Ruostekorjauksia

Aloittaja vws, 13.01.14 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

vws

Onko joku teettänyt Yetiin ruostekorjauksia? Huomasin kaksi kukkivaa (kyllä, perus "Datsunia" siis) kohtaa ovissa. PK-seudulla liikun ja mietin, että missähän merkkikorjaamolla (takuuta viel jäljellä) olisi hyvä jälki... vai onko niissä erojakaan, en tiedä kun ei edellisiä ole tarvinnut paikkamaalata... täytynee sitten laittaa auto vaihtoon koska lisää ongelmia lienee tulossa. Etu- ja takaoven välinen tiiviste... tai oikeastaan siinä oleva hiekka on hangannut maalipintaa karheaksi etuoven takareunasta... seuraava ruostuva kohta.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Arcca

Lainaus käyttäjältä: vws - 13.01.14 - klo:12:30
Onko joku teettänyt Yetiin ruostekorjauksia? Huomasin kaksi kukkivaa (kyllä, perus "Datsunia" siis) kohtaa ovissa. PK-seudulla liikun ja mietin, että missähän merkkikorjaamolla (takuuta viel jäljellä) olisi hyvä jälki... vai onko niissä erojakaan, en tiedä kun ei edellisiä ole tarvinnut paikkamaalata... täytynee sitten laittaa auto vaihtoon koska lisää ongelmia lienee tulossa. Etu- ja takaoven välinen tiiviste... tai oikeastaan siinä oleva hiekka on hangannut maalipintaa karheaksi etuoven takareunasta... seuraava ruostuva kohta.

Meillä korjattiin ovet samasta syystä, muutama pieni sinkkikupla oli pintapelleissä. Meni ihan nätisti takuuseen niinkuin pitääkin, kaikki ovet yli maalaten (Edit. Eivät halunneet siis paikkamaalata, en esittänyt itse kokomaalauksesta vaatimusta). Laakkonen Porvoo, joten ei ihan osu kysyjän spekseihin.
Korjauksen laadusta ei osaa oikein sanoa kun on ollut niin pimeetä ettei sävyistä saa mitään tolkkua. En ole kyllä kauhean tarkasti syynännytkään, Yeti on käyttöpeli. Me ei kyllä tuon takia autoa vaihdeta, tämmöiset pintaruosteen alut on mielestäni suht harmittomia toimivuuden kannalta, kunhan paikkailee ajoissa. Paljon ikävämpi jos ruostetta olisi saumoissa ja koteloissa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

moispey

Täällä myös kaikki ovet malattu takuuseen ja jälki on hyvä kun mistään ei sitä huomaa. Samalla vaihdettiin myös ovitiivistet  pehmeämpiin. Kuvat vauriosta löytää aikaisemmista keskustelusta Yetin maalipinta Homma hoidettiin Tampereen Vehossa.

vws

Nonii käyty autoa näyttämässä. Tekevät hakemusta maahantuojalle joka sitten päättää onko takuuta. Kyl kai alle 30tkm ajetussa tulis olla.
Työnjohtaja otti myös automaattisesti kuvat etuovien takareunoista,  jotka ovat karhentuneet. Syynä varmaan hiekka tiivisteen ja pellin välissä. Taitaa olla tyyppivikaa kun en edes siitä maininnut niin tarkasti ne ja huomautti maalikulumasta.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

keybsu

Samoin viime syksynä tiivisteet vaihdettu ja etuovet maalattu Tampereen Vehossa, taidolla.

vws

Odottelen tuloksia vielä.  Nyt auto ollut 9 päivää maalausreissulla. Meinasivat aluksi että ei kuulu saada sijaisautoa kun oma on reilun viikon poissa käytöstä. No pari puhelua sinne tänne ja sijaisautokin järjestyi.

Tapatalk pro with Nexus7

Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Terotin

Hei!

Eilen käytin yetiä 60tkm huollossa. Ovien tiivisteet menee vaihtoon. Siis pehmeämmät tilalle kun oli maalit kuluneet karmeista. Viikko sitten pesin yetiä painepesurilla ja huomasin kun maalit lähti kuskin puolen päiväajovaloumpion alareunasta. Pesuri on sellainen kärcherin alitehoinen nuhapumppu, joten ei ollut siitä kiinni. Ottivat huollossa kuvan ja lupasivat palata asiaan. Sitten vielä kaiken kruunuksi ehdottivat hihnan ja rullien vaihtoa jakopäähän. Autoni kuulemma kärsii Oulu syndroomasta, missä hihnapyörät ja hihna kuluvat ennen aikaisesti johtuen jostain kivipölystä. Kiva kun kärryllä on ajettu vasta 60 tkm ja ekan hihnan vaihdon pitäisi olla vasta 210 tkm:n kohdalla. Auto on Yeti 1.6TDI vm.2011  :'(

V-O

Lainaus käyttäjältä: Terotin - 31.07.14 - klo:21:49
Autoni kuulemma kärsii Oulu syndroomasta
Mielenkiintoista, missäpäin autosi liikkuu?

Eli ajattelen etä kuinka laajalle tuo Oulun-syndrooma eli Oulun tauti on jo levinnyt? Ja leviääköhän se myös kesärengaskelillä?

Terotin

Moro!

Suurin osa kilometreistä kertyy Liminka, Kempele ja Oulun alueella. Muutamia kertoja vudessa tulee käytyä Haaparannassa. Jostain olin lukevinani, että tämä pölyongelma ilmenisi enemmän talvirengaskelillä. Kyseinen pöly on jotain oktomursketta, mitä käytettään asfaltin sidosaineena.

ConD

Lainaus käyttäjältä: Terotin - 01.08.14 - klo:08:33
Moro!

Suurin osa kilometreistä kertyy Liminka, Kempele ja Oulun alueella. Muutamia kertoja vudessa tulee käytyä Haaparannassa. Jostain olin lukevinani, että tämä pölyongelma ilmenisi enemmän talvirengaskelillä. Kyseinen pöly on jotain oktomursketta, mitä käytettään asfaltin sidosaineena.
Tuohan on osoitettu olevan puutaheinää. Oktomursketta ei hihnakoteloista ole löytynyt mitään hihnoja rikkovia määriä, vaan siellä on hihnasta ja hammaspyöristä peräisin olevaa mönjää. Syy on muualla kuin murskeessa.. Jostain syystä autonvalmistajat ovat alkaneet parantelemaan hihnakoteloiden tiiveyttä tuon jälkeen, että ilmaston muut vaikutukset eivät sinne pääsisi.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/tuore-tutkimus-oktomurske-ei-rikkonut-jakohihnoja/665122/
http://www.pohjolansanomat.fi/Paikalliset/1194902779643/artikkeli/oktomurske+ei+riko+autojen+hammashihnoja.html
http://www.hs.fi/autot/a1400729356770

Käviskö asia pikkuhiljaa tuon Oktomurskeen kanssa selväksi?

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Terotin

Hei!

Kettu kuittaa ja kiitokset linkeistä. Pitääpä infota huoltoa asiasta. Jospa niiltä löytyisi ratkaisu hihnan kotelon tiivistämiseen. Minun puolestani asia on loppuun käsitelty :-X. Over and Out!

ConD

Kummassa Oulun Skodahuollossa tuollaisia viisauksia laukovat? Kaarnatiellä vai Vasaraperällä?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Terotin

Hei!

Käytän katiskaa Raahen huollossa. Raahen KaarVan. Syy tähän on, että mielestäni olen saanut siellä parasta asiakaspalvelua ja ovat tehneet huollot aina erittäin hyvin ja tarkasti. Kertaakaan ei ole jäänyt paska maku suuhun siellä asioidessani. Hinnatkin ovat ok. Huoltosepi sanoi, että minulle jäisi korvattaavaa hihnanvaihdosta 1/4.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Terotin - 01.08.14 - klo:11:13
Hei!

Käytän katiskaa Raahen huollossa. Raahen KaarVan. Syy tähän on, että mielestäni olen saanut siellä parasta asiakaspalvelua ja ovat tehneet huollot aina erittäin hyvin ja tarkasti. Kertaakaan ei ole jäänyt paska maku suuhun siellä asioidessani. Hinnatkin ovat ok. Huoltosepi sanoi, että minulle jäisi korvattaavaa hihnanvaihdosta 1/4.

No sittenhän se kannattaa teettää, kun kerran huoltopaikkakin osaa asiansa. Hinta vastaa 240tkm välein vaihtoja kokonaan itse maksettuna.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Antti

Niinpä menee minunkin kärry lokakuussa maalariin. Etuovissa sinkkirakkulaa ja tiivisteiden syömät jäljet. Lisäksi sinkkirakkulaa myös ronkin kannessa jota pitivät erikoisena.

Mutta ei ole näköjään mikään muuttunut siitä kun aikoinaan oli täsmälleen samat murheet II Ocun kanssa.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Terotin

Terve taas kaikki vag*nanistit!

Pikku päivitystä. Yeti ollut maalaamossa yli kuukauden. Etu ja takaovet pitää vaihtaa kokonaan uusiin. Oli ovet olleet niin ruosteessa sisältä, että ilmeisesti oli viisaampi vaihtaa kaikki uusiin. Jakopääremontti tehtiin ennen maalaukseen menoa.  Autosta jää maalaamatta ainoastaan katto, konepelti ja etulokasuojat. Takaluukusta oli löytynyt sinkkikuplia. Kustannusarvio koko remontille 5000-6000â,¬.😳. Itselle tulee maksettavaa vajaat 130â,¬.

vwmies

#16
Lainaus käyttäjältä: Terotin - 20.09.14 - klo:21:57
Terve taas kaikki vag*nanistit!

Pikku päivitystä. Yeti ollut maalaamossa yli kuukauden. Etu ja takaovet pitää vaihtaa kokonaan uusiin. Oli ovet olleet niin ruosteessa sisältä, että ilmeisesti oli viisaampi vaihtaa kaikki uusiin. Jakopääremontti tehtiin ennen maalaukseen menoa.  Autosta jää maalaamatta ainoastaan katto, konepelti ja etulokasuojat. Takaluukusta oli löytynyt sinkkikuplia. Kustannusarvio koko remontille 5000-6000â,¬.😳. Itselle tulee maksettavaa vajaat 130â,¬.

+1

Ja vm oli 2011.... varsinainen "Skodillac" (ex.Ocu I om.  ;D) :o
Yritetään pärjätä.

Terotin

Hei!

Kova on laatu skodalla  ???. Vaikka auto laitetaankin nyt kuntoon, niin taitaa mennä vaihtoon. En viitsi ottaa riskiä, että taas kolmen vuoden päästä on samat juhlat pystyssä. Minulla on pihassa myös yksi rapea ranskalainen vm 2003. Sille on annettu kytkinpommia jo 11 vuotta ja 180tkm ilman, että olisi mitään ihmeempää pitänyt korjailla tai maalailla. Luulin, että ranskikset olisivat hirveätä kuraa, mutta taisin löytää voittajan. Kova oli luotto yetiin ja konsernin tuotteisiin, mutta kaippa se on aika kokeilla jotain muuta merkkiä. Pahoittelut pienestä tilityksestä näin julkisesti, mutta kun meinaa hiukan räpsiä runkoon 😁


tapanixxx

Eikös aikoinaan mainostettu erästä toista automerkkiä sanoilla 'Lujaa laatua ....' :)

headman78

Taitaa mullakin ruoste kukkia koska maalipinta kupruilee ilkeästi:

http://1drv.ms/1rOMmxi

Kyseessä vasen takaovi.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

headman78

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 05.10.14 - klo:18:48
Taitaa mullakin ruoste kukkia koska maalipinta kupruilee ilkeästi:

http://1drv.ms/1rOMmxi

Kyseessä vasen takaovi.

Kävin näyttämässä autoa MetroAutossa ja vaikuttaa siltä että kaikki ovet joudutaan maalaamaan uudelleen jne. Korikorjaa ottaa asiasta vielä yhteyttä kunhan on saanut maahantuojalta ohjeistusta miten edetään. Epäili että auto olisi huollossa jopa 6 päivää :(
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 07.10.14 - klo:17:11
Kävin näyttämässä autoa MetroAutossa ja vaikuttaa siltä että kaikki ovet joudutaan maalaamaan uudelleen jne. Korikorjaa ottaa asiasta vielä yhteyttä kunhan on saanut maahantuojalta ohjeistusta miten edetään. Epäili että auto olisi huollossa jopa 6 päivää :(

Joo, tuo aika tuossa menee.

Näköjään tuo Yetin ovien pinta kuplinta on aikamoisen yleinen vaiva, onneksi hyvin korjaavat noita ilman tappeluja.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

headman78

Kauan teillä muilla on kestänyt saada vastaus maahantuojalta että mitä tehdään? Kolmisen viikkoa nyt mennyt kun kävin MetroAutossa näyttää autoa ja radiohiljaisuus vallitsee, viimeisin vastaus 16. päivältä:

"Hei, ei mitään kerrottavaa vielä, ilmoitan kun vastaukset saatu, mutta varmasti vielä hetki menee."

Naapurilla on Golf ja hän on nyt odottanut "kolmisen" vuotta vastausta, hänellä on todella pahasti ovet ruosteessa.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

headman78

Se ois huomenna auto menossa huoltoon ja 4 päivää arvioivat kestävän.
Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

vws

Noniin edelliset ruostevauriot korjattu. Hieman alkaa ruskeaa näkyä taas etuoven takakulmassa.

Enemmän nyt huollettaa etuovien etu-alakulmat. Sisälämppäriä käytettäessä lumi sulaa sinne "koteloon" ja jäätyy. Kun avaa oven niin hyvä rutina käy. Saa nähdä koska pelti taipuu. Muuten edellisessä VW variantissa oli ihan sama ongelma, sinne laittoivat merkkihuollossa vaahtomuovipalat estämään jään kertymistä.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Hilleri

Moi, mitäs tälle pitäisi tehdä. Kyseessä 2010 Yeti ja kuskin puolen ovi.

Ohessa kuvia:
http://aijaa.com/zhgkUp
http://aijaa.com/QdnTsM
http://aijaa.com/IhFrqb

Lujaa laatua..LaaaaaSkoda..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 11.04.15 - klo:20:24
Moi, mitäs tälle pitäisi tehdä. Kyseessä 2010 Yeti ja kuskin puolen ovi.


Korjauttaa tietenkin, liikkeeseen vaan näytille liikoja viivyttelemättä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Hilleri

Näissä on näköjään 5v ikäisiä autojakin korjattu Skodan piikkiin. Täytyypi tänään soitella liikkeeseen ja kysäistä miten toimitaan. Juu ja selkeää on, että jotain tietenkin on tehtävä ja pian.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Hilleri - 13.04.15 - klo:08:50
Näissä on näköjään 5v ikäisiä autojakin korjattu Skodan piikkiin. Täytyypi tänään soitella liikkeeseen ja kysäistä miten toimitaan. Juu ja selkeää on, että jotain tietenkin on tehtävä ja pian.
¨
Marmori (Airport) ilmoitti kerran kysymyykseeni GW aikarajasta, sen olevan 5 vuotta. Riippuu ilmeisesti myös siitä, onko 1. omistaja ja onko merkkihuollettu.
Koritakuuhan on pidempi, jos ruostuminen on alkanut sisältäpäin.  :o
Maahantuoja tieténkin mielellään esittää vastuusta pääsemiseksi, että on ulkoinen syy - jolloin ei tarvitse korjata. Lisäksi samantapaisissa caseissa on vastaantulo ollut erilaista eri autoissa.  :(

Eos onko tarkastaneen korjaamon ja maahantuojan välisellä "asiakas"suhteella vaikututusta asiaan.
Joka tapauksessa aika vääntöjä nämä vanhempien autojen selittämättömät kukkimiset ja ruostumiset eri malleissa.  :-\
Yritetään pärjätä.

Hilleri

Tuli käytyä liikkeessä auton maalipintaa näyttämässä. Otettiin kuvat ja nyt laitetaan reklamaatiota Skodalle. Kuskin ovi on pahimmassa kunnossa, aiemmin laittamani kuvat ovat juuri siitä. Apukuskin ovessa samaa havaittavissa, eli maalipintä lähtenyt tiivisteen hankauman takia. Etuovien alakulmassa maali pois ja ruostetta tilalla.
Takaovien alakulmissa ruostetta ja tiivisteiden alta löytyi sitten lisäyllätyksiä, ruostetta.
Muuten maalipinta on hyvässä kunnossa.

Olen 2. omistaja ja autoa on huollettu säännöllisesti AD-autokorjaamolla. Tuo ei ilmeisesti ole Skoda-merkkiliike. Ainuttakaan huoltoa en vielä 2. omistajana ole ehtinyt tekemään.
Eli odotellaan tuloksia. Toivottavasti tämä päätyy hyvin. Todella paljon kyllä ihmettelen, että miten 5 vuotta vanhassa autossa voi olla ruosteongelmia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy