Kokemuksia säteilylämmittimistä?

Aloittaja Paukke, 05.01.14 - klo:19:21

« edellinen - seuraava »

Paukke

Nykyajan lohkolämmitin taitaa olla säteilylämmitin. Millaisia kokemuksia teillä on moisesta? Onko mitään hyötyä?

Onko kellään ns. letkulämmitintä asennettu vai onko sellaista tähän malliin olemassakaan?

Jos se talvi vielä tulisi, joka tapauksessa jonkinlaisen ajattelin hankkia omaan 2.0 TFSI -bensakoneeseen.
VW Golf GTE 2015

Marjamies

Oli toisenmerkkisessä autossa. Aluksi luulin, ettei toiminut lainkaan mutta kahden tunnin jälkeen oli lohko haalean lämmin. Käytin sitä sitten sen ajan mutta lämmitystehosta en tiedä. Auto kyllä starttasi hyvin lämmitti eli ei. Teho kait niissä on 350 w luokkaa, normi lohkolämmittimessä 550 w. Kait siitäkin voi jotakin päätellä.
Nykyisin Eberi ja olen tyytyväinen

Paukke

Selailin netistä Defan tietoja ja löysin taulukon, jonka mukaan TDI-koneeseen kuuluu säteilylämmitin tuotenro 414823. Sen sijaan TFSI-koneeseen tuotenro 412725, joka on "termostaatilla varustettu letkun väliin asennettava lämmitin".

Täytyykin käydä kysymässä lisätietoa paikallisesta autosähköpajasta...
VW Golf GTE 2015

wille84


Paukke

Jep, juuri tuolta sen löysinkin. Mutta onko tuo nyt sitten lohkolämmitin vai säteilylämmitin vai letkulämmitin? Vai onko sillä nyt edes mitään merkitystä, jos kerran se on se mikä siihen koneeseen kuuluu?
VW Golf GTE 2015

corex

Octavia RS TDI -08

MLu___

Pörhöllä laittoivat Defan letkulämmittimen, eikä siellä ollut muuta tarjollakaan. Täällä Ruotsissa tarjosivat vaihtoehdoksi myös Calixin säteilylämmitintä.

Säteilylämmitinkin pitää öljyt notkeana, mutta lohko-/letkulämmitin lämmittänee moottorin liikkuvat osat paremmin. Molemmat ovat varmaan tyhjää parempia.


Paukke

Siis sulla on tuo Defan letkulämmitin? Toimii ja olet tyytyväinen?
VW Golf GTE 2015

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Paukke - 06.01.14 - klo:17:33
Siis sulla on tuo Defan letkulämmitin? Toimii ja olet tyytyväinen?

Eipä siitä vielä ole oikein kokemuksia tämän talven "pakkasilla". Ainakin letku kuumenee polttavaksi, joten kaipa se lämpö nousee sieltä lohkollekin.

Asennuksessa voi varmaan ainakin teoriassa töpätä pahemmin kuin säteilylämmittimen kanssa, joten asennutin samalla tiskillä missä mahdolliset takuuasiat hoidetaan.


VR6

Itsellä oli edellisessä Golf 6:ssa 1.6TDI bluemotionissa säteilijä ja ei ongelmia kahtena talvena täällä pohjoisessa, vaikka pakkasta piisasi. Ainoa mikä jäi mieleen niin 30min lämmitys ei hyövyttänyt juuri mtn. Itsellä taisi olla oikeastaan aina sen parituntia roikassa, vaikka pakkasta ei olisi ollut kuin -5 astetta. Kovilla pakkasilla pidin monta tuntia tai vaikka läpiyön.

AInakin tuohon autoon istui hyvin säteilijä, ei yhdessäkään käynnistämisessä mtn ongelmaa. Lisäksi jäi vielä sellainen mutu että pakkasilla ajon jälkeen kun meni kotiin ja heitti roikaan ni moottorilämmöt pysyi suht hyvin ylhäällä.

Nykyisin Calixin letku kulkineessa ja no problem. Itse en ainakaan defan ja calixin väillä ole haivainnut mtn laatueroja. Taisipa jopa varaosa myyjä todeta, että enemmän defaa vaihdetaan takuuseen kuin calixia, kun pohdin näiden välillä .

Jonny

Itse menossa asennuttamaan Calixin letkulämmittimen, kun nyt näyttää pakkaset tulevan. Sisähaaralla hintaa tulee 450â,¬ paikallisella korjaamolla.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Paukke

Kohtuullinen hinta.

Turun Audi Centerin hinta Defan letkulämmittimelle ja sisäpistokkeelle on 700 â,¬. Taidan silti asennuttaa sen siellä, josko sitten olisi mahdolliset takuuhommat paremmin hanskassa?
VW Golf GTE 2015

MLu___

Pörhöllä ottivat 490 euroa Defan letkulämmittimestä ilman sisähaaraa.

lemmentalja

Pidän säteilylämmittimen hyötynä juurikin öljyjen esilämmitystä, ainakin omissani tuo limppu on sijainnut öljynpohjan tuntumassa. Ei tuo "paistinpannu" lohkoa juuri lämmitä, tiedä sitten onko tarkoituskaan...? Letkuun asennettava toki lämmittää veden ja ja jonkin verran nostaa itse raudankin lämpötilaa, mutta kummasta sitten kovilla pakkasilla enemmän hyötyä? Minä itse pidän öljystäni enemmän notkeana!  ;)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Paukke

Lainaus käyttäjältä: MLu___ - 08.01.14 - klo:16:53
Pörhöllä ottivat 490 euroa Defan letkulämmittimestä ilman sisähaaraa.

Okei. Sisähaaran tarvikehinta taitaa olla noin 100 eur, joten ei siinä paljon taida hintaeroa lopulta jäädä ja kai siinä työtäkin on jonkin verran.

Ja onhan nuo Pörhön liikkeet hiukan kaukana täältä länsirannikolta.
VW Golf GTE 2015

Jonny

Missä teillä on lämmittimen pistorasiat autossa? Omassa on vedetty typerästi letkulämmittimen rasia maskiin alas ja törröttää siitä ulos noin 2cm. Sisärasia taas repsikan jalkatilassa ihan alhaalla oikealla. Omaan silmään jotenkin todella huonosti valitut paikat...
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 04.02.14 - klo:19:30
Missä teillä on lämmittimen pistorasiat autossa? Omassa on vedetty typerästi letkulämmittimen rasia maskiin alas ja törröttää siitä ulos noin 2cm. Sisärasia taas repsikan jalkatilassa ihan alhaalla oikealla. Omaan silmään jotenkin todella huonosti valitut paikat...

Etumaskissa rinkuloiden korkeudella kuljettajan puoleisella reunalla.
Asennus itse. On vähän ylempänä käyttää ja häviää mustaan maskiin.

Paukke

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 04.02.14 - klo:19:30
Missä teillä on lämmittimen pistorasiat autossa?

Mullakin on maskissa alhaalla, aika keskellä. Mutta ei se mitenkään häiritsevästi siitä näy, on sen verran sisällä. Sisäpistoke on vasemmalla alhaalla pelkääjän puolen jalkatilassa.
VW Golf GTE 2015

Jonny

Ok. Asentaja sanoi ettei parempaan paikkaan saanut asennettua. Noh, toi paikka ulkopistokkeelle oli toki helpoin ja nopein asentaa. Sen olisi saanut sisemmäksikin kun olis vaan viitsinyt laittaa. Pitää varmaan itse sitä siirtää hiukan sisemmäksi. Harmittaa vaan kun jää reiät siitä nykyisestä paikasta. Sisäpistokkeen olisin itse laittanut ihan ylös sivuun hansikaslokeron alle. ei näkyisi niin hyvin silmille kuin tuossa alhaalla eikä olisi potkittavana.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 04.02.14 - klo:19:30
Missä teillä on lämmittimen pistorasiat autossa?
Rekisterikilven vieressä, siinä kilven pohjan reunassa. Kätevällä paikalla käyttää, mutta nyt siihen ei mahdu leveämpi rekisterikilpi. Vähän erikoinen veto huollolta laittaa vientiautoon tuohon kohtaan, koska se leveämpi kilpi voisi hyvinkin olla tulossa siihen.

Jonny

Lainaus käyttäjältä: MLu___ - 09.02.14 - klo:00:34
Rekisterikilven vieressä, siinä kilven pohjan reunassa. Kätevällä paikalla käyttää, mutta nyt siihen ei mahdu leveämpi rekisterikilpi. Vähän erikoinen veto huollolta laittaa vientiautoon tuohon kohtaan, koska se leveämpi kilpi voisi hyvinkin olla tulossa siihen.
Tätä paikkaa itselleni toivoin, mutta paikallisen korjaamon mielestä siellä on "palkki" takana joten siihen ei sitä "saanut" eli eivät viitsineet tehdä hommaa kunnolla vaan nopeasti. Aika rimpulalta vaikuttaa tuossa maskin vaakaripassa. Kerran vähän vääränlainen nykäisy niin menee muovit poikki.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

McHendry

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 05.02.14 - klo:12:34
Etumaskissa rinkuloiden korkeudella kuljettajan puoleisella reunalla.
Asennus itse. On vähän ylempänä käyttää ja häviää mustaan maskiin.

Mulla sama paikka, asennus Audin toimesta ennen luovutusta. Sisällä repsikan jalkatilassa pistoke.
A6 Avant 2.0 TFSI -13
Ex. A5 SB 2.0TFSI Quattro -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy