Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

foxnen

Tuohon vajaaseen lataukseen yksi plussa, kun käyttää hidastuksissa maksimaalista energia talteenottoa niin ei kuluteta jarrulevyjä ja paloja ”turhaan” ;D
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

GeeTee

Hämmästyin hieman kun vilkaisin kauppareissun kulutusta 11,7 kWh/100 km !

Ajelin siis liikenteen mukana pääkaupunkiseudulla. Noin viisi kilometriä kehätietä ja loput katuja nopeusrajoitusten ollessa 40-80 km/h. Noin 10 liikennevaloon jouduin pysähtymään ja niistä lähdin muun liikenteen mukana enkä sähköautomaisesti muita takapeilistä katsellen.

Lähdössä näytti vajaa akku rangea 42 km ja näitähän matkan aikana alkoi kertymään lisää.

Ihan mukavasti gte näyttää tuota painavaa polttomoottoriaan kantavan mukanaan...


GeeTee

Niin no eihän tuo gte golf olekaan kuin alle % egolffia painavampi eli siihen nähden kulutukset varmaankin aika samat. Omat painot 1599 kg ja 1585 kg.

Egolffin mukanaan kantama raskas akku painaa yksin siis lähes saman kuin gte:en raskaaksi moitittu polttomoottori ja kevyempi akku...

GeeTee

En tiedä kuinka yleistä tämä on eri malleille mutta gte golffia ei tosiaankaan voi tälläkään hetkellä edes tilata. Testasin Suomen vw-sivuiltakin ja ovat mallin poistaneet eli sitä ei pääse edes rakenteleen...

Mistäköhän moinen suosio  ;D

https://insideevs.com/volkswagen-halt-golf-gte-order-due-to-crazy-demand/


fleetwood

Ei siinä ole mistään suosiosta kyse, vaan siitä että päästömittaukset muuttuvat NEDC-standardista WLTP:hen ja päästölukemat tulevat muuttumaan paikoin rajustikin. Sama juttu Passat GTE:n kohdalla, ei voi tilata.
Passat GTE Variant

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

GeeTee

Ok

Kaikkia muita malleja volkkarin sivuilla kyllä pystyi rakenteleen ja tilaan...

GeeTee

Tuli taas kauppassa käytyä ja tällä kertaa kevyellä kaasujalalla ja b-moodilla pääkaupinkiseudun kaduilla 40-60 km/h.

Lähdössä vajaa akku range 34 km. Kulutus 10,2 kWh/100 km 8)

Muun liikenteen mukana nopeusrajoitusten mukaan ja noin 5 liikennevalopysähdystä.

Kotilatauksella tälle tulee hintaa noin 1,05 ,/100 km... melko edullista.

Totta kai lähtö valmiiksi jäähdytetyllä autolla 21,5 astetta ja tämä jäähdytys maksoi noin 5 senttiä...

Ei tällä vielä taloudellisuusajokilpailuun kannattane lähteä, mutta puheet että plugarit olisivat jotain epätaloudellisesti toimivia välimalleja voitaneen unhoittaa...

Kaiken lisäksi lähes joka kaupan pihasta saa ilmaista energiaa jos haluaa vielä lisää pihistellä noissa energiakuluissa. Kaupungissa toimiva peli ja en ihmettele mallin suosiota muualla Euroopassa ;D




GeeTee

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 26.07.18 - klo:16:46
Niin no eihän tuo gte golf olekaan kuin alle % egolffia painavampi eli siihen nähden kulutukset varmaankin aika samat. Omat painot 1599 kg ja 1585 kg.

Egolffin mukanaan kantama raskas akku painaa yksin siis lähes saman kuin gte:en raskaaksi moitittu polttomoottori ja kevyempi akku...

Tämän päivän IS hyvä juttu sähköautoista. Egolf pärjäs hyvin ja wltp kohdillaan eli alitti sen. Näköjään isommalla akulla egolfin paino 1615 kg...

Paras sähköauto pääsi 12,2 kWh/100 km kulutuslukemiin ja egolffikin toiseksi parhaana 12,4 kWh/100 km.

GeeTee

Ja tuolta vähän faktaa ecorun kilpailusta ja eri merkkien energiankulutuksesta kaikille muodossa kWh/100 km jotta tulee tutuksi ko. Suure  8)

https://www.autoliitto.fi/sites/default/files/180414_al-hki_ecorun_tulokset.pdf


dommiq

#190
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa kesän aikana. Eli latausyksikössä alkaa vilkkumaan tuo kuvan punainen valo noin 10 min latauksen jälkeen ja kohta laite sammuttaa itsensä kokonaan. Latausta ehtii kertyä ehkä noin 10km. Kun napsauttaa yksiköstä virran pois ja takaisin niin alkaa taas lataamaan normaalisti, mutta välillä sen n. 10 km ja välillä taas ihan täyteen. Semiärsyttävää kun pitää välillä valvoa melkein vieressä (riippumatossa) että saa akut ladattua.

Kummallinen "oire" joka on ollut vain kesäaikana ja vain mode2 pistorasiasta ladattaessa.

Voisiko liittyä kuumaan kesään vai onko laturissa vikaa?



-TS-

Olettekos mittailleet, paljonko sähköä menee ennen kuin auto vaihtaa e-modesta hybrid-modeen automaattisesti?
Minä aloin tässä kesän aikana ihmettelemään, kun tuntuu ettei Golfilla pääse kuin sen 37 km tilanteessa kuin tilanteessa, ja sitten otetaan bensamoottori apuun. Olen nyt muutamana päivänä ajanut eri tavoilla mittauksia ja saan ajotietokoneen lukemien perusteella aina saman numeron: 5,72 kWh. Tuon verran akusta otetaan sähköajoon mehua ja sitten vaihdetaan polttomoottorille. Minusta tuo on aika vähän, kun ottaa huomioon että Golf GTE:n akuston bruttokapasiteetti on yli 8kWh ja netto noin 7. Ilmankos sitä rangea ei ole, kun 1,3 kWh jää johonkin muualle..

Olen jo laittanut kyselyä huoltoon että onko tämä nyt ihan oikein vai onko akustossa/ohjelmoinnissa jotain bugia.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

GeeTee

#192
Olen aika usein lataillut työpäivän aikana fortumin tolpalla type 2 joka näyttää ladatun energian määrän. Latausmäärät liikkuneet 6,8 - 7,1 kWh paikkeilla kun rangen 0-2 km arvosta on ladattu täyteen. Kyllä näillä säillä pitäisi päästä aika helposti 50 km todelliseen rangeen kaupunkiajossa.

foxnen

Lainaus käyttäjältä: dommiq - 06.08.18 - klo:10:26
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa kesän aikana. Eli latausyksikössä alkaa vilkkumaan tuo kuvan punainen valo noin 10 min latauksen jälkeen ja kohta laite sammuttaa itsensä kokonaan. Latausta ehtii kertyä ehkä noin 10km. Kun napsauttaa yksiköstä virran pois ja takaisin niin alkaa taas lataamaan normaalisti, mutta välillä sen n. 10 km ja välillä taas ihan täyteen. Semiärsyttävää kun pitää välillä valvoa melkein vieressä (riippumatossa) että saa akut ladattua.

Kummallinen "oire" joka on ollut vain kesäaikana ja vain mode2 pistorasiasta ladattaessa.

Voisiko liittyä kuumaan kesään vai onko laturissa vikaa?


Voi olla kaapeli menossa rikki. Minulla hajosi viimeviikolla. Ei ladannut enää ja ja tuossa auton kuvan keskellä vilkkui vihreä ledi. Sain tilalle uudentyyppisen kaapelin, jossa ei enää ole painonappeja. Virta max 8A voi säätää autosta pienemmäksi.


Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 27.07.18 - klo:12:51
Tuli taas kauppassa käytyä ja tällä kertaa kevyellä kaasujalalla ja b-moodilla pääkaupinkiseudun kaduilla 40-60 km/h.

Lähdössä vajaa akku range 34 km. Kulutus 10,2 kWh/100 km 8)

Muun liikenteen mukana nopeusrajoitusten mukaan ja noin 5 liikennevalopysähdystä.

Kotilatauksella tälle tulee hintaa noin 1,05 ,/100 km... melko edullista.

Totta kai lähtö valmiiksi jäähdytetyllä autolla 21,5 astetta ja tämä jäähdytys maksoi noin 5 senttiä...

Ei tällä vielä taloudellisuusajokilpailuun kannattane lähteä, mutta puheet että plugarit olisivat jotain epätaloudellisesti toimivia välimalleja voitaneen unhoittaa...

Kaiken lisäksi lähes joka kaupan pihasta saa ilmaista energiaa jos haluaa vielä lisää pihistellä noissa energiakuluissa. Kaupungissa toimiva peli ja en ihmettele mallin suosiota muualla Euroopassa ;D

Miten voi päästä noin vähällä? Minä en pääse omalla autollani mitenkään noin pieniin kulutuslukemiin. alle 15 kWh/100 km voi päästä (ja pääsee) jos ajelee tasaista maantienopeutta, max. 85 km/h (todellista), kaupunkikulutus on lähempänä 20 kWh/100 km, vaikka miten taloudellisesti ajaa, ennakoi ja rullailee. Ei voi 17" renkaiden kovempi vierintävastuskaan selittää tuollaista eroa.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

jra72

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 16.08.18 - klo:08:18
Miten voi päästä noin vähällä? Minä en pääse omalla autollani mitenkään noin pieniin kulutuslukemiin. alle 15 kWh/100 km voi päästä (ja pääsee) jos ajelee tasaista maantienopeutta, max. 85 km/h (todellista), kaupunkikulutus on lähempänä 20 kWh/100 km, vaikka miten taloudellisesti ajaa, ennakoi ja rullailee. Ei voi 17" renkaiden kovempi vierintävastuskaan selittää tuollaista eroa.

Mä olen päässyt sekalaisessa ajossa 14kWh/100km 18" renkailla ilman ilmastointia.
Golf GTE -16

GeeTee

Normaalisti minullakin menee nyt kesäaikaan 13-14 kWh/100km ilmastointi päällä kohtalaisessa ruuhkassa (kun ei lähde liikkeeseen millää auringon lämmittämällä saunalämpötilalla; siis esijäähdytys tai webaston tuuletus ennen starttia). Tuo 14 kWh/100km tarjoaa siis tuon 50 km rangen keskimäärin. Heti kun nopeus nousee yli 60 km/h niin kulutus kasvaa 1-2 kWh/100km.

Kunnon ruuhkissa kulutus noin 14-15 kWh/100 km. Tässä siis huomattava ero polttomoottoriin. Hidas matkanopeus ruuhkissa on gtelle niin mukavaa ja toimivaa eikä pysähdyksetkään nosta juurikaan kulutusta. Oiva kaupunkipirssi siis...

Itsellä alla tehdasasenteiset 195 conti ecocontact5 16" ja Astanan vanteilla jotka samat kuin egolfissa. Nämä kyllä miellyttävät ja ilmeisesti hyvin rullailee. Talvi kummeiksi tuli nokialaiset 225 ja 17" kitkat eli saas nähdä miten kulutus niillä sitten aikanaan...

dommiq

Onko mahdollista aktivoida/koodata jälkikäteen esim. kaistavahdin jos autossa on tutkat valmiina tai adaptiivisen vakionopeussäädön jos peilissä on kamera joka tunnistaa liikennemerkit tai ledivalot kyseessä ollessa saako jälkikäteen automaattipitkät.

Lisäksi esteettisyyyteen vaikuttavia seikkoja, eli saako koodattua animoidut vilkut jälkikäteen?

Onko kenelläkään tietoa tai onko joku aktivoinut tällaisia ominaisuuksia jälkikäteen...mitä sellainen maksaa (näistä ei löydy onlinestä tietoa ainakaan volkkarilta) tai missä ne kannattaisi aktivoida. (onko edes mahdollista muualla kuin VW:n huollossa)


jarmaho

Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: dommiq - 25.08.18 - klo:14:27
Onko mahdollista aktivoida/koodata jälkikäteen esim. kaistavahdin jos autossa on tutkat valmiina tai adaptiivisen vakionopeussäädön jos peilissä on kamera joka tunnistaa liikennemerkit tai ledivalot kyseessä ollessa saako jälkikäteen automaattipitkät.

Lisäksi esteettisyyyteen vaikuttavia seikkoja, eli saako koodattua animoidut vilkut jälkikäteen?

Onko kenelläkään tietoa tai onko joku aktivoinut tällaisia ominaisuuksia jälkikäteen...mitä sellainen maksaa (näistä ei löydy onlinestä tietoa ainakaan volkkarilta) tai missä ne kannattaisi aktivoida. (onko edes mahdollista muualla kuin VW:n huollossa)
Ainakin osa em. asioista onnistuu VCDS:llä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

rampo

Uusi GTE-kuski ilmoittautuu. Viikko sitten tuli tuollainen ostettua käytettynä. Pari kysymystä tuli mieleen joihin en löytänyt vielä vastauksia.

Eli kontin lattian alla tankin ympärillä oleva musta kehys. Styroxia tms. Onko sillä mikä funktio ja uskaltaako poistaa, jolloin tilalle saisi säilöttyä tavaraa? Esim. hinausköyttä tms? Nythän tuolla ei ole tilaa nimeksikään eikä edes renkaanpaikkaussarja mahdu vaan sitä pitää säilöä kontissa. Kyselin asiaa paikalliselta jälleenmyyjältä, mutta koska heidän valikoimaan ei vielä kuulu GTE niin eivät sellaista olleet noin läheltä nähneet eivätkä osanneet vastata kysymykseeni. Arvuuttelivat että kehyksen tarkoitus on tukea kontin pohjalevyä ettei se notku painavien tavaroiden alla. Olikohan oikeanlainen arvaus vai onko jollain heittää parempaa tietoa?

Toinen kyssäri liittyy auton käyttöohjeeseen. Minulla paperiversio on ruotsin kielellä koska auto on sieltä tuotu. Jälleenmyyjällä ei ollut tarjota eikä tilata suomenkielistä eikä Volkswagen kuulemma harrasta nettiversioita. Volkswagen.co.uk sivulta löysin kohdan jossa VIN- tai rekkarinumerolla voi sellaisen ladata. VINillä ei löytynyt mitään ja kun katselin brittiläisiä myynti-ilmoituksia ja "lainasin" niistä rekisterinumeron niin tarjosi ohjekirjaa, jossa ei ollut mitään mainintaa auton hybridipuolesta eli lataamisesta jne. Kankealla ruotsin kielen taidollani olen jotain tuolta oppinut ja lataaminenkin jo luonnistuu mutta olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa löytämään manuskan suomeksi tai englanniksi..

Muuten olen tyytyväinen autoon ja sopii omaan käyttöön kuin nenä päähän. Ajelen työajot omalla autolla kaupungin keskustassa muutaman sadan metrin pätkiä edestakaisin sahailemalla. Parina päivänä olen ajanut koko päivän sähköllä ja välillä polttoainetta käyttäen päivän jälkeen noin 60 km ajo näyttää keskikulutusta 2.2 L/100km.

Ostin auton Tampereelta tasan viikko sitten ja otin siellä tankin täyteen. Ajoin Jyväskylän ja Lahden kautta kotiin Lohjalle ja sen jälkeen viikon työajot täällä. Mittariin on tullut 760 km ja vielä näyttäisi olevan neljännes tankista jäljellä.
Nykyinen: GOLF GTE 2015

Exät: Corolla -86,  Accord -87, Xsara -01, C2 -05, C4 -04, C4 -06, Octavia -08, Ibiza -11, Astra -16.

dommiq

Moi, tilasin itselleni käyttöohjekirjan ihan Volkkarin varaosatiskiltä. Maksoi about 80egee. Tilauksesta toimitukseen meni noin parisen viikkoa.

rampo

Ei kuulemma löydy enää paperiversioita. Yrittivät ensin auton VINillä etsiä jotain mutta kun on Ruotsiauto niin ei tärpännyt. Sen jälkeen huoltotiskin kaveri sanoi että jossain on ollut säilytetty kasaa GTE:n ja muiden mallien ohjeita. Mutta jos nippu loppuu niin eivät saa lisää mistään. Kysyin mitä tapahtuu jos Suomesta ostetun GTE:n ohjekirja häviää tai lapsi heittää sen järveen. Sanoi että eivät voi auttaa kun jokaista autoa kohti painetaan vain yksi ohjekirja. En ihan usko että toimii noin..

Ja kuulemma nettiversioita Volkkarilla eivät  harrasta, koska vahingon sattuessa voivat joutua vastuuseen. Eli jos netissä oleva ohjekirja on vanhempaa tai uudempaa painosta kuin mikä omaan autoon kuuluu ja sitten "väärien" ohjeiden mukaan toimittaessa sattuu joku vahinko. Tiedä sitten onko tuokaan totta vaiko myyjän omaa mielikuvitusta. Eivät ehkä tykänneet kun ostin auton käytettynä kilpailevasta liikkeestä =)

Minkä jälleenmyyjän tiskiltä tilasit ohjekirja ja milloin? Voisin kysellä samasta paikasta jos löytäisivät minullekin.
Nykyinen: GOLF GTE 2015

Exät: Corolla -86,  Accord -87, Xsara -01, C2 -05, C4 -04, C4 -06, Octavia -08, Ibiza -11, Astra -16.

-ruoska-


dommiq

Lainaus käyttäjältä: rampo - 10.09.18 - klo:16:47
Ei kuulemma löydy enää paperiversioita. Yrittivät ensin auton VINillä etsiä jotain mutta kun on Ruotsiauto niin ei tärpännyt. Sen jälkeen huoltotiskin kaveri sanoi että jossain on ollut säilytetty kasaa GTE:n ja muiden mallien ohjeita. Mutta jos nippu loppuu niin eivät saa lisää mistään. Kysyin mitä tapahtuu jos Suomesta ostetun GTE:n ohjekirja häviää tai lapsi heittää sen järveen. Sanoi että eivät voi auttaa kun jokaista autoa kohti painetaan vain yksi ohjekirja. En ihan usko että toimii noin..

Ja kuulemma nettiversioita Volkkarilla eivät  harrasta, koska vahingon sattuessa voivat joutua vastuuseen. Eli jos netissä oleva ohjekirja on vanhempaa tai uudempaa painosta kuin mikä omaan autoon kuuluu ja sitten "väärien" ohjeiden mukaan toimittaessa sattuu joku vahinko. Tiedä sitten onko tuokaan totta vaiko myyjän omaa mielikuvitusta. Eivät ehkä tykänneet kun ostin auton käytettynä kilpailevasta liikkeestä =)

Minkä jälleenmyyjän tiskiltä tilasit ohjekirja ja milloin? Voisin kysellä samasta paikasta jos löytäisivät minullekin.

Ihan höpöhöpölle kuulostaa.

Minulle tuli huoltokirjaan mukana viimeisin liitekin, millä ohjekirjaa on fiksattu painamisen jälkeen. Ja tuo "vain yksi ohjekirja autoa kohden" on ihan satua. Tietenkin noita pitää olla saatavilla jos kirjalle sattuu jotain. Kuulostaa kyllä katkeralle kauppiaalle.

Itse siis tilasin varaosatiskiltä Volkswagen Center Helsingistä Herttoniemestä. Kaveri sanoi vielä tilatessani että käy ensin kurkkaamassa varastosta, kun niitä oli ollut kuulema läjittäin siellä, mutta olivat ilmeisesti lähettäneet ne takaisin maahantuojalle tms.


GeeTee

Vähän tätä taisin tuolla muutamassa kirjoituksessa aiemmin höristä...

Golf gte:t vietäneen käsistä 3-4 vuoden päästä kun pienet käyttömaksut ja kulut...

https://yle.fi/uutiset/3-10398438


GeeTee

#206
Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 15.08.18 - klo:19:38
Olen aika usein lataillut työpäivän aikana fortumin tolpalla type 2 joka näyttää ladatun energian määrän. Latausmäärät liikkuneet 6,8 - 7,1 kWh paikkeilla kun rangen 0-2 km arvosta on ladattu täyteen. Kyllä näillä säillä pitäisi päästä aika helposti 50 km todelliseen rangeen kaupunkiajossa.

Tänään oli latausmäärä yli 7,7 kWh kun latailin 0 km arvosta täyteen. Epäilen, että kyllä tuonne saattaa 8,0 kWh:kin mahtuvan sillä tuo lähtötilanne riippuu paljon siitä minkälaista on hybridiajo ollut regenerointeineen ennen kuin pistää lataukseen vaikka range näyttääkin 0 km.

Onkos kellään osunut isompia latausmääriä ja jos on niin kuinka paljon olette onnistuneet lataamaan kerralla?

jamo75

tuskimpa skoda ja seat tuovat ensi vuonna gte kopionsa markkinoille, volvo keskittyy kaikkien mallejen sähköistykseen (uutta S40 ei tule uudella pohjalla)

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 12.09.18 - klo:22:32
Vähän tätä taisin tuolla muutamassa kirjoituksessa aiemmin höristä...

Golf gte:t vietäneen käsistä 3-4 vuoden päästä kun pienet käyttömaksut ja kulut...

https://yle.fi/uutiset/3-10398438
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

lari

Onkos kukaan nähnyt WLTP:n mukaisia CO2 arvoja GTE:lle ?

https://www.researchgate.net/publication/319471384_The_Impact_of_WLTP_on_the_Official_Fuel_Consumption_and_Electric_Range_of_Plug-in_Hybrid_Electric_Vehicles_in_Europe
Esimerkki auto 1 lienee GTE , mutta juttu niin pitkä että täytyypä selailla uudemman kerran ajan kanssa tai etsiä toinen sivu josta helpompi lukea tulokset.


-TS-

Mahtaisiko jollakulla olla tietoa, näkeekö korkeajänniteakun tilaa/kapasiteettia/käyttöä jonkun OBD-väyläisen diagnostiikkayksikön kautta? VW Välttelee aihetta kun sieltä kyselee akun kapasiteetista ja lyhyestä rangesta. Luvattuun 48 kilsaan ei pääse varmaan kuin ajamalla alamäkeen koko matkan.
Korkeajänniteakun testiin pitää pyytää luvat tehtaalta asti ja tehdas ei anna lupaa jos ei ole epäilyä kapasiteetin laskusta.
Omien laskujen ja ajotietokoneen mukaan Golf käyttää kapasiteetista sen 5,7 kW, joka on mielestäni aika vähän kun kokonaiskapaksi on ilmoitettu yli 8.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy