Golf GTi Mk7

Aloittaja maher, 29.01.14 - klo:14:14

« edellinen - seuraava »

s-mod

GTI moottorin lämpiäminen.

Miten pata ja sisätilat golfissa lämpiää, jos ei ole ollut webastoa tai moottorinlämmitintä päällä?
LIIKENTEESS,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 07.02.18 - klo:10:23
GTI moottorin lämpiäminen.

Miten pata ja sisätilat golfissa lämpiää, jos ei ole ollut webastoa tai moottorinlämmitintä päällä?

Öljy hitaasti. Muuten on kyllä tosi nopeasti lämmin.

teejiipee

Mitä teen väärin, ulkona -21 pakkasta, webasto päällä 20min ja vain tuulilasissa pienehkösti sulanutta kohtaa, muutoin lasit sulamatta ja ei mikään helle auton sisätiloissa. Ilmastointi auto asennossa ja +22, lisäksi se ilmastoinnin lämmityslisäasetus keski asennossa ei intensiivinen ei pehmeä.

Liian lyhyt lämmitysaika vai väärät asetukset?
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

pa

Täällä Ameriikassa paikallinen pulju myy tuollaisia pakoputken ulostuloja
http://www.burgertuning.com/exhaust_tips_for_BMW_E90_E91_E92_E93.html

Väittävät että sopivat sekä Bemariin että MK7 GTI:n suoraan vanhojen päälle.
Pistin mustat tilaukseen ja pitää katsoa millaiset ovat kun saapuvat ?

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 21.02.18 - klo:19:02
Mitä teen väärin, ulkona -21 pakkasta, webasto päällä 20min ja vain tuulilasissa pienehkösti sulanutta kohtaa, muutoin lasit sulamatta ja ei mikään helle auton sisätiloissa. Ilmastointi auto asennossa ja +22, lisäksi se ilmastoinnin lämmityslisäasetus keski asennossa ei intensiivinen ei pehmeä.

Liian lyhyt lämmitysaika vai väärät asetukset?

En tuosta lämmityslisäasetuksesta tiedä, mutta samat säädöt on, kun on pakkasta niin laitan etukäteen +24 (siis kun -15/-20), lämmitysaika 15-20 min. No problem. Toki välillä käytän #lifehack menetelmää, eli tai esim. de-iceria mallia http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Tuulilasin-pesuneste-ja-Glykoli/De-icer-2000040566/ fyysisesti yritän aina olla koskematta lasiin.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 21.02.18 - klo:19:02
Mitä teen väärin, ulkona -21 pakkasta, webasto päällä 20min ja vain tuulilasissa pienehkösti sulanutta kohtaa, muutoin lasit sulamatta ja ei mikään helle auton sisätiloissa. Ilmastointi auto asennossa ja +22, lisäksi se ilmastoinnin lämmityslisäasetus keski asennossa ei intensiivinen ei pehmeä.

Liian lyhyt lämmitysaika vai väärät asetukset?

Sanoisin että liian lyhyt lämmitysaika, ehkä -10 pakkasessa 20min on ok. Helppohan sitä pidempää aikaa on kokeilla? Mulla myös asetukset +22, auto ja normal. Olen laittanut ajastimeen lähtöajaksi klo 7:35 eli auto päättää lämmitysajan itse ulkolämpötilan mukaan. Menen yleensä autolle 7:30 jolloin etulasit on jo sulanu, mutta jos olenkin jo 7:20 auton luona niin tuulilasi vasta alareunasta sulanut ja sivulaseissa etureunassa vasta pikkasen sulaa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

teejiipee

Joo, lisää aikaa 20min => 30min, ja vaikka +24. Niin, se ’lämmityslisäasetus’ oli ilmastointiprofiili, varmistin tänään.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Samppa73

Mitäs jos kokeilisit laittaa lämmöt "HI":lle ja puhalluksen tuulilasille, niin auto on lämmin ja ikkunat sulemmat  :o
GOLF GTI 2017, Corrado 1992

teejiipee

30min ja Auto mode +22 - +24, niin hyvin pärjännyt näillä reilu parinkympin pakkasilla, tietenkään lasit eivät täysin sulat, pari minuuttia ajoa ja sitten ovat. Pyrin vain minimoimaan turhat akkuenergian syöpöttelyt pois, kun enemmistö ajomatkoista pk-seudulla sen mitä ovat. Ja näyttääpä joka aamu ja iltapäivä pääteiden reunoilta löytyvän autoja parkissa, liekö akun tai muun vian takia, tiedä häntä.
Tulipa siksi varulta hankittua älylaturi, jotta voi tarkastella välillä akun tilaa, kun auton oma hieno järjestelmä ei siihen taivu, ainakaan ilman apuvälineitä.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Donki konki

Moi!

Onko kukaan vaihtanut putkea tähän 7 koppasen GTI:hin. Itsellä tuo 7.5 GTI vm 2018 ja tekisi mieli asentaa catback putkisto.

Tällä hetkellä mielessä on käynyt esim Remuksen putki, jossa olisi tuv hyväksyntä yms.

Jos on kokemuksia / Suosituksia niin mielelläni kuuntelen.

+ Onkohan tuollaisella vakioputkella mitään markkinoita? En jaksaisi säilyttää varastossa pölyttymässä.



Cayman

Lainaus käyttäjältä: Donki konki - 14.03.18 - klo:13:01
Moi!

Onko kukaan vaihtanut putkea tähän 7 koppasen GTI:hin. Itsellä tuo 7.5 GTI vm 2018 ja tekisi mieli asentaa catback putkisto.

Tällä hetkellä mielessä on käynyt esim Remuksen putki, jossa olisi tuv hyväksyntä yms.

Jos on kokemuksia / Suosituksia niin mielelläni kuuntelen.

+ Onkohan tuollaisella vakioputkella mitään markkinoita? En jaksaisi säilyttää varastossa pölyttymässä.

Itsellä kanssa harkinnassa,mistä olet remusta kysellyt? Martelius.fi myy muutamaa muun merkkistä catbackiä ja nyt on tullut myös juuri Miltekiltä saataville tähän 7.5 malliin pönttöä

Orkkiksen voi saada kaupaksi menemään,mutta ei siitä tuskin kukaan maksa tyyliin 150, enempää,tosin voishan senkin ”tyhjentää” jolloin äänet ym muuttuisi 🤔
ID.3 Business
Golf VIII

teejiipee

Jaaha, tänään sitten kesäkumit alle, olipa mukava tuntu tiehen nastarenkaiden jälkeen, mutta täytyy kyllä myöntää, että 17” orkkisvanteet on tosi rumat, kyllä nyt harmittaa, kun ei tilatessa sitten ottanutkaan sitä 18” settiä sillä lisävälirahalla. Tsekkailin tässä netistä 18” settiä, niin tietääkö joku tarkentaa, kun sanotaan ettei rengas+vannepaketti sisällä paineenvalvontajärjestelmää? Onko vanteissa liimattuna joku anturapalikka vai mikä renkaissa kuuluisi olla, jotta paineiden tarkastus toimisi kuten nyt orkkisvanteilla?
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

Petruzka

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 08.04.18 - klo:18:35
Jaaha, tänään sitten kesäkumit alle, olipa mukava tuntu tiehen nastarenkaiden jälkeen, mutta täytyy kyllä myöntää, että 17” orkkisvanteet on tosi rumat, kyllä nyt harmittaa, kun ei tilatessa sitten ottanutkaan sitä 18” settiä sillä lisävälirahalla. Tsekkailin tässä netistä 18” settiä, niin tietääkö joku tarkentaa, kun sanotaan ettei rengas+vannepaketti sisällä paineenvalvontajärjestelmää? Onko vanteissa liimattuna joku anturapalikka vai mikä renkaissa kuuluisi olla, jotta paineiden tarkastus toimisi kuten nyt orkkisvanteilla?

Volkswageneissa on passiivinen rengaspaineiden valvontajärjestelmä, jossa ABS-järjestelmä määrittää renkaiden pyörimisnopeuden perusteella muutokset paineissa. Eli uusissa renkaissa ei tarvita aktiivisesti mittaavia paineantureita.
Ajossa: VW Golf Highline 1,5 TSI EVO 110 kW DSG-7 vm. 2018

Aikaisempi: VW Polo Blue GT 1,4 TSI 103 kW ACT M6 vm. 2013

OctyRO

Onkos kukaan madaltanut? Jo's kerta vakiojouset on sen -15 niin varmaan hyvin menee vielä -40 kun tuota tilaa tosiaan on.

Veistos

Moro

Mulla on RacingLinen sporttijouset alla joihin olen ollut varsin tyytyväinen. Pudotusta lisää joku 20-25? Jäykistyy jonkin verran muttei vielä liikaa(mulla on tosin DCC alusta) ja pudotus on musta just passeli.

https://www.racingline.com/sport-springs




A4 3.0 tdi quattro S-Line 234kw -17
e-Golf Mk 7.5 100kw -17
Ex Golf GTI Mk7 Perfomance Pack -14
Ex Golf 1.0tsi Mk7.5 -18
Ex Golf 1.6tdi Mk7 variant -14

OctyRO

Hyvältä näyttää! Kiitos. Tilaukseen menee.

Cayman

Mistä tilasit jouset? Entä onko keulamerkki plastidipattu vai hankittu jostain?

Meillä samanväriset getarit,itse kompensoin tällähetkellä kaariin jäävää tilaa ylikoon renkailla 225/45/18 ja 225/40/19, on paljon paremman näköinen näillä kun orkkis koom 225/40/18 tai 235/35/19
ID.3 Business
Golf VIII

Veistos

Jouset + muuta tavaraa olen tilannut http://www.all-stars-motorsport.com :sta mistä ilmainen rahti yli 250, ylittävissä tilauksissa.
https://www.awesomegti.com :sta on kanssa tullut tavaraa. Kummankin firman osalta toimitus & toiminta on ollut ripeää.

RacingLinen tuotteita on pääasiassa tullut tilattua. Esim.




Kalliit ovat mutta tuntuma on hyvä, koska korvaavat alkuperäiset vaihtimet kokonaan. Tällaisina niiden pitäisi tulla tehtaalta suoraan.
Keulamerkit tilasin ebaysta missä valinnan varaa riittää. Kuvista ei niin selvästi erotu mutta tilasin Jenkeistä korin väriset vinyylitarrat VW merkin sisään, ettei näytä vaan ihan mustalta ympyrältä.
Tässä vähän parempi kuva
url=https://ibb.co/doLuMx][/url]

https://www.kliimotorwerkes.com/collections/volkswagen-graphic-and-color-inlays

RacinLinen teräspunosletkut pitäisi laittaa alle tulevana viikonloppuna.



A4 3.0 tdi quattro S-Line 234kw -17
e-Golf Mk 7.5 100kw -17
Ex Golf GTI Mk7 Perfomance Pack -14
Ex Golf 1.0tsi Mk7.5 -18
Ex Golf 1.6tdi Mk7 variant -14

Veistos

Tuli kanssa hommattua OBDeleven. Muokkasin sillä muun muassa tasauspyörästön lukkoa agressiivisempaan suuntaan. En ole kerennyt vielä ajaa juuri yhtään uudella asetuksella, mutta eron huomaa kyllä selvästi normiasetukseen ja etupää tuntuu istuvan paremmin kiinni tiehen. Jury on asian tiimoilta vielä ulkona jätetäänkö päälle vai ei.
https://youtu.be/3xlZ6gghqGY
Joku oli maininnut agressivisemman asetuksen olevan sama, kuin Clubsportin asetus. Tasauspyörästön lukkohan pitäisi ola teknisesti sama Clubsport ja PP versioissa.
A4 3.0 tdi quattro S-Line 234kw -17
e-Golf Mk 7.5 100kw -17
Ex Golf GTI Mk7 Perfomance Pack -14
Ex Golf 1.0tsi Mk7.5 -18
Ex Golf 1.6tdi Mk7 variant -14

TommiLx

Kiitos vinkistä, lähti nuo Racinglinen rattiläpyskät tilaukseen  8)

Itselläkin harkinnassa kevyt madallus 2018 Performanceen, ja ilmeisesti oem madallussarjalla saisi sopivasti tiputusta, mutta kovasti marmorilla väittivät ettei 7.5:seen ole vielä tarjolla sopivaa jousisarjaa? Orkkiksissa olisi se että huolenpitosopparin osalta ei tule haasteita jos alustaa muutettu ja jotain sattuisi...

-Btw, jos joltain jäi hankkimatta 18” Red Pinstripet, minulta jäi tarpeettomaksi ajamattomat kun ostinkin 19” Pretoriat kesäksi. Jos kiinnostaa niin tästä lisätiedot: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=39087.0

d3nver

Lainaus käyttäjältä: TommiLx - 22.04.18 - klo:22:09Itselläkin harkinnassa kevyt madallus 2018 Performanceen, ja ilmeisesti oem madallussarjalla saisi sopivasti tiputusta, mutta kovasti marmorilla väittivät ettei 7.5:seen ole vielä tarjolla sopivaa jousisarjaa? Orkkiksissa olisi se että huolenpitosopparin osalta ei tule haasteita jos alustaa muutettu ja jotain sattuisi...

Minulla on Eibachin Pro-Kit jouset 7.5 GTI:ssä, madallusta on noin 25mm edessä ja takana. Eihän ne marmorilta ole mutta ihan toimivat jouset, mukavat ajaa jne. Ulkonäöllisesti tosin peräpää laski noilla vähän liikaa ja saattaisin nyt hankkiessa ostaa R:än jouset näiden sijasta. Työkaverilla oli vanhemmassa GTI:ssä marmorilta hankitut jouset ja ne pilasi auton totaalisesti, auto muuttui aivan kohtuuttoman kovaksi kivireeksi.

Makke

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 12.04.18 - klo:22:40
Onkos kukaan madaltanut? Jo's kerta vakiojouset on sen -15 niin varmaan hyvin menee vielä -40 kun tuota tilaa tosiaan on.
En ole madaltunut GTI:tä, mutta oman 7.5 pudotin Bilsteinin B14 sarjalla keulasta 50mm (aluksi 60 mm, mutta hieman otti kiinni isommissa kuopissa niin nostin hieman) ja takaa 40mm. Renkaina 235/35 19. Pitäisi hyvin mahtua putoamaan varsinkin jos alkuperäisellä ET:llä vanteet.

Makke

Pistetään nyt vielä kuva miltä se näyttää.

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 22.04.18 - klo:22:17
Minulla on Eibachin Pro-Kit jouset 7.5 GTI:ssä, madallusta on noin 25mm edessä ja takana. Eihän ne marmorilta ole mutta ihan toimivat jouset, mukavat ajaa jne. Ulkonäöllisesti tosin peräpää laski noilla vähän liikaa ja saattaisin nyt hankkiessa ostaa R:än jouset näiden sijasta. Työkaverilla oli vanhemmassa GTI:ssä marmorilta hankitut jouset ja ne pilasi auton totaalisesti, auto muuttui aivan kohtuuttoman kovaksi kivireeksi.
Mul olisi 2015 mallisen R:n 10tkm ajetut jouset tallissa pölyttymässä ;)

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: Veistos - 22.04.18 - klo:19:15
Jouset + muuta tavaraa olen tilannut http://www.all-stars-motorsport.com :sta mistä ilmainen rahti yli 250, ylittävissä tilauksissa.
https://www.awesomegti.com :sta on kanssa tullut tavaraa. Kummankin firman osalta toimitus & toiminta on ollut ripeää.

RacingLinen tuotteita on pääasiassa tullut tilattua. Esim.




Kalliit ovat mutta tuntuma on hyvä, koska korvaavat alkuperäiset vaihtimet kokonaan. Tällaisina niiden pitäisi tulla tehtaalta suoraan.
Keulamerkit tilasin ebaysta missä valinnan varaa riittää. Kuvista ei niin selvästi erotu mutta tilasin Jenkeistä korin väriset vinyylitarrat VW merkin sisään, ettei näytä vaan ihan mustalta ympyrältä.
Tässä vähän parempi kuva
url=https://ibb.co/doLuMx][/url]

https://www.kliimotorwerkes.com/collections/volkswagen-graphic-and-color-inlays

RacinLinen teräspunosletkut pitäisi laittaa alle tulevana viikonloppuna.


Onko muuten gti mallissa acc siirretty tuohon vw merkin taakse? Itse oon ajatellut etumerkin vaihtaa mustaksi,mut vähän mietityttää ku siinä on se acc.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 05.05.18 - klo:23:12
Onko muuten gti mallissa acc siirretty tuohon vw merkin taakse? Itse oon ajatellut etumerkin vaihtaa mustaksi,mut vähän mietityttää ku siinä on se acc.

Jep. Ja ei ebay:ssa ainakaan pari kk sitten ollut tarjolla siihen mustaa printtiä.

OctyRO

 Onko kukaan selvittänyt paljonko bensaa mahtuu oikeasti? Tuo 50l ei pidä paikkaansa kun hyvin usein menee tankatessa se 49-50 ja rangea vielä 20-50km

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Donki konki - 14.03.18 - klo:13:01
Moi!

Onko kukaan vaihtanut putkea tähän 7 koppasen GTI:hin. Itsellä tuo 7.5 GTI vm 2018 ja tekisi mieli asentaa catback putkisto.

Tällä hetkellä mielessä on käynyt esim Remuksen putki, jossa olisi tuv hyväksyntä yms.

Jos on kokemuksia / Suosituksia niin mielelläni kuuntelen.

+ Onkohan tuollaisella vakioputkella mitään markkinoita? En jaksaisi säilyttää varastossa pölyttymässä.

Itse mietin nyt kesällä laittaa ihan Clubsport S takapöntön tuohon. Ero on aika iso.

https://www.youtube.com/watch?v=aKxR9OwUSCY

TommiLx

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 22.04.18 - klo:22:17
Minulla on Eibachin Pro-Kit jouset 7.5 GTI:ssä, madallusta on noin 25mm edessä ja takana. Eihän ne marmorilta ole mutta ihan toimivat jouset, mukavat ajaa jne. Ulkonäöllisesti tosin peräpää laski noilla vähän liikaa ja saattaisin nyt hankkiessa ostaa R:än jouset näiden sijasta. Työkaverilla oli vanhemmassa GTI:ssä marmorilta hankitut jouset ja ne pilasi auton totaalisesti, auto muuttui aivan kohtuuttoman kovaksi kivireeksi.

Voisitko laittaa pari kuvaa miltä 7.5 näyttää noilla Pro-Kit jousilla? Missä asensit ja paljonko maksoi...?

Olikohan joku selvittänyt, mitä käy takuulle/huolenpitosopimukselle jos asentaa madallussarjan?

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: TommiLx - 19.06.18 - klo:23:15
Voisitko laittaa pari kuvaa miltä 7.5 näyttää noilla Pro-Kit jousilla? Missä asensit ja paljonko maksoi...?

Olikohan joku selvittänyt, mitä käy takuulle/huolenpitosopimukselle jos asentaa madallussarjan?
Tässä:

Minä: Alustan osissa jos lähtee sille linjalle että vaihtaa iskarit ja jouset, niin loogista olisi että takuu raukeaa kokonaan alustasta. Myös siinä kohtaa jos vaihtaa jouset, koska alusta madaltuu ja näin ollen periaatteessa suurin osa alustan osista kokee kovempaa rasitusta?

Volkkkari: akuu poistuu alustan osalta. Huom tähän sisältyy pyöränlaakerit ja nivelet.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy