Virheellisiä Octavia toimituksia (väri/varusteet)

Aloittaja teräksenharmaa, 08.01.14 - klo:12:05

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Hain auton eilen ja siinä ei ennakkotietojen mukaisesti ollut kessyä. Luonnollisesti se oli jo etukäteen sovittu. Kesyn hinta pois, jonkinlainen alennus ja talvipyöräilyä alla. Kesy olisi kyllä kelvannut mieluimmin, koska onhan se pirun kätevä varuste. Tuo hieman harmitti, mutta kyllä se unohtui kun auton luovutus tuli eteen. Kun tilaamaani Steel greytä peruutettiin halliin, oli pakko kysyä, että eihän tuo vai ole minun. Harmaan sävy nimittäin oli "hieman" toinen kuin mitä odotin. Myyjä tai tilauksen eteenpäin laittanut liikkeen myyjä oli nimittäin tilannut kirkkaan punaisen Skodan. Onneksi olivat samalla sählänneet sisustan tikkaukset punaisiksi. Harmaat tikkaukset punaisessa autossa olisivat näyttäneet hölmöiltä.

Eräälle Etelä-Suomalaiselle liikkeelle ei tule hyviä pisteitä toiminnasta. Myyjä ei edes pystynyt selvittämään, että mitä hän oli kirjannut väriksi. Tarjouksesta löytyi erikoisväri ja sellainenhan autossa olikin. Kaikki hyvin siis. Erikoisväri kuin erikoisväri, ei kai värillä väliä ole kunhan on erikoinen eli peruspunainen. Opin senkin, että Skoda tapauksessa erikoisväri tarkoittaa lakkakerrosta. Tämän värisohlauksen sovitelukin oli lähinnä sitä, että artisti kärsii. Myyjä ja johtaja yrittivät vain selitellä, että itseasiassa tämä onkin parempi kun se on helpompi myydä. Tarkoittivatkohan itseään, mutta itseäni ei kiinnosta kyllä pätkääkään tuo. Valittelivat myös sitä, että tää on jo ihan nahka kauppa. Tarkoittivatkohan, että kun sohlataan auton toimitus totaalisesti, niin pitäisi saada vielä kovat katteet palkkioksi sähläämisestä. Eka huolto ja tankki täyteen korvauksena tästä. Ihan paska sovittelutarjous, mutta minkäs teet kun itselle auton hylkäämisestä olisi voinut koitua aika suuria menetyksiä.

Lopputulos on se, että nyt pihalla seisoo punainen Skoda. Mieleen siitä tulee kaikki pikkuautot, joiden ainoat valintakriteerit ovat olleet pieni, halpa ja punainen.

Ishvan

Huhhuh...alkaa olemaan aika touhua tuo teräksenharmaan kohtaama toiminta. Kerro nyt ihmeessä jälleenmyyjä. Eikai tuo nyt mitään salaista tietoa ole.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Epes

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.01.14 - klo:12:05
............. Ihan paska sovittelutarjous, mutta minkäs teet kun itselle auton hylkäämisestä olisi voinut koitua aika suuria menetyksiä...........

Tietämättä sen enempää mitä suuria menetyksiä koituu oikeilla spekseillä tilatun auton puolen vuoden lisäodottelusta, olisin itse jättänyt auton kylmästi liikkeeseen ja pyytänyt heitä palaamaan asiaan kun oikeanlainen auto on luovutusvalmis.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 08.01.14 - klo:13:21
Syvä (k)osanotto tapahtuneen johdosta.

Onko varmasti sun auto. Ettei vaan KESSYtön auto olisi tilattu jollekin muulle, ja tämä kieltäytynyt ottamasta sitä vastaan. Sitten annettu samoin varusteltu mutta teräksen harmaa tälle.... Lopun voitte arvatakin... Melkoista sähläystä kerta kaikkiaan. Mielestäni noin poikkeava tilaus erikoistilatusta autosta oikeuttaa kaupan purkamiseen.
Kyllä se varmaan mulle tilattu auto on. Kesähän on Suomessa vakiovarusteena RS:ssä, joten tuskins niitÃ,, on ilmankaan kesyä Suomeen tilattu. Värejä ja kesyä lukuunottamatta koko pitkä varustelista tuntuu osuvan, joten aika pienet mahdollisuudet on, että jonku toisen tilaus olisi kysyessä.

Kyllä mulla toki oikeus olisi ollut kauppa purkaa - kahdesti. Mutta kun taustalla painaa viisinumeroiset taloudelliset kannustimet, niin se motivoi löytämään jonkinlaisen sovitteluratkaisun.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jani - 08.01.14 - klo:13:47
Kessyn puuttumisen voisin itse kestää mutta jos värikin olisi väärä niin kauppaan jäisi auto.
Montako tonnia tai kymppitonnia olet valmis maksamaan lisää siitä, että autosi on haluamasi värinen?

Jani

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.01.14 - klo:14:04
Montako tonnia tai kymppitonnia olet valmis maksamaan lisää siitä, että autosi on haluamasi värinen?

En maksaisi mitään ylimääräistä, saisivat tilata semmoisen joka lukee kauppasopimuksessa. Kyllä sen ymmärrän että jos tarvii autoa niin silloin sitä tarvii. Omalla kohdalla olisin jättänyt liikkeeseen ja ajanut vaihdokilla siihen asti että oikeanlainen auto olisi liikkeessä.

luffe

Samaa mieltä Janin kanssa. Jos tilaan keittiööni valkoisen kaapiston ja toimitetaan vihreä, niin eiköhän silloinkin ole aika selvää, että asiakkaalla on oikeus saada se tilatun värinen tuote. Ymmärrän toki, että vaihtoauto tuo tähän oman lisukkeensa, mutta silloin myyjäliikkeellä on velvollisuus antaa joku muu auto asiakkaan käyttöön odotusajaksi.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jani - 08.01.14 - klo:14:18
En maksaisi mitään ylimääräistä, saisivat tilata semmoisen joka lukee kauppasopimuksessa. Kyllä sen ymmärrän että jos tarvii autoa niin silloin sitä tarvii. Omalla kohdalla olisin jättänyt liikkeeseen ja ajanut vaihdokilla siihen asti että oikeanlainen auto olisi liikkeessä.

Kyse ei olekaan siitä mitä kauppasopimuksessa lukee vaan paljonko autosta maksetaan veroa. Vaihtoehdot ovat olivat:

• ota väärän värinen auto ja yritä nauttia maksimaalisesti tankilisesta bensaa ja akesta huollosta
  • Tilaa uusi ja mahdollisesti maksa autosta noin 20 tonnia enemmän
  • jätä skoda kauppaan ja etsi joku toinen auto, jonka voit ottaa ajoon kuukauden sisällä
  • ei autoa laisinkaan
Minkä valitsisit noista?

Guest-433745

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.01.14 - klo:14:36
Kyse ei olekaan siitä mitä kauppasopimuksessa lukee vaan paljonko autosta maksetaan veroa. Vaihtoehdot ovat olivat:

• ota väärän värinen auto ja yritä nauttia maksimaalisesti tankilisesta bensaa ja akesta huollosta
  • Tilaa uusi ja mahdollisesti maksa autosta noin 20 tonnia enemmän
  • jätä skoda kauppaan ja etsi joku toinen auto, jonka voit ottaa ajoon kuukauden sisällä
  • ei autoa laisinkaan
Minkä valitsisit noista?
Naljailu valintaasi kohtaan vähenee huomattavasti kun kertoisit, että autokauppasi ei sisällä autoveroa. Tilanne lie se, että uuden tilaamalla saatat joutua verovelvolliseksi. Tässä tapauksessa ymmärrän valintasi. Normaalissa tapauksessa myyjäliike tilaisi minulle uuden auton alkuperäisten speksien mukaan ja minä ajaisin väliajan vaihdokillani.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 08.01.14 - klo:14:47
Naljailu valintaasi kohtaan vähenee huomattavasti kun kertoisit, että autokauppasi ei sisällä autoveroa. Tilanne lie se, että uuden tilaamalla saatat joutua verovelvolliseksi.

Olen jo alusta alkaen todennut, että panoksena on huomatta nippu viissatasia. Sillä, kuka tuon nipun veisi, ei ole tässä kovin suurta väliä.

aikon

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.01.14 - klo:12:05
Eräälle Etelä-Suomalaiselle liikkeelle ei tule hyviä pisteitä toiminnasta. Myyjä ei edes pystynyt selvittämään, että mitä hän oli kirjannut väriksi.

Onkohan sama myyjä kuin minulla? Itselläkin olisi jäänyt nippu varusteita saamatta jos auto ei olisi myöhästynyt pirusti. Tosiaan kun odotin puhelua että auton luovutuksesta tulikin puhelu että varustetta x sekä y ei saa koko autoon ja se ei ole edes vielä tuotannossa.  Pienen väännön jälkeen lähetti korjatun kauppakirjan hyväksyttäväksi niin huomasin että sieltä puuttui webasto ym. sovittuja varusteita. Kysyin näistä niin oli unohtanut lyödä ne järjestelmään. No koska auto ei ollut vielä tuotannossa ne saatiin lisättyä ja tarinaan onnellinen loppu, mutta myyjän tarkkuudessa ja ammattitaidossa oli kyllä parannettavaa.

Ã,,lä huoli väristä teräksenharmaa sillä Corrida Red istuu Ocuun kuin nyrkki silmään! Ja jos Kessyyn et ole tottunut selviät ilmankin. Tottumisen jälkeen taas...

Epes

Naljailu valintaasi kohtaan vähenee huomattavasti kun kertoisit, että autokauppasi ei sisällä autoveroa. Tilanne lie se, että uuden tilaamalla saatat joutua verovelvolliseksi. Tässä tapauksessa ymmärrän valintasi. Normaalissa tapauksessa myyjäliike tilaisi minulle uuden auton alkuperäisten speksien mukaan ja minä ajaisin väliajan vaihdokillani.

Ei tässä mitään naljailla vaan kerrotaan mitä itse kukin olisi tehnyt vastaavassa tilanteessa. Tosin vastaavaa tilannetta jossa ostamatta jättäminen aiheuttaa 20000 euron tappiot, on tavallisen jampan vaikea edes kuvitella. Summasta päätellen tuossa ei liene ole kyse pelkästä RS:n autoverosta. Onhan netti täynnä eri firmojen "nopeaan toimitukseen" myytäviä eli viikossa kilpiin -autoja, jopa RS:ä. Ei niistä ollut vaihtoehdoksi?

Harvemmin kuulee juttuja joissa esim. perusvarusteisen A-mersun tilaajalle olisi vahingossa tulla putkahtanut E63AMG ja myyjä pitkien suostuttelujen jälkeen olisi saanut ostajan hyväksymään virheellisen tilauksen alkuperäiseen hintaan .....  ;D

Ishvan

Aika ammattitaitoista porukkaa tuntuu nämä myyjät olevan. Toistan vieläkin, että liikkeiden nimiä esiin missä töpeksitään.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Epes - 08.01.14 - klo:15:26
Ei tässä mitään naljailla vaan kerrotaan mitä itse kukin olisi tehnyt vastaavassa tilanteessa. Tosin vastaavaa tilannetta jossa ostamatta jättäminen aiheuttaa 20000 euron tappiot, on tavallisen jampan vaikea edes kuvitella. Summasta päätellen tuossa ei liene ole kyse pelkästä RS:n autoverosta. Onhan netti täynnä eri firmojen "nopeaan toimitukseen" myytäviä eli viikossa kilpiin -autoja, jopa RS:ä. Ei niistä ollut vaihtoehdoksi?

Summa sisältää myös alvin. Kokeilin pitkän aikaa monia muita merkkejä ja ei sieltä oikein löytynt mielenkiintoista mallia. Ulkomailta käsin tax free -auton hankkimisessa on aina päiväkaupalla kaikenlaista tekemistä, joka ei sekään oiekin kiinnostanut.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.01.14 - klo:15:47
Summa sisältää myös alvin. Kokeilin pitkän aikaa monia muita merkkejä ja ei sieltä oikein löytynt mielenkiintoista mallia. Ulkomailta käsin tax free -auton hankkimisessa on aina päiväkaupalla kaikenlaista tekemistä, joka ei sekään oiekin kiinnostanut.

En tiedä minkä liikkeen kanssa olet asioinut, mutta Skodan kohdalla Koivuhaan Veho on omien kokemuksieni mukaan aivan ehdoton paikka vientiskodan hankintaan. Olen joutunut asioimaan myös Metro-Auton ja vanhan Stockmann Auton kanssa Skodan vientiautojen tiimoilta ja jos en itse olisi omannut asiasta kokemusta, olisi koko homma mennyt molemmille kerroilla reisille.

Veho on ainoa Skoda-liike Suomessa, missä voi asioida vientimyyntiin erikoistuneen myyjän kanssa. Ja vientimyynnin parissa työskentelevät kaverit ovat aina asiallisia kavereita. Ja ymmärtävät kuinka tärkeätä on esimerkiksi syöttää oikea tilaus järjestelmään.

Nyt kun olen Vehoa näin paljon kehunut, niin on ihan pakko kysyä, että tilasitko omasi Vehosta :D

JiiJii71

Tuo selvittää aika paljon tilannetta, että kyseessä on verovapaa auto. Autovero muodostuu auton päälle "automaattisesti" eli normitilauksessa  - jälleenmyyjien, maahantuojan tai asiakkaiden tilauksen päälle tulee autovero aina.

Verottomat autot tilataan erikseen. Tällöin automyyjän tulisi omla erityisen huolellinen varusteiden, värien, mootoreiden, vaihdelaatikoiden yms. oikein viimeisestä tilausjärjestelmään.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

tapanixxx

Itse pystyisin ilman kessyä ottamaan auton, toki korvaus pitäisi olla tuntuva.

Jos auto olisi eri värinen kuin mitä on tilattu, niin kaksi ehtoa pitäisi täyttyä että hyväksyisin auton.
a. Toimitettu väri olisi jotenkin hyväksyttävissä omalta puoleltani
b. Korvaus olisi vähintäin 1000 euroa.

Tuota kessyä ei saa mitenkään jälkikäteen. On sen verran monimutkainen varuste vaikka sitä ei heti ensisilmäyksellä uskoisi.

V-O

Hinta-laatusuhde kohdallaan, kokonaisuutena.

Eipä sitä kannata liikaa hötkuillä ja jumppailla asiakkaiden tyytyväisuuden vuoksi. Tehköön ne siellä Audilla niin...

Potilasjono (asiakas siis...) on pitkä, kaupp, käy ja katteet on kohdillaan, kassaan jää rahaakin joten anto mennä vaan. Pidetään karavaani liikkeellä, ei kokoonpanoa kannata pienten osapuutteiden vuoksi pysähdyttää noilla päivävolyymeillä.

opar

Vai että "sitä saa mitä tulee" -meininki.

Aloin paniikissa tarkistamaan tilaussopimusta missä on vielä alkuperäiset varusteet lohkolämmittimeen. Webastosta löytyi sentään sähköpostikirjeenvaihto mutta nahkat taisin tilata puhelimitse :'(

Eihän vaan ollut Viikin MA, eihän?

Teräksenharmaalla tosiaan nickin vaihto edessä. Otan osaa. Miten olis paloautonpunainen?

Epes

Lainaus käyttäjältä: opar - 08.01.14 - klo:20:51

Teräksenharmaalla tosiaan nickin vaihto edessä. Otan osaa. Miten olis paloautonpunainen?

Tai Verrarin............

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 08.01.14 - klo:15:58
En tiedä minkä liikkeen kanssa olet asioinut, mutta Skodan kohdalla Koivuhaan Veho on omien kokemuksieni mukaan aivan ehdoton paikka vientiskodan hankintaan. Olen joutunut asioimaan myös Metro-Auton ja vanhan Stockmann Auton kanssa Skodan vientiautojen tiimoilta ja jos en itse olisi omannut asiasta kokemusta, olisi koko homma mennyt molemmille kerroilla reisille.

Veho on ainoa Skoda-liike Suomessa, missä voi asioida vientimyyntiin erikoistuneen myyjän kanssa. Ja vientimyynnin parissa työskentelevät kaverit ovat aina asiallisia kavereita. Ja ymmärtävät kuinka tärkeätä on esimerkiksi syöttää oikea tilaus järjestelmään.

Nyt kun olen Vehoa näin paljon kehunut, niin on ihan pakko kysyä, että tilasitko omasi Vehosta :D
Kiitti vinkistä. Ei tullut mieleenkään, että "mersulkauppa" myy Skodaa, eli päädyin johonkin muuhun kauppaan. Koko prosessin ajan kyllä huomasin, että homma ei ole oikein hanskassa siinä liikkeessä. Luulen kuitenkin, että jos vielä joskus tax free -autoa olen ostamassa, ei Skoda tule kyseeseen. Mutta jos noin tulisi käymään, niin takuulla menisin Vehosta kyselemään tarjousta.

Ainakin Volvolla, Bemarilla ja Mersulla nämä tax free- ja diplomaattiautot ovat varmasti olennisempi osa bisnestä ja palveluun on panostettu.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 08.01.14 - klo:17:22
Mitä tuohon väärään väriin tulee, niin ei kai se lisä odotus mitään haittaa, jos saa ajella vaihtoautolla "ilmaiseksi" sen aikaa. Eihän siitä nyt mitään lisäkustannuksia voi tulla, että saa kauppasopimuksessa sovitun tuotteen sovitulla hinnalla.
Kyllä ainakin itseäni haitta se, jos menettän oikeuden ostaa veropaan auton. No rahallahan tuosta selviää. karkeasti ottaen 20 tonnia riittää. Jos se ei haittaisi, niin en kyllä taitaisi olla muutenkaan Skodaa ostamassa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 08.01.14 - klo:20:42
Itse pystyisin ilman kessyä ottamaan auton, toki korvaus pitäisi olla tuntuva.

Jos auto olisi eri värinen kuin mitä on tilattu, niin kaksi ehtoa pitäisi täyttyä että hyväksyisin auton.
a. Toimitettu väri olisi jotenkin hyväksyttävissä omalta puoleltani
b. Korvaus olisi vähintäin 1000 euroa.

Itse suosin noissa korvausasioissa tavaraa. Liikkeelle ja maahantuojalle on varmasti pienempi kyynel järjestää esimerkiksi tonnin rengassetti kuin antaa tonni alennusta. Työ on myös hyvä vaihdon väline.

Taky

... minä ajaisin väliajan vaihdokillani.

Entä jos ei ole vaihdokkia millä liikkua odotusaika?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

SNG

Näitä paria puuteketjua lukiessa vahvistuu entisestään ajatus että VAG-leiri on sekaisin kuin rusinat pullassa. Onkohan niillä enää edest laatujärjestelmä reilassa. Autot selvästi mitä on ja Helkamaakaan ei juuri taida kiinnostaa asiakkaiden murheet  >:(

Mutta hyvä jos kompensaatiot onnistuu  :)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: opar - 08.01.14 - klo:20:51
Eihän vaan ollut Viikin MA, eihän?

Ei ole mutta kaukanakaan ei olla. Katsotaan nyt miten paljon tuo liikkeen "tää on kuule paljon parempi väri" -selittely ja mielestäni heikko vastaatulo alkaa vielä kyrsimään. Jos raja ylittyy, niin kerron tarkemmin.

Itsekin olen noita uusia nickejä miettinyt. Tässäpä mieleen tulleita aikajärjestyksessä alusta alkaen:
h##ranpunainen
halvan pikkuautonpunainen
700 asteisen teräksenharmaa
a different shade of grey

jni

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 08.01.14 - klo:21:26
Kyllä ainakin itseäni haitta se, jos menettän oikeuden ostaa veropaan auton. No rahallahan tuosta selviää. karkeasti ottaen 20 tonnia riittää. Jos se ei haittaisi, niin en kyllä taitaisi olla muutenkaan Skodaa ostamassa.

Meinaatko, että Octaviassa on 20 tonnia veroja? Vai?

Ei nyt oikein aukea tuo matematiikka.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: jni - 08.01.14 - klo:21:48
Meinaatko, että Octaviassa on 20 tonnia veroja? Vai?

Ei nyt oikein aukea tuo matematiikka.
Meinaan. Kattoluukkua, vetokoukkua, kokonahkoja ja paria arvotonta pikkuvarustetta lukuunottamatta muutoinen varusteltu TSI+DSG farkku täydennettynä talvirenkailla, sähkölämppäreillä ja akkuvahdilla sisältäneen autoveroa ja ALVia karkeasti tuon verran. Paljonko sun mielestä tuollainen paketti maksaa veroineen?

jni

^ Meinaan vaan, että hinnastossa on kallein autovero on vajaa 9 tonnia. Siksi olisi mukava nähdä ihan mielenkiinnosta, mistä tuo 20 tonnia koostuu.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Gebre

Kuuluuko räsässä muuten olla käännettävä tavaratilan matto (tekstiili/kumi)? Muistelisin tällaista jossain mainostetun. Omassa combissani ei ainakaan tätä kääntömahdollisuutta ole (vain huopa).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy