Puuttuvat jalkatilanvalot (Footwell lights)

Aloittaja Sokkeli, 06.01.14 - klo:20:17

« edellinen - seuraava »

Puuttuuko sinulta Elegance tai RS mallista jalkatilan valot.

Puuttuu (Elegance)
29 (23.2%)
Puuttuu (RS)
2 (1.6%)
Ei (Elegance)
46 (36.8%)
Ei (RS)
48 (38.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 125

Skoc

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.04.14 - klo:07:50
Jos jalkatilanvaloja ei erikseen ole kauppasopimuksessa mainittu, niin ainakaan varustetason perusteella ei voi vedota että ne kuuluvat autoon. Jos on edes suullinen vahvistus myyjältä ennen kaupantekoa, sitten voisi ajatella olevan jotain mahdollisuutta. Aika kivinen on varmaan tie jos petoksesta rupeaa syyttämään.

Eikös tässä tapauksessa asia ole kuitenkin erilainen, koska toisilla valot on ja toisilla taas ei? Voisi kuvitella, että kyse on "puutteesta" eikä valmistajan tietoisesta "muutoksesta".
Octavia Elegance -15

EJV

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.04.14 - klo:07:50
Jos katsot Octavian varusteluetteloa, siellä ihan viimeisenä pienellä painettuna lukee näin:"Valmistaja pidättää oikeuden muutoksiin yksittäisten mallien varustelussa. Tarkasta voimassa oleva varustevalikoima ŠKODA-jälleenmyyjältäsi."

Jos jalkatilanvaloja ei erikseen ole kauppasopimuksessa mainittu, niin ainakaan varustetason perusteella ei voi vedota että ne kuuluvat autoon. Jos on edes suullinen vahvistus myyjältä ennen kaupantekoa, sitten voisi ajatella olevan jotain mahdollisuutta. Aika kivinen on varmaan tie jos petoksesta rupeaa syyttämään.

Maahantuojahan on jo myöntänyt, että valot puuttuvat, joten varustelutason muuttumiseen ei kai oikein voi enää vedota. Ja jotta tuohon varustelutason muuttumiseen voisi vedota, pitäisi ilmeisesti myyjän siitä asiakkaalle ilmoittaa ennen kauppaa (ks. http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1378909469562.html). Ainakin tuossa ratkaisussa kaupanteon hetkellä netissä ollutta varustelistausta on pidetty pätevänä.

Kysyin kuluttajaneuvojalta kantaa siihen, mikä on kohtuullinen aika antaa selkä vastaus reklamaatioon, ja se on kuulemma n. yksi kuukausi.

kimppikoo

Itselläni nuo jalkatilan valot ovat. Mitään hyötyä niistä en ole keksinyt, ainakaan kuljettajan paikalla ollessa. Olen myös laittanut niiden voimakkuuden erittäin pieneksi, koska kirkkaana ne enemmän häiritsevät pimeällä ajettaessa. Joten ei niistä kannata mitään stressiä ottaa, vaikka puuttuisivatkin.

Guido

Lainaus käyttäjältä: kimppikoo - 09.04.14 - klo:20:07
Itselläni nuo jalkatilan valot ovat. Mitään hyötyä niistä en ole keksinyt, ainakaan kuljettajan paikalla ollessa. Olen myös laittanut niiden voimakkuuden erittäin pieneksi, koska kirkkaana ne enemmän häiritsevät pimeällä ajettaessa. Joten ei niistä kannata mitään stressiä ottaa, vaikka puuttuisivatkin.

Samaa mieltä, yksi turhimmista varusteista mitä autoihin on keksitty. Mullakin niiden kirkkaus on säädetty lähes minimiin, jotta ne eivät häiritse liikaa. Jos seuraavassa autossani ei ole lattiavaloja niin en pidä sitä kovin suurena puutteena. Ehkä takapenkillä noista voi jotain iloa olla, joskin epäilen sitäkin. Ainakaan kukaan takapenkillä matkustanut ei ole valojen olemassaoloa edes ääneen noteerannut, lienevätkö edes huomanneet. En ole kysynyt.

Jyri

Saahan nuo valot kytkettyä pois päältä ajon aikana ja ovia avatessa ainakin niistä on hyötyä, itse kyllä pidän niistä ajossakin. Opin jo pitämään edellisessä autossa ja haluan kyllä jatkossakin niiden löytyvän autostani.

YesMan

Itseäni hatuttaa moinen puute, koska se kuuluu autoon varusteluettelon mukaisesti. Se erottaa Elegancen muista. Vanhassa Ghia foortissanikin oli jalkatilanvalot, ja tykkäsivät niistä muutkin kuin kuljettaja, näki pimeällä, mihin jalkansa laittaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: YesMan - 10.04.14 - klo:00:10
....näki pimeällä, mihin jalkansa laittaa.
Ei kai se jalkatila ole pimeällä sen kummempi luin valoisalllakaan? Itselläni ei ole ollut koskaan jalkatilavaloja missään autossa ja silti olen aina saanut jalat menemään oikeaan paikkaan ihan ensiyrittämällä.
Onko se hyvännäköinen kun etenkin talvella kuraista jalkatilaa vielä korostetaan noilla valoilla?
Jos itsellä olis nuo valot niin varmaan disabloisin ne.

Sokkeli

Mulle ainoastaan periaatteellinen juttu, ilmankin pärjään ;)

cannon

Makuasioista ei voi kiistellä - tai voi, muttei kannata. Joka tapauksessa jos jotain tuotetta myydään jollain tietyllä ominaisuudella, eikä ominaisuus sitten sisällykään tuotteeseen, tulee mieleen lähinnä petos. Mitä muuta sitten puuttuu tai onkin toisin kuin on myyntihetkellä kerrottu? Ei tuo sekoilu kovin hyvää kuvaa tuotteesta anna. Eikä varsinkaan, jos hyvityksen antaminen on vaikeaa tai sitä ei anneta jos ei itse tiedä sitä vaatia.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

toivo

Onko kenelläkään uutta tietoa asiasta? Myyjä lupasi tammikuussa luovutettuun autoon kolmen viikon kuluessa joko puuttuvien jalkatilanvalojen asennuksen tai korvauksen. Mitään ei ole kuulunut, tiedusteluista huolimatta.

Ouzi

12.3.14 on maahantuoja vastannut et ilmoittavat heti jälleenmyyjille kun saavat tietoa valo asiasta et neuvottelut loppusuoralla. Mitään ei ole kuulunut kai se pitää taas ottaa yhteyttä Helkamaan tai metroautoon. En ole kovin tyytyväinen tämän asian hoitamiseen >:(

dsg220

Helkamaa lähestytty viikkositten, eipä ole kuulunut mitään :o

Loortti

24.4 saapuneessa Elegance Combissa oli jalkatilavalot ainakin paikallaan. Tilattu joulukuussa 2013. Valot ovat siis palanneet.
2014 - 1.4 TSI DSG Elegance Combi Metal Gray

biili_

Ottakaas joku auton itse osatanut yhteyttä kuluttajavirastoon ja kertokaa tämä keissi heille. Ovat varmasti kiinnostuneita, koska kyseessä ei ole mikään yksittäinen tapaus.

Liisarin omistajana ei viitsi lähtä soittelemaan kuluttajavirastoon, kun se tyssää heti tuohon auton omistussuhteeseen..

dsg220

Keskiviikkona Helkamalta seuraavaa, pahoittelut, asia vireillä, keskusteluja päivittäin ja pyrkimyksenä nopea päätös :o :o :o

EJV

Lainaus käyttäjältä: biili_ - 08.05.14 - klo:18:08
Ottakaas joku auton itse osatanut yhteyttä kuluttajavirastoon ja kertokaa tämä keissi heille. Ovat varmasti kiinnostuneita, koska kyseessä ei ole mikään yksittäinen tapaus.

Yhteyttä otettu viikko sitten. Tietysti vain oman tapauksen osalta, mutta mainitsin tämän sivuston perusteella olevan tiedossa ainakin 25 tapausta. Luulen että Kuluttajaneuvojan yhteydenoton jälkeen on myyjän kautta mennyt tieto myös maahantuojalle. Katsotaan tuleeko vastausta vielä tämän viikon aikana vai ei.

MadMax

2 vko sitten kysytty myyjältä, hiljaisuus...
Hienoa jäljkimarkkinointia ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ouzi

Kiitokset viestistäsi.
Asia on kestänyt valitettavan pitkään, mutta näyttäisi siltä että asia
saadaan päätökseen muutaman viikon sisällä.
Jälleenmyyjäsi ottaa sinuun yhteyttä tämän jälkeen.

Tämä viesti saapui tänään kun viikonloppuna meiliä lähettelin helkamalle

Lakeside

Tammikuun lopulla tilatussa, vk. 16-17 tehdyssä Elegance'ssa valot löytyvät sekä etu- että takajalkatilasta.
Opel Grandland 1.2 Enjoy AUT (2018)
Seat Mii 1.0 Style AUT (2014)

Sokkeli

Mitäs luulette, onko tää jalkatilavalo-asia tyylikkäästi vaan "unohdettu". Eihän tää nyt niin iso juttu ole, että maahantuojan tai kenenkään muunkaan tätä täytyy kuukausikaupalla miettiä.

hjk

Vaikuttaa siltä, että yrittävät ainakin. Siis unohtaa...
Olin 9.5.2014 yhteydessä maahantuojan edustajaan ja silloin puhui muutamasta viikosta.
Huomenna siitä on neljä viikkoa eikä mitään kuulu :(
Ottiko joku yhteyttä jhnkn kuluttajaviranomaiseen? Kuuluiko sieltäkään koskaan mitään?
-----
hjk
-----

dsg220

Eilen lähettämään kysymykseen Helkamalta seuraavaa tietoa,
Tehtaan kanssa sovittu ja odottavat lopullista vahvistusta :o
Ilmoittavat "heti" kun on jotain ilmoittettavaa :)

EJV

Lainaus käyttäjältä: hjk - 05.06.14 - klo:07:23
Ottiko joku yhteyttä jhnkn kuluttajaviranomaiseen? Kuuluiko sieltäkään koskaan mitään?

Vastaukset saman suuntaisia (minä-kuluttajaneuvoja-myyjä-maahantuoja-myyjä-kuluttajaneuvoja-minä ketjun läpi), eli toukokuun alkupuolella maahantuoja ilmoitti tarvitsevansa vielä pari viikkoa. Nyt on tainnut mennä kolme-neljä ilman lisätietoja.

biili_

Myyjän mukaan kohta olisi johtosarjaa tulossa ja autoja kutsutaan asennukseen. Saapas nähdä miten käy. Todella surkeaa toimintaa Skodalta, ei voi mitenkään käsittää kuinka ratkaisun tekeminen on kestänyt puolivuotta.

Occu14

Tammikuun 27 tilattu ja toukokuun puolivälissä valmistuneessa octavia 1.4 combissa oli jalkatilanvalot paikallaan ja toiminnassa.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

toivo

Toukokuun alussa saatu myyjäliikkeestä useiden tiedustelujen jälkeen vastaus: asiaa selvitetään maahantuojan kanssa.

Auton luovutuksesta on nyt puoli vuotta. Kauan kestää.

livejungle

Noniin tällekkin saadaan onnellinen loppu.  :)

"Tehdas on valmistamassa erikoisjohtosarjaa, jolla saamme kyseiset valot asennettua kaikille niille asiakkaille ketkä asennuksen haluavat.
Tulemme maahantuojana lähestymään kaikkia asiakkaita kenellä kyseinen puute autossaan on ja he voivat itse tehdä ratkaisun valojen asennuksesta.
Ensimmäisiä johtosarjoja joilla asennus pystytään tekemään saadaan maahan lomakauden jälkeen elokuun lopulla - syyskuun alussa.
Kun asennusohjeet ja johtosarjat ovat maassa niin pystymme aloittamaan valojen asennukset."

darthjysky

Oho! En kyllä ois uskonu. No eipä ihme että tuossa kesti. Kankee organisaatio ei taivu nopeesti tommosii.

Mitenköhän erikoinen tuo johtosarja mahtaa olla :) kuitenki vaa sama setti mikä tehtaalla jääny pois, nyt vaa postittaavat sen jälkeepäi "tökkää tuo sinne"
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Ouzi

Paljonkohan tuossa hommassa pitää autoa "purkaa" ? Eli hajoaakohan kiinnikkeitä ja verhoilu alkaa repsottaa ???

Guest-468272

Parit jalkatilavalot asentaneena - edessä ei purkamista juuri tarvitse, taakse jos pitää laittaa niin vähän täytyy raotella kynnyksien verhouksia. Valmiit paikatkin jos on, niin valot on tyyliin "tökkää kiinni, koodaa"-tyyliset asentaa.

On kyllä melkoinen isopyörä pitänyt pistää liikkeelle näiden "erikoisjohtosarjojen" kanssa, mitä on carsystemssiltä saanut tilattua koko ajan. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy