Golf GTi Mk7

Aloittaja maher, 29.01.14 - klo:14:14

« edellinen - seuraava »

teejiipee

Jäin eilisestä ihan miettimään ja laskeskelin, niin taisin nyt mennä kahtena vuotena käyttää RSn kaukovaloapulaista ehkä reilut 20 kertaa, joten vastaavilla käyttökerroilla GTIn kaukovaloavustimen käyttökerran hinnaksi tulisi n. 10â,¬ kerta, joten ehkei kyseinen lisävaruste kovin välttämätön, ainakaan minulle, meinasin kyllä jo korjata tilanteen ja pyytää tilaukseen mukaan. Varmaan naiivia turhanpäiväistä laskeskelua tällainen (ja vain köyhät alenee tähän), mutta joskus voi myös toimia herätyksenä realistisille lisävarusteille.
Toyota Corolla Cross AWD -24

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 23.08.17 - klo:17:00
Jep, se 5% tummennus myöskin, koska ei pohjilla mitään muuta sävylasia tms.. Luovutus sovittu heti ensi vuoden alkuun, niin on sitten kaikinpuolin ensi vuoden mallia myös Trafin kirjoilla, onhan toimitusaikakin 3-3,5kk luokkaa, joten ei olisi kannattanut rekisteröidä 1kk tälle vuodelle.
Sullahan on lisävarustetta ihan kunnolla taisi mennä jotain 10kâ,¬ niihin, jos kattoluukkukin. En ottanut valoihin mitään lisäpakettia, se joku automatic pitkät/lyhyet assistanto olisi ollut ihan ok, on nyt RS ja ollut kätevä, mutta esim kaarre tai kulmavalo jutut ei mielestäni välttämättämiä, ei ainakaan xenonien kaarreominaisuus kovin kummoinen ja se kulmavalo ihan hyödytön, onpahan siten pari asiaa vähemmän vikaantua. Jos ledit valaisevat xenoneita paremmin niin jo siihen tyytyväinen.
Mitä tulee siihen mille vuodelle rekisteröi, niin ei taida olla oikeasti mitään väliä, toki jos se mieltä lämmittää, että on 2018 ensirekisteröinti, niin siitä vaan. Voi ainakin kavereille sitten sanoa, että on muuten tämän vuoden auto!

Siis enhän minä sitä "dynaamiset led valot" ottanut kaarteiden takia. Vaan juuriki kun nostaa tuota valotehoa entisestään. Ksenonit on nyt octaviassa ja voi, että tuo golffi antaa valoa huomattavasti paremmin. Tosin ajoin tavallisilla "ledeillä" vaan tunnin ja tota toista (dynaamisilla) golffia tuli ajettua neljä päivää, niin vähän paha verrata kun ei enään muista edes. Mutta myyjä varmaan osaa kertoa paremmin asiasta. Itse pystyn vaan sanomaan, että dynaamisilla ovat kirkkaamat. Ja oli ainakin tavallisissa golffeissa niin, ettei päivävaloissa palanut kuin yksi valo, esim. tässä http://www.vagarena.fi/index.php?topic=35942.msg606596#msg606596 mutta ei taida koskea gti:tä.

Oli muuten hupaisan kalliit sumarit noilla, en tietenkään ottanut kun käyttänyt niitä 1 kerran vuoteen.

Mitä tulee tuohon kaukovalo avustimeen, niin sen olisin ottanut ihan vaan sen takia, että saa koodattua näyttämään liikennemerkit paneelissa. Mutta turhaan siitä pelkästään maksaa, kun itsellä edessä vielä auton teippaus, vanteet, putkisto.

Ei mulla nyt mitään kauheanhintaista tullut:
PDA Ajoprofiilin valinta (Ei Trendline tai 81 kW.)
PXB / PXC Dynaamiset Led-ajovalot.
PS1 Panoraamakattoluukku. Sähkökäyttöinen,
aurinkoverholla.
WW2 Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja
ajastin.
9VH Ã,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite

Autoverollinen kokonaishinta oli 42 500 tjsp

Olis kiva tietää onko täällä jo muita omistajia, vai onko noi ensimmäset 4 sivua olleet vaan paskanjauhantaa siitä kuinka kannattaa ottaa skoda rs koska se on parempi =)
Kiva, että yksi tuleva ainakin on =)

Mkl

Täältä ilmoittautuu ainakin yksi omistaja.  :)

Meidän auton luvutus oli 18.8. ja nyt on kilometreja takana noin 500. Valittamisen aiheita ole vielä kauheasti ehtinyt kertymään.
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

d3nver

Noudin oman GTIn huhtikuun lopulla, kilometrejä on kertynyt noin 11 tkm. Kesällä tuli aika paljon kilometrejä kun tuli käytyä mm. Lofooteilla.

Auto on 230hv DSG -versio, helmikuussa tilatessa ei vielä ollut Performance Pack-versiota hinnastossa. Näin jälkeenpäin hieman kaduttaa että tilasin auton noin aikaisin, nyt jos tilaisin ottaisin ehdottomasti PP -version oikean etuakselin lukon ja toki suuremman tehon vuoksi. Kävin penkittämässä auton kesäkuussa ja laskennallinen pyöräteho on noin 170kw eli käytännössä juuri se mitä autosta luvataan, ei yhtään enempää.

Itse otin seuraavat lisävarusteet
[7W2] Ennakoiva turvajärjestelmä
[P28] Kuljettajaa avustavat järjestelmät Plus -paketti
[PXC] Dynaamiset Led -ajovalot (Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketin yhteydessä)
[PDD] Mukautuva alustansäätö DCC
[WL2] Nahkaverhoilu Vienna
[PS1] Panoraamakattoluukku
[ZMD] Radio ja navigointi Discover Pro. Kosketusvärinäyttö 9,2"
[9IM] Matkapuhelinvalmius Business. Ulkoinen antenniliitäntä ja SIM-korttipaikka hansikaslokerossa (LTE)
[9VH] Ã,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite. Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (400W). 8 kaiutinelementtiä ja subwoofer
[7X5] Pysäköintiavustin Park Assist 3.0
[4X4] Sivuturvatyynyt ja turvavyönkiristimet 2. istuirivin reunimmaisilla istuimilla
[4KF] Takasivulasit ja takalasi tummennettu
[WW2] Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
[EA9] Jatkoturva 3 lisävuotta, kokonaiskilometrimäärä maks. 150 000 km

Näiden lisäksi laitoin autoon jälkeenpäin Eibachin Pro-Kit madallusjouset ja 18" OZ vanteet.

Hinnastoon tuli tilauksen jälkeen lisäksi lämmitettävä tuulilasi jonka olisin halunnut, nimittäin lasi tuppaa joskus kostealla ilmalla huuruuntumaan ilmastoinnista huolimatta. Ja tuo lämmitettävä tuulilasi sisältää infrapuna/uv-suodattimen joka voisi pitää autoa viileempänä kesäisin.

Toinen jälkeenpäin hinnastoon tullut varuste minkä olisin halunnut on sähkösäätöinen kuljettajan istuin, nykyisessä penkissä kun on aika surkeasti säätövaraa ja se jää minun makuun liian ylös. Ajelin keväällä Saksassa MK7 Golf R:ällä jossa oli kaikki pelit ja viheltimet ja siinä tuo sähkösäätöinen istuin oli paljon paremmin mukautettavissa. Tosin kun tuohon istuinasentoon on tottunut niin ei se mikään erityisen epämukavakaan ole.

Auto on pelannu pääosin hyvin. Ennakoiva turvajärjestelmä, eli front assist, tosin on tehnyt pari kertaa ihme temput, se on lyönyt liinat kiinni motarilla bussin ja kuorma-auton ohitustilanteessa. Front-assist on siis reagoinut viereisellä kaistalla olevaan autoon. Ei ole kovin kiva juttu takana tuleville.. Tätä ei nyt tosin ole esiintynyt enää kesäkuun jälkeen joten on en ole jaksanut viedä autoa valohoitoon.

Kulutus pysyy yllättävän maltillisena rauhallisessa matka-ajossa, kesälomareissulla kulutuksen sai painettua helposti alle 6l/100km hitaammilla tieosuuksilla.

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 30.08.17 - klo:15:47

Mitä tilaa käytät eniten?
Muutteletko tilaa joka ajokerralla?
Oletko ollu tyytyväinen DCC:hen?
Glf V TSI 90kW -09

Mkl

Itsellä myös tuo DCC löytyy. Ajelen yleensä normaalia, välillä tietysti sportillakin. Hidastetöyssyissäkin käytän normaalia mieluummin kuin comforttia. Comfort on omaan makuuni liian löysä, motarilla olen sen muutaman kerran laittanut päälle.
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

Mkl

DCC:n tila ei muutu ajokertojen välissä vaan jää onneksi muistiin niin kuin koko muukin ajoprofiili.
Koeajolla kun oltiin niin siitä autosta puuttui DCC ja olin todella pettynyt. Minun mielestä normaali DCC:ssä on jäykempi kuin tuon koeajoauton jousitus oli. Onneksi se tuli omaan autoon raksitettua.
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

Nykäne

Lainaus käyttäjältä: Mkl - 30.08.17 - klo:17:47
Hidastetöyssyissäkin käytän normaalia mieluummin kuin comforttia.

Kiitos kokemuksista!
Onko muuten ottanut ikinä "normaalilla" auton etupää maakosketusta hidastetöyssyn yliajon jälkeen?
Oman kokemuksen mukaan joissakin automerkeissä/-malleissa varminta laittaa jäykimmälle asetukselle mukautuva iskunvaimennus korkeissa hidastetöyssyissä...
Glf V TSI 90kW -09

d3nver

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 30.08.17 - klo:17:06
Mitä tilaa käytät eniten?
Muutteletko tilaa joka ajokerralla?
Oletko ollu tyytyväinen DCC:hen?

Olen todella tyytyväinen DCC:hen.

Sporttia käytän päivittäisessä ajossa PK-seudulla. Kesälomareissulla matkalla oli huonoa tietä ja kyydissä enemmän väkeä niin käytin comfortia isoimman osan aikaa. Ero profiilien välillä on merkittävä, Eibach Pro-Kit jousien kanssa vakiota suurempikin koska se ei ole niin pintakova kuin vakiojousitus.

Käynyt mielessä jos vielä kallistuksen vakaajat vaihtaisi jäykemmiksi, mutta en tiedä viitsiikö tuota nyt kamalasti enää tuunata.

d3nver

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 30.08.17 - klo:18:36
Kiitos kokemuksista!
Onko muuten ottanut ikinä "normaalilla" auton etupää maakosketusta hidastetöyssyn yliajon jälkeen?
Oman kokemuksen mukaan joissakin automerkeissä/-malleissa varminta laittaa jäykimmälle asetukselle mukautuva iskunvaimennus korkeissa hidastetöyssyissä...

Vaikka oma GTI on vakiota matalampi ei se ota hidastetöyssyistä keulakosketusta. Toisin oli edellisen Highline Golfin kanssa jossa oli sport alusta ja ylimäärinen korisarja, sen keula raapi maata yhtenään.

Mkl

Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 30.08.17 - klo:18:36
Kiitos kokemuksista!

Ei ota kosketusta etupäässä mielestäni millään asetuksilla, tai ei ole sellaista töyssyä vielä tullut vastaan. Enemmän olisin takapäästä huolissaan kun tulee alas. Comfortilla ainakin tulee kunnon niiaus, josta en pidä.

En toki hirveästi niihin hidasteisiin jaksa hiljentää niin se voi vaikuttaa omiin kokemuksiin.  :)
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

Mkl

Itselläkin olisi kova hinku vaihtaa vakio jouset, mutta täytyy varmaan kysellä ensin miten vaikuttaa huolenpitosopimukseen jos iskarit pamahtaa. Uusiksiksi kesävanteiksi tuli Keskinin kt17 18". Sais nuo tehtaalta tulleet renkaat äkkiä kulutettua, että sais jotain pitävämpää alle ja pikkasen äänekkäämpää putkistoa tarvitsee alkaa etsiä..
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

sambolo

Eibachin prokit ei kyllä yleensä madalla sport alustalla olevi autoja yhtään, jopa korottaa ainakin peräpäästä mitä asiaa joskus tutkin. Sportline madaltaakin sit ihan kivasti. Itsellä ollut omissa autoissa molempia.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

d3nver

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 31.08.17 - klo:09:06
Eibachin prokit ei kyllä yleensä madalla sport alustalla olevi autoja yhtään, jopa korottaa ainakin peräpäästä mitä asiaa joskus tutkin. Sportline madaltaakin sit ihan kivasti. Itsellä ollut omissa autoissa molempia.

GTI madaltui noin 5mm tuolla Pro-Kit jousisarjalla, ero on silminnähtävä. En tullut mitanneeksi tarkkoja arvoja ennen madallusta mutta muutoskatsastuksessa mitatut arvot kaaresta vanteen keskiöön on 340mm edessä ja takana.

Ilkka83

Lainaus käyttäjältä: Mkl - 31.08.17 - klo:00:53
Itselläkin olisi kova hinku vaihtaa vakio jouset, mutta täytyy varmaan kysellä ensin miten vaikuttaa huolenpitosopimukseen jos iskarit pamahtaa. Uusiksiksi kesävanteiksi tuli Keskinin kt17 18". Sais nuo tehtaalta tulleet renkaat äkkiä kulutettua, että sais jotain pitävämpää alle ja pikkasen äänekkäämpää putkistoa tarvitsee alkaa etsiä..

Tästä ränniä...:) riippuu, mistä tykkää...

https://m.youtube.com/watch?v=yMED0D-wV-g
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Mkl

Lainaus käyttäjältä: Ilkka83 - 31.08.17 - klo:11:37
Tästä ränniä...:) riippuu, mistä tykkää...

https://m.youtube.com/watch?v=yMED0D-wV-g

Kiitoksia, täytyypä tarkastella mitäs kaikkea heiltä löytyy. Vaikutti ihan lupaavalta. :)
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

Mkl

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 31.08.17 - klo:09:06

Noita kumpiakin olen juuri katsellut. Tarkoituksena olis vaan saada pyörät istumaan vähän nätimmin kaarien sisään. Jos hirveesti laskee niin sitten tulee jo tuhoa pohjaan mun ajotyylillä. :D
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

MikHei

Näköjään melko automallimallikohtaista tuo Pro-Kitin pudotuksen määrä. -13 Leon Fr:n sporttialustaan verrattuna, Pro-Kit tiputti mulla vielä lisää edestä 25mm ja takaa yli 10mm.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Ritzenhoff

Itellä pro-kitti kanssa facelift octaviassa. Mukavasti madaltaa sport-alustaan verrattuna. Parasta on kuitenkin se, että eibachin jouset poistaa usein vakioalustoja vaivaavan pienen keulimisen. Nyt on tasapainossa keula ja perse. Ja on helvetin mukava eikä pintakovuudesta tietoakaan. Ja maksavat vain alle 150â,¬.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

sambolo

Vahemmissa se perä just jäi liian korkealle eikä ollut balanssissa etupään kanssa, ainakin 1p leon, mk5/6 golf, ibiza 6l. Voi olla että uudemmiss parempi parempi sit :) itellä nyt sportline ja vois olla vieläkin matalempi, tosin talvirenkailla on jo aika lähellä maata.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

OctyRO

Eikö se ollut niin että kun jouset vaihtaa niin alustan osien takuun voi unohtaa?

Noita ei ainakaan sitten kannata ajaa sillä 30tkm öljyvälillä jos ajo on kaikkea muuta kuin nätisti. 

Mitä tulee performanceen niin et eroa huomaa, pitohan tuossa enemmänkin loppuu renkaissa ja siinä kun alkaa renkaat pomppimaan kun on liikaa tilaa moottorilla liikkumiseen. Tuohon on onneks olemassa 40$ (doggone inserts) ratkaisu. Jarrut toki ihan must jos ajaa 2 kierrosta enempää radalla, mutta arki ajossa ei se lukko ihmeitä tee kun xds+ on niin kehittynyt. Mitä te pp omistajia palette tykänneet uudesta dsg7?

Millä väreillä ja missä kaupungeissa porukka ajelee? Tässä yhden nähnyt Helsingissä. Toki oma tilatessa yksi pp punainen ja yksi pp tummanharmaasininenmikälie luovutettiin Vantaalla. Molemmat ilman kattoluukkua. Mutta eipä ole niitä sen jälkeen nähnyt.

Mkl

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 03.09.17 - klo:00:04
Eikö se ollut niin että kun jouset vaihtaa niin alustan osien takuun voi unohtaa?

Noita ei ainakaan sitten kannata ajaa sillä 30tkm öljyvälillä jos ajo on kaikkea muuta kuin nätisti. 

Mitä tulee performanceen niin et eroa huomaa, pitohan tuossa enemmänkin loppuu renkaissa ja siinä kun alkaa renkaat pomppimaan kun on liikaa tilaa moottorilla liikkumiseen. Tuohon on onneks olemassa 40$ (doggone inserts) ratkaisu. Jarrut toki ihan must jos ajaa 2 kierrosta enempää radalla, mutta arki ajossa ei se lukko ihmeitä tee kun xds+ on niin kehittynyt. Mitä te pp omistajia palette tykänneet uudesta dsg7?

Millä väreillä ja missä kaupungeissa porukka ajelee? Tässä yhden nähnyt Helsingissä. Toki oma tilatessa yksi pp punainen ja yksi pp tummanharmaasininenmikälie luovutettiin Vantaalla. Molemmat ilman kattoluukkua. Mutta eipä ole niitä sen jälkeen nähnyt.

Näin vähän olen jousien kanssa meinannut, että takuu varmaankin menee. Kyselen vielä huollosta. Öljyt kyllä meinasin vaihtaa vähän tiheämmin kuin 30K välein.
Renkaista loppuu kyllä pito. Tehtaalta mukana tulleet renkaat menevät vaihtoon ehti ensi keväänä, nyt saavat kelvata tämän syksyn. Lukkoon olen ihan tyytyväinen, nopeissa ja jyrkissä mutkissa eron vanhaan autoon missä oli xdl huomaa hyvin. Tietysti ovat eri kokoluokan autoja, mutta kuitenkin. Uusi dsg7 on toiminut yllättävän tasaisesti. Ainut kohta milloin arpoo on koska pitää vaihtaa 6-7 D:llä.
Värinä on punainen. Eipä toi värikartta kovin laaja ollut.. Turun alueella pyörii tämä auto.
Golf GTI Performance -18
Up! 1.0 TSI -17

Ex. Polo GTI -16
Ex. Polo GTI -11
Ex. Polo 1.0 MPI -15

dahakon

No niin, erehdyin koeajamaan GTI Performancea ja vRS 245 tuossa tällä viikolla, joka päätyi selkeään GTI:n voittoon. Vielä kun plakkarissa on yllättävänkin hyvä diili, niin tässä viimeisiä öitä nukutaan ennen lopullista päätöstä. Koeajolla mulla oikeastaan oli vain yksi motkotuksen aihe, joka oli suhteellisen kova rengasmelu. Ei kovempi kuin nykyisessä Leonissa, mutta pikkusen paljon silti. Koikkariautossa oli 18" vanteet ja siinä ei ollut DCCtä, joka ilmeisesti omalta osaltaan vaikuttaa asiaan? Melusta ei tässä langassa kauheasti ollut keskustelua, joten kaipaisin vähän näkemystä.

Tässä mun valinnaiset palat:

[X3X3] Indium Grey -metalliväri
[C0U] Kevytmetallivanteet Brooklyn 7,5J x 17

[P28] Kuljettajaa avustavat järjestelmät Plus -paketti
[PXC] Dynaamiset Led -ajovalot (Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketin yhteydessä)
[WW2] Polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Kauko-ohjain ja ajastin.
[9VH] Ã,,änentoistojärjestelmä Dynaudio Excite. Digitaalinen 10-kanavainen vahvistin (400W). 8 kaiutinelementtiä ja subwoofer

Päälle tuohon vielä +3 vuoden / 150tkm takuu ja OEM-vanteet talvinakkeineen mukaan. Tosin vannevalintaa pitää miettiä vielä. Mitä suosittelette? Jätinkö jotain paloja pois?

Ei varmaan kannata harkita sitä isompaa navia? En ainakaan ite tykännyt kun ei ollut yhtään pyöriteltävää vipstaakia siinä.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

d3nver

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 09.09.17 - klo:22:06Koeajolla mulla oikeastaan oli vain yksi motkotuksen aihe, joka oli suhteellisen kova rengasmelu. Ei kovempi kuin nykyisessä Leonissa, mutta pikkusen paljon silti. Koikkariautossa oli 18" vanteet ja siinä ei ollut DCCtä, joka ilmeisesti omalta osaltaan vaikuttaa asiaan? Melusta ei tässä langassa kauheasti ollut keskustelua, joten kaipaisin vähän näkemystä.

En usko että DCC:llä on mitään tekemistä rengasmelun kanssa. Rengasmeluun vaikuttaa pääasiassa asfaltti, Suomen teillä rengasmelu on poikkeuksellisen voimakas, tämä tuli taas koettua kesällä kun ajelin Ruotsissa ja Norjassa. Keväällä kävin ajamassa viikon verran Alppiteitä Saksasta vuokratulla Golf R:ällä, tuolla reisulla huomasi hyvin miksi Golfin äänenvaimennukseen ei ole panostettu enempää, ei siihen yksinkertaisesti tarvitse kun Keski-Euroopan hyväkuntoisella tiestollä auto on todella hiljainen.

Itse en ole tuossa isommassa navissa jäänyt kaipaamaan pyöriteltäviä nuppeja, alkuun luulin niin käyvän mutta käytännössä niin ei käynyt. En ole sitä pienempää käyttänyt niin en osaa sanoa kuinka paljon se eroaa, se ero siinä käsittääkseni kuitenkin on että sillä ei saa karttanäkymää yhtäaikaa mittaristoon ja navijärjestelmään, näkyy kerralla vain toisessa. Itse olen tykännyt vierailla seuduilla ajaessa pitää Google Mapsia päällä navissa samalla kun varsinainen reittiohje näkyy mittaristossa.

Noista vanteista tuli mieleen että jos joku on vailla esim. talvivanteita niin mulla olis omasta GTIstä ylimääräiseksi jääneet iskemättömät 17" Brooklyn vanteet kesärenkailla.

dahakon

Lainaus käyttäjältä: d3nver - 09.09.17 - klo:23:39
En usko että DCC:llä on mitään tekemistä rengasmelun kanssa. Rengasmeluun vaikuttaa pääasiassa asfaltti, Suomen teillä rengasmelu on poikkeuksellisen voimakas, tämä tuli taas koettua kesällä kun ajelin Ruotsissa ja Norjassa. Keväällä kävin ajamassa viikon verran Alppiteitä Saksasta vuokratulla Golf R:ällä, tuolla reisulla huomasi hyvin miksi Golfin äänenvaimennukseen ei ole panostettu enempää, ei siihen yksinkertaisesti tarvitse kun Keski-Euroopan hyväkuntoisella tiestollä auto on todella hiljainen.

Itse en ole tuossa isommassa navissa jäänyt kaipaamaan pyöriteltäviä nuppeja, alkuun luulin niin käyvän mutta käytännössä niin ei käynyt. En ole sitä pienempää käyttänyt niin en osaa sanoa kuinka paljon se eroaa, se ero siinä käsittääkseni kuitenkin on että sillä ei saa karttanäkymää yhtäaikaa mittaristoon ja navijärjestelmään, näkyy kerralla vain toisessa. Itse olen tykännyt vierailla seuduilla ajaessa pitää Google Mapsia päällä navissa samalla kun varsinainen reittiohje näkyy mittaristossa.

Noista vanteista tuli mieleen että jos joku on vailla esim. talvivanteita niin mulla olis omasta GTIstä ylimääräiseksi jääneet iskemättömät 17" Brooklyn vanteet kesärenkailla.

Jees, noh 17" sarjalla saa melua vähän vähemmälle. Toi navihomma on harmillinen, mutta samalla ei kyllä kiinnosta maksaa tonnia tuosta featuresta. On se vähän köyhempi muutenkin se perusnavi, mutta samalla aivan hyvä. Pistäppä d3nver mulle noista Brooklyneistä vaikka viestiä niin katotaan :)

OctyRO

Ihan mielenkiinnosta kysyn, millaisiin kulutuksiin me pââstâân? Itsellâ varmaan korkeimmat lukemat about 10-12 litraa mennään. En todellakaan yritä säästää. Varmaan sitten kun lumet tulee niin pääsen sinne 9 pintaan.

Tehtaan kulutuslukemat ovat kyllä mielestäni realistisia.  Paras ollut 6,4 itsellä. Mut ei oo oikeen mun mieltymyksiin sopiva ajotyyli. 

dahakon

Tilasin nyt ittekki tossa alkukuusta. Tulee tammikuussa.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 27.10.17 - klo:10:46
Tilasin nyt ittekki tossa alkukuusta. Tulee tammikuussa.

Väri/varusteet/230hv vai persoonanne?

teejiipee

Kysymys heille, keillä jo uusi gti. Onko takavalot koodattu palamaan päivävalojen kanssa vai ei, minulle myyjä sanoi etteivät ole? Minusta valojen palaminen on jo turvallisuusasia ja sitä voi vaatia ostajana, sanokoon valmistaja mitä sanoo, teillä liikkuu nimittäin turhan monta eri automerkin edustajia, joilla takavalot eivät pala ja sitten ajetaan tosi hämärässä pelkillä päivävaloilla.
Toyota Corolla Cross AWD -24

Tonttu66

Oletan, että takavalot toimivat kuten Passatissa, eli eivät pala päiväajovalojen kanssa. Jos takavalot haluaa päälle, voi ajovalot kytkeä päälle, jolloin tietysti myös takavalot syttyvät. Autossa on ajovalojen sammutusautomatiikka, joten ajovalokatkaisimen voi jättää pysyvästi päälle jos näin haluaa. Itse olen jo tottunut tähän keskieurooppalaiseen tapaan, että päivällä takavalot eivät pala.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy