Osallistuuko vaimosi auton ostopäätökseen?

Aloittaja hapelton1, 06.01.14 - klo:10:10

« edellinen - seuraava »

Osallistuuko vaimosi auton ostopäätökseen?

Kyllä.
33 (25.2%)
Ei.
43 (32.8%)
Teemme päätöksen yhdessä.
39 (29.8%)
Tiedän jo tarkkaan mitä olen ostamassa, en tarvitse tukea.
15 (11.5%)
Vaimo tekee yksin päätöksen.
1 (0.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 131

hapelton1

RS-ketjun tiimoilta heräsi kysymys, että osallistuuko vaimosi auton ostopäätökseen?

skodamig

Kyllä; eli minä kerron mitä tulee ja vaimo sanoo joo  8)
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

V-O

Tämähän olikin hauska teema.

Oman auton valitsen ja speksaan itse. Vaimo on ottanut kantaa kahden viimeisimmän auton osalta vain väriin. Kun jotain selitin varusteista niin hän pahuuttaan tai minua kiusaten sanoi vain että onhan se sen ja sen värinen... Onneksi hänen värimaku on suunnilleen sama kuin omani  :)

Sitten kun hän omaa autoaan pohtii/pohti niin se oli täysin hänen oma valintansa. Itse kommentoin vain moottorin tehoja. Suosittelin isointa 130 kW dieseliä, joka oli tarjolla valitussa hintaluokassa. En kyllä ole ihan varma vaikuttiko minun sanomiseni mitään, kun hän tottui edellisellä dieselilläni 132 kW:n nautintoon.

luffe

Kyllä osallistuu. Kun olin itse tehnyt kaikki päätökset eli auto, malli, varustukset, ym, niin lopuksi kysyin: Candy White vai Brilliant Silver. Vastaus oli, että "on se hopean värinen hienompi."  Hopea siis tuli ja se on edelleenkin omasta mielestänikin se parempi väri. Kun olen ollut 40 v naimisissa saman naisen kanssa, olen oppinut luottamaan (jossain asioissa) hänen naiselliseen vaistoonsa ja lopputulos oli oikein hyvä.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

HiTecci

Yhdessä tässä kun kerran yritetään dallata, niin eipä tuota vaimoakaan voi ihan totaalisesti ignorata - tässäkään asiassa ;) Ehkä noin yleisimmin olen katsonut jo valmiiksi muutaman vaihtoehdon joista valita. Viimeksi just tänä vkl näistä 4-pyöräisistä keskusteltiin ja vedeltiin pidempiä linjauksia minkä tyyppisiin peleihin ollaan seuraavaksi menossa 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Ouzi

Rouva ei halunnut sport penkkejä kun ovat niin rumat. Muuten sain kaikki autoon mitä halusin ;) ja värin valinnasta oltiin samaa mieltä ;)

Skula

Tasapuolisempi keskustelun aloitus on tehty jo vuosia sitten.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1573.msg24900#msg24900

Voisi Mode varmaan yhidstää näitä?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

V-O

Eikä, tuo toinenhan on jo vuoden vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: V-O - 06.01.14 - klo:10:32
Eikä, tuo toinenhan on jo vuoden vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Vaikkei yhdistäis, niin mielestäni on törkeää että rajataan kysymys vaimoihin.. Kyllä puoliso olisi korrektimpi ilmaisu!

Ranssi

Kyllä! Kyse voi kuitenkin olla niin mies- kuin naisparista sekä myös perheen rouvasta, joka täällä kirjoittelee.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Skula - 06.01.14 - klo:10:33
Vaikkei yhdistäis, niin mielestäni on törkeää että rajataan kysymys vaimoihin.. Kyllä puoliso olisi korrektimpi ilmaisu!
Niin joillainhan saattaa olla mies vaimona :D

V-O

Totta turisette.

Eli tässä keskustelussa kirjoitetaan vaimon osallistumisesta ja siinä toisessa puolison osallistumisesta. Kuullostaa hyvältä.

aak

Vaimo ei vaikuta mun autoon mitenkään. Enkä mä hänen auton valintaan. Ilmoitamme kyllä jos olemme autoa vaihtamassa tai vaihtaneet.

Skula

Lainaus käyttäjältä: V-O - 06.01.14 - klo:10:39
Totta turisette.

Eli tässä keskustelussa kirjoitetaan vaimon osallistumisesta ja siinä toisessa puolison osallistumisesta. Kuullostaa hyvältä.

Miksi sitten turisette tänne?  No, ehkä se olis liian selvää  ::)

MMV

Periaatteessa vaimoa juuri autot kiinnosta, mutta rouva on syystä tai toisesta mielistynyt Tiguaniin, niin tilasin ihan hänen mieliksi sellaisen. Eniten vaimo osallistuu autonvaihdoissa värivalintaan, mutta Tigun väri tuli itse valittua.

JiiJii71

Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Karvesak

Ei oikeastaan mitenkään.Väristä on kyllä keskusteltu ;)

Markku

Meillä on molemmilla oma auto.  8)

Omani etsin ja ostin ihan itse. Vaimon autoa etsittäessä hain vaihtoehtoja nettiautosta ja liikkeistä. Yhdessä käytiin muutamaa katsomassa, mutta tätä jonka hän sitten lopulta osti en nähnyt ennenkuin kauppa oli tehty. Tosinolin sen nettiautosta löytänyt ja liike oli tuttu.

Tiedä sitten jos joskus päästään uutta ostamaan, miten sitten menee. Varmaan rouva haluaa määrätä värin ja minä saan sanoa tekniikasta jotain. ;)
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Zaasa

Naisia ei kannata päästää miesten hyviä asioita pilaamaan ;)

jlindstrom

Ei osallistu. Korkeintaan esittää toiveita omisaisuuksista, jotka minä sitten huomioin tai en. Minä teen valinnan auton ja varusteiden osalta ja niillä mennään.

Vaimon auton osalta huomioin enemmän, mutta lopulta senkin päätöksen teen minä. Joka kerta vaimo ollut tyytyväinen. Tunnen vaimon tarpeet ja toiveet tarpeeksi hyvin ilman isompia konsultaatioitakin, joten valitsen varmasti paremmin sopivan auton kuin tunneryöpyssä osteleva naispuolinen :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

manni

Uusikaupunki

Vesihiisi

Hmmm. Meilläkin on kaksi autoa ja roolit menevät noiden osalta eri tavalla.

Oman autoni valitsen itse, mutta vaimo on oppinut salakavalasti tekemään pieniä heittoja, jotka kieltämättä ovat vaikuttaneet värin lisäksi myös merkin ja mallin valintaan. Tekniikan ja varusteiden valintaan en ole antanut hänen vaikuttaa.

Vaimon oman auton kohdalla häneltä tulee prosessin aloitussignaali tyyliin "mulle vois katella uutta autoa". Teen tuon perusteella ajukopassani prosessointia ja tuotan hänelle ehdotuksia. Osa noista menee joskus ihan pöpelikköön "Mitään Nissania ei mulle tule." Koeajolla ja kaupankäynnin yhteydessä pyrin työntämään mukaan sellaisia varusteita ja moottorivaihtoehtoja, jotka mielestäni ovat vaimolle(kin) järkeviä.

Asterion

Vaimo maksaa autosta aina puolet, joten olisi aika tyhmä jos ei osallistuisi.  8)

Arttu

Yhteisiä varojahan siinä tuhlataan, joten yhdessä päätökset teemme.
Corolla Touring Sports 2,0 Active edition 2020
ex. Octavia 1,5 TSI Ambition, man  2018

Timppe

Osallistuu hyväksymällä aina täysin minun speksaamani 'loisteliaasti' varustellun auton ::) On usein koeajolla, jos sellaista yleensä järjestetään. On vähään tyytyväinen. Pakko-ostin automaattivaihteisen aikanaan ja nyt ei muut kelpaakaan enää.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

karu898

Yhdessä tutkimme, ostamme, maksamme ja käytämme. Loogista.

focceristi

Kyllä kai se maksajakin osallistuu päätökseen! Ensin psykologisoin päätöksen oikeaan malliin ja päättäköön sitten karvanoppien ja ehkäpä auton värinkin? ;)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

TTO

Halusin uuden Elegance Octavian. Vaimo halusi nelivedon. Automaatti houkutti -> piti enää valita väri ja lisävarusteet.

JakeS

Ei tietenkään!  En minäkään puolestani osallistu millään tavalla siihen minkälaiset verhot, matot tai mitä jääkaapista löytyy.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Filixon

Vaimo päättää itse, minkä auton ostaa, mutta saan minäkin osallistua ostokeskusteluun.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy