Öljyn merkkivalo

Aloittaja T_H, 21.01.14 - klo:08:09

« edellinen - seuraava »

T_H

Missä mahtaa olla vika, kun kyseessä -03 octavia ja pakkasille syttyy öljyn merkkivalo? Valo sammuu, kun auto tovin lämmennyt ja auton uudelleen käynnistetty. Lämpimillä kelillä vika ei ilmaannu. Öljymäärä normaali.

pomo

Häikkää öljyn kierrossa? Liian jäykät öljyt, suodatin tukossa tms?

T_H

Öljyt ja suodatin vaihdettu syksyllä ja viskositeetiltaan 5w40.

Octaavi

Mahdollisesti huohotin tukossa? Pari talvea sitten sylkäisi itsellä öljyt ulos ajaessa. tosin mulla oli vanha AEE-moottorilla varustettu Ocu, jonka huohotinputki oli sitten täynnä vesiöljyseosta. Ja sehän jäätyi pakkasella. Öljynpaineen valo syttyi kyllä mutta siinä vaihessa öljyä oli suihkunnut ulos jo litroja mm. öljytikun reijästä...  No putki vaihdettiin ja ongelmat loppui.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy