Jaguar

Aloittaja RoccoScientist, 03.05.10 - klo:01:00

« edellinen - seuraava »

Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.12.11 - klo:14:26
Samaa mieltä. Olisko tuollainenkaan paha vaihtoehto vaikka tässäkin aiheessa mainitulle uudelle Octavialle: http://www.nettiauto.com/jaguar/xf/4304657

Miksikäs ei?! Riippuu tietenkin niin kovin paljon siitä, miten kukin asioita arvottaa kohdallaan. Miten suhtautuu uuden auton takuuseen jne jne jne - ja tietysti sitten esim tilantarve sanelee sitä, olisiko tuosta farkku-Octavialle kilpailijaksi.
Mutta uskon kyllä yleisesti ottaen että kyllä tuossa rahalle mukavasti vastinetta saa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.12.11 - klo:14:26
Olisko tuollainenkaan paha vaihtoehto vaikka tässäkin aiheessa mainitulle uudelle Octavialle: http://www.nettiauto.com/jaguar/xf/4304657

Jotenkin on sellainen kutina, että jos joku on etsimässä uutta perhefarkkua perusdieselillä, niin 4-ovinen 165tkm ajettu kuutosdisukka coupeena ei ole silloin verrokkien joukossa ;)

Ja sama toki toisinpäin. Jos on etsimässä coupejaggea, niin farkkuocu ei luultavasti ole verrokkien joukossa :D

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.12.11 - klo:17:03
Jotenkin on sellainen kutina, että jos joku on etsimässä uutta perhefarkkua perusdieselillä, niin 4-ovinen 165tkm ajettu kuutosdisukka coupeena ei ole silloin verrokkien joukossa ;)

Ja sama toki toisinpäin. Jos on etsimässä coupejaggea, niin farkkuocu ei luultavasti ole verrokkien joukossa :D


Juuri niin. Eihän tuo Jagge välttämättä kaikkein järkevin valinta olekaann, mutta sellaiseen päätyvä tuskin sellaista hakeekaan. Hienot ja hiljaiset kyydit sillä saa, ja herätti mm. sisätiloillaan sellaisenkin ihmisen huomion, jota ei juurikaan autot kiinnosta.  Toki Octavia on omassa genressään varmasti hyvä auto, mutta ei kai sitä nyt oikeasti tähän kannata verrata.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 27.12.11 - klo:13:50
Eipä taida aina pitää paikkansa, ocu ;)
Tarviiko tuo tsekkiläinen halpisritsa aina vetää joka keskusteluun puoliväkisin mukaan? Niihinkin, joilla ei ole sen kanssa yhtään mitään tekemistä?

tn62634

Ajattelin verrata XF:ää coupe-Octaviaan. Eivät ehkä kilpaile samoista ostajista, vaikka hinta olisikin sama. Mutta ehkä joku voi tämän jälkeen miettiä mitä rahalla saa. Kyllä tuollainen Jaguar lämmittäisi monen mieltä pihamaalla seistessä saati ajossa. Tuo on ihan normituloisenkin saavutettavissa, vaikkei ihan persaukisen auto olekaan.

Markku J

Erittäin houkutteleva hinnoittelu 2,2 D ja 3,0 D -malleissa on. Niissä on hyvät varusteet vakiona myös. Tänään ihailin liikenteessä naapurikaistalla Inchcapen tarroilla varustettua valkoista XF:ää. Herättää välittömästi omistamisen halua. Toivottavasti Tatan suunnittelijat eivät pilaa noita huippukauniita linjoja seuraavan mallin kohdalla. Työsuhdeautoksi tuon 2,2 D:n uskoisin yleistyvän.

Skula

#66
<nonsense removed>
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 27.12.11 - klo:17:33
Tarviiko tuo tsekkiläinen halpisritsa aina vetää joka keskusteluun puoliväkisin mukaan? Niihinkin, joilla ei ole sen kanssa yhtään mitään tekemistä?

Kommenttihan juontui väitteestä jonka mukaan kaikki autot menettää arvoaan yhtä kiivaalla tahdilla, tarkoitus ei käsittääkseni ollut alunperin edes vertailla Skodaa ja Jaguaaria.

Eikä sitä jaggea kannata sen kummemmin vertailla edes siihen rinkelipussiin ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Lainaus käyttäjältä: OcuII - 27.12.11 - klo:14:56
No huhhuh, toivottavasti ei sillä pistänyt eteenpäin. Samanlaisesta 5/2006 ajettuna 153 tkm 18000 â,¬ muutamalla soitolla keväällä, eli kannattaa soitella naapurikuntiinkin.

Kyllä kaupat oli tulleet (Nyt ei siis vaihdettu uuteen. Siihen varmaan hyvitys olisikin ollut parempi).

kt

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.12.11 - klo:19:09

Eikä sitä jaggea kannata sen kummemmin vertailla edes siihen rinkelipussiin ::)

Ei Jaguaaria kannata verrata kuin johonkin toiseen englantilaiseen. Tai Tsaikkaan.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.12.11 - klo:18:44
Erittäin houkutteleva hinnoittelu 2,2 D ja 3,0 D -malleissa on. Niissä on hyvät varusteet vakiona myös. Tänään ihailin liikenteessä naapurikaistalla Inchcapen tarroilla varustettua valkoista XF:ää. Herättää välittömästi omistamisen halua. Toivottavasti Tatan suunnittelijat eivät pilaa noita huippukauniita linjoja seuraavan mallin kohdalla. Työsuhdeautoksi tuon 2,2 D:n uskoisin yleistyvän.

No luulisi kyllä yleistyvän työsuhdeautoina - ja miksei myös muutenkin. Kyllähän tuo hinnoittelu houkutteleva on. Ehkäpä Jaguarin maahantuonnin pitäisi markkinoida hieman tehokkaammin juuri tuota XF:ää?! Voisiko olla mahdollista jossain määrin sekin, että ihmiset eivät edes tule ajatelleeksi XF:ää vaihtoehtona, koska eivät oikeastaan edes tiedä missä hintaluokissa se liikkuu?! Tarkoitan siis sitä, että kenties moni olettaa sen ilman muuta liian kalliiksi, eikä sen takia sitten edes mieti XF:ää vaihtoehtona?!

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.12.11 - klo:18:44
Erittäin houkutteleva hinnoittelu 2,2 D ja 3,0 D -malleissa on. Niissä on hyvät varusteet vakiona myös. Tänään ihailin liikenteessä naapurikaistalla Inchcapen tarroilla varustettua valkoista XF:ää. Herättää välittömästi omistamisen halua. Toivottavasti Tatan suunnittelijat eivät pilaa noita huippukauniita linjoja seuraavan mallin kohdalla. Työsuhdeautoksi tuon 2,2 D:n uskoisin yleistyvän.

Jagge kakskakkosella dieselillä voisi olla vaihtoehto jopa tolpalle, mutta avuton varaosa- ja huoltoverkosto pitää huolen siitä ettei sittenkään ole.... :(

tn62634

Tampereella oli taksina jopa Lincoln Town Car. Työkaveri kertoi joskus ajelleensa sitä, kun niitä hommia teki.  :)

RoccoScientist

Tuli juuri bongattua kadulta tuollainen fl-XF ja kyllä se keula näyttää nyt entistä tyylikkäämmältä. Perä ei vieläkään istu oman silmään yhtä hyvin, mutta ei sitä nyt rumaksikaan kehtaa haukkua. Sisätiloissa on plussia ja miinuksia, kerran istunut pelkääjän paikalla tuollaisessa 3.0 D S:ssä ja yllättävän vähän siinä tuntui tilaa olevan. Tai tilaa kyllä oli (etenkin tällaiselle luikulle), mutta se keskikonsoli tiivisti tunnelmaa tehokkaasti. Harmi, ettei tuohon saa tuota viiden litran veekasia pienempiä bensamyllyjä. Kolmen litran kuutoskone turbolla tai ilman olisi mielenkiintoinen vaihtoehto tuolle isommalle dieselille ja sopisi minusta hyvin tuohon Jaguarin "sporting luxury" -teemaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tn62634


RoccoScientist

On kyllä nätti yksilö! Kyllä tuollaisella kelpaisi ajella.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

tn62634

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 27.12.11 - klo:20:32
On kyllä nätti yksilö! Kyllä tuollaisella kelpaisi ajella.

Kyllä. Samaan hintaan saa tosin jo paljon muutakin. Esim. MB E 420 CDI on samanikäisenä samassa hintaluokassa ja vaikka kuinka katselisin tähtilasien läpi, ei valinnanvaikeutta olisi Mersun kasin ja Sitikan kuutosen välillä.

repe59

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 27.12.11 - klo:17:33
Tarviiko tuo tsekkiläinen halpisritsa aina vetää joka keskusteluun puoliväkisin mukaan? Niihinkin, joilla ei ole sen kanssa yhtään mitään tekemistä?
Viittasin vain tuohon yleiseen arvonalenemaan, joka ocun kohdalla ei niin älytön ole. En minä sitä jaggeen vertaa, vaikka hyvä auto onkin, eikä se nyt erityisen halpa ole, ocu siis. Kyllä siihen tarvitsee aika monta kertaa töihin lähteä sen saadakseen, jos kellä on laittaa rahhoo peltilehmiin niin ostakoon vaan jonkin muun kuin "halpisritsan", jos se siis mielihyvää tuottaa ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VAG!

1/12 TM:ssä on muuten yhden aukeaman koeajo 2,2 XF:stä. Ei se nyt ehkä saanut valtavaa suitsutusta, kun sitä verrattiin saman lehden "Premiumfarkkuihin", mutta persoonallisuutta kiiteltiin. Lyhyesti: kulutusta enemmän kuin luvattu, kiihtyvyyttä vähemmän, sisämelua imagoon nähden liikaa alle maantienopeuksissa ja vaihteisto vaihtaa isommalle todella alhaisilla kierroksilla. Ja tämä kostautuu voimakkaana jyrinänä.

Ajovaloissakin on tapahtunut se mikä on nykyään niin trendikästä, eli kaukovalojen keila on lyhentynyt 60 metriä ja samalla vaivalla myös kaventunut.

VAG!

Kun kerran täällä vertailtiin Skodaa Jaggeen, niin näköjään Auto Bildikin on asiasta innostunut. 51/52 numerossa on kuuden auton testi, jossa on mukana mm. XF ja Superb. Ihan mielenkiintoisia lukuja ovat saksanpoijjaat mittailleet ::) XF:ssä on 2.2 litrainen tuplaturbonokivasara 190 hevosella ja 450Nm väännöllä. Takaveto ja uusi ZF:n 8-vaihteinen automaatti. Skoodassa etuveto ja vanha 170hv/350Nm 2.0 TDI sekä vielä vanhempi 6-vaihteinen DSG. Ja niitä lukuja:

        Jagge  Skooda
0-100   8,7    8,6
0-130   14,4   14,5
60-100  5,2    4,8
80-120  6,3    6,5

Mitattu keskikulutus AB:n vakiolenkillä Superbille 6,8 ja XF:lle 7,2. Foorumilla on paljon ollut kommentteja siitä, että Superbilla ei voi ajaa ilman peltoreita. Ei voi XF:lläkään. Ajonopeudella 130km/h on molemmissa sisämelu samat 69 db.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.01.12 - klo:11:59
Kun kerran täällä vertailtiin Skodaa Jaggeen, niin näköjään Auto Bildikin on asiasta innostunut. 51/52 numerossa on kuuden auton testi, jossa on mukana mm. XF ja Superb. Ihan mielenkiintoisia lukuja ovat saksanpoijjaat mittailleet ::) XF:ssä on 2.2 litrainen tuplaturbonokivasara 190 hevosella ja 450Nm väännöllä. Takaveto ja uusi ZF:n 8-vaihteinen automaatti. Skoodassa etuveto ja vanha 170hv/350Nm 2.0 TDI sekä vielä vanhempi 6-vaihteinen DSG. Ja niitä lukuja:

        Jagge  Skooda
0-100   8,7    8,6
0-130   14,4   14,5
60-100  5,2    4,8
80-120  6,3    6,5

Mitattu keskikulutus AB:n vakiolenkillä Superbille 6,8 ja XF:lle 7,2. Foorumilla on paljon ollut kommentteja siitä, että Superbilla ei voi ajaa ilman peltoreita. Ei voi XF:lläkään. Ajonopeudella 130km/h on molemmissa sisämelu samat 69 db.

Ja kohta on pari foorumitrollia huutelemassa, että ei voi pitää paikkaansa. Testissä kun on selkeästi unohdettu mitata Skodan ryssänhajupitoisuudet.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 03.01.12 - klo:12:09
Ja kohta on pari foorumitrollia huutelemassa, että ei voi pitää paikkaansa.

Joo, eiköhän sieltä kohta aleta huutelemaan saunakaljoista ja kosteista illallisista :D

Ranssi

On vähän vaikea ymmärtää tämän keskustelun pointtia: Jaguar tarjoaa statusta, Skoda ei. Jaguar tarjoaa tyyliä, Skoda ei. Jaguar luo mielikuvia, Skodakin omanlaisiaan, muttei lainkaan vastaavia. Tästähän nimenomaan ollaan valmiita maksamaan, eikä siinä ole joillakin numeroarvoilla juurikaan merkitystä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.12.11 - klo:22:36
1/12 TM:ssä on muuten yhden aukeaman koeajo 2,2 XF:stä. Ei se nyt ehkä saanut valtavaa suitsutusta.. sisämelua imagoon nähden liikaa alle maantienopeuksissa ja vaihteisto vaihtaa isommalle todella alhaisilla kierroksilla. Ja tämä kostautuu voimakkaana jyrinänä.

Kuka kumma ostaa Jaguarin dieselinä?

Jaguar ja tupaöljy eivät kuulu yhteen!

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.01.12 - klo:12:26
Kuka kumma ostaa Jaguarin dieselinä?

Jaguar ja tupaöljy eivät kuulu yhteen!

Se on kuule tänä päivänä niin että asiakkaat päättää mitä haluaa ja iso osa haluaa jaggen dieselinä.jääräpäiden aika alkaa olla ohi... :D

toniv

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.01.12 - klo:12:18
On vähän vaikea ymmärtää tämän keskustelun pointtia: Jaguar tarjoaa statusta, Skoda ei. Jaguar tarjoaa tyyliä, Skoda ei. Jaguar luo mielikuvia, Skodakin omanlaisiaan, muttei lainkaan vastaavia. Tästähän nimenomaan ollaan valmiita maksamaan, eikä siinä ole joillakin numeroarvoilla juurikaan merkitystä.

Amen!

Jaggen 2.2 diesel aloitusmoottori on ehkä auton imagolle turhan mieto, ja varmaan aika moni muu automalli sen voittaa suoritusarvoiltaan. Valmistaja haluaa vain saada isompaa siivua businessa markkinoista, ja mikäs siinä. Jaguarin tyyli on omaleimainen, ja on vain hyvä että on olemassa vaihtoehtoja!

XF:n olen käynyt koeajamassa, erittäin rauhoittava kokemus! Ei mikään sporttisedan, vain auto tyylikkääseen ja rauhalliseen siirtymiseen.

BTW: miksi Skoda-kuskien täytyy olla joka paikassa kertomassa: Skodakin on yhtä hyvä kuin audi, vastaa bemaria, kulkee yhtä hyvin kuin jaguar? VAGarenan kaltaisella autofoorumilla tiedetään kyllä että Skoda on hyvä auto, ja että sitä ei voi verrata esim ladaan! Tuntuu vähän uskonnollishenkiseltä käännätykseltä :)

Ja ei sitten mitään herneitä, myönnän että Skoda varmasti on hyvä auto! :D
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

repe59

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.01.12 - klo:12:18
Jaguar tarjoaa tyyliä, Skoda ei.
Riippuu mihin vertaa, sokota tarjoaa tyyliä johonkin toiseen verrattuna, esim johonkin aiempaan kulkineeseeni verrattuna tyyli miellyttää enempi. Toki jaggekin kelpaisi ;) Mutta kun  isäukolta en periny ku köyhyyven ja hymykuopat ni näil mennää ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VAG!

Lainaus käyttäjältä: toniv - 03.01.12 - klo:12:41
BTW: miksi Skoda-kuskien täytyy olla joka paikassa kertomassa: Skodakin on yhtä hyvä kuin audi, vastaa bemaria, kulkee yhtä hyvin kuin jaguar?

Enemmän minua tässä hämmästytti voimalinjat, ei niinkään se mikä merkki vaggineen keulalla on. Jos vertailussa olisi ollut Passatti samalla tekniikalla, niin aivan samalla tavalla olisin tilannetta hämmästellyt. Siis sitä, että 2.0 TDI & DSG pysyy suorituskyvyssä jaggen tuplaturbo 2.2:sen ja uuden 8-vaihteisen rinnalla. Myllyjen numeroarvot kun antaisivat olettaa aivan muuta. Ja ennakkoluulojen perusteella koen myös ZF:n uuden 8-vaihteisen selkeästi paremmaksi kuin vanhan DSG6:sen.

toniv

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 03.01.12 - klo:13:04
Enemmän minua tässä hämmästytti voimalinjat, ei niinkään se mikä merkki vaggineen keulalla on. Jos vertailussa olisi ollut Passatti samalla tekniikalla, niin aivan samalla tavalla olisin tilannetta hämmästellyt. Siis sitä, että 2.0 TDI & DSG pysyy suorituskyvyssä jaggen tuplaturbo 2.2:sen ja uuden 8-vaihteisen rinnalla. Myllyjen numeroarvot kun antaisivat olettaa aivan muuta. Ja ennakkoluulojen perusteella koen myös ZF:n uuden 8-vaihteisen selkeästi paremmaksi kuin vanhan DSG6:sen.


Tämä on kyllä totta, 450nm vääntöä lähestyy jo kutosdieseleiden vääntölukuja - voisi olettaa ohituskiihtyvyyden olevan parempi. Tdi ja dsg yhdistelmä siis vaan toimii hyvin!

Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: toniv - 03.01.12 - klo:13:20
Tämä on kyllä totta, 450nm vääntöä lähestyy jo kutosdieseleiden vääntölukuja - voisi olettaa ohituskiihtyvyyden olevan parempi. Tdi ja dsg yhdistelmä siis vaan toimii hyvin!

Jagge on melkolailla painavampi kärry, ja eihän tehoeroa noiden välillä ole kuin 20 heppaa, joten tehopaino-suhde lienee likipitäen sama, jolloin kiihtyvyyskin on teoriassa sama, sillä eihän tuohon 0-100 km/h -lähettelyyn tuo vaihteiston pykälämäärä suuremmin vaikuta, ja vaihtoihin menee toisaalta aikaakin. Suurempi pykälämäärä jelppii enemmänkin kulutuksen suitsimisessa.

Itse nimeäisin 3,0 D S -moottorisen XF:n vertailupariksi Lexus GS 450h:n. Molemmat ovat harviaisempia premium-merkkejä ja omalla tavalla hyvin mielenkiintoisia kulkuneuvoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy