Osallistuuko vaimosi auton ostopäätökseen?

Aloittaja hapelton1, 06.01.14 - klo:10:10

« edellinen - seuraava »

Osallistuuko vaimosi auton ostopäätökseen?

Kyllä.
33 (25.2%)
Ei.
43 (32.8%)
Teemme päätöksen yhdessä.
39 (29.8%)
Tiedän jo tarkkaan mitä olen ostamassa, en tarvitse tukea.
15 (11.5%)
Vaimo tekee yksin päätöksen.
1 (0.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 131

rob-s

LainaaRS-ketjun tiimoilta heräsi kysymys, että osallistuuko vaimosi auton ostopäätökseen?

Ihan itse päätin ostaa RS:n..avovaimoni toki rohkaisi ostamaan RS4:n!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lapa

Itse teen innokkaampana esikarsinnat, mutta lopullinen päätös on yhteinen, kun ajokilometrit menevät kuitenkin aikalailla puoliksi.

vwmies

Yritetään pärjätä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 08.02.14 - klo:19:40
Ei tietenkään!  En minäkään puolestani osallistu millään tavalla siihen minkälaiset verhot, matot tai mitä jääkaapista löytyy.

Ajoin valovuosia sitten Skeida Oculla peräti 8kk talven yli, melu ja kovat istuimet kypsyttivät siinä määrin, että n. 70.000km/v ajomäärällä päätin hankkia paremman auton.  ???

Emäntä tuli eräänä päivänä kertomaan, että Skodillacini oli varastettu (  :-X ) parkkipaikalta.
Olin unohtanut mainita ostaneeni 3BG esittelyPaskatin ja se oli parkkeraattu kakkosautomme (jota meillä ei ollut) paikalle.....  :P

Kohtuullinen jäynä. Kulkinekin oli eri auto ja valovuosia mukavuudessa Ocu 1:stä edellä.  ::)

Yritetään pärjätä.

Rokkitapsa

Ei ole vaimoa, on vain avovaimo.

Kuitenkin, näin se varmasti menee jatkossa, seuraava kuvaa viimeisimmän auton ostoprosessia kotona läpi käytynä.

Minulle syntyy kipinä ostaa uusi auto. Avokki kertoo, kuinka järjetöntä sellaiseen on tuhlata rahaa, kun vanhallakin pääsee, eikä se ole ollut ajossa vielä puoltakaan vuotta. Pientä mäkötystä ja tiuskimista muutaman viikon ajan aina, kun asia nousee esille. Välillä ihan pahojakin sanoja ja pelottelua kalliista vioista ja siitä, että autoon menee kaikki lomareissurahat. Vastaan, että kyllä minä omat talousasiani järjestän.

Asia jätetään sikseen hetkeksi. Eräänä päivänä soitan, että tulen myöhemmin kotiin, kun ihan huvikseni käyn koeajolla tutustuakseni kyseisen mallin ominaisuuksiin. Illalla tulen kauppakirja kädessä kotiin, ja seuraavana päivänä auto on pihassa. Peli siis tilanteessa 1-0, minun hyväkseni.

Edellinen auto oli enemmänkin yhteinen, mutta siinäkin jyräsin tahtoni läpi ostaa tehokkaampi ja paremmin varusteltu vaihtoehto. Nyt eletään kahden auton taloudessa, jossa siis yksi paaliin ajettava lousku, jolla vaimoke ajaa lyhyet työmatkansa, ja yksi arvokkaampi käyttöauto.

Puoliso saa vastapainoksi käyttää rahansa miten huvittaa, kunhan rahaa jää omien ja yhteisten laskujen hoitamiseen.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Kasis

Osallistuu, koska itse olen hänet aivopessyt autoasioissa. ;)
Demokratia toimii meillä muissakin asioissa.
Scirocco & VI Golf Variant

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 08.02.14 - klo:21:27
Osallistuu, koska itse olen hänet aivopessyt autoasioissa. ;)
Demokratia toimii meillä muissakin asioissa.

Vilpittömät onnitteluni !  ;D
Yritetään pärjätä.

HiTecci

Viikko sitten to hieman "pehmiteltiin" ja tunnusteltiin maaperää, kuinka otollinen tuo olisi auton vaihdolle, tässä kun on jo jonkin aikaa ollut tarkoituksena vähentää tuota kalustoa talosta => ajatus 2:1 vaihdosta. No suurempia mutinoita "hallituksen" puolelta ei vastaan tullut, mutta tuosta yksilöstä ei sitten kuitenkaan myyjän kanssa päästy hinnoista sopimukseen. Tasan viikko sitten napsahti toinen yksilö kiikariin, nyt ihan perinteinen 1:1 vaihto, hierottiin hinnat kohilleen ja tuohon se nyt sitten tuli eilen illalla kotipihaan :)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

stallione

Lisätkää valintoihin "Kuvittelen tekeväni perheessämme päätökset, mutta oikeasti vaimo päättää".  ;D
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

Poni

Yksinkertaistettuna, vain minä ajan, minä päätän.
Ollakseni kuitenkin säädyllinen, tässäkin asiassa, niin nykyisenkin pelin kanssa käytin vaimoni koeajolla.
Siis istumassa kyydissä.

Minulla oli kolme Volvoa putkeen. Sitä toista tilattaessa en edes kysynyt vaimolta.
Tuli vaan pomo kylään ja saattui kysymään, että millon saat sen uuden auton.
Loksahti eukolta leuat, mutta ei siitä sen kummempaa syntynyt.
Oli sama koppa, eri väri tehokkaammalla koneella. Ajattelin vaan kattoa, huomaako eukko mitään.
Se ei sitten onnistunut.

Huikko

Ei osallistu. Edellisenkin ostin kertomatta mitään.
2015 Citroën C4 Cactus VTi82 ETG Shine
1992 Mercedes-Benz 190E
1980 Oldsmobile Omega V6
1977 Volvo 66GT
1975 Volvo 66GL
2000 Skoda Octavia 1.8T A L&K

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Poni - 09.02.14 - klo:08:52
Oli sama koppa, eri väri tehokkaammalla koneella. Ajattelin vaan kattoa, huomaako eukko mitään.

Vähän sama kun rouva käy vaikka kampaajalla "Kun sä et koskaan huomaa mitään" ;D
BMW R 1200 ST -05

Tourano

"Ei Mersua!"

No, ei sitä olisi myytykään...
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

aquarius

"Skeidan parkkipaikka on sitten tuolla pellolla paskakaivojen vieressä..."  :o
Volvo V90 T8 AWD -18

VWJuhus

Kyllä.

Ei antanut tilata uutta Octaviaa. Kuulemma avioeron jälkeen saisin ajella vapaasti Skodalla.

Jouduin ostamaan sitten uudenkarhean Passatin.
Ex.
BMW e91 LCI 318d Business Touring '09
Mazda 6 2.0 Wagon Elegance '06
Seat Cordoba 1.4 Signo '03

Poni

Lainaus käyttäjältä: VWJuhus - 09.02.14 - klo:10:55
Kyllä.

Ei antanut tilata uutta Octaviaa. Kuulemma avioeron jälkeen saisin ajella vapaasti Skodalla.

Jouduin ostamaan sitten uudenkarhean Passatin.
Tästä sen näkee, eivät naiset autoista mitään ymmärrä.
Ensimmäinen ja ainoa kysymys on, minkä värinen...

vallu

Taitaapi monelle sopivan sananlasku . Parempi tossun alla kuin taivasalla.

Mechanica

Hmmm, ei osallistu, sillä on oma.. Oli vaan avoemo ilonen ku yhden myin pihamaasta pois.. Ja periaatepäätös mopon hankinnasta tehty ja hyväksytty.

....Sanoinko että meille tulee chintsilla samana päivänä mopon kanssa?  :P
'08 E60 530xdA ///M Sport edition
ex: '10 Golf Mk6 Pöllö-öljyauto
ex: '93 BMW e34 'pikkulohko-kasi'

apo

Luonnollisesti osallistuu, kun olemme molemmat puoliksi sen maksaneetkin, mutta yleensä hankinta on mennyt tähän asti niin, että hän on sanonut minkä värisenä haluaisi sen. Myös muiden perheen jäsenien mielipiteitä otetaan hankinassa huomioon, kun kumminkin koko perhe sillä matkustaa.

Pertsa

Ei tietenkään osallistu, kummankan auton ostopäärökseen vaikka molempia yhdessä maksellaankin. No, oman autonsa valintaan voi kertoa jotain toiveita joita saatetaan toteuttaa, tai sitten ei.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 08.02.14 - klo:19:40
Ei tietenkään!  En minäkään puolestani osallistu millään tavalla siihen minkälaiset verhot, matot tai mitä jääkaapista löytyy.

Eletään sentään 2000-lukua Suomessa ja vielä saa lukea tällaista.....sissos.... :o

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 07.03.14 - klo:06:22
Eletään sentään 2000-lukua Suomessa ja vielä saa lukea tällaista.....sissos.... :o
Mitäs sillä vuosiluvulla on merkitystä tähän asiaan? Miksi sitä vaimoa pitää ottaa hankaloittamaan asiaa? Eipä olle tullut vielä mun valinnoista valituksia, rouva luottaa minun hyvään makuun :)

Peeveli

Ei yleensä osallistu kuin "muodon vuoksi", eli olen kohteliaasti kysäissyt mitä mieltä hän oon. Noh vuosien mittaan kymmenien autojen vaihduttua hän vaan innottomasti enää toteaa että "ihan sama minkä otat, minulle olisi kelvannut edelleen niistä jokainen". ;D

Nyt kun aloin vehtaamaan RS:n tilauksessa (liian pitkä tilausaika on meikäläiselle myrkkyä kun alkaa miettimään varusteita, väriä ja korimallia sekä jopa aivan toista automerkkiä) ja ehdottelin värimuutosta valkoisesta keltaiseksi tai metallinvihreäksi, tuli jyrkkä "ei". Sai aivopestyä minut uskomaan siihen, että räikeänvärinen auto on magneetti vetäen puoleensa ilkivallantekijät ja raskaan kaasujalan ajotyylillä ajaessa ohitetut vihastuneet kotipoliisit. Korimallissa aloin miettimään farkun muuttamista liftbackiksi koska se on suoritusarvoiltaan hitusen parempi eikä ole käsinpestessä hankalia kattokaiteita; vastaus oli että "porrasperä ei ole niin nuorekas". Lopputulos on että tilaus on pysynyt semmoisenaan, ja ehkäpä ihan hyvä juttu -naiset kun tuppaavat olemaan yllättävän monissa asioissa oikeassa vaikka kuinka miehenä vähättelisi.

Maksajana olen aina toiminut itse, siihen en ole koskaan kerjännyt senttiäkään emännän rahoja...

Poni

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 07.03.14 - klo:06:46
... rouva luottaa minun hyvään makuun :)

Ja jos alkaa epäilemään, niin sanoo vaan että olenhan minä sinutkin valinnut.
Vai onko se sitten viimeinen niitti joutumiseen holhouksen alaiseksi?

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 07.03.14 - klo:06:46
Mitäs sillä vuosiluvulla on merkitystä tähän asiaan? Miksi sitä vaimoa pitää ottaa hankaloittamaan asiaa? Eipä olle tullut vielä.un valinnoista valituksia, rouva luottaa minun hyvään makuun :)

Kommentoin/hämmästelin enemmänkin tuota vahvaa kivikautista jakoa miesten ja naisten asioihin. Kyllä me yhdessä vaimon kanssa keskustellaan ja päätetään mitä esim jääkaapissa löytyy ja mitä huonekakaluja hankitaan. Asia on erikseen jos joku asia ei selvästikään kiinnosta toista. Jotenkin erikoista että esim vaimo ei osallistuisi auton valintaan maksamansa osuuden verran. En minä ainakaan hyväksyisi sitä että vaimo ostaisi meille jotain kymmeniä tuhansia maksavaa johon en voisi vaikuttaa. Tai että se alentavasti toteaisi että ehkä otan mielipiteesi huomioon, ehkä en. Siihen loppuisi meidän yhteiselo :o

juskaa

Tottakai vaimon mielipide pitää kuunnella ...!
Ja se on että kaikkea muuta voi harkita mutta ei Skodaa. ;D
Syy on se että niiden perheessä oli kyseinen automerkki kun hän oli pieni lapsi.. >:(
Opel Insignia Sports Tourer -15
Jeep Grand Cherokee 4,0 -95

Xavier

Kyllä hän yleensä sen eriävän mielipiteensä uuden auton tarpeellisuudesta ilmaisee, mutta se sitten unohtuu yleensä sen jälkeen kun sopiva tarjous on kädessäni :) Pari viikkoa auton luovutuksesta toteaa, että on tämä kyllä paljon parempi kuin se edellinen. Tämä on ikuinen looppi.
Ajossa: Seat Leon ST 1.4 FR
Ex: Seat Exeo ST 1.8 sport

Tourano

Miehillä lienee yleensä vaikeutena perustella miksi joku tietty lisävaruste on sellainen, jota ilman ei yksinkertaisesti voi pärjätä. Meillä kävi niin päin, että itse olisin valinnut vähemmän varusteita. :)
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

HiTecci

Nyt vimosimpana tuo Sitruuna on kerennyt olemaan talossa jo lähes kuukauden, ennen kuin rouva ekaa kertaa kyytiin tuli :o Eli sano tuosta sitten osallistuu vaiko "osallistuu" ;D
BMW R 1200 ST -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy