Keulamaskin ja sen kromikehyksen vaihtaminen?

Aloittaja Jyri, 19.01.14 - klo:23:08

« edellinen - seuraava »

Huppe

Minkälaisesta työmäärästä tunteina tuossa maskin vaihtamisessa puhutaan?
Tarvitseeko tehdä jotain ATK-hommia lisäksi? (Tutkaa ei ole).

En ala aivan mahdotonta vaivaa näkemään tuon kanssa, enkä ainakaan maksamaan tonnia tai edes satasia.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

seatts


No puskuri pitää ottaa pois eli mitä siihen nyt sitten aikaa menee, jos sulla on joku tuttu korjaamo niin itse teettäisin sen työn siellä.

Kävin viime viikolla Turun Rinta-joupilla myyjän kanssa juttelemassa, se oli kysynyt asiakkaalle huollosta hintaa maskinkehyksen vaihtamiselle niin olisi maksanut kehys mukaan luettuna 500e. 
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Huppe

Lainaus käyttäjältä: seatts - 07.04.14 - klo:08:43
No puskuri pitää ottaa pois eli mitä siihen nyt sitten aikaa menee, jos sulla on joku tuttu korjaamo niin itse teettäisin sen työn siellä.

Kävin viime viikolla Turun Rinta-joupilla myyjän kanssa juttelemassa, se oli kysynyt asiakkaalle huollosta hintaa maskinkehyksen vaihtamiselle niin olisi maksanut kehys mukaan luettuna 500e.

Kyllä minä sen tuttavan kanssa irti saan ja paikoilleen, ei siinä mitään. Mutta jos vaatii jotain bemari-tyylisiä 250 euron koodauksia niin antaa olla koko homma.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Huppe

#33
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 05.04.14 - klo:18:39
Mitenkäs tuo vaihdetaan, jossain toisessa threadissa puhuttiin työläästä operaatiosta mutta nyt tuli tilanne että omaan on tuo pakko vaihtaa kun joku kusipää kolaroi lie katumaasturinsa peräkoukun konetilaan ja karkasi paikalta. Peltivaurioilta onneksi vältyttiin, mutta maski meni säpäleiksi.

Ei kellään olisi tuota alkuperäistä maskia joutilaana joka olisi laittanut tuon hunajakennomaskin tilalle?

Tai mistäs voisi tilata mustareunaisen RS-mallin grillin tohon? Tai sitten dippailen tuon kromin vaan mustaksi? Itse en ole kovin innostunut tuosta hunajakennosta.

Arviolta pari tonnia kai ton vaihto laminaattitiskillä. Pelkkää maskia eivät suostu myymään vaan pitää ostaa koko puskuri ja maalauttaa se ja ties mitä tilpehöörejä samalla. Puskuri maskeineen taisi olla jotain 400e luokkaa + maalaus + työt päälle.

Grilliä saa ebaysta kyllä:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-SKODA-OCTAVIA-3-III-FRONT-GRILL-GRILLE-NEW-2013-5E0-853-653-/181208575182

Laminaattitiskin kone ei tunne tuotenumeroa: 5E0 853 653

Ylimääräisenä tietona:
RS:n musta kehys maksaa 45euroa (Black Magic tms, toi on aika edukas, pitää tilata se niin ei tartte irrotella kromikehystä, superskodalla 65e + postit) ja kromikehys 80 euroa, mutta musta kehys ei "kuulemma käy" kromikehyksen tilalle koska puskuri on erilainen. Vähän epäilen kyllä tuota sopivuutta ;)


Voi elämänkevät taas kerran. Kaikki pitää tehdä ite saatana.


"vakuutushan sen maksaa" - en kyllä ala tommosta satasen osan vaihtoa kahdella tonnilla mihinkään kaskoon pistämään. Kaupan päälle sais jonkin "spraymaalilla" vedetyn puskurin tehdastekoisen tilalle.

Pitää hommata foorumilta tuo maski ja kun ilmat lämpiää niin pistää auto atomeiks.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

seatts

Toi on taas tota merkkihuollon paskaa "vakuutushan sen maksaa" tilaisivat sit saman tien uuden auton tehtaalta, koskahan ihmiset alkaa ihan oikeasti ymmärtämään että me vakuutusten maksajat kärsimme tuosta merkkihuoltojen politiikasta.

Taidat päästä helpoimmalla/halvimmalla kun hoidat sen vaan itse.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

voipa

Lainaus käyttäjältä: seatts - 07.04.14 - klo:08:43
No puskuri pitää ottaa pois eli mitä siihen nyt sitten aikaa menee, jos sulla on joku tuttu korjaamo niin itse teettäisin sen työn siellä.
Jos löytyy tyyppivika lähivalojen xenoneista (dipped beam -herja), niin ohjausyksikön vaihto vaatii puskurin irrottamisen ja tämä on hyvä koplata sen yhteyteen.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

pehmis

Lainaus käyttäjältä: voipa - 08.04.14 - klo:14:05
Jos löytyy tyyppivika lähivalojen xenoneista (dipped beam -herja), niin ohjausyksikön vaihto vaatii puskurin irrottamisen ja tämä on hyvä koplata sen yhteyteen.

Itsellä juuri eilen vaihdettiin noi boksit. Itse en ainakaan pintapuolisesti huomannut että puskuria olisi irrotettu. Sen verran paskanen keula oli että olis siinä näkynyt räpylän jäljet. Pitääpä illadta katsella tarkemmin olisiko viitteitä keulan irroituksesta.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

Skoda Octavia 1.2T

Eilen itselleni sanottiin että dipped beam korjaus n. 2h ja etupuskuri pitää irroittaa.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

MadMax

Minulla muutama viikko sitten huollossa kerrottiin että valoherjaankorjaus on valojen ohjausyksikön vaihto. Aika varattiin parinviikon päähän, varauksella että varaosa saadaan.

Kävihän niin ettei varaosaa ollut saatavilla (epäili jo aikaa varatettaessa), taitaa mennä huikeat määrät kun lähes jokaiseen Ocuun joutuvat vaihtamaan. Täytyy ensi viikolla kysellä uutta aikaa, kun eivät pariin viikkoon ole ottaneet yhteyttä.


PS. Seuratkaapa kummasta herjaa (left/right), minulla ainakin kysyivät tätä (olisiko siis kahdet ohjausyksiköt?).




Sent from my iPhone using Tapatalk

voipa

Lainaus käyttäjältä: MadMax - 08.04.14 - klo:19:55
Minulla muutama viikko sitten huollossa kerrottiin että valoherjaankorjaus on valojen ohjausyksikön vaihto. Aika varattiin parinviikon päähän, varauksella että varaosa saadaan.

Kävihän niin ettei varaosaa ollut saatavilla (epäili jo aikaa varatettaessa), taitaa mennä huikeat määrät kun lähes jokaiseen Ocuun joutuvat vaihtamaan.
Minulle kävi tänään täsmälleen näin. Hyvityksenä saan ilmaisen sijaisauton seuraavalla kerralla, kun varaosakin on jo paikalla.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Devl

Lainaus käyttäjältä: voipa - 08.04.14 - klo:22:37
Minulle kävi tänään täsmälleen näin. Hyvityksenä saan ilmaisen sijaisauton seuraavalla kerralla, kun varaosakin on jo paikalla.
OT: Kyseessähän on takuukorjaus, joten sen sijaisauton pitäisi tulla ilman kuluja joka tapauksessa. /OT

Ukkonen

Kromikehyksen vaihdoin tänään. Totesin ettei sille vanhalle ole ikinä mitään käyttöä joten otin vasaran ja pitkän ruuvitaltan käteen - ja kylmästi vaan klipsut poikki.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Devl - 09.04.14 - klo:06:36
OT: Kyseessähän on takuukorjaus, joten sen sijaisauton pitäisi tulla ilman kuluja joka tapauksessa. /OT

über OT : Mikäli auton omistaja ei ole yksityinen henkilö van kyseessä on esim leasing peli tai muuten yrityksen omistama auto, voi nuo kaikki " kuluttajan oikeudet" heittää romukoppaan.  Yritysten välisessä kanssakäymisessä niitä ei ole , kuten ei myöskään automaattisesti ilmaista sijaisautoa vaikka se takuunalainen räjähtäisi kappaleiksi.
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Huppe

Ei hitto toi ei olekaan aivan läpihuutojuttu. Jyrin kanssakin tuota ihmeteltiin ja maski on tosiaan hitsattu/liimattu puskuriin kiinni, eli jotain perää tuossa marmorin "myydään sille koko puskuri" -logiikassa on sittenkin. Ihan sairas duuni irrotella toi maski ja liimailla uusi paikoilleen.

Pitää nyt kuitenkin joku kaunis kesäpäivä askarrella paskarrella tuo vaihto itselle. Tuo superskodan hunajakennomaski on livenä muuten oikeasti hyvännäköinen, huomattavasti ja paljon paremman näköinen kuin yhdessäkään kuvassa. Hieman epäilyttää vain sen avonaisen olemuksen vuoksi toimivuus -35 pakkasella. Itse aion tilata kuitenkin tuon hunajakennon ja liimailla tai rakennella sen taustalle jonkinsortin levyn tai ainakin tiheän metalliverkon joka vähän estää ilmanvirtaa sekä suurimpien kivenmurikoiden lentämisen syyläriin.

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

spande

Tuli tuo maski tänään vaihdettua hunajakenno versioon. On se kyllä huomattavasti hienompi kuin tuo alkuperäinen joka pullottaa ulospäin sivulta katsottuna. Hunajakennossa siis tuo efekti katoaa. Vaihtaminen sitten taas olikin hiukan eri juttu kun se prkl maski on keksitty sulattaa kiinni puskuriin. Sivuleikkureilla kaapisin sulatetut klunssit pois jonka jälkeen muovihitsasin tinakolvilla sulattamalla puskurin väkäset kiinni uuteen maskiin. Vois kai sitä jollain kuumaliimalla tuon kanssa kiinnittää mutta itse päädyin tuohon ratkaisuun. Voin koittaa jossain vaiheessa vielä laittaa jotain kuvia mitä muistin tuosta operaatiosta ottaa jos joku muukin miettii tuohon ryhtymistä.

Ainiin ja ei vaadi mitään koodailuja tutkaan koska se ei ole puskurissa kiinni, eikä mitään muutakaan koodailuja.

Fenix

Tuolta löytyi kuvia operaatiosta.

http://www.briskoda.net/forums/topic/313708-octavia-3-iii-vrs-front-bumper-removal-how-to/

Tutka ei siis sekoa. Onko muilla kokemusta, pitääkö tutka kalibroida?

Jallut

Eli pystyykö pelkän mustan kehyksen vaihtamaan maskiin vai tuleeko vanhan teippaus halvemmaksi?

seatts


Pystyy vaihtamaan itse jos työkalut pysyvät vähänkin kädessä.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Occu14

Samaa itekkin pohtinut. Uuden FL valot näyttää vähemmän rumilta mustalla kehyksellä mustassa autossa.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Peke

Mulle vaihtovat mustan maskinkehyksen myyjäliikkeessä kaupan päälle. :)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Jallut

Itse en älynnyt edes kysyä. :)
Näköjään saisi slamitilta oem kehyksen 75â,¬. Eli tuo on vaan klipseillä kiinni ja pystyy vaihtamaan ilman puskurin irroituksia jne?

Occu14

En löytänyt uuteen Facelift-malliin kehystä Slamitin valikoimasta...liekkö vielä missään saatavilla?

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

northrob

Merkkiliikkeestä kehys "vanhaan malliin" n. 50 â,¬. Uuden kiinnitys on helppoa, vanhan irrotus ehjänä ei niinkään. Puskuria ei tarvii irrottaa, mutta konepellin alta muovipeitteestä pitää ruuvata muutama ruuvi irti, että pääsee työskentelemään.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-Å KODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

Jallut


Vilpo

Tervehdys! Ei keltään olisi sattunut jäämään vaihdon yhteydessä vanhaa keulamaskia ylimääräiseksi?

petteri74

Lainaus käyttäjältä: Vilpo - 14.08.19 - klo:07:59
Tervehdys! Ei keltään olisi sattunut jäämään vaihdon yhteydessä vanhaa keulamaskia ylimääräiseksi?

Vaihdoin hunajakennomaskin MY14 Octavia farkkuun ja alkuperäinen keulamaski löytyy ylimääräisenä Naantalista.
Laita viestiä o4o-59o 5425 tai jvanhata(at)gmail.com jos kiinnostaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy