Honda CRV:n 4x4 toiminta

Aloittaja JiiJii71, 24.01.14 - klo:11:43

« edellinen - seuraava »

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 24.01.14 - klo:10:57
Eilen kotiin ajettaessa tuli testattua yhdet valot RS:n kanssa. Oli todella liukas keli, mutta hyvin takavedolla pärjäsi ja eipä RS päässyt karkuun. Nelivedolla olisi tilanne ollut hieman toinen :)

Saman yllätyksen olen muutaman kerran päässyt tekemään nykyisellä ykkösellä. Elektroniikan tekemä "lukkoperä" Sport+ modessa toimii uskomattoman hyvin. Viimeksi eilen uuden etuvetoisen!!! Honda CR-V:n kuski yllättyi liikennevalolähdössä. Siihen se jäi nastojaan kipinöitsemään kun pikkubemu poistui paikalta kitkarenkaineen.

Ennen liikennevaloja edellissä risteyksessä CR-V tuli aika vauhdilla takaloosteriin kiinni. Luonnollisesti provosoiduin tuosta sen verran, että risteys piti jättää pienessä sivuluisussa. Seuraaviin liikennevaloihin CR-V ryhmittyi viereeni. En tiennyt kyseessä olevan etuvetoisen (tuollaisiakin näköjään on!) ajattelin vain lähteväni vain ripesti valoista liikenteeseen, vieressä oleva nelivetoinen saisi mennä menojaan. Eihän se edes ollutkaan mikään nelikko... Naureskelin vähän partaani jälkikäteen - hui kun lapsettikin!
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

dwntime

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 24.01.14 - klo:11:43
Saman yllätyksen olen muutaman kerran päässyt tekemään nykyisellä ykkösellä. Elektroniikan tekemä "lukkoperä" Sport+ modessa toimii uskomattoman hyvin. Viimeksi eilen uuden etuvetoisen!!! Honda CR-V:n kuski yllättyi liikennevalolähdössä. Siihen se jäi nastojaan kipinöitsemään kun pikkubemu poistui paikalta kitkarenkaineen.

Ennen liikennevaloja edellissä risteyksessä CR-V tuli aika vauhdilla takaloosteriin kiinni. Luonnollisesti provosoiduin tuosta sen verran, että risteys piti jättää pienessä sivuluisussa. Seuraaviin liikennevaloihin CR-V ryhmittyi viereeni. En tiennyt kyseessä olevan etuvetoisen (tuollaisiakin näköjään on!) ajattelin vain lähteväni vain ripesti valoista liikenteeseen, vieressä oleva nelivetoinen saisi mennä menojaan. Eihän se edes ollutkaan mikään nelikko... Naureskelin vähän partaani jälkikäteen - hui kun lapsettikin!

Minusta edes nelivetoinen CRV ei oikein ole nelivetoinen. Se vaan kytkee sen nelivedon niin hitaasti että kerkeää jo alta pois millä vedolla vain.

Tällä Nissanilla on hauska "yllättää" provoilevia autoilijoita. Näitä paimentolaisia on myyty kuitenkin suurimmaksi osaksi etuvetoisena ja onkin hauska välillä yllätellä kun viereen vaihtaa takaa joku "kiireisempi" joka ajattelee että helposti muka-maasturin voittaa. Sinneppä sitten jäävät kun valot vaihtuu.

jkvi

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 24.01.14 - klo:12:20
Minusta edes nelivetoinen CRV ei oikein ole nelivetoinen. Se vaan kytkee sen nelivedon niin hitaasti että kerkeää jo alta pois millä vedolla vain.

Tällä Nissanilla on hauska "yllättää" provoilevia autoilijoita. Näitä paimentolaisia on myyty kuitenkin suurimmaksi osaksi etuvetoisena ja onkin hauska välillä yllätellä kun viereen vaihtaa takaa joku "kiireisempi" joka ajattelee että helposti muka-maasturin voittaa. Sinneppä sitten jäävät kun valot vaihtuu.
Miten laaja kokemus dwntime:llä on Hondien nelivedoista? Meillä noita on ollut kaksin kappalein (Gen II ja III) ja tässä valossa sekä vajaan 200 tkm kokemuksella varsinkin III-koppaisen osalta väittäisin asian olevan erilainen.
CRDi & Collection

dwntime

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 24.01.14 - klo:12:28
Miten laaja kokemus dwntime:llä on Hondien nelivedoista? Meillä noita on ollut kaksin kappalein (Gen II ja III) ja tässä valossa sekä vajaan 200 tkm kokemuksella varsinkin III-koppaisen osalta väittäisin asian olevan erilainen.

No hyvin vähäinen pakko myöntää. Uudelle CRV:llä en ole ajanut mutta edellisessä mallissa oli kytketyminen kuitenkin selvästi hitaampaa kuin esim. Haldexissa.

darthjysky

If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jkvi

^Darthjysky voisi kommentoida, mitä videossa tapahtuu siellä nurkan takana, mistä takapyörät eivät näy...

Noita videoita löytyy nettimaailmasta ristiin rastiin, milloin kenenkin tekeminä ja milloin mikäkin näyttää parhaalta.

Minulla ei ole tarvetta nostaa Hondaa miksikään erikoiseksi 4wd-toteutukseltaan. Eikä se sitä ole tavan tilanteessa etuvetoisena autona. Tosiasia on kuitenkin se, että taakse menee kardaani ja liukkaalla myös takarenkaista jää sutimisjäljet. Noita jälkiä ei jätä normaali etuvetoinen ;)
CRDi & Collection

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy