Jaguar

Aloittaja RoccoScientist, 03.05.10 - klo:01:00

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Sain tänään olla lyhyen hetken Jaguar XF:n kyydissä, joten pistetään sen kunniaksi tälle perinteikkäälle premium-merkille aihe pystyyn. Kyseinen XF oli S-malli kaksoisahdetulla dieselkoneella ja potkua kyllä riitti, eikä kone kuulostanut lainkaan dieseliltä. Komea peli ja kun hintaakin on (kuulemma) reilusti vähemmän kuin BMW:n 535d:llä, saa rahoilleen todennäköisesti hyvin vastinetta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tikka

Jaguar XF miellyttää minua kyllä kovasti. Tyylikkään näköinen auto, ehkä keulasta ei paras, mutta muuten oikein hyvä. Ja ne "aukeavat" ilmasuulakkeet (vai mikä se on oikealta nimeltään, kun ei nyt tule mieleen :)) siellä sisällä, ne on hienot. Hieno on myös se vaihteenvalitsin  :)
Moottorina se diesel on minusta ihan järkevä siihen autoon. En sitten ole tosin varma onko niitä diesel moottoreita useampikin kuin yksi.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 04.05.10 - klo:21:35
Jaguar XF miellyttää minua kyllä kovasti. Tyylikkään näköinen auto, ehkä keulasta ei paras, mutta muuten oikein hyvä. Ja ne "aukeavat" ilmasuulakkeet (vai mikä se on oikealta nimeltään, kun ei nyt tule mieleen :)) siellä sisällä, ne on hienot. Hieno on myös se vaihteenvalitsin  :)

Käynnistyksessä on tosiaan pientä juhlan tuntua noiden yksityiskohtien johdosta. Se rauhalliseen tahtiin "sykkivä" starttinappulakin on vinkeän näköinen. =)

LainaaMoottorina se diesel on minusta ihan järkevä siihen autoon. En sitten ole tosin varma onko niitä diesel moottoreita useampikin kuin yksi.

Niitä on kaksi, normaali ja S-malli. Normaali antaa lukemat 240 hv / 500 Nm ja S-malli 275 hv / 600 Nm. Ei muuten ainakaan kolealla säälllä tahtonut S-mallin takapyörien pito riittää koko tehon siirtämiseen tiehen, joten suorituskyky on vähintäänkin riittävä (0-100 km/h 6,4 s). Kulutuslukemat taasen olivat kuulemma ripeitä lähtöjäkin harrastamalla pysyneet alle kymmenessä litrassa satasella. Maantiellä taas pääsee kuulemma vaivatta seitsemällä litralla tai jopa alle - tosin niin pitäisikin sillä ilmoitetty yhdistetty kulutus tuolle on 6,8 litraa satasella.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

_Mikko_

Ei kauheilta talviautoilta ainakaan tämän merkkiset kulkineet vaikuta.

Tuossa alkuviikosta tuotiin taas lastillinen Jaguaareja ja Land Rovereita Turkuun. Maanantai aamulla pakkanen taisi olla kahdenkympin epämukavammalla puolella. Puolet Jaggeista nostettiin trukilla lavetille että saatiin laivasta ulos. Sitä en tullut kattoneeksi että oliko suurin osa käyntiongelmaisista dieseleitä (kesä sellaista), mutta ainakin kolme XKR:ää lähti trukin avustuksella. Ne nyt ainakin ovat bensapadalla.

Land Rovereissa oli myös samaa ongelmaa, mutta niistä sentään suurin osa dieseleitä. Joten ihan selväkin ettei kesälaatu ole kovin juoksevaa noilla keleillä.

Nuo Jagget kyllä hiukan ihmetyttivät. Maksa nyt 100-200K autosta joka ei lähde pakkasella käyntiin..

savolaiskollega

http://www.automafia.net/uudet/uutiset/uudistunut-jaguar-xf/

Autohan alkaa olla jo oikeasti ihan järkevän hintainen. Ainoaksi esteeksi jää sitten lähinnä puutteellinen huoltoverkosto.....

Markku J

Halvalla lähtee hieno auto. A7:aa vastaava malli yli 20 K eur halvemmalla, jos varusteita huomioi.

Peltzi

No nyt mentiin oikeaan suuntaan ulkonäöllisesti! Ei enää niitä mulkovaloja edessä.  ;)

Tikka

On se XF vaan upea, niin edellinen kuin tämä uusikin, ja vielä noinkin kohtuulliseen hintaan!

Kynäkauppias

Karu hintaero 240 hv vs. 275 hv pyöreät 10 ke. Maistuvan näköinen ajokki ja täällä pöndellä tulee todella harvoin vastaan.
Tuleva vulvumies.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 16.06.11 - klo:17:52
Autohan alkaa olla jo oikeasti ihan järkevän hintainen.

Alkaa kyllä olemaan hinnoittelu kohdallaan. Ehkä minä olen jotenkin poikkeava, mutta auto on siis tämän näköinen:



Kuinka hemmetissä tuon näköisen kaunokaisen konepellin alle kehdataan laittaa 190 hepoinen nelipyttyinen nokivasara?

kt

Joo.... muotoilussa alkaa olla selvää Superb:n näköä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.06.11 - klo:11:48



Kuinka hemmetissä tuon näköisen kaunokaisen konepellin alle kehdataan laittaa 190 hepoinen nelipyttyinen nokivasara?


Se on tämä maailma sellaisella mallilla, että S-sarjan Mersussakin raksuttaa diesel neljällä sylinterillä.

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: kt - 17.06.11 - klo:11:59
Joo.... muotoilussa alkaa olla selvää Superb:n näköä.

Heh, sanopa joskus tuo jollekin XF:n omistajalle. Uusi XJ on myös todella upea.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.06.11 - klo:11:48

Kuinka hemmetissä tuon näköisen kaunokaisen konepellin alle kehdataan laittaa 190 hepoinen nelipyttyinen nokivasara?


Se on varmasti niitä varten, jotka ostavat auton järjellä, ei "sen" jatkeeksi..... ;) ;) :D

mol

Juu, kyllä 190 hummalla Suomessa pärjää niin uskomattomalta kun se kuulostaakin...

Kokemusta on aiheesta. Vaikka omastakin saisi helpolla 320 CDI:n niin ei ole kyllä minkäänlaista tarvetta ilmaantunut.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 17.06.11 - klo:17:04
Se on varmasti niitä varten, jotka ostavat auton järjellä,

Jaguarin? Järjellä?  ::) Eiköhän jagge kuuluu ihan samaan fiilisautoluokkaan kuin monet muutkin "turhakkeet".

Lainaus käyttäjältä: mol - 17.06.11 - klo:17:17
Juu, kyllä 190 hummalla Suomessa pärjää niin uskomattomalta kun se kuulostaakin...

Olen täysin samaa mieltä. Appiukon 177hv Avensis on täysin riittävä Suomen olosuhteisiin, kun satunnaisesti sillä olen ajanut. Meidän vanha 140hv Ocukin oli ihan riittävä normiliikkumiseen. Mutta nyt puhutaan urheilullisen ulkonäön omaavasta Jaguarista. Siinä 190hv nokivasara vaan tuntuu jotenkin keinotekoiselta. On ollut pakko sellainen kehittää, jotta saadaan jaggea myytyä myös normipulliaisille ja näin volyymeja nostettua.

Vanhat brittikreivit ovat viime vuosina kierineet tuskissaan loosseissaan, mutta nyt tilanne on luultavasti mennyt jo epätoivon partaalle.

Skula

Jaguar.. 190hv tai 140hv tai 300hv.. Aivan sama.. Ulkonäkö tuossa on ihan törkeen hieno.. Kyllä voisin hyvin harkita tuollaista, sitten joskus...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.06.11 - klo:17:34
Ulkonäkö tuossa on ihan törkeen hieno..
Noissa ylempänä olevissa kuvissa esiintyvä malli on XFR joka on "perusmallia" hiukan näyttävämpi. Mutta hieno peli joka tapauksessa.

Jonkinlainen lyhyehkö koeajoraportti keskustelua herättäneestä 2,2D-versiosta:

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Jaguar-XF-2.2D-auto/256162/

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: KukkanenOn ollut pakko sellainen kehittää, jotta saadaan jaggea myytyä myös normipulliaisille ja näin volyymeja nostettua.

Tarkennetaan sen verran, että kohteena taitavat olla nimenomaan leasingyhtiöt. Pihi dieseli on ehdottoman tärkeä, jos haluaa vallata työsuhdeautomarkkinoita saksalaismerkeiltä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 17.06.11 - klo:18:21
Tarkennetaan sen verran, että kohteena taitavat olla nimenomaan leasingyhtiöt. Pihi dieseli on ehdottoman tärkeä, jos haluaa vallata työsuhdeautomarkkinoita saksalaismerkeiltä.

Työsuhdepelleille on rakennettava tuollainen pikkupikku dieseli, johon sitten vielä ympätään jokin "limited business edition" malliversio, penkkeihin teryleeniä ja ulkoväriksi valkoinen. Ollaan melko kaukana Jaguarin ideasta, mutta myy kuin häkä.

clima

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 17.06.11 - klo:18:37
Työsuhdepelleille on rakennettava tuollainen pikkupikku dieseli, johon sitten vielä ympätään jokin "limited business edition" malliversio, penkkeihin teryleeniä ja ulkoväriksi valkoinen. Ollaan melko kaukana Jaguarin ideasta, mutta myy kuin häkä.

;D Kaikessa provokatiivisuudessaankin loistava kommentti.

VAG!

Katsoin mielenkiinnosta Mondeon teknisiä tietoja, kun Mondeossa taitaa olla sama Duratorqmotti kuin tässä uberjaggessa. Jos mylly on todellakin sama, niin aika koomista on se, että Mondeossa koneesta lypsetään 10 hepoa enemmän ;D Maksimivääntö on sentään sama, joten kyse ei voi olla vaihdelaatikon kestämisestä, vaan jostain ylemmästä matematiikasta, jonka ymmärtää luultavasti vain konsernijohto.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.06.11 - klo:19:10
Katsoin mielenkiinnosta Mondeon teknisiä tietoja, kun Mondeossa taitaa olla sama Duratorqmotti kuin tässä uberjaggessa.
Perusta on sama (lohko) mutta muuten paljon on eri palikkaa.

LainaaNew also are piezo injectors, a Mitsubishi turbocharger and an oil cooler. There are big revisions to the induction system and the manifolds are new, as is the sump. Jaguar has also installed its special engine management to match powerplant and gearbox.

Kyllä tuo minulle kelpaisi..

Markku J

Eihän tuo nelosdiesel tämän luokan autossa juuri sen kummempi ihme ole, kuin vastaavat koneet BMW 520d:ssä tai A6 2.0 TDI:ssä. Jaggessa on vaan eniten tehoa näistä. Auton kokoluokkahan on sama. Aika kohtuullisesti nuo Bemut ja Audit kulkevat pikkukoneella, mutta se ei vielä tarjoa sellaista vaivatonta ajamisen nautintoa, jota itse kaipaan moottorilta.

Noissa em. premium -autoissa se vaan on yleisesti hyväksytty asia jo pitkän historiansa takia. Tämän hinta alkaen -mallin saa kuitenkin nyt sellaiseen hintaan, että varmaan muutkin, kuin työsuhdeautoilijat laittavat sen A6:n tai BMW:n rinnalle autoa miettiessään, jos persoonallisuutta hakevat. Jaguar tarjonnee myös aika hyvän varustepaketin edullisesti.

Kiinnostaisi minua työsuhdeautoksi, ja 3 -litran koneella myös omaksi autoksi. Olisko siinä A7:lle seuraaja ?

Cyclic Stig

#24
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.06.11 - klo:20:14
Eihän tuo nelosdiesel tämän luokan autossa juuri sen kummempi ihme ole, kuin vastaavat koneet BMW 520d:ssä tai A6 2.0 TDI:ssä.
Juuri tämän vuoksi hiukan ihmettelen muutamien henkilöiden nuivaa suhtautumista. Jaguar ei ilmeisesti saisi kilpailla historiansa vuoksi tuossa segmentissä ollenkaan? Audiin ja Bemariin pikkudiesel on ihan jees mutta Jaguarissa suoranainen pyhäinhäväistys?

Jaguarilla ollaan näköjään herätty tähän päivään, toisin kuin tällä palstalla. Tuollainen suorituskyky riittää taatusti monille autonomistajille, ei pelkästään työsuhdeautoilijoille olosuhteiden pakosta.

Edit; Se valkoinen "työsuhdepikkupikkumopodiesel"





Markku J

Kelpaisi minulle työsuhdeautoksi ilman pienintäkään häpeää koneesta tai varusteista. Hieno auto. Ja jostain maailmalta hommaisi siihen vielä sen jaguaari -keulakoristeen. Tuon Jaggen osalta kyselin tarjousta jo nykyistä A7:aa ostaessani, mutta en saanut koskaan vastausta, ja jäi menemättä liikkeeseen. Ehkä onneksi, kun hinnat nyt laskivat. Ensi kerralla sitten.

puupää

Kuulostaa uskomattomalta, jos dieseleissä melutaso on pudonut peräti 3dB. Eikös tuo ole sama asia kuin puolet, kun puhutaan logaritmisesta asteikosta? Eikä tämä edellinenkään ole meluisa. Itselläni on jonkin verran kokemusta tuosta prefaceliftin 3 litraisesta  211 hv:n kuutosdieselistä, jollainen on lähipiirissäni. Auto on minusta todella hyvä ajaa ja kulkee kaikin puolin eleettömän vakaasti, hiljaisesti ja ennen kaikkea tyylikkäästi. Eikä ainakaan ko. yksilössä ole ollut mitään vikoja tai lastentauteja, vaikka silläkin on jo useampi kymmenentuhatta rullattu. Tuon painoiseksi kuutoskoneiseksi kulkee myös yllättävän vähällä, omistaja puheli reilusta kuudesta litrasta.

Kauneushan on ennenkaikkea katsojan silmässä, mutta itselläni Jaguar olisi tyylikkyytensä takia listan kärkipäässä, jos tuon luokan autoa olisin hankkimassa. Kyllä noista saman luokan kilpailijoista (esim. MB, Audi, Bemu) vain puuttuu se jokin, joka Jaggessa on vakiona...

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: puupää - 17.06.11 - klo:21:06
Kyllä noista saman luokan kilpailijoista (esim. MB, Audi, Bemu) vain puuttuu se jokin, joka Jaggessa on vakiona...
Öljyvuoto? ;D

jf

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.06.11 - klo:19:10
Katsoin mielenkiinnosta Mondeon teknisiä tietoja, kun Mondeossa taitaa olla sama Duratorqmotti kuin tässä uberjaggessa. Jos mylly on todellakin sama, niin aika koomista on se, että Mondeossa koneesta lypsetään 10 hepoa enemmän ;D Maksimivääntö on sentään sama, joten kyse ei voi olla vaihdelaatikon kestämisestä, vaan jostain ylemmästä matematiikasta, jonka ymmärtää luultavasti vain konsernijohto.
Jos historia toistaa itseään, niin kisussa on softa, joka säätää moottorin käyntiä siten, että sen ääni on mahdollisimman hiljainen (aikanaan vaati noin 5tkm:n ajon, jonka jälkeen saavutti optimaalisen äänimaailman). Parempi ääni vs. 10 kaakkia ei liene kynnyskysymys tässä autossa, kun noita tehokkaampia patoja löytyy haluaville?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 17.06.11 - klo:20:45
Juuri tämän vuoksi hiukan ihmettelen muutamien henkilöiden nuivaa suhtautumista. Jaguar ei ilmeisesti saisi kilpailla historiansa vuoksi tuossa segmentissä ollenkaan? Audiin ja Bemariin pikkudiesel on ihan jees mutta Jaguarissa suoranainen pyhäinhäväistys?

Jaguarilla ollaan näköjään herätty tähän päivään, toisin kuin tällä palstalla. Tuollainen suorituskyky riittää taatusti monille autonomistajille, ei pelkästään työsuhdeautoilijoille olosuhteiden pakosta.





Kyse on monesti makuasioista. Itse en vaan ymmärrä että jos eletään maassa, jossa saa ajaa max. 120 km/h, sitäkin lähinnä kesällä rajatulla alueella, niin mihin sitä hirveää konetta ja tehoa sitten tarvitaan kun sitä ei voi missään laillisesti hyödyntää ? Se on sitten eri asia jos on esim. varaa vaikka kaahata ja menettää korttinsa silloin tällöin... ;)  tai jos ajelee ulkomailla.

Kauppa se on joka kannattaa, ja sen on jaguarkin tajunnut. Maailma muuttuu, ja ihmiset toivottavasti sen mukana...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy