Hyundai

Aloittaja zammy, 03.05.10 - klo:13:50

« edellinen - seuraava »

clima

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 24.12.10 - klo:09:47
Ei minullakaan. Valitsisin Genesiksen, koska se on minulle täysin uusi ja tuntematon ajokokemus ja tuttu vain kuvista. Porschet sensijaan ovat tutumpia ja mieluummin tässä yhteydessä kokeilisin sellaista mitä en tunne lainkaan  ;)

;D

Kärki

Sanottakoon nyt vielä tässä yhteydessä se, että omasta puolestani en ole aliarvioimassa Hyundaita yleensä, enkä myöskään Genesistä mallina. Kuten jo aiemmin sanoin, olen kertaalleen jo saanut hyvin positiivisen ja sellaisena hyvin yllättävän koeajokokemuksen Hyundain osalta. Santa Fe oli se maasturityyppi jota siis joskus koeajoin ja sen perusteella Hyundai antoi itsestään erittäin positiivisen ja hyvän kuvan. Ainakin tämä Hyundai Santa Fe oli odotuksiin nähden erittäin positiivinen yllätys. Sen puolesta Genesiskin varmasti sitä saattaa olla.

RK

Itse tykkään tästä Hyundai Genesis-sedan mallista ja sen muotoilusta. On muotoilijat tutkineet mielestäni tarkkaan mm. E-Mercedeksen ja BMW 5-sarjan muotoja... ;D

Kärki

No voi helkkari! Olisin toivonut, ettei enää nykypäivänä yksikään uskottava autovalmistaja sortuisi tuohon mihin tuosta Genesis sedanista viitteitä löytää! Onhan se vaan niin, että kyllä tuosta löytyy aika paljon yhteisiä muotoja ja yksityiskohtia sekä Mersulta että BMW:ltä. Ja vieläpä niin, että on yhdistelty eri mallien piirteitä eri aikakausilta samaan autoon. Mersuun jos yhtäläisyyksiä etsitään niin niitä löytyy ainakin edelliseen C- ja CLK-sarjaan,nykyiseen C-sarjaan, nykyiseen S-sarjaan ja nykyiseen E-sarjaan. BMW-puolelta selviä lainauksia on tehty ainakin nykyisestä 3-sarjasta ja edellisestä 5- ja 7- sarjasta.

Nämä olivat ensimmäiset Genesis sedan kuvat mitä näen ja tosissaan on kyllä sanottava että hemmettin hemmetti, olen kyllä pettynyt Hyundain väkeen tässä kohtaa! Olisivat nyt vaan rohkeasti tehneet muotoilun osalta omaa, eivätkä tyytyneet yhdistelemään muilta lainattuja yksityiskohtia omaan tuotteeseensa!

eGetin

Tutkikaapa huviksenne muitakin Kian ja Hyundain malleja, kyllä on kaverin kanssa monet mersut ja bemarit niistäkin löydetty.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.12.10 - klo:14:42
Tutkikaapa huviksenne muitakin Kian ja Hyundain malleja, kyllä on kaverin kanssa monet mersut ja bemarit niistäkin löydetty.
Aasialaiset ovat aina olleet kopioimisen mestareita,osaavat kopioida alkuperäisen tuotteen virheetkin ;)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Rice - 21.12.10 - klo:13:49
Virallisesti kampanja on joulun ja uudenvuoden välissä.
En sitten tiedä kuinka tuo ilmoitus oli lehteen jo nyt joutunut. Oliko vahinko tai sitten saanut jonkin erillisen luvan.

Hinta on 5-ovisessa I30:ssä 13990;- ja farkku tonnin kalliimpi.
Ilman vaihtoautoa kauppaa hieroessa alennusta ei tippunut yhtään.
Myyjä vaan totesi etteivät voi antaa alennusta, koska hekään eivät saa mitään katetta.

Näin näkyy olevan nyt tämän päivän hesarissakin pk seudun ME-autoissa.
Pieni kompa tuossa hinnassa on; sen päälle tulee toimituskulut 600e.
Mutta ei esimerkiksi paha tuo lopullinen hinta 15590,- ilmastoidusta perhefarmarista, joka on kuitenkin tavallaan laadukas. Luulisi kaupan käyvän ainakin kohtuullisesti.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jf

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 24.12.10 - klo:13:54
Nämä olivat ensimmäiset Genesis sedan kuvat mitä näen ja tosissaan on kyllä sanottava että hemmettin hemmetti, olen kyllä pettynyt Hyundain väkeen tässä kohtaa! Olisivat nyt vaan rohkeasti tehneet muotoilun osalta omaa, eivätkä tyytyneet yhdistelemään muilta lainattuja yksityiskohtia omaan tuotteeseensa!
Vai onko tässä käynyt nyt niin, että kaverit ovat juuri tehneet niitä omia juttujaan, mutta valitettavasti tässä kohtaa heidän omat juttunsa ovat aikaisemmin esiintyneet juurikin saksalaisissa merkeissä. Näytti olevan varsin eurooppalaista perää tuo heidän suunnitteluporukka.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Kärki

Lainaus käyttäjältä: jf - 24.12.10 - klo:15:38
Vai onko tässä käynyt nyt niin, että kaverit ovat juuri tehneet niitä omia juttujaan, mutta valitettavasti tässä kohtaa heidän omat juttunsa ovat aikaisemmin esiintyneet juurikin saksalaisissa merkeissä. Näytti olevan varsin eurooppalaista perää tuo heidän suunnitteluporukka.

Mahdollisesti ehkä noinkin. Toisaalta sitten voi ehkä sanoa, että eipä ihme että kaverit ovat nykyisin Hyundain palkkalistoilla  :P
Tarkoitan siis sitä, että kyllä hyvän muotoilijan pitää pystyä tekemään muutakin kuin sitä yhtä ja ainoaa tyylisuuntaa. Jos ei pysty, niin sitten ei kyllä ole hyvä muotoilijakaan. Ainakin näin maallikon näkökulmasta tuntuisi tuolta.

tn62634

Tuo Genesis on sentään ihan tyylikäs muotokopio. Verratkaapa sitä vaikka tuohon Sonataaan, jossa on Mersun valot, Buickin maski ja Jaguarin perä:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:02-05_Hyundai_Sonata_.jpg

Tai aivan järkyttävällä maskilla oleva Kia Opirus:

http://www.nettiauto.com/kia/opirus/3351820

Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 24.12.10 - klo:23:24

Tai aivan järkyttävällä maskilla oleva Kia Opirus:

http://www.nettiauto.com/kia/opirus/3351820

No hittolainen! Ja minä kun menin sanomaan Genesistä kopioksi ja annoin rivien välistä ymmärtää, että kopio olisi vielä tökerö sellainen.
Olin väärässä! Opirus ON tökeröäkin tökerömpi ja totaalisen mauton Jaguar- kopio  :o
Tuohon Opirukseen verrattunahan Genesis sedan on suorastaan originaali Hyundai, eikä mikään kopio  :)
Nyt täytyy kyllä vielä esittää retorinen kysymys: ei kai kukaan koskaan missään, läntisessä maailmassa ainakaan, ole ostanut itselleen Opirusta?! On meinaan suhteellisen mauton auto  :o

chr

Tuohan on jo myyty... Olen nähnyt yhden tai kaksi tuollaista Suomessakin.

makkis

Lainaaei kai kukaan koskaan missään, läntisessä maailmassa ainakaan, ole ostanut itselleen Opirusta?!

Aikuisiällä olen kerran paskonut housuun, teininä toisen kerran, lapsena en koskaan ja vauvana lienee usein, mutta sitä en muista.

Näin tuollaisen suomi-kilpisen Oppiruksen kerran pääkonttorilta kotiin ajaessa ihan tuossa nelostiellä. Silloin lehahti aidosti märkä pieru ja paska housussa aikuisella miehellä oli tosiasia. Tilanne oli sikäli paskamainen, että paska housussa on hankala ajaa kun pylly pitää pyrkiä pitämään irti istuinosasta. Onneksi kyseessä ei ollut ripuli, eikä chilikokeilu, joten tuo ei polttanut perseposkia ja takareisiä. No, kurvasin siihen mäen päällä olevaan Nesteeseen (Tuuliharja) mutta kaikkien sämpylöiden seasta en löytänyt myytäviä kalsareita. suihku paskanhuuhteluun olisi kyllä ollut, mistä pisteeet.

säästän artikkelini tulevaan novellikokoelmaani, koska tääminun kotiibarini on paska kirjoittaa tyttäreni Sohvinvuoksi, on tuhonnut näåppiksem.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 26.12.10 - klo:02:07
Ai niin, joulupukin reessä ei kuullemma ollut tänäkään vuonna mitään vikaa ja ajettavuus loistava, kenelläkään tietoa valmistajasta?

Reki = Touareg > VW

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 26.12.10 - klo:02:07
Tää koko keskustelu näyttää karanneen vähän käsistä.  ::)

Ei suinkaan
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Rice - 21.12.10 - klo:13:49

Hinta on 5-ovisessa I30:ssä 13990;- ja farkku tonnin kalliimpi.

Kiitos vaan, kun otit aiheen esille. Isällä menee tuollainen tilaukseen ilmeisesti huomenna. Ja niinpä minulla tulee täällä ja nettiautossa kevättalvella myyntiin 1-omisteinen 190 tkm taivaltanut Ocu 1.6 LX vuodelta 2000. Toki halpaa käyttöautoa tarvitsevat voivat tiedustella sitä jo nyt. :) Virheettömäksi en sitä väitä, mutta käyttökelpoiseksi kyllä. Ja "nettiauton halvimmaksi." :)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 25.12.10 - klo:22:18
Nyt täytyy kyllä vielä esittää retorinen kysymys: ei kai kukaan koskaan missään, läntisessä maailmassa ainakaan, ole ostanut itselleen Opirusta?! On meinaan suhteellisen mauton auto  :o

Tiedä sitten olenko tämän keskustelun myötä vain oppinut tunnistamaan tuon auton vai onko mukana vain hyvää tuuria, mutta olen kahden viikon sisään onnistunut bongaamaan (mahdollisesti saman) Opiruksen kahdesti. Värikin oli sama kuin tuossa nettiauton yksilössä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tn62634

Hyi olkoon!

Tuossa citymaastureiden tai tila-autojen muotoiluaatelia taas Kiinan suunnalta:

http://www.nettiauto.com/ssangyong/rodius

downtime

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 04.01.11 - klo:13:05
Hyi olkoon!

Tuossa citymaastureiden tai tila-autojen muotoiluaatelia taas Kiinan suunnalta:

http://www.nettiauto.com/ssangyong/rodius

Heh. Tuohan se hirvitys on mitä täälläpäin olen nähnyt liikkuvan. Ensin olin katsovinani että kyseessä olisi Mersu mutta eihän nyt hemmetti Mersu mitään tuollaista järkytystä valmista.

Tuo perä on kyllä rumuudessaan aivan vertaansa vailla.

Markku J

Korealainenhan tämä Ssangyong on. Tukholmassa noita Rodiuksia on taksissa muutama, ja olen pari kertaa sellaisella matkustanut. Kojelautakin on yhtä kaamea kuin ulkokuori. Mittarit keskellä matalana viiruna. Ehkä rumin auto ikinä...

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.01.11 - klo:14:45
Korealainenhan tämä Ssangyong on.

Niinhän minä juuri sanoin. ;D Puikoilla siis syövät...

Ocu_P

Paikasta A paikkaan B monilla nykypäivän peruskorealaisilla pääsee ihan ok:sti, huolettomasti ja kohtuukustannuksin. Mutta Rodius on kyllä oma lukunsa - ehkä automaailman rumin ilmestys.

weeman

kaverin getziin 2007 1,1 pitäisi asentaa sisähaara. Olisiko kellään tietoa läpivienneistä? itse en ole vielä auton konehuoneeseen kurkannut. Helpottaisi kovasti hommaa jos tietäisi mistä reijästä alkaa työntämään purkamatta turhia osia.

savolaiskollega

http://worldwide.hyundai.com/company-overview/news-view.aspx?idx=322&nCurPage=1&strSearchColunm=&strSearchWord=&ListNum=237

Kuuluu ehdottomasti niihin autoihin, josta pitää seuraavan autonvaihdon yhteydessä tarjous pyytää.... :)

tommyt

Lainaus käyttäjältä: weeman - 17.01.11 - klo:20:15
kaverin getziin 2007 1,1 pitäisi asentaa sisähaara. Olisiko kellään tietoa läpivienneistä? itse en ole vielä auton konehuoneeseen kurkannut. Helpottaisi kovasti hommaa jos tietäisi mistä reijästä alkaa työntämään purkamatta turhia osia.

http://www.defa.com/wup_files/72.pdf

Tuommoinen ohje löytyi.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.12.10 - klo:23:38
Aikuisiällä olen kerran paskonut housuun, teininä toisen kerran, lapsena en koskaan ja vauvana lienee usein, mutta sitä en muista.

Näin tuollaisen suomi-kilpisen Oppiruksen kerran pääkonttorilta kotiin ajaessa ihan tuossa nelostiellä. Silloin lehahti aidosti märkä pieru ja paska housussa aikuisella miehellä oli tosiasia. Tilanne oli sikäli paskamainen, että paska housussa on hankala ajaa kun pylly pitää pyrkiä pitämään irti istuinosasta. Onneksi kyseessä ei ollut ripuli, eikä chilikokeilu, joten tuo ei polttanut perseposkia ja takareisiä. No, kurvasin siihen mäen päällä olevaan Nesteeseen (Tuuliharja) mutta kaikkien sämpylöiden seasta en löytänyt myytäviä kalsareita. suihku paskanhuuhteluun olisi kyllä ollut, mistä pisteeet.

säästän artikkelini tulevaan novellikokoelmaani, koska tääminun kotiibarini on paska kirjoittaa tyttäreni Sohvinvuoksi, on tuhonnut näåppiksem.

Kovin on isolla miehellä herkässä tulemaan housuun.... ;)

Ei toki mikään omalaatuisuuden kukkanen tuo opirus ollut, mutta itse olisin aivan mainiosti voinut tuollaisellakin ajella. Tilava, hyvin varusteltu auto. Ja kun auto kuitenkin ostetaan itselle eikä naapurille, ei ainakaan itseäni kiinnostaisi pätkääkään mitä muut ajattelevat.

makkis

Tuossa SSSANNAAGAGGAGAYHHAJJAA ROPORUKSESSA on minulle ennennäkemätön varuste autossa, sisäkuvassa nimittäin näkyy kojelaudassa ratin vasemmalla puolella diskettiasema! Siis sellainen mitä me kutsutaan "korpuksi" eli sellainen 3,5" 720kb tai 1,44Mb disketti. Mikähän rooli sillä on? Kai siihen mahtuu yksi mp3 biisi eli liittyiskö jotenkin poppimasiinaan?

Kynäkauppias

Olisko avainkortin paikka? On se kyllä uljas ilmestys.
Tuleva vulvumies.

makkis

Hyundaita on muuten ainakin tuossa eteläisessä naapurikaupungissa useampikin taksina. Olempa matkustajaksikin moiseen sattunut, ei ole edes pitkä aika. Mallia en osaa sanoa, semmoinen melko iso. Minusta noin kyydissä istuneena semmoinen juuri perusjapanialaisen oloisen tuotos, hajuton, harmaa ja mauton. Kyselin rengiltä ja vastaili justiin samaa, ei mitään luksusta, ei mitään ekstraa, ei mitään kicksejä, mutta toimii kuin junan vessa. Työkalu siis.

(Sonatahan se malli oli...)

JeanC

Aika hyvin näkee taakse, on niin paljon tuota lasipinta-alaa  ;D

Uppe

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.01.11 - klo:21:14
Hyundaita on muuten ainakin tuossa eteläisessä naapurikaupungissa useampikin taksina. Olempa matkustajaksikin moiseen sattunut, ei ole edes pitkä aika. Mallia en osaa sanoa, semmoinen melko iso. Minusta noin kyydissä istuneena semmoinen juuri perusjapanialaisen oloisen tuotos, hajuton, harmaa ja mauton. Kyselin rengiltä ja vastaili justiin samaa, ei mitään luksusta, ei mitään ekstraa, ei mitään kicksejä, mutta toimii kuin junan vessa. Työkalu siis.

(Sonatahan se malli oli...)

Jep,ihmeen paljonhan noita on takseina täällä Suomessakin ollut,tuossa nettiauton otanta Dieseleistä: http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/?id_fuel_type=2
Meilläkin on perheessä tuollainen Sonata,itse asiassa jo neljäs menossa. Todellakin niin perusvehkeitä kun olla voi,mutta toimivat,sekin riittää jollekin  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy