Hyundai

Aloittaja zammy, 03.05.10 - klo:13:50

« edellinen - seuraava »

repe59

Kellään kokemuksia ix35:stä? Vertailua vaikkapa Yetiin?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

loginpass

Tulevan i40:n sisustuskuvaa...

Peltzi

Ihan mukavan erinlainen sisusta tulossa, tulee mieleen uusi Focus ehkä.  :D

loginpass

i40,

Iso farkku, 477cm x 182cm x 147cm, akseliväli 277cm.

jni

Aivan hieno "huihai", mutta valitettavasti sisä ja ulkomuotoilu on suoraan Fordeista hieman vanutettuina. Valoissa on kopioitu taas A4:ää.

Ei oikein sytytä. Valitettavasti.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Uppe

Mulle toi tuo typistetty keula ja koko kattolinja mieleen uuden Avensis farkun ja ei,se ei ole hyvä asia :-\. Sedania odotellessa.

loginpass

Uuden i40:n tekniikkaa,
1.7D, 115hv, 260Nm, 113g/km.
1.7D, 136hv, 325Nm, 119g/km.

1.6GDI, 135hv, 164Nm, 138g/km.
2.0GDI, 177hv, 208Nm, 156g/km.

Kapa

Muotoilu pääasiana? Milloin tulee se käytännöllisyys? Hirveän näköisiä kuten uusi Focus!

tsiih

Kaikki on ihan samannäköisiä! astra, huihai, avensis, accord, ym ym. Volvokin vielä :o
Monet eivät tykänneet PT cruiserista mutta piru vie, se sentään erottui muista ylpeänä!
On se kumma, ihan kuin ei enää uskallettaisi tehdä erinäköisiä autoja ???
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

makkis

LainaaMilloin tulee se käytännöllisyys?

Se meni jo, 850, "vanha" V70, Omega yms. mukana

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 17.02.11 - klo:21:36
Muotoilu pääasiana? Milloin tulee se käytännöllisyys? Hirveän näköisiä kuten uusi Focus!

No onhan noita "yksilöllisiäkin" yhä olemassa, uusi pienten koppi-autojen luokka tyyliin Skoda Yeti tai Kia Soul. Tai sitten ne hieman muotoillummat versiot noista tyyliin Kia Venga tai Hyundai IX20. Tai jos mennään askel historiaan, Citroën Berlingo oli koppi-luokan edustaja, Picasson ollessa ikäänkuin sen paremmin muotoiltu vastine. Eli kyllä noita sekä että yhä markkinoilta löytyy, vähän jokaiselle jotakin 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

tsiih

Onhan toki mutta eihän kopeissa olekaan sitä ongelmaa oikeastaan, farmareita ainakin minä tarkoitin. Kai nykyään sitten se asiakasvirta pakko-ohjataan niihin laatikkomalleihin.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Homer

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 01.02.11 - klo:19:17
Kellään kokemuksia ix35:stä? Vertailua vaikkapa Yetiin?

Joo löytyy vertailua, Yeti voitti Tm talviautovertailun 2010 ja uusi ix35 taisi olla vastaavassa vertailussa 2011 häntäpäässä. Moitittiin mm. ohjauksen tunnottomuutta - saman asian itse totesin koeajossa ennen kuin päädyin Yetiin.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 17.02.11 - klo:22:15
Onhan toki mutta eihän kopeissa olekaan sitä ongelmaa oikeastaan, farmareita ainakin minä tarkoitin.

No pitää kyllä myöntää että nykymuodin mukainen "farkku" ei enää paljoa perinteisestä hatchbackista eroa :-\ On kaiken maailman sportbackia sun muuta elämäntapafarkkua. Ja taas toisesta päästä sedanien takaikkunakulmat loivenee = nekin lähentelee hatchbackin muotoja. Tästä olisi tietty nopsasti pääteltävissä että hb on se ilmanvastusmuodollisesti optimaalisin, kuitenkin säilyttäen edes jonkinlaiset sisätilat ???
BMW R 1200 ST -05

repe59

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 17.02.11 - klo:21:36
Muotoilu pääasiana? Milloin tulee se käytännöllisyys? 
Melko tyytyväinen olen ollut omaani, en ole kaivannut farkun tiloja, hiukan vanhahtavahan tuo ehkä on muotoilultaan, enpä ole poju itsekään ;)
Brilliant Silver

JJ Virtanen

Onkos kellään sattumoisin kokemuksia facelift Santa festä? Olisi satunnaisesti tarvetta kuuden immeisen kuljettamiseen ja koppiautot ei oikein nappaa. Esitteen perusteellahan toi 2,2 automaattidiesel on ihan ok oloinen. 197 heppaa 437 newtonia vääntöä ja keski kulutus 7,4 litraa.

Onko toi automaatii ollu ennen nelivaihteinen kun nyt siinä on kuusi. Jossain jenkkivertailussa todettiin laatikon olevan vanhanaikainen ku siinä oli vain neljä vaihdetta.

jf

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 21.03.11 - klo:17:16
Onko toi automaatii ollu ennen nelivaihteinen kun nyt siinä on kuusi. Jossain jenkkivertailussa todettiin laatikon olevan vanhanaikainen ku siinä oli vain neljä vaihdetta.
Disussa oli jo ennen faceliftiä viisivaihdetta, bensassa taas oli neljä pykälää. Ihan kivasti se disu kulki sillä 150:lläkin kaakilla. Jos kuskilla on mittaa yli 190cm kannattaa katsella jotain muuta. Ajettavuus oli omasta mielestä ihan ok ainakin hiekalla ja lumella (en tainnut käydä isolla tiellä Santa Fellä ollenkaan).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Late

Hyundain uusi värityä.. Arvatkaa missä autopelissä tuollainen väritys ? Kylläkin toisenlaisessa autossa ;)

hitlerinkosto

Mun mielestä toi i40 on todella hyvän näköinen ainakin kuvissa,vaikka hieman Avensista muistuttaakin.Pakko se ainakin on testaamassa käydä kunhan Suomeen tulee joskus syksyllä.Jos vielä saavat hinnat pidettyä huokealla tasolla niin mikä  ettei tuollaisella voisi kuvitella ajavansa.
VW Golf Variant Comfortline 2.0 TDI -08

loginpass

Lainaus käyttäjältä: hitlerinkosto - 26.03.11 - klo:16:29
Mun mielestä toi i40 on todella hyvän näköinen ainakin kuvissa,vaikka hieman Avensista muistuttaakin.Pakko se ainakin on testaamassa käydä kunhan Suomeen tulee joskus syksyllä.Jos vielä saavat hinnat pidettyä huokealla tasolla niin mikä  ettei tuollaisella voisi kuvitella ajavansa.

Tosta keulasta saa vielä helposti ihan toisennäkoisen...Tai mustaamalla koko keskipalkin on kuin Peugeot 508.

tommyt

Taitaa olla aika haasteellista asentaa suksiboxi tuon i40 farkun katolle. Saranat taitaa olla aika lähellä takamatkustajien päitä. Muuten ihan tsekattava peli. Veljellä oli vm. 2005 Sonata mikä oli ihan kiva muuten mutta kojelauta oli todella ruma. Ei sopinut yhtään siihen ulkokuoreen. No täytyy käydä joskus katsomassa tuotakin koska muuten näyttää ihan hyvältä. Ei mua haittaa jos se näyttää Fordilta.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Fully Articulated

Koko aihetta läpi selaamatta, onkohan täällä jo keskusteltu Hyundai Velosterista? Eli Vw Sciroccon tyylisestä korealaisesta jonka pitäisi tulla piakkoin markkinoille. Mielenkiintoinen innovaatio on auton oikealla puolella oleva "piilotettu" takaovi. Minusta auto näyttää ihan mukavalta.

Alkuun tulee ilmeisesti saataville vain yksi moottori, 1,6l vapaastihengittävä 138hv kone. Mutta vahva huhu kertoo, että jo ensivuonna tuohon lisätään turboahdin, jonka myötä tehoa olisikin jo 208hv. Myös dieselistä huhuillaan.

tsiih

Suomen Autolehdessä oli juttua Hyundain uudesta 1.6 gdi-moottorista. Liki 100 kw ilman ahdinta? Siinä volkkarille tavoitetta...

Fully Articulated

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.04.11 - klo:23:26
Suomen Autolehdessä oli juttua Hyundain uudesta 1.6 gdi-moottorista. Liki 100 kw ilman ahdinta?
Niin liki että taitaa mennä hiukan ylikin.

LainaaHyundai states the production model is to receive a direct-injected 1.6 liter 138 hp (103 kW), 123 lb·ft (167 N·m) (@ 4,850 rpm) torque, 4-cylinder engine. A 6-speed manual gearbox is standard while a 6-speed dual-clutch transmission (DCT) with paddle shifters is also available as an option.

Lähteenä aina yhtä luotettava Wikipedia. Tuon moottorin turbotettu versio todellakin tuottaa huhujen mukaan 208 bhp (155 kW / 211 PS) ja 265 Nm. Velosteriin tuo moottori tulisi saataville 2012. Hyvin on potkua jos pitää huhu paikkansa, paperilla kilpailee yxkutosella tasapäisesti Sciroccon 2litraisen kanssa.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 09.04.11 - klo:23:26
Suomen Autolehdessä oli juttua Hyundain uudesta 1.6 gdi-moottorista. Liki 100 kw ilman ahdinta? Siinä volkkarille tavoitetta...

Minusta ei. Mielummin 122hv 200Nm, kuin 138hv 167Nm. Kun tuo edellämainittu 122hv TSI pesee 6-0 noin 125hv noin 165Nm vapari 1.6:set, niin pesee se 138hv versionkin.

repe59

Pitäisiköhän progemiehenä Genesis koeajaa ;)
Brilliant Silver

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 10.04.11 - klo:08:59
Mielummin 122hv 200Nm, kuin 138hv 167Nm.

Samat on mieltymykset täälläkin. About 100hv (75kW) on itselläni sellainen "riittävä" teho käyttöautolle ja mitä enempi vääntöä, sen mukavampi. Tosin kummasti sitä tuli tuota 1.9 vapari nokivasaraa (PSA:n DW8) talossa lähes 12v pidettyä ja ihan tyytyväinen olin siihenkin 8)
BMW R 1200 ST -05

tsiih

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 10.04.11 - klo:08:59
Minusta ei. Mielummin 122hv 200Nm, kuin 138hv 167Nm. Kun tuo edellämainittu 122hv TSI pesee 6-0 noin 125hv noin 165Nm vapari 1.6:set, niin pesee se 138hv versionkin.

En tuijottais numeroihin noin lujasti...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy