ko. mittaus muistaakseni suoritetaan niin että ajetaan 14km kaupunkisykliä ja 7km maantietä, joiden perusteella on sitten laskettu ilmoitettavat arvot. WLTP tuo lukuja lähemmäs todellisuutta. Mutta todennäköisesti, ennemmin tai myöhemmin, autotehtaat oppivat niissäkin vetämään kotiinpäin. Kuka enemmän, kuka vähemmän.

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 27.09.18 - klo:08:06
Korkeajänniteakun testiin pitää pyytää luvat tehtaalta asti ja tehdas ei anna lupaa jos ei ole epäilyä kapasiteetin laskusta.
Omien laskujen ja ajotietokoneen mukaan Golf käyttää kapasiteetista sen 5,7 kW, joka on mielestäni aika vähän kun kokonaiskapaksi on ilmoitettu yli 8.

Oma mielipiteeni on, että vain todella pitkällä omalla seurannalla voi saada jonkinlaista karkeaa osviittaa akun kapasiteetista. Haittaavia asioita mm. ovat ettemme tiedä ajotietokoneen mittaustarkkuutta jos sillä seuraa ladattuja kWh lukemia. Oma ulkopuolinen kWh mittari parempi koska niissä yleensä ilmoittettu toleranssit jossain lämpötilassa. Myös akun kapasiteetti muuttuu ympäristön lämpötilan muuttuessa + sitä korkeajänniteakun sähköä käytetään muuhunkin ja sitä taas ei ilmoiteta missään. Esim. bensamoottorin yhteydessä ei ole laturia vaan korkeajänniteakusta ladataa 12V akkua aina tarpeen vaatiessa (tämä tieto kuulopuheena, en ole kurkistellut muovien alle..vielä).

Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

teräksenharmaa

NEDC on myös jatkuvaa jarruttelua. Jos ei tarvitse jarrutella kovin usein ja nopeus on maltillinen, niin noihin NEDC-matkoihin pääsee aika hlposti GTE:llä. Otollisissa olosuhteissa olen ajanut 10 prosenttia pidemmällekin kuin mitän NEDC lupaa.

GeeTee

Näyttäis vahvasti siltä; että gte golffia ei välttämättä jatkossa enää valmisteta  8)

WLTP-mittaus taitaa vähän ruoskia ladattavia siinä määrin, että hinnat popsahtanevat ilman kannustimia liian korkeiksi :o

https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/



-TS-

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 27.09.18 - klo:22:44
Näyttäis vahvasti siltä; että gte golffia ei välttämättä jatkossa enää valmisteta  8)

WLTP-mittaus taitaa vähän ruoskia ladattavia siinä määrin, että hinnat popsahtanevat ilman kannustimia liian korkeiksi :o

https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/

GTE ei kaipaisi kuin ~10-13 kWh akun nykyisen tilalle ja sillä menisi tosi pitkälle. Lisäisikö tuo 2-5 kWh kapan lisääminen sitten niin paljon hintaa/painoa että hommasta tulee kannattamatonta. Kun ottaa huomioon perusmallin, litraisen trendlinen hinnan ja Golf GTE:n hinnan niin sanoisin että GTE:n osalta hinnassa alkaa olla aika paljon ilmaa. Pelkkä tekniikka ja varustelu ei voi maksaa yli kahtakymmentä tuhatta euroa per auto.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 03.04.18 - klo:11:03
Ei siinä mitään käännöskukkasta ole, e-Golfissa ja GTE:ssä on vaan sama sovellus ja e-Golfissa on lämmitettävä tuulilasi. GTE:ssä lämpiää vain takalasi ja napin hyöty on sen takia vähän kyseenalainen.

No nyt tuo käännöskukkanen on korjattu car-nettiin ja valintana on "Aloita lasinlammitys". Kehitys kehittyy  8)

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 29.09.18 - klo:16:47
No nyt tuo käännöskukkanen on korjattu car-nettiin ja valintana on "Aloita lasinlammitys". Kehitys kehittyy  8)

Mutta huomasitko sen että siinä on vieressä tuulilasin ja takalasin lämmityksen kuvat? 8) Oikeasti, tuossa ei ole takana mitään muuta kuin se että GTE ja e-Golf käyttävät samaa Car-net sovellusta ja toisessa se tuulilasin lämmitys on ja toisessa ei. Yksinkertaista.
Passat GTE Variant

GeeTee

Huomasin.

Ja ilolla pistin merkille myös, että tällä kertaa ei ole arvottu tekstiksi esimerkiksi "Aloita takalasinlämmitys" vaikka se molemmista malleista löytyykin  ::)


lari

Kulutusmittaukset on saatu tehtyä Mitsun Outlander PHEV (plugin hybrid) mallille , uusi malli.


  • vanha mallli & vanha mittaus (NEDC) - 41 g/km
  • uusi malli ja uusi mittaus (WLTP) - 46 g/km

Ei siis isoa muutosta, joten mikähän on sitten VW:n GTE mallien tulos ... sitten kun niitä joskus tulee joko uusille tai nykyisille golf/passat malleille.

-TS-

No jos WLTP menee enemmän tosielämän ajojen mukaan niin luultavasti VW jää NEDC:sta aika paljon.
Ainakin omalla kohdalla eroa on ihan helkkaristi luvattuun vs. todellisuus. Tänä aamuna 25 km sähköllä, ei paljon naurattanut. Loppumatkan (2km) aikana kulutus nousikin jo toiselle litralle/100 km mikä on mielestäni ihan hemmetin paljon.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 04.10.18 - klo:08:14
No jos WLTP menee enemmän tosielämän ajojen mukaan niin luultavasti VW jää NEDC:sta aika paljon.
Ainakin omalla kohdalla eroa on ihan helkkaristi luvattuun vs. todellisuus. Tänä aamuna 25 km sähköllä, ei paljon naurattanut. Loppumatkan (2km) aikana kulutus nousikin jo toiselle litralle/100 km mikä on mielestäni ihan hemmetin paljon.

Kylmä moottori kuluttaa käynnistyessään paljon bensaa. Tuossa sinun esimerkissä parin kilometrin ajaminen kulutti ehkä jotain 3 desiä, joka on tyypillistä kylmälle moottorille. Tuota sähkönkulutusta pidän sen sijaan aika korkeana. Itse tänään ajoin normaalin 15 kilometrin työmatkana, josta puolet moottoritietä ja loput kaupunkiajoa. Tuohon sain kulumaan 17 kilometrin verran sähkörangea.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 04.10.18 - klo:09:56
Kylmä moottori kuluttaa käynnistyessään paljon bensaa. Tuossa sinun esimerkissä parin kilometrin ajaminen kulutti ehkä jotain 3 desiä, joka on tyypillistä kylmälle moottorille. Tuota sähkönkulutusta pidän sen sijaan aika korkeana. Itse tänään ajoin normaalin 15 kilometrin työmatkana, josta puolet moottoritietä ja loput kaupunkiajoa. Tuohon sain kulumaan 17 kilometrin verran sähkörangea.

Siksihän minä olen ihmetellyt tuota akun max. kapasiteettia että paljonkohan se mahtaa todellisuudessa olla. Käytännössä todellinen sähköajomatka on pikkuhiljaa kesän aikana kitistynyt 25-38 km välille. Tuon 38 pääsee kun malttaa ajaa kahdeksaakymppiä rekan perässä ACC lyhimmälle välille säädettynä ja ilmastonti/puhallin pois päältä. Kulutus on kuitenkin (ajotietokoneen mukaan) noin 13-15 kWh/100 km. VW-auto pisti täyden radiohiljaisuuden päälle siinä vaiheessa kun kyselin akun testauksen perään ja selittivät kulutusta suurjännitepuolen häviöillä. Kuitenkin vastaavalla autolla ajava kollega ajelee säännönmukaisesti kokoajan sen 46 km sähköllä. Ja tolpasta kun katselee sähkön kulua niin 5 kW menee akkuun kun lataa tyhjästä täyteen.

edit:latauksesta lähtiessä auto kyllä näyttää 46 km rangea mutta se putoaa hyvin joutuin alle neljäänkymmeneen kilometriin.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

dommiq

Onko täällä laturijohtosuosituksia normaalin lataustolppaan (schuko - type2). Nykyinen GTE:n mukana tullut laturi alkaa ilmeisesti vetelemään viimeisiään joten pitänee hankkia uusi. Mitkä speksit kannattaisi olla jotta myös random pistokelataaminen onnistuu turvallisesti?

Tällainen löytyisi Amazonista: https://amzn.to/2RGuvLm

Tai tällainen: https://bit.ly/2RFxfsx

HIntaluokka kuitenkin merkittävästi edullisempi, kuin vastaavissa suomalaisissa (400-700â,¬)

Vai onko sinulla jokin hyvä suositus?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 04.10.18 - klo:11:04
Siksihän minä olen ihmetellyt tuota akun max. kapasiteettia että paljonkohan se mahtaa todellisuudessa olla. Käytännössä todellinen sähköajomatka on pikkuhiljaa kesän aikana kitistynyt 25-38 km välille. Tuon 38 pääsee kun malttaa ajaa kahdeksaakymppiä rekan perässä ACC lyhimmälle välille säädettynä ja ilmastonti/puhallin pois päältä. Kulutus on kuitenkin (ajotietokoneen mukaan) noin 13-15 kWh/100 km.

edit:latauksesta lähtiessä auto kyllä näyttää 46 km rangea mutta se putoaa hyvin joutuin alle neljäänkymmeneen kilometriin.
Siis kulutus näyttää 13-15 kWh/100 km, mutta silti rangea ei riitä kuin 25-38 kilmetriä? Jos noin, niin jotain omituista siinä on. Ainakin täällä kulutusmittaus ja range korreloivat oikein hyvin. Passatissani tuo kulutus tarkoittaisi nin 45-55 kilometrin rangea.

Kylmän auton lämmittäminen imee liikkeelle lähdettäessä paljon sähköä, mutta sekin kyllä näkyy kulutusmittarissa.

Gte2016

Onko kokemusta Golf GTE:n lataamisesta julkisessa latausposteessä, jossa Teslan latauslaite, jossa Type2-johto? Laitteessa luki paikan päällä, että sopii kaikille sähköautoille ja lataushybrideille, joissa vain on Type2-liitäntä, mutta ei tuntunut toimivan kyllä minun Golf GTE:ssä. Sen sijaan löysin netistä tiedon että eGolfin lataus oli toiminut juuri tuossa kyseisessä latauspisteessä, ilmeisesti jotain mallikohtaisia eroja yhteensopivuudessa Teslan latauslaitteiden kanssa? Kyse oli siis ihan ilmainen ja julkinen latauspiste, joten siitä ei ollut kiinni.

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Gte2016 - 15.10.18 - klo:13:06
Onko kokemusta Golf GTE:n lataamisesta julkisessa latausposteessä, jossa Teslan latauslaite, jossa Type2-johto? Laitteessa luki paikan päällä, että sopii kaikille sähköautoille ja lataushybrideille, joissa vain on Type2-liitäntä, mutta ei tuntunut toimivan kyllä minun Golf GTE:ssä. Sen sijaan löysin netistä tiedon että eGolfin lataus oli toiminut juuri tuossa kyseisessä latauspisteessä, ilmeisesti jotain mallikohtaisia eroja yhteensopivuudessa Teslan latauslaitteiden kanssa? Kyse oli siis ihan ilmainen ja julkinen latauspiste, joten siitä ei ollut kiinni.

Olen kokeillut, ei toimi :(
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Gte2016

Testattu nyt myös toisella
Tesla-latauslaitteella ja siinä yllättäen lataus toimiikin. Ihan samannäköinen latauslaite kuin se toinen jossa lataus ei millään toiminut.....

fleetwood

Kyllä noista Teslan latureista pitäisi osan toimia. Niitä on nimittäin kahdenlaisia, "tavallisia" ja Tesla destination chargereita, jotka eroavat tavallisista vain niin että ne on konffattu toimimaan vain Teslojen kanssa. Nuo destination chargerit ovat ilmeisesti tarkoitettu hotelleille ym ja niiden hinta on alempi ja vastaavasti niissä on tuo rajoitus. Tavalliset taas ovat ihan tavallisia type 2 -latureita.
Passat GTE Variant

Gte2016


Tuossa missä ei ole toiminut tuo lataus minulla on kaksi Tesla-laturia, toinen on tosiaankin tarkoitettu vain Tesla-autoille mutta toinen on tarkoitettu kaikille sähköautoille (laitteissa on selvästi kerrottu ihan erillisin ohjeistuksin tämä). Lataus on molemmissa ilmainen.

E-Golfin tai esim. ladattavan Mersun hybridin lataus toimii tuossa toisessa laturissa ongelmitta.

Ongelmia tuossa laturissa tuntuu olevan ilmeisesti vain Golf GTE:llä ja Passat GTE:llä.

Tesla Clubista kerrottiiin että latauslaitteen "versio" voi vaikuttaa asiaan.

ITbites

Hyppäsin GTE klubiin ja heti kättelyssä kiinnostaa tuo kännykän peilaaminen (Google Maps)? Pihistelin, enkä ottanut tähän kiesiin Navia (entisessä oli, käyttämättömänä 95% ajasta)

Kovin sekavaa vääntöä eri keskusteluissa, että onnistuuko vai ei ja mihin vuosimalliin yms. tms. ;D

VM 2015 ja perusinfosysteemi :



CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

dwntime

Eipä taida tuohon onnistua. Vaatisi mallivuoden 2016 auton. Tuolta lisätietoa :

https://shop.volkswagen.fi/app-connect-aktivointi-5g0054830a

Tsekkaa löytyykö sulta kontin pohjapeltiin liimatussa PR kooditarrassa I8E koodi. Sillon tuo app connect aktivointi onnistunee. Muussa tapauksessa no-go ainakaan virallisesti.

Toinen vaihtoehto on hommata uudempi soittimen keskusyksikkö ja lähettää se joko Puolaan tai Espanjaan modattavaksi.

ITbites

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 08.11.18 - klo:22:45
Eipä taida tuohon onnistua. Vaatisi mallivuoden 2016 auton. Tuolta lisätietoa :

https://shop.volkswagen.fi/app-connect-aktivointi-5g0054830a

Tsekkaa löytyykö sulta kontin pohjapeltiin liimatussa PR kooditarrassa I8E koodi. Sillon tuo app connect aktivointi onnistunee. Muussa tapauksessa no-go ainakaan virallisesti.

Toinen vaihtoehto on hommata uudempi soittimen keskusyksikkö ja lähettää se joko Puolaan tai Espanjaan modattavaksi.

TNX!

Kontista en tuota tarraa löytänyt, mutta huoltovihkon tarrasta tuo koodi löytyi, eli?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

dwntime

Varmista vielä VW jälkimarkkinoinnista onnistuuko. Toinen tapaus on Audin osalta sellainen mitä tiedän, että PR kooditarrassa oli täsmäävä tieto mikä Audi Smartphone interface kuvauksessa vaadittiin mutta auto oli 2015 vuosimallia. Audi lupaa aktivoinnin toimivan 2016 ja eteenpäin. Ei onnistunut. Ilmeisesti hw ei ole sama vaikka PR koodi onkin.

Tuossa on nimittäin se ongelma että jos se aktivointi ei onnistukaan, niin sinulla on reilun 200 â,¬ arvoinen paperipaino. Tuo koodi on nimittäin kertakäyttöinen ja se happanee huolimatta siitä onnistuiko aktivointi tai ei.

ITbites

Onko kärähtänyt sulakkeita tai muita ongelmia tuolla pistokelaturilla? Uusi talonyhtiö kyseessä mutta annas olla kun naapurit hoksaa, että tämä sankari latailee autoaan ympärivuoden (ei taida autopaikkavastike riittää sähköön) :D
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Kräki

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 09.11.18 - klo:16:48
Onko kärähtänyt sulakkeita tai muita ongelmia tuolla pistokelaturilla? Uusi talonyhtiö kyseessä mutta annas olla kun naapurit hoksaa, että tämä sankari latailee autoaan ympärivuoden (ei taida autopaikkavastike riittää sähköön) :D
Ei ole itsellä mitään kärähdellyt,lataustehoa voi säätää.
Mutta nämä työttömät naapurit(pihapoliisit) sain kyllä kanssa suuttumaan. Repivät töpselit irti.
Luulevat,että vien heidän sähköä,vaikka todellisuudessa maksan heidänkin sähköt veroina.
Mitään oikeuttahan näillä ei ole koskea toisen autoon,tai johtoon.
Eipä tuo sen enempää vie sähköä,kuin lohko ja sisäpistoke.(0.32e/ 2h vs. 0.36e/ 2h)
Kyllä sitä tolppaa maksetaan kesättalvet.

ITbites

Lainaus käyttäjältä: Kräki - 09.11.18 - klo:17:44
Ei ole itsellä mitään kärähdellyt,lataustehoa voi säätää.
Mutta nämä työttömät naapurit(pihapoliisit) sain kyllä kanssa suuttumaan. Repivät töpselit irti.
Luulevat,että vien heidän sähköä,vaikka todellisuudessa maksan heidänkin sähköt veroina.
Mitään oikeuttahan näillä ei ole koskea toisen autoon,tai johtoon.
Eipä tuo sen enempää vie sähköä,kuin lohko ja sisäpistoke.(0.32e/ 2h vs. 0.36e/ 2h)
Kyllä sitä tolppaa maksetaan kesättalvet.

Tota veikkaan että naapurin kommarit alkaa nipottamaan...

Lisähuomio; Jarrusatulat tulisi olla siniset? Itselläni helvetin rumat metalliset ja ruostuneet... Ööö?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

JaVa^

Asiasta kukkaruukkuun. Vaihdoin hyvin palvelleen 5E korimallin Octavian tähän GTE Golfiin (auto rekisteröity loppuvuodesta 2017) ja siihen ei ole raaskittu ottaa kuraläppiä eteen, eikä sen enempää taaksekaan. Soratietä kuin joudun päivittäin ajelemaan, niin olisi nuo läpät hyvä olla edes edessä. Onko täällä tietoa, että kummat läpät tuohon sopii, tavallisen vai GTI Golfin läpät? Osanumerot löysin toisaalta:

5G0 075 101 Roiskeläpät taakse
5GV 075 105 Roiskeläpät taakse GTI
5G0 075 111 Roiskeläpät eteen
5GV 075 116 Roiskeläpät eteen GTI

On kyllä hirmuisen hintaisia nuo, kun on tottunut siihen että Skodilaciin vastaavat osat oli puolet halvempia. Katselisin noita Saksan Ebayn puolelta, jos vaan tietäisi, että kummat noista käy tuohon omaan kippoon. Veikkaan että marmoritiskiltä ei saa osanumeroita ilman että tilaa nuo osat heiltä...  :)

V60

Lainaus käyttäjältä: Kräki - 09.11.18 - klo:17:44
Ei ole itsellä mitään kärähdellyt,lataustehoa voi säätää.
Mutta nämä työttömät naapurit(pihapoliisit) sain kyllä kanssa suuttumaan. Repivät töpselit irti.
Luulevat,että vien heidän sähköä,vaikka todellisuudessa maksan heidänkin sähköt veroina.
Mitään oikeuttahan näillä ei ole koskea toisen autoon,tai johtoon.
Eipä tuo sen enempää vie sähköä,kuin lohko ja sisäpistoke.(0.32e/ 2h vs. 0.36e/ 2h)
Kyllä sitä tolppaa maksetaan kesättalvet.

Onhan siinä se ero, että harvempi taitaa lämmittää autoaan huhtikuu-lokakuu. Kiva tietty tehdä kaikkea ilmaiseksi.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

JaVa^

Lainaus käyttäjältä: JaVa^ - 12.12.18 - klo:21:59
Asiasta kukkaruukkuun. Vaihdoin hyvin palvelleen 5E korimallin Octavian tähän GTE Golfiin (auto rekisteröity loppuvuodesta 2017) ja siihen ei ole raaskittu ottaa kuraläppiä eteen, eikä sen enempää taaksekaan. Soratietä kuin joudun päivittäin ajelemaan, niin olisi nuo läpät hyvä olla edes edessä. Onko täällä tietoa, että kummat läpät tuohon sopii, tavallisen vai GTI Golfin läpät? Osanumerot löysin toisaalta:

5G0 075 101 Roiskeläpät taakse
5GV 075 105 Roiskeläpät taakse GTI
5G0 075 111 Roiskeläpät eteen
5GV 075 116 Roiskeläpät eteen GTI

On kyllä hirmuisen hintaisia nuo, kun on tottunut siihen että Skodilaciin vastaavat osat oli puolet halvempia. Katselisin noita Saksan Ebayn puolelta, jos vaan tietäisi, että kummat noista käy tuohon omaan kippoon. Veikkaan että marmoritiskiltä ei saa osanumeroita ilman että tilaa nuo osat heiltä...  :)

Nöyrryin sitten kuitenkin ostamaan marmorilta nuo läpät (5GV 075 116), mutta otin vain eteen, kun nuo takaläpät näyttää melko hirveiltä kuvissa. Ajattelin kiveniskukalvoa koittaa laittaa tuonne taakse, ettei puskurin maalit ole heti ruvella.

Sitten ihan toiseen asiaan, eli tuo ajotietokoneen näyttämä range, niin osaako tuo auto pudottaa sitä vallitsevan lämpötilan mukaan alaspäin? Vaikka tuon olen tuossa nollakelissäkin ladannut täyteen (auto katoksessa), niin maksimirange on pelkälle sähkölle ollut aina korkeintaan 34km. Onko tuo normaalia?

Kräki

Lainaus käyttäjältä: V60 - 12.12.18 - klo:22:35
Onhan siinä se ero, että harvempi taitaa lämmittää autoaan huhtikuu-lokakuu. Kiva tietty tehdä kaikkea ilmaiseksi.
Eipä se ilmaista ole,todella reilu maksu kesät/talvet tolppapaikasta.(ja muut paskaverot)
Onkohan se nyt niin,kun hommasin webastollisen auton,niin naapurit makselee mulleppäin?
No se siitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy