Audi S3 S-tronic MY14 à la MoFFe

Aloittaja MoFFe, 24.01.14 - klo:11:00

« edellinen - seuraava »

konga

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 29.01.14 - klo:08:25
Konga ne kaikki Audin 18 tuumaiset on 7,5 tuumaa leveitä ei 8. Siitä se 9 mm. Eli se orkkis on 7,5X18 ET51.

Ok. Tuolla vaan luki tosiaan,että 18" ja 19" molemmat olis 8" leveet. Tuo 7.5" selvensi asiaa.
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

MoFFe

Kävin hieman huhtelemassa autoa...Napsin jokusen kuvan.

Rauska

Ja että on sitten siisti peli. Hieno! Ehkä en ottaisi noin valkoisia penkkejä 8)
Edit: Mutta toisaalta se väritys tekee sen noin hienoksi
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 29.01.14 - klo:20:58
Ja että on sitten siisti peli. Hieno! Ehkä en ottaisi noin valkoisia penkkejä 8)
Edit: Mutta toisaalta se väritys tekee sen noin hienoksi

S3:n vaaleampi väri nahka-alcantarelle ja feinnapalle on nimeltään kuunhopea/grafiitinharmaa, A3:ssa taas on tummempi titaaninharmaa väri.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

wolf6

Onhan se hienon näköinen auto.
Vanteet sopii hyvin. ;D
A3 Premium

MoFFe

Nyt olen tässä pähkäillyt edestakasin vanteiden ja kesäkumien kanssa...
Mitäs ajattelette, kyllähän nämä sopis hyvin alle 19 tuumaisina?
Eli 8x19
ET48
ja keskireikä on 66,1, soviterenkaalla 57,1.

http://www.ozracing.com/car_wheels_var/MSW/25190/AVANTGARDE/MSW%2024/558583.aspx

Sitten ajattelin ostaa niihin "Nokian zLine 225/35 ZR 19 88Y XL" kumit.

Ja maanataina pitäisi tulla ledit postissa, eli kunnon(toivottavasti) valaisevat ledit hanskalokeroon, lätäkkövaloihin ja varoitusvaloihin.
Noista varoitusvaloista en ole ihan varma että vaihdanko. Mut katsotaan...
Haluaisin vielä paremmat valot takakonttiin, led valot siellä ovat aika huonot...mielestäni.

Ja onneksi sain kumimatot taakse. Harmi kun ei ole S mallin kumimattoja  :) Noi A3sen matot ovat trakorimaiset, mutta hyvät.

Voiko joku kertoa miten tuo verkkosysteemi takakontiin oikeen toimii. Eli voiko sitä jotenkin käyttää ruokakasseja varten?
Ne koukut ovat ihan surkeat, aivan liian matalalla.
Mietin jos ei keksi mitään muuta systeemiä jos ostaisi kiskot taakse... voisikohan se toimia. Eli esim volvon kiskot ja muokkaisi niitä sopivan pitkiksi. Vai olisiko se ihan tyhmää kun itse kontti on aika pieni.

MoFFe

Nonni...sain ledit tänään. Vaihdoin hanskalokeron valo lediks ja sitten nuo lätäkkövalot.

Ja johan oli iso ero. Oisi pitännyt ottaa valokuvan ennen ja jälkeen mutta jäi tekemättä.
Voin vaan sanoa että noin ne valoit ois pitäneet olla alusta asti!

Hanskalokeron valo...Paljon parempi, mutta ei tarpeeks omaan makuun. Jos ois valot kummallakin puolella niin se ois paljon parempi. Tuo MMI"boxi" vie pois sitä valoa.

Lätäkkövalot oli ihan hemmetin vaikeita saada pois, onnistuin hajottamaan kahdet. Mutta onneksi ei niin pahasti ettei ne saisi takaisin. Ja onneksi ne ei näy. Kunhan valaisevat kunnolla.

Tässä on linkki toiseen foorumiin missä yks jamppa vaihtoi omaan S3een samat ledit. Sieltä näkee jo kuinka hyvin noi ledit valaisee.
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-8v-chassis/201998-silkys-s3-8v-4.html

Ohikulkija

LainaaVoiko joku kertoa miten tuo verkkosysteemi takakontiin oikeen toimii. Eli voiko sitä jotenkin käyttää ruokakasseja varten?
Riippuu vähän minkälainen ruokakassi on. A3:n esitteessä sivulla 73 on kuva verkon käytöstä.
Itse olen käyttänyt sitä pakettien kanssa tai kassin jonka ei tarvitse olla pystyssä.

LainaaNonni...sain ledit tänään. Vaihdoin hanskalokeron valo lediks ja sitten nuo lätäkkövalot.
Mistä tilasit nuo valot?

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 03.02.14 - klo:22:51
Riippuu vähän minkälainen ruokakassi on. A3:n esitteessä sivulla 73 on kuva verkon käytöstä.
Itse olen käyttänyt sitä pakettien kanssa tai kassin jonka ei tarvitse olla pystyssä.
Mistä tilasit nuo valot?

Pitää tuota kassijuttua(verkkoa) katsoa.. Ainakin noi normi muovikassit ei oikeen siinä pysy.

Ja valot tilasin jampalta nimeltään T8ups. Sen hommat todella monelle ledejä ja ihan hyvään hintaan myös. Maksoin hänelle paypal:lla.
Olen lukenut myös muissa audi foorumeissa missä hän on hommannut ledejä esim. A4seen ja A/S5een.
http://www.audi-sport.net/vb/members/59066/t8ups.html

Edit: En mä tuolta sivulta 73/74 löydä mitään tuosta verkosta.
http://content.audi.fi/esitteet/A3_A3SB_kat71_megazine/index.html#/74

Ohikulkija

LainaaEdit: En mä tuolta sivulta 73/74 löydä mitään tuosta verkosta.
http://content.audi.fi/esitteet/A3_A3SB_kat71_megazine/index.ht
Tuossa se näyttäisi olevan sivulla 109.

Nudde

Lainaa
Ja valot tilasin jampalta nimeltään T8ups. Sen hommat todella monelle ledejä ja ihan hyvään hintaan myös. Maksoin hänelle paypal:lla.
Olen lukenut myös muissa audi foorumeissa missä hän on hommannut ledejä esim. A4seen ja A/S5een.
http://www.audi-sport.net/vb/members/59066/t8ups.html

Onko sulla koodia tolle ledille? Oliko sulla siinä ovessa tollaiset normi halogeenit mitä kuvassa on? Onko kaikissa sellaiset????

Saako udella mitä ledit maksoivat?

MoFFe

Halogenit oli hanskalokerossa...

Ledit mutta huonot sellaiset ovissa.

Hanskalokeron halogeeni lediksi

Tässä orkkis ledi(ovesta) vs. uusi ledi

Hinta oli £44.50
Siihen siis kuuluu 1 Ledi hanskalokeroon, 4 ledit oviin (lätäkkövalot), 4 ledit ovien varoitusvalot (punaiset).

Nudde

LainaaHinta oli £44.50
Siihen siis kuuluu 1 Ledi hanskalokeroon, 4 ledit oviin (lätäkkövalot), 4 ledit ovien varoitusvalot (punaiset).

Ok, ja sisälsi postituskulut? Pitää varmaan sellaiset hankkia.

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 04.02.14 - klo:00:22
Ok, ja sisälsi postituskulut? Pitää varmaan sellaiset hankkia.

Jepp kuului (Ruotsiin, varmaan sama Suomeen)...mut noista varoitus valoista en ole varma viel. En ole niitä viel vaihtanut. En ole varma jos tarvitsee.
Mutta saatan kyllä silti  :)

Nudde

LainaaJepp kuului (Ruotsiin, varmaan sama Suomeen)...mut noista varoitus valoista en ole varma viel. En ole niitä viel vaihtanut. En ole varma jos tarvitsee.
Mutta saatan kyllä silti  :)

Ok, olet samanlainen valofriikki kuin minä, kunhan vaan saisi tehdyksi noi peilivalot, siis lätäkkövalot niihin, on jo ollut monta kuukautta osat kotona, eikun pitäisi saada niin paljon itsestä irti että menisi kaverin talliin vääntämään, ja hän tulee vielä avuksikin!

MoFFe

Yritin katsella myös jos sellaista saisi tuohon, ainakaan peilissä ei ole mitään merkintää että siihen ois peilivaloa tai tulossa.

Harmi, mutta kerro ihmeessä sitten jos saat sen tehtyä. Noh, onneksi sulla on kumminkin kaverin talli. Jospa ois itsellä myös :(
Oma talli tietenkin ois paras vaihtoehto, mutta sitä pitäis käydä ostamassa uusi talo myös että sais noi valot asennettu  ;D
Halpaa! hehe

Mut noi oven alapuolella olevat lätäkkö valot, niiden vaihto kyllä suosittelen lämpimästi!

On kyllä niin iso ero, harmi kun en ottanut kuvaa ennen vaihtoa. Mutta silloin ei edes ois nähnyt että siel on mitään valoja. :)

Nudde

LainaaHarmi, mutta kerro ihmeessä sitten jos saat sen tehtyä. Noh, onneksi sulla on kumminkin kaverin talli. Jospa ois itsellä myös :(
Oma talli tietenkin ois paras vaihtoehto, mutta sitä pitäis käydä ostamassa uusi talo myös että sais noi valot asennettu  ;D
Halpaa! hehe

Joku on sanonut ettei autoilu ole halpaa....... ;) Uusi talo vaan alle. Olen juuri tohon meinannut porata reiän ja laittaa ladin siihen. Paikkaa ei suoraan ole koska tähän autoon ei ole saatavilla niitä valoja. Mulla on tossa yhdet Q5/Q7 peilivalot odottamassa. En teidä etä mahtuuko ne sinne, en ole vielä tutkinut asiaa.

LainaaMut noi oven alapuolella olevat lätäkkö valot, niiden vaihto kyllä suosittelen lämpimästi!

Jep, täytyy tilata noita.

MoFFe

Kappas...mikä se sinne postilaattikkoon niin mukavasti kolahti  ;D

MSW 24 - Matt Gun Metal Full Polished
8x19 ET 48 5x112

Pekka T

Todella hienot vanteet, lopullinen tuomio sitten kun näemme ne S3:n alla.  :)

Sinulla on aikamoinen postilaatikko, jos vanteet sinne mahtuivat.  :D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.02.14 - klo:12:06
Todella hienot vanteet, lopullinen tuomio sitten kun näemme ne S3:n alla.  :)
Jepp...näin näemme. Ajattelin vaan että nämä saataisi sopia hyvin kun ovat aika samantyyliset kun ne orkkisvanteetkin.

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.02.14 - klo:12:06
Sinulla on aikamoinen postilaatikko, jos vanteet sinne mahtuivat.  :D
Hehe, eiks vaan! ;)

MoFFe

Kumit tuli kotiin viime viikon lopussa ja tänään kävin rengasliikkeessä pistämässä ne vanteille.

Kontissa:

Pieni kokeillu, yritin katsella miltä ne näyttäisi mutta ei niistä oikeen saa mitään kuvaa ennenkuin ne on oikeesti alla

Ja sitten varastaan takaisin :( plääh. Lupaavat muuten miinus asteita ensi viikoksi. Eli varmaan on ihan hyvä odottaa hieman vielä ennenkuin pistää alle.

MoFFe

Kevättä rinnassa...Lähdin duunista hieman cruisailee.  8)

Auto parkissa työpaikalle

Pysähdyin ja napsin parit kuvat kun oli niin kiva sää... +13C :P

MoFFe

Uusi projekti...

Eli XC/V40 kiskot takakontiin...  ::)

MoFFe

10 min myöhemmin...

Step 1, vasaroi ja ruuvaa kiinni jos olet sitä mieltä että tarvitsee. Kyllä meinaa pysyä ilman ruuveja.

Step 2, eiku kiinni muut osat

Step 3, ja sitten autoon takaisin

Volá!

hph

Minkä levyiset ovat noi sun kesärenkaat.....225 vai 235?

MoFFe

225... vaikka 235 ois ollut parempi tuohon vanteeseen niin halusin että ois niin lähellä oikeaa kokoa kun mahdollista :)
Eli 225/35/19

MoFFe

wolf6

A3 Premium

konga

Hyvin istuu kesävanteet! On se vaan niin pirun hieno tää uusi s3 :)
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

pizza_delivery

Nyt alkoi kaduttaa, että miksei sitä A3 ostanut, kun oli mietinässä golf 7n kanssa. ;D  Ei voi muuta sanoa, että onnittelut yhdestä hienoimmasta palstan audiesta (oma ex A7 tietysti ykkösenä  ;)).  Ja hyvä kesävanne valinta!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy