Kirjoittaja Aihe: Seat Exeo ST Sport 1.8T -09 - Ohjaus ei keskitä (Servotronic)  (Luettu 5371 kertaa)

Poissa kRontti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Millaisia kokemuksia muilla Exeo:n omistajilla on Servotronic:sta?

Itselläni oli aiemmassa autossa (Audi A4 Avant B7) Servotronic ja tykästyin siihen niin, että nykyinen tuli hankittua sitä silmällä pitäen.

Ohjaus on kuitenkin huomattavasti eri tuntuinen, kuin diudissa, keskialue on tahmea ja ohjaus ei keskitä. Menee käytännössä kuin ajokoira näillä suomalaisilla maanteillä.

Käytin pari kertaa eri liikkeessä kulmien säädöissä, ei auttanut (kulmat oli kohdillaan). Viimeinen tarkistus tehtiin marmorilla, jossa kävivät ajamassa, mutteivat löytäneet syytä moiseen. Renkaita on vaihdettu, sama oire. Renkaat kesällä 225/40/18 ja talvella 215/55/16. Autolla on ajettu 49tkm.

Ilmeisesti tässä on "paranneltu" versio Servotronic:sta, verrattuna tuohon B7 -koriseen Audiin. En ole vielä koittanut ottaa sitä Servotronic:n relettä pois, josko paranis ajettavuus.. täytyy sekin koittaa.

Poissa Dirti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 824
    • Profiili
Millaisia kokemuksia muilla Exeo:n omistajilla on Servotronic:sta?

Itselläni oli aiemmassa autossa (Audi A4 Avant B7) Servotronic ja tykästyin siihen niin, että nykyinen tuli hankittua sitä silmällä pitäen.

Ohjaus on kuitenkin huomattavasti eri tuntuinen, kuin diudissa, keskialue on tahmea ja ohjaus ei keskitä. Menee käytännössä kuin ajokoira näillä suomalaisilla maanteillä.

Käytin pari kertaa eri liikkeessä kulmien säädöissä, ei auttanut (kulmat oli kohdillaan). Viimeinen tarkistus tehtiin marmorilla, jossa kävivät ajamassa, mutteivat löytäneet syytä moiseen. Renkaita on vaihdettu, sama oire. Renkaat kesällä 225/40/18 ja talvella 215/55/16. Autolla on ajettu 49tkm.

Ilmeisesti tässä on "paranneltu" versio Servotronic:sta, verrattuna tuohon B7 -koriseen Audiin. En ole vielä koittanut ottaa sitä Servotronic:n relettä pois, josko paranis ajettavuus.. täytyy sekin koittaa.

Ei kyllä omassa ole tuollaisia ongelmia ollut.... Outoa...
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Poissa kRontti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Kellään tietoa, pystyykö tuota säätelemään VCDS:llä?

Poissa Dirti

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 824
    • Profiili
Kellään tietoa, pystyykö tuota säätelemään VCDS:llä?

Kyllä sen pystyy sopeuttamaan vcds:llä.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Poissa kRontti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Kyllä sen pystyy sopeuttamaan vcds:llä.

Onko heittää pientä ohjeen tynkää?

Poissa kRontti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Tähän päivitystä, lainaus toiselta foorumilta.

Lainaus
Jos ohjaus vaihteen säätöruuvi asetettiin liian kireälle, on ohjaus jäykkä eikä palauta kunnolla. Ruuvia pääsee löysäämään alakautta pitkällä varrella ja muistaakseni 18mm hylsyllä. Itse kiristin tuota aluksi, mutta palautin takaisinpäin kun ohjaus muuttui hitaassa nopeudessa jäykäksi ja servotronicin mukavuudet katosi. Liian löysällä voi ilmetä klapia ohjauksessa.

Ainakin itse yletyin siihen mutteriin ihan konehuoneen puolelta, paisarin ja imusarjan välistä kun tunnustelee sinne ohjausvaihteen luokse niin tuntee kyllä tuon 18mm kannan. Kannattaa säätää hyvin pienin askelin, ainakin omassa autossa säätö oli tosi herkkä ja aivan pieni avaimenliike muutti suuresti tuntumaa.



 







Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi