Jaguar

Aloittaja RoccoScientist, 03.05.10 - klo:01:00

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

Laitetaan vielä koeajo myös tehokkaimmasta diesel-XF:stä. On kyllä kertakaikkisen tyylikäs peli.

Jaguar XF 3.0D S review


jni

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 30.06.11 - klo:19:26
Laitetaan vielä koeajo myös tehokkaimmasta diesel-XF:stä. On kyllä kertakaikkisen tyylikäs peli.

Jaguar XF 3.0D S review



Kyllä. Todella tyylikäs.

Väri on myös mieleeni. Joko Valkoinen tai tuo. :)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Rauska

Jos takalamput vaihtais, niin olis melko lailla saman näköinen kuin A5 SB  ;)
Edestäpäin ei voi erehtyä....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.06.11 - klo:13:44
Jaguar XF 2.2D Premium Luxury review

Ihan mukavasti menee tämä kulkupeli. Tankillisella pääsee 1313km. Kulutus on pyörinyt testivedossa 4,9litrassa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.06.11 - klo:19:57
Jos takalamput vaihtais, niin olis melko lailla saman näköinen kuin A5 SB  ;)
No sittenhän Audilla on ollut ainakin hieno malli SB:tä piirtäessä. Näyttää kuitenkin tuo "alkuperäinen" selkeästi paremmalta, erityisesti tämän faceliftin jälkeen. Ja on mielestäni kuitenkin enemmän rehellinen sedan kuin väkisin venytetty coupe.

skk

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 30.06.11 - klo:20:10
Ihan mukavasti menee tämä kulkupeli. Tankillisella pääsee 1313km. Kulutus on pyörinyt testivedossa 4,9litrassa.

Ovat sitten tuota kulutuspuolta fixanneet, hyvä niin. Foordissa samainen pata pienemmillä tehoilla vei kyllä reippaanpuoleisesti löpöä, ja äänikin oli kuin traktorista  ;D

repe59

Ostaiskohan jagulaarin, olisikohan tarpeeksi preemiumia jotta naapuri ois kade, audimies ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Kapa

Varmaan ja varsinkin jos olette kavereita!

repe59

Minkähän se sit ostas?
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Kärki

Käytetty Jaguar voi olla loistokauppa - niissä näyttää nimittäin arvonlasku olevan edelleen melkoisen huimaa esim Saksalaisiin verrattuna = rahalle saa hyvän vastineen, olettaen että Jaguar on laadukas auto..mitä ajatusta ei kylläkään muutaman tuttavan Jaguar-kokemukset tue ensinkään.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 27.12.11 - klo:08:49
Käytetty Jaguar voi olla loistokauppa - niissä näyttää nimittäin arvonlasku olevan edelleen melkoisen huimaa esim Saksalaisiin verrattuna = rahalle saa hyvän vastineen, olettaen että Jaguar on laadukas auto..mitä ajatusta ei kylläkään muutaman tuttavan Jaguar-kokemukset tue ensinkään.

Hmm...työkaveri hankki vajaa 2v sitten -09 mallin XF 2.7D:n ja ainakaan siinä ei ole mitään suurempia ongelmia ollut, mutta jospa se sitten vaan on hyvä yksilö? Onhan se kyyti sellaista mukavan herraskaista.

Kärki

Toivottavasti nuo uudet Jaguarit ovat laadukkaampia kuin vanhemmat. Se on tottakai myönnettävä tässä yhteydessä, että nuo mainitsemani kokemukset ovat vanhemmista Jaguareista, ei näistä uusimmista, kuten XF..

Toivon todella, että Jaguar olisi esim juuri XF:n kautta päässyt laatuongelmistaan ja saisi siten pikkuhiljaa entisen arvostuksensa takaisin, koska kyllähän Jaguarit hienoja autoja ovat - ovat olleet aina.


Markku J

XF oli minulla listalla vielä perjantaina. Se on hinnaltaan suorastaan halpa 3.0 D -koneella. Ja todella upea auto. Jälleenmyyntiarvo varmasti on alhainen, vaikka eipä se paljon alempi voi olla kuin mihin minun A7 on hinnoiteltu. Sen verran julmaa on ekan vuoden pudotus tämän hintaisilla autoilla.

Jos laittaa vierekkäin 335i:n ja XF:n ja tekisi valinnan ulkonäön pohjalta, niin ei epäilystäkään ettei ajoon lähtisi XF.

kt

Kyllä Jaguar on sisätiloiltaan olemattoman pieni auto. Yksinään sillä mahtunee ajelemaan, mutta jos muita ja lastia tarvii mukaan, niiin mielummin tämä Gplussa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.12.11 - klo:10:19
XF oli minulla listalla vielä perjantaina. Se on hinnaltaan suorastaan halpa 3.0 D -koneella. Ja todella upea auto. Jälleenmyyntiarvo varmasti on alhainen, vaikka eipä se paljon alempi voi olla kuin mihin minun A7 on hinnoiteltu. Sen verran julmaa on ekan vuoden pudotus tämän hintaisilla autoilla.

Jos laittaa vierekkäin 335i:n ja XF:n ja tekisi valinnan ulkonäön pohjalta, niin ei epäilystäkään ettei ajoon lähtisi XF.

Varmasti näin nuo ulkonäköseikat ovat - ainakin kun BMW on sedan, coupe voisi olla jo toinen juttu?!
Arvonlasku on tosiaan ensimmäisenä vuotena rajua autolla kuin autolla, mutta jos vertaa A7:aa ja XF:ää esim 3-4v kuluttua niin silloin todennäköisesti eroa arvonlaskussa alkaa olemaan aikalailla A7:n hyväksi. Jaguar kärsinee tässä kohtaa vielä pitkään S-type:n ja X-Type:n ongelmista, vaikkei niillä ehkä olekaan mitään tekemistä nykymalliston kanssa. Ihmisen mielikuvat vain eivät hetkessä muutu tällaisissa asioissa.

Mutta yhtä kaikki, kyllä XF hyvännäköinen auto on, samoin kuin on myös esimerkiksi XK, joka on mielestäni luokassaan eräs kauneimpia autoja.

Markku J

Katsoin just saamiani tarjouksia ja tonnin halvemmaksi olisi jäänyt XF kuin 335 i ja XF:ssä oli lisukkeena vielä nahkaverhoilu (kuuluu perushintaan). Bemussa taas dynamiikkapaketti ekstrana. Aika tasoissa siis hinnaltaan.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.12.11 - klo:10:41
Katsoin just saamiani tarjouksia ja tonnin halvemmaksi olisi jäänyt XF kuin 335 i ja XF:ssä oli lisukkeena vielä nahkaverhoilu (kuuluu perushintaan). Bemussa taas dynamiikkapaketti ekstrana. Aika tasoissa siis hinnaltaan.

No, täytyy sanoa että aika maltillisesti on Jagge hinnoiteltu (tai BMW rajusti :) )
Tarkoitan siis sitä, että XF on kuitenkin tarkoitettu aika eri autoluokkaan kilpailemaan markkinoista kuin missä kilpailee 3-sarjan BMW.

Sitä taustaa vasten voisi luulla, että XF myisi luokassaan aika mukavasti?! En siis tiedä myykö, mutta voisi kuvitella että myy, koska onhan siinä varmasti aika mukavasti vastinetta rahalle, varsinkin autoluokka huomioiden?!

tn62634

Onhan se Jaguar ihan eri luokan auto (kuten A7) kuin 3-sarjan BMW. BMW:n jälleenmyyntiarvo on sikäli taattua, kun se 10 vuoden päästä päätyy nuorisokäyttöön. :)

Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.12.11 - klo:11:29
BMW:n jälleenmyyntiarvo on sikäli taattua, kun se 10 vuoden päästä päätyy nuorisokäyttöön. :)

Totta kyllä - mutta veikkaan että ainakin Markulle on ihan se ja sama mitä hänen uusimmalla BMW:llään tehdään 10 vuoden kuluttua..  ;) ;D ;D ;D

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 27.12.11 - klo:11:47
Totta kyllä - mutta veikkaan että ainakin Markulle on ihan se ja sama mitä hänen uusimmalla BMW:llään tehdään 10 vuoden kuluttua..  ;) ;D ;D ;D

Joo. Jos autoa vaihtaa usein, lienevät arvonmenetykset aina niin suuria, että jälleenmyyntiarvoilla, autoveronkorotuksilla yms. ei liene juurikaan merkitystä lopputilanteessa. :)

BMW:ssä varmasti vielä tulevat tuontiautot tiputtavat hintaa, mutta vasta puolen vuoden ja 6000 km:n jälkeen ensiesittelystä. Tämä rajahan ei välttämättä ahkeralla autonvaihtajalla edes ehdi täyttyä. Jagge lienee tuontiautoilijan kiikarissa harvemmin, mutta englantilainen yleensä tiputtaa arvonsa muutenkin.

Kärki

Mikä siinä mahtaa loppupeleissä olla syynä, että Jagge menettää arvoaan suht nopeasti?! Jaguar merkkinä kuitenkin nauttinee jonkinlaista arvostusta useimpien autoilijoiden mielissä?!

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 27.12.11 - klo:12:16
Mikä siinä mahtaa loppupeleissä olla syynä, että Jagge menettää arvoaan suht nopeasti?! Jaguar merkkinä kuitenkin nauttinee jonkinlaista arvostusta useimpien autoilijoiden mielissä?!

Kai sitä ajatellaan eksoottisena englantilaisena luksusautona, joka hajoaa heti (viimeistään takuun jälkeen), osat ovat kalliita ja kukaan ei edes osaa korjata. Osa noista saattaa olla tottakin?

Vanha sanonta Luukas oli hyvä apostoli, mutta huono sähkömies, pitänee ainakin jossain määrin paikkansa vanhemmissa englantilaisautoissa?

repe59

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 27.12.11 - klo:10:29
Arvonlasku on tosiaan ensimmäisenä vuotena rajua autolla kuin autolla
Eipä taida aina pitää paikkansa, ocu ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 27.12.11 - klo:08:49
Käytetty Jaguar voi olla loistokauppa - niissä näyttää nimittäin arvonlasku olevan edelleen melkoisen huimaa esim Saksalaisiin verrattuna

Arvonlasku on huimaa myös Keski-Euroopassa. Yksi esimerkki täällä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7353.msg182162#msg182162

tn62634

Lainaus käyttäjältä: repe59 - 27.12.11 - klo:13:50
Eipä taida aina pitää paikkansa, ocu ;)

No se on poikkeusasemassa suomalaisten keskuudessa. Johan testitkin sen kertovat.

Työkaveri päivitteli 11/2008 ostetun 2.0 TDI DSG Octavia Combin hyvitystään. Uutena oli kuulemma kaikkinensa maksanut 36000e ja nyt merkkiliike antoi kolmen vuoden ja 100000 km:n jälkeen vain 19000e ja oli kuulemma kaupungin paras tarjous.


Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.12.11 - klo:12:20
Kai sitä ajatellaan eksoottisena englantilaisena luksusautona, joka hajoaa heti (viimeistään takuun jälkeen), osat ovat kalliita ja kukaan ei edes osaa korjata. Osa noista saattaa olla tottakin?

Niin no, todennäköisesti jokin tuollainen ajatusmalli siellä taustalla varmaankin kummittelee. Tosin paikkaansahan se ei taida sinänsä kovin hyvin pitää?!
Nykypäivän autot ovat kuitenkin pääsääntöisesti tekniikaltaan sellaisia, että se sama perustekniikka löytyy lähes jokaisesta autosta. Samoin nykypäivänä, jolloin kustannustehokkuus on väistämättä avainsana, myös osat ovat autoissa vain hyvin harvoin sellaisia että ne olisivat harvinaisia tai kalliita. Poikkeuksen tekevät vain jotkut hyvin pienten valmistusmäärien super- ja luksusautot.
Jagge ei kuitenkaan ole sellainen, vaan osaa löytyy varmasti samaan hintaan kuin muihinkin autoihin - samoin tekniikan puolesta niitä kyllä osataan korjata useimmilla korjaamoilla.
No, kuten sanottu: mielikuvat ovat tiukassa ihmisten mielissä näissä asioissa ja niiden muuttaminen on työn ja tuskan takana.
Samahan se pätee mm. Porsche-malleihin, AMG-Mersuihin, RS-Audeihin jne. Moni uskoo vakaasti niiden olevan vaikeasti ja kalliisti huollettavia ja ylläpidettäviä - vaikka ne eivät sitä tosiasiassa olekaan.

tn62634

Samaa mieltä. Olisko tuollainenkaan paha vaihtoehto vaikka tässäkin aiheessa mainitulle uudelle Octavialle: http://www.nettiauto.com/jaguar/xf/4304657

kt

^Hienolta näyttää varsinkin tuo keskikonsoli. Sen kahden puolen on mukava toki laihemmankin istua.
Takaluukkua ei kannata edes avata. Siellä on se hirveän iso varapyörä. Eikä sinne muuta mahdukkaan.
Takapenkillä pidempipolvinen istuu 45 asteen kulmassa. Saahan siinä ristiselkä venytystä.

Suosittelen vanhaa Rooveria, jos englantilainen pitää olla.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

OcuII

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.12.11 - klo:13:57
No se on poikkeusasemassa suomalaisten keskuudessa. Johan testitkin sen kertovat.

Työkaveri päivitteli 11/2008 ostetun 2.0 TDI DSG Octavia Combin hyvitystään. Uutena oli kuulemma kaikkinensa maksanut 36000e ja nyt merkkiliike antoi kolmen vuoden ja 100000 km:n jälkeen vain 19000e ja oli kuulemma kaupungin paras tarjous.



No huhhuh, toivottavasti ei sillä pistänyt eteenpäin. Samanlaisesta 5/2006 ajettuna 153 tkm 18000 â,¬ muutamalla soitolla keväällä, eli kannattaa soitella naapurikuntiinkin.

Ei tosiaan tuohon Jaguaariin saisi Octavian tavaroista siirrettyä kuin jumboboxin (käsinojan siis) sisällön ja perään pitäisi laittaa kärry tavaroita varten, joten tuskin kovin vakavasti kilpailevat keskenään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy