Kirjoittaja Aihe: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?  (Luettu 14295 kertaa)

Poissa Huppe

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 962
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #30 : 07.04.14 - klo:08:21 »
Minkälaisesta työmäärästä tunteina tuossa maskin vaihtamisessa puhutaan?
Tarvitseeko tehdä jotain ATK-hommia lisäksi? (Tutkaa ei ole).

En ala aivan mahdotonta vaivaa näkemään tuon kanssa, enkä ainakaan maksamaan tonnia tai edes satasia.

Poissa seatts

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 499
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #31 : 07.04.14 - klo:08:43 »

No puskuri pitää ottaa pois eli mitä siihen nyt sitten aikaa menee, jos sulla on joku tuttu korjaamo niin itse teettäisin sen työn siellä.

Kävin viime viikolla Turun Rinta-joupilla myyjän kanssa juttelemassa, se oli kysynyt asiakkaalle huollosta hintaa maskinkehyksen vaihtamiselle niin olisi maksanut kehys mukaan luettuna 500e. 
Korrek pro Cure käsittelyt, kysy yv:llä.

Ocu III Combi 1.4 TSI Style MY18 Laser White
Seat Leon FR tdi -10k

Poissa Huppe

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 962
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #32 : 07.04.14 - klo:09:51 »
No puskuri pitää ottaa pois eli mitä siihen nyt sitten aikaa menee, jos sulla on joku tuttu korjaamo niin itse teettäisin sen työn siellä.

Kävin viime viikolla Turun Rinta-joupilla myyjän kanssa juttelemassa, se oli kysynyt asiakkaalle huollosta hintaa maskinkehyksen vaihtamiselle niin olisi maksanut kehys mukaan luettuna 500e.

Kyllä minä sen tuttavan kanssa irti saan ja paikoilleen, ei siinä mitään. Mutta jos vaatii jotain bemari-tyylisiä 250 euron koodauksia niin antaa olla koko homma.

Poissa Huppe

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 962
    • Profiili
Vs: Etumaskin vaihtaminen
« Vastaus #33 : 07.04.14 - klo:16:20 »
Mitenkäs tuo vaihdetaan, jossain toisessa threadissa puhuttiin työläästä operaatiosta mutta nyt tuli tilanne että omaan on tuo pakko vaihtaa kun joku kusipää kolaroi lie katumaasturinsa peräkoukun konetilaan ja karkasi paikalta. Peltivaurioilta onneksi vältyttiin, mutta maski meni säpäleiksi.

Ei kellään olisi tuota alkuperäistä maskia joutilaana joka olisi laittanut tuon hunajakennomaskin tilalle?

Tai mistäs voisi tilata mustareunaisen RS-mallin grillin tohon? Tai sitten dippailen tuon kromin vaan mustaksi? Itse en ole kovin innostunut tuosta hunajakennosta.


Arviolta pari tonnia kai ton vaihto laminaattitiskillä. Pelkkää maskia eivät suostu myymään vaan pitää ostaa koko puskuri ja maalauttaa se ja ties mitä tilpehöörejä samalla. Puskuri maskeineen taisi olla jotain 400e luokkaa + maalaus + työt päälle.

Grilliä saa ebaysta kyllä:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-SKODA-OCTAVIA-3-III-FRONT-GRILL-GRILLE-NEW-2013-5E0-853-653-/181208575182

Laminaattitiskin kone ei tunne tuotenumeroa: 5E0 853 653

Ylimääräisenä tietona:
RS:n musta kehys maksaa 45euroa (Black Magic tms, toi on aika edukas, pitää tilata se niin ei tartte irrotella kromikehystä, superskodalla 65e + postit) ja kromikehys 80 euroa, mutta musta kehys ei "kuulemma käy" kromikehyksen tilalle koska puskuri on erilainen. Vähän epäilen kyllä tuota sopivuutta ;)


Voi elämänkevät taas kerran. Kaikki pitää tehdä ite saatana.


"vakuutushan sen maksaa" - en kyllä ala tommosta satasen osan vaihtoa kahdella tonnilla mihinkään kaskoon pistämään. Kaupan päälle sais jonkin "spraymaalilla" vedetyn puskurin tehdastekoisen tilalle.

Pitää hommata foorumilta tuo maski ja kun ilmat lämpiää niin pistää auto atomeiks.
« Viimeksi muokattu: 07.04.14 - klo:16:30 kirjoittanut Huppe »

Poissa seatts

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 499
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #34 : 07.04.14 - klo:21:57 »
Toi on taas tota merkkihuollon paskaa "vakuutushan sen maksaa" tilaisivat sit saman tien uuden auton tehtaalta, koskahan ihmiset alkaa ihan oikeasti ymmärtämään että me vakuutusten maksajat kärsimme tuosta merkkihuoltojen politiikasta.

Taidat päästä helpoimmalla/halvimmalla kun hoidat sen vaan itse.
Korrek pro Cure käsittelyt, kysy yv:llä.

Ocu III Combi 1.4 TSI Style MY18 Laser White
Seat Leon FR tdi -10k

Poissa voipa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #35 : 08.04.14 - klo:14:05 »
No puskuri pitää ottaa pois eli mitä siihen nyt sitten aikaa menee, jos sulla on joku tuttu korjaamo niin itse teettäisin sen työn siellä.
Jos löytyy tyyppivika lähivalojen xenoneista (dipped beam -herja), niin ohjausyksikön vaihto vaatii puskurin irrottamisen ja tämä on hyvä koplata sen yhteyteen.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Poissa pehmis

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #36 : 08.04.14 - klo:18:57 »
Jos löytyy tyyppivika lähivalojen xenoneista (dipped beam -herja), niin ohjausyksikön vaihto vaatii puskurin irrottamisen ja tämä on hyvä koplata sen yhteyteen.

Itsellä juuri eilen vaihdettiin noi boksit. Itse en ainakaan pintapuolisesti huomannut että puskuria olisi irrotettu. Sen verran paskanen keula oli että olis siinä näkynyt räpylän jäljet. Pitääpä illadta katsella tarkemmin olisiko viitteitä keulan irroituksesta.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

Poissa Skoda Octavia 1.2T

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 693
    • Profiili
    • 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #37 : 08.04.14 - klo:19:34 »
Eilen itselleni sanottiin että dipped beam korjaus n. 2h ja etupuskuri pitää irroittaa.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Poissa MadMax

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #38 : 08.04.14 - klo:19:55 »
Minulla muutama viikko sitten huollossa kerrottiin että valoherjaankorjaus on valojen ohjausyksikön vaihto. Aika varattiin parinviikon päähän, varauksella että varaosa saadaan.

Kävihän niin ettei varaosaa ollut saatavilla (epäili jo aikaa varatettaessa), taitaa mennä huikeat määrät kun lähes jokaiseen Ocuun joutuvat vaihtamaan. Täytyy ensi viikolla kysellä uutta aikaa, kun eivät pariin viikkoon ole ottaneet yhteyttä.


PS. Seuratkaapa kummasta herjaa (left/right), minulla ainakin kysyivät tätä (olisiko siis kahdet ohjausyksiköt?).




Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa voipa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #39 : 08.04.14 - klo:22:37 »
Minulla muutama viikko sitten huollossa kerrottiin että valoherjaankorjaus on valojen ohjausyksikön vaihto. Aika varattiin parinviikon päähän, varauksella että varaosa saadaan.

Kävihän niin ettei varaosaa ollut saatavilla (epäili jo aikaa varatettaessa), taitaa mennä huikeat määrät kun lähes jokaiseen Ocuun joutuvat vaihtamaan.
Minulle kävi tänään täsmälleen näin. Hyvityksenä saan ilmaisen sijaisauton seuraavalla kerralla, kun varaosakin on jo paikalla.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Poissa Devl

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 327
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #40 : 09.04.14 - klo:06:36 »
Minulle kävi tänään täsmälleen näin. Hyvityksenä saan ilmaisen sijaisauton seuraavalla kerralla, kun varaosakin on jo paikalla.
OT: Kyseessähän on takuukorjaus, joten sen sijaisauton pitäisi tulla ilman kuluja joka tapauksessa. /OT
Skoda Octavia RS 230 DSG 2016 - Steel Grey
Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style 2015 - Brilliant Silver
Ex-VAG: Skoda Octavia RS TSI DSG 2014, Seat Leon FR 170 TDI

Poissa Ukkonen

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #41 : 09.04.14 - klo:20:51 »
Kromikehyksen vaihdoin tänään. Totesin ettei sille vanhalle ole ikinä mitään käyttöä joten otin vasaran ja pitkän ruuvitaltan käteen - ja kylmästi vaan klipsut poikki.

Poissa kaide

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 601
  • Bob Marley and the Wailers
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #42 : 09.04.14 - klo:20:55 »
OT: Kyseessähän on takuukorjaus, joten sen sijaisauton pitäisi tulla ilman kuluja joka tapauksessa. /OT

über OT : Mikäli auton omistaja ei ole yksityinen henkilö van kyseessä on esim leasing peli tai muuten yrityksen omistama auto, voi nuo kaikki " kuluttajan oikeudet" heittää romukoppaan.  Yritysten välisessä kanssakäymisessä niitä ei ole , kuten ei myöskään automaattisesti ilmaista sijaisautoa vaikka se takuunalainen räjähtäisi kappaleiksi.
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Poissa Huppe

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 962
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #43 : 26.05.14 - klo:20:53 »
Ei hitto toi ei olekaan aivan läpihuutojuttu. Jyrin kanssakin tuota ihmeteltiin ja maski on tosiaan hitsattu/liimattu puskuriin kiinni, eli jotain perää tuossa marmorin "myydään sille koko puskuri" -logiikassa on sittenkin. Ihan sairas duuni irrotella toi maski ja liimailla uusi paikoilleen.

Pitää nyt kuitenkin joku kaunis kesäpäivä askarrella paskarrella tuo vaihto itselle. Tuo superskodan hunajakennomaski on livenä muuten oikeasti hyvännäköinen, huomattavasti ja paljon paremman näköinen kuin yhdessäkään kuvassa. Hieman epäilyttää vain sen avonaisen olemuksen vuoksi toimivuus -35 pakkasella. Itse aion tilata kuitenkin tuon hunajakennon ja liimailla tai rakennella sen taustalle jonkinsortin levyn tai ainakin tiheän metalliverkon joka vähän estää ilmanvirtaa sekä suurimpien kivenmurikoiden lentämisen syyläriin.


Poissa spande

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 86
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #44 : 04.08.14 - klo:00:10 »
Tuli tuo maski tänään vaihdettua hunajakenno versioon. On se kyllä huomattavasti hienompi kuin tuo alkuperäinen joka pullottaa ulospäin sivulta katsottuna. Hunajakennossa siis tuo efekti katoaa. Vaihtaminen sitten taas olikin hiukan eri juttu kun se prkl maski on keksitty sulattaa kiinni puskuriin. Sivuleikkureilla kaapisin sulatetut klunssit pois jonka jälkeen muovihitsasin tinakolvilla sulattamalla puskurin väkäset kiinni uuteen maskiin. Vois kai sitä jollain kuumaliimalla tuon kanssa kiinnittää mutta itse päädyin tuohon ratkaisuun. Voin koittaa jossain vaiheessa vielä laittaa jotain kuvia mitä muistin tuosta operaatiosta ottaa jos joku muukin miettii tuohon ryhtymistä.

Ainiin ja ei vaadi mitään koodailuja tutkaan koska se ei ole puskurissa kiinni, eikä mitään muutakaan koodailuja.

Poissa Fenix

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #45 : 16.08.14 - klo:10:49 »
Tuolta löytyi kuvia operaatiosta.

http://www.briskoda.net/forums/topic/313708-octavia-3-iii-vrs-front-bumper-removal-how-to/

Tutka ei siis sekoa. Onko muilla kokemusta, pitääkö tutka kalibroida?

Poissa Jallut

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #46 : 11.01.17 - klo:19:20 »
Eli pystyykö pelkän mustan kehyksen vaihtamaan maskiin vai tuleeko vanhan teippaus halvemmaksi?

Poissa seatts

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 499
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #47 : 11.01.17 - klo:19:45 »

Pystyy vaihtamaan itse jos työkalut pysyvät vähänkin kädessä.
Korrek pro Cure käsittelyt, kysy yv:llä.

Ocu III Combi 1.4 TSI Style MY18 Laser White
Seat Leon FR tdi -10k

Poissa Occu14

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #48 : 11.01.17 - klo:20:29 »
Samaa itekkin pohtinut. Uuden FL valot näyttää vähemmän rumilta mustalla kehyksellä mustassa autossa.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Poissa Peke

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 572
    • Profiili
    • Fanatic Audio!
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #49 : 12.01.17 - klo:06:58 »
Mulle vaihtovat mustan maskinkehyksen myyjäliikkeessä kaupan päälle. :)
Porsche 911 Turbo
Smart Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Poissa Jallut

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #50 : 14.01.17 - klo:12:38 »
Itse en älynnyt edes kysyä. :)
Näköjään saisi slamitilta oem kehyksen 75€. Eli tuo on vaan klipseillä kiinni ja pystyy vaihtamaan ilman puskurin irroituksia jne?

Poissa Occu14

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #51 : 14.01.17 - klo:12:50 »
En löytänyt uuteen Facelift-malliin kehystä Slamitin valikoimasta...liekkö vielä missään saatavilla?

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Poissa northrob

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #52 : 14.01.17 - klo:16:58 »
Merkkiliikkeestä kehys "vanhaan malliin" n. 50 €. Uuden kiinnitys on helppoa, vanhan irrotus ehjänä ei niinkään. Puskuria ei tarvii irrottaa, mutta konepellin alta muovipeitteestä pitää ruuvata muutama ruuvi irti, että pääsee työskentelemään.
ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic

Poissa Jallut

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?
« Vastaus #53 : 14.01.17 - klo:17:45 »
Ok. Kiitos vinkeistä.

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi