Seat Leon ST 1,6 TDI Style, Pirineos Grey / Auto vaihtoon, aiheen voi lukita

Aloittaja WKurki, 27.01.14 - klo:17:53

« edellinen - seuraava »

WKurki

- Tilattu 28.10.2013
- Saapunut Suomeen joulukuun 2013 lopussa
- Otettu käyttöön 25.1.2014

Tehdaslisävarusteet:
- Metalliväri Pirineos Grey
- Tummennetut takasivulasit ja takalasi
- 16'' tilapäisvarapyörä, tunkki ja pyöränpulttiavain
- Alumiinivanteet Dynamic 30/1 17'' Pirelli P7 Cinturato 225/45 R17 -renkain
- Style Launch Pack

Jälkiasenteiset varusteet:
- Lohkolämmitin ja sisäpistoke
- Alumiinivanteet Dezent RE 16'' Pirelli Winter Ice Zero 205/55 R16 -nastarenkain
- Poljinpinnat ja lepuutustuki (kiitokset mrtbag:n Autotalli-osiossa olevalle lepuutustuen asennusohjeelle)

Tunnelmat autosta:

Vertailuna edelliseen Ibiza ST 1,2 TSI:hin tuntuu Leon isolta hyppäykseltä eteenpäin. Laatu ja materiaalit sisustassa ovat erittäin hyväntuntuisia. Auto on jämäkkä ajaa, alusta on todella mukava talvirenkailla. 1,6 TDI vääntää mukavasti tyhjäkäynniltä alkaen. Kulutus maantiellä / moottoritiellä 4-4,5 l / 100 km ja taajamapainotteisessa ajossa 5,5 l / 100 km


Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Gudmund

Onnea komjasta Seatista!
Just tämmösen paketin mäkin ottaisin, jos olisin järkevä... Hieno kombo järkevällä butjetilla. 
Octavia III RS TDI

leon2001

Hieno on! Itellä alla melkein samanlainen. Laitapa tietoa kulutuksesta kun olet tankin ajellut. Mulla meni eka tankki mielestäni hieman liian suurella kulutuksella, mutta taitaa olla normaalia uudelle autolle.

Ocu_P


leon2001

Mistä muuten saa noita poljin pintoja ja ton tuen?

msr

ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

WKurki

Lainaus käyttäjältä: leon2001 - 28.01.14 - klo:13:42
Mistä muuten saa noita poljin pintoja ja ton tuen?

http://www.ebay.de/itm/Seat-Leon-5F-original-Pedale-Fusstutze-footrest-Pedalkappen-pedal-covers-Cupra-R-/171196443626?pt=Einbaurahmen_Radioblenden&hash=item27dc1a6bea

Tuolta itse tilattu. Eli manuaalivaihteisen poljinpinnat ja lepuutustuki postikuluineen 83,75 eur. Vajaassa viikossa saapuivat Saksasta noudettavaksi lähipostista.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

WKurki

Lainaus käyttäjältä: leon2001 - 27.01.14 - klo:18:29
Laitapa tietoa kulutuksesta kun olet tankin ajellut. Mulla meni eka tankki mielestäni hieman liian suurella kulutuksella, mutta taitaa olla normaalia uudelle autolle.

Ensimmäinen tankkaus suoritettu 640 km kohdalla, ajomatkaa olisi tietokoneen mukaan ollut 220 km vielä jäljellä. Sekä litroista laskettu kulutus että ajotietokoneen näyttämä täysin samat ~5,0 litraa / 100 km. Ajo sisältää 25% moottoritietä, 25% kehä-/maanteitä ja 50% taajama-/kaupunkiajoa. Kohtuu paljon lyhyitä, n. 20-40 km ajoja tuossa tankillisessa. Ja auto siis kylmäkäynnistyksissä on ollut lohkolämmitin käytössä, kun ulkoa lähdetty.

Rengaspaineiden vaikutusta kulutukseen en osaa arvioida, autossa oli luovutushetkellä suosituspaineet: 0,2 bar enemmän kuin kesärenkaiden (2,3) suosituspaineet ovat, itse tiputin ne siitä 2,5  barista 2,35 bariin. Voisihan sitä kokeilla hieman nostaakin.

Maskisuojat haettu tänään. Kunhan tulee pakkaset taas, niin huomaa sitten kuinka suuri vaikutus niillä on lämpenemiseen. -15 asteen -lämpötilassa taatusti on eroa entiseen ja laskee ehkä kulutustakin.

Vaihdesuositusnäyttö on hieman liian optimistinen ja ainakin nyt sisäänajossa ensimmäisinä 1500 km:n aikana en kyllä vedätä niin suurilla vaihteilla kuin auto ehdottaa.
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

WKurki

Keskikulutuslukemat on maantieajossa tippuneet omalle odotustasolle: neljällä litralla kulkee 80 alueella. Jos moottoritieajoa, niin sitten parista desistä puoleen litraan isompia lukemia. Kaupunkipyörityksessä, taajamassa ja kehäteillä ajellen on kyllä vaikea saada yli 5 litran keskikulutusta aikaiseksi.

Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

WKurki

Leonissa kuten monessa muussakin nykyautossa fiksuin paikka navin sijoittamiseen on A-pilarin lähettyville: katsetta ei tarvitse siirtää pois tiestä, helpolla etäisyydellä kirjoittaa osoitteet jne.

Itse en irrallisten johtojen kanssa halua pelailla, joten puolikiinteä asennus on erittäin hyvä. Sulakkeet ovat kätevästi vasemmassa laidassa kannellisen lokeron alla. Sinne vaan sellaisen sulakkeen kanssa, johon tulee virtaa vain, kun autoon on kytketty virrat ns. sulakehaaroitin ja 12Vulosotto (tarvikkeet maksaa esim. Motonetistä n. 20 eur). Ja sitten 12V ulosottoon omaan navigaattoriin sopiva latauspiuha. Sitten vaan oman navigaattorin lisävarusteista kojelautaan asennettava teline. Oma navi on TomTomin Start25 eli 5''. Yhtään isompaa ei mahtuisikaan, nyt jää sekä A-pilariin että kojelautaan n. 1cm kumpaankin puoleen ja navi on optimaalisessa asennossa.

Leonin ohjekirjassa ei ole sulakkeiden paikkoja sanottu, mutta merkkihuolto toimittaa pyydettäessä esim. e-mailin liitteenä pdf:nä sulakekaavion ja sen voi tulostaa vaikka ohjekirjan väliin itselle. Muistaakseni takalasinpyyhkimen sulakkeesta itse haaroitin virran.

Alla kuvia:









Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

WKurki

Hyvät kokemukset jäi Seatista 45tkm matkalta. Ei ollut laatuongelmia tai mitään ärsyttävää - hyvä perusauto.

Torstaista asti menty uudella 5ov Astralla ja tullut huomattua, että on taas keskikokoluokan autoissa tapahtunut parissa vuodessa positiivista kehitystä etenkin varustelun suhteen ja mukavampi alusta myös Astrassa (sama rengaskoko kuin Leonissa).  :)
Opel Astra Sports Tourer 1,0 ECT 2017

ex.
Opel Astra 5 ov 1,0 ECT 2016

ex.
Seat Leon ST 1,6 TDI 2014

ex.
Seat Ibiza ST 1,2 TSI 2011

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy