Kirjoittaja Aihe: A3 e-tron  (Luettu 24756 kertaa)

Poissa Jajaja

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
  • E-tron
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #30 : 26.01.15 - klo:17:10 »
Hassuinta on, että autossa on jo SIM-kortti, sekä 4G-yhteys, mutta se ei riitä, kun pitäisi olla joku tehtaan oma SIM-kortti omassa pikku boksissaan.  Ja siitähän voisi tietysti kiskoa tuon VW:mäisen 600€ lisenssimaksun.  Sama asia hoituisi aivan hyvin nykyisen yhteyden kautta.  Mikään operaattoriongelma tuskin on kyseessä, kun saman konsernin VW hoiti homman samalla kun Audi-puolen väki istui sormi p*rseessä.

Haiskahtaa myös siltä, että tuo on myös yksi asia, jolla maahantuoja on saanut tehdashintaa alemmaksi ja omaa katettaan pönkitettyä.  E-tron on "hinnoiteltu kilpailukykyisesti" ja sen mahdollistaneita pikku puutteita löytyy, kun asiaa tonkii tarkemmin ja vertailee ulkomaalaisten varusteisiin.

No mikäs siinä, ensimmäinen huoltokampanjakin ilmestyi ja nyt on sitten aika varattu huoltoon softapäivitykseen.  Hyvin alkaa.

16A voimavirtarasian asennus tosiaan on edessä, niin saa latauksiin vauhtia.

Poissa Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.179
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #31 : 26.01.15 - klo:18:35 »
pitäisi olla joku tehtaan oma SIM-kortti omassa pikku boksissaan.


Eli hupijärjestelmä ja kauko-ohjaus on eriytetty omiksi järjestelmikseen, mikä on tavallaan hyvä asia. Ei kuka tahansa kaappaa auton toimintoja haltuunsa. Tuo "kiinteä'" SIM-kortti vaatii sopimuksen suomalaisen operaattorin kanssa, jotta kuso kulkee. Se voi olla kallista, pieni markkina-alue jne. Sama homma oli jossain e-lukulaitteessa, laitteen dataliitäntä toimi muualla maailmassa paitsi Suomessa...

Seskon julkaisu Sähköajoneuvojen lataaminen kiinteistöjen sähköverkoissa:

Lainaus
Kotitalouspistorasioita, autolämmityspistorasioita ja –koteloita voidaan käyttää tilapäisesti sähköautolatauskäyttöön siten, että latausvirta rajoitetaan esimerkiksi 8 A:iin ajoneuvon laturissa ja sen ohjauksessa. Olemassa olevien asennusten soveltuvuus on tarkistettava ennen latauskäyttöä ja latauslaitteita on huollettava säännöllisesti, koska ne ovat jatkuvasti alttiina kulumiselle ja likaantumiselle.


Miten sitten lienee käytännössä, paljonko noita tarkistetaan ja paljonko sähköautojen latauksesta johtuvia tulipaloja tulee jatkossa... Huono jousikuormitteinen liitos, savu nousee.  :o
Leon Cupra ST 300 4drive -18
Ex: Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Apaju

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 393
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #32 : 26.01.15 - klo:18:52 »
Miten sitten lienee käytännössä, paljonko noita tarkistetaan ja paljonko sähköautojen latauksesta johtuvia tulipaloja tulee jatkossa... Huono jousikuormitteinen liitos, savu nousee.  :o

VW:lla ovat tehneet tuon sikäli houkuttelevammaksi, että tuo latauspaikkakatselmus "sisältyy" auton hintaan ja sitten jos päätät tilata kotiin asennettavan latausaseman, tuo latauspaikkakatselmus hyviteään aseman hinnassa, mutta jäähän tuolle asemalle vielä kuitenkin hintaa alennuksen jälkeenkin reilut tuhat euroa.

VW e-Golf

Poissa Jajaja

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 11
  • E-tron
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #33 : 26.01.15 - klo:20:00 »
Tuohon latausasemaan varmasti sisältyy kotelon lisäksi samanlainen latausmöhkäle, kuin auton mukana tuli.  Halvempaa on asentaa se mukana tullut kiinteäksi ja tarvittaessa tilata mobiilimpaa käyttöä varten kevytversio.  Parhaimmat näyttävät olevan suunnilleen pienen älykkään akkulaturin (esim. Ctek) kokoisia.

Poissa mi16

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 267
  • Audi A4 2.0 TDI 140kWQ, Audi A3 e-tron
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #34 : 08.12.15 - klo:11:10 »
Onkohan tarpeellista asentaa bensamoottorille lohkolämmitintä? Luulisi tuon käyntiin hörähtävän kun virtaa riittäää...

Poissa mi16

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 267
  • Audi A4 2.0 TDI 140kWQ, Audi A3 e-tron
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #35 : 11.12.15 - klo:12:05 »
Kiitos vinkeistä, olin jo luovuttanut ohjelman lataamisen suhteen, mutta näköjään aikaisempi VPN-yhteys Ruotsiin tuotti tulosta ja Play-kauppa muuttui ruotsinkieliseksi.  Sieltä sain sitten ohjelman ladattua ja asennettua.
E-tron tili luotu saksalaisella osoitteella (virtuaalinen postilaatikko), mutta autoa ei voi tilille lisätä, koska se ei hyväksy auton VIN-koodia.

Tuosta ei pääse enää huijaamalla ohi, joten se on odoteltava ensi viikkoa.  On se kumma, kun pitää leikkiä tällaisilla.  Miksei ne hemmetin tunarit laita asioita kuntoon, ennenkuin tuovat autoja maahan?

Onkohan tuohon löytynyt ratkaisua, meillä löytyy  MMI Navigointi plus -järjestelmä & MMI touch -kosketuspaneeli, Audi connect -järjestelmä.

Poissa mremonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.282
  • BMW X4 d35 -17| Ibbe FR 1.0 -18 (tulossa)
    • Profiili
    • remonen.fi
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #36 : 11.03.19 - klo:09:16 »
Nostellaanpa tätä ja samalla itseänikin, useampi vuosi vierähtänyt pois täältä.

Mutta pidemmittä puheitta, mitä kokemuksia e-troneista? Tähtäimessä olisi MY2015/MY2016 e-tron alle 30tkm kilsoilla. Mitä noista pitäisi tietää / huomioida?

Näyttää suuri(n) osa noista tuon vuosimallin e-troneista oleva Ruotsista uitettuja, mutta se nyt ei varsinaisesti pelota.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Poissa JKK

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 140
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #37 : 05.04.19 - klo:00:26 »
Ollaan nyt ajeltu juuri kortin saaneen poikani kanssa vuoronperään n. 8000km tuolla meidän e-tronilla, joka on jonkun ruotsalaisen Åsan entinen ajokki (Åsas Audi, lukee bluetooth-valikossa :)

Mielestäni erinomainen, modernin tuntuinen "yleisauto" kaupunkiin ja myös maantielle, varsinkin jos päivittäiset ajomatkat latausten välillä on luokkaa 20-30km (esim. työmatka). Sanoisin että tarjoaa hyvän vastineen rahalle vähän käytettynä, kun vaan hankkii kerralla sellaisen jossa on vähän paremmin varustelua. Tässä mun yksilössä on Audi Sound System, Navigaattori ja sport-penkit, jotka ovat kyllä oleelliset tähän autoon. Samoin ajastettava aux-heater, jolla saa auton lämpimäksi tolppasähköllä. Sekään ei taida olla e-tronissa vakiovaruste? Mutta on suomessa ihan must!

Talvella kitkarenkailla auto oli todella äänetön ajettava, mutta nyt 18" uusilla Contin kesäkumeilla rengasmelu on kuuluva. Ehkä se hiljenee kun tiet lämpenee ja tasoittuu? Mutta tämä kesäkumien rengasmelu on oikeastaan ainoa miinusmerkki, jonka autosta voi kertoa. Sama moite tosin koskee kaikkia A3:sia tasapuolisesti, eikä vaihtoehtoiset merkitkään taida olla sen parempia...

Mun työmatka on 35km ja se on jopa plussakeleillä aika kintaalla, pääseekö yhdellä latauksella töihin saakka. Nollakelissä ja pakkasella joutuu käyttämään bensaa about 20% työmatkasta, jolloin keskikulutus näyttö kertoo n. 1,5l/100km työpaikan pihassa. Nyt keväällä, +5-10 C lämpötilassa alkaa päästä jo koko matkan sähköllä. Itse ajaminen on kokonaisuudessaan tällä edullista, jos unohdetaan auton korkeampi hankintahinta. Faktahan vaan on, että vastaava 1,6TDi tulee kokonaisuutena edullisimmaksi, jos huomioidaan millä hinnalla sellaisen pikkudieselin saa käytettynä vs. e-tron. Hankintahinnan erotuksella maksaa pitkään dieselveroja ja polttoaineita. Eikä se sähkökään ilmaista ole. Mutta toisaalta siitä pikku-TDi:stä puuttuu tämä sähkömoottorin hieno, viiveetön ja elegantti luonne. Ja +200hp huipputehot, jolla e-tronin saa kyllä kulkemaan käskettäessä hyvinkin pirteästi. Ja uskoisin että nämä hybridit toisaalta pitävät hintansa paremmin kuin A3-kokoluokan diesel-auto.

Yleisesti ottaen e-tron ei ole mikään GTi, kuten monet tuppaa olettamaan teholukemien valossa. Luonne on melko rauhallinen ja tehoja täytyy oikeasti kutsumalla kutsua, jos niitä haluaa käyttää. Ratin takana ajofiilis on hyvin lähellä täyssähköistä e-Golfia, jollainen mulla myös on ollut.   

« Viimeksi muokattu: 05.04.19 - klo:00:30 kirjoittanut JKK »
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS palvelua Järvenpäässä.
Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- Audi A5 Coupe 3,0TDi
- Audi A3 e-Tron
- Renault Megane II 1,6 16V

Poissa vag4life

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 129
  • Audi A3 8V 1.4 TFSI
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #38 : 05.04.19 - klo:11:57 »
Rengasmelu ongelma yleinen tässä kokoluokassa näin keväästä kun asfaltit on raiskattu nastarenkailla.
Helpottuu kesää kohti kun tiet tasottuu.

Poissa Antore

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: A3 e-tron
« Vastaus #39 : 03.07.19 - klo:21:27 »
Parin viikon kuluttua lähden hakemaan Frankfurtista tällaista kulkinetta. Audi Zetrum Hofheimista tein kaupat autoa näkemättä :) 9 500 km ajettu vm. 2017 ja optioissa ei ole säästelty. Sport-varusteltu, virtual cockpit, adaptiivinen vakkari, pro-navi ym. ym. Jatkettu tehdastakuu 10/2021 saakka joten aika riskitön ostos ja hintakin oli minusta aika hyvin kohdallaan, 26 600,-. Hintaan myyjä lupasi punareunaiset siirtokilvet niin voi tehdä vähän road trippiä matkalla Suomeen. Autovero tullee olemaan ehkä jossain 1500-1800,- välillä.

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy