Seat Ibiza vm-99 1.6 8v, käynti ongelmia

Aloittaja excudo, 07.05.10 - klo:15:21

« edellinen - seuraava »

tsiih

Kampiakselin merkin pitäis olla hyvin yksiselitteinen niin kuin tossun (otin vapauden  ;)  kuvasta näkyy, muovissa viiva (aika tarkkaan suoraan ylöspäin?) ja jakohihnan hammaspyörän hampaassa pieni lovi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JAR

Voi hitsi, mitähän varten minulla on kampiakselin hammaspyörää varten kaksi merkkiä. Auto on korjaamolla, täytyy mennä heti aamulla kertomaan että ajoitusmerkki on se joka osoittaa ylöspäin.
Toinen vika jota nyt epäillään on ruiskun ohjausyksikkö. Voiko ohjausyksikössä aiheuttaa sellaista että kone ei vastaa kaasuun normaalisti, vaan ottaa kierroksia laiskemmin.


tsiih

Siinä voi olla minkälainen vika vaan. Täältä niitä saa : www.autotronix.fi
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

JAR

Taas lisää tietoa. Siellä kampuran hammaspyörän takana on kaksi merkkiä, vasemmanpuoleinen pitempi viiva ja oikeanpuoleinen lyhyt viiva. Sain toisen asennusohjeen PDF-filenä jossa sanotaan että vasemmanpuoleinen pitkä viiva on 2V-moottorille ja oikeanpuoleinen lyhyt viiva 4V-moottorille.
Tarkoittaakohan nuo 2V ja 4V venttiilien lukumäärää /  sylinteri.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy