Skoda Yeti rengaspaineiden valvonta

Aloittaja Amerikanbob, 14.11.13 - klo:21:08

« edellinen - seuraava »

Amerikanbob

Syttyi toi merkkivalo palamaan ajaessa ajoin auton kotipihaan ja nyt se on siinä seissy 5 tuntia mikään rengas ei oo tyhjentyny ja renkaat vaihdoin n.kuukausi sitten.Mistähän voi johtua kuinka herkkä toi laite on reagoimaan painoin pihassa sitä rengaspaineiden valvonta nappia vähän pitempään jolloin se kuittas muistin tyhjäks ja valo sammui seuraavan kerran kun käynnisti ei valo enää syttyny palaan. Onko muilla syttyny toi valo palaan "turhan" takia???

Guest-416987

Kävitkö kattoon paineita? Se on voinut verrata edellisiin renkaisiin vierintäkehiä ja tovin tuumattuaan todennut ne erilaisiksi.

TPMS pitäisi nollata aina renkaanvaihdon yhteydessä kun on käynyt paineet tsekkaamassa.

Itse tuota vastaavaa systeemiä testasin Jettalla n. 0,5bar alipaineella yhdessä renkaassa ja n. 4km ajon jälkeen se hälyytti renkaista.

Kotkis

Kyllä se välillä syttyy turhaan palamaan. Useimmiten (aina?) jollakin huonokuntoisella/kuoppaisella tiellä. Mulla esim. mökkitiellä yksi ja sama kohta, jossa aina välillä syttyy.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Jetson

Kyllä se rengaspaineiden valvonnan merkkivalon syttyminen kannattaa ottaa todesta ja selvittää, mistä on kysymys. Minulla se kerran viime kesänä mökiltä palatessa reklamoi, mutta en sitä heti uskonut, koska silmämääräisesti mitään erikoista ei näkynyt renkaissa. Jatkoin ajamista, kunnes sitten alkoi kuulua auton alta sellainen mouruaminen, että oli pakko pysähtyä tarkastamaan tilannetta. Toinen takarengas oli tyhjä, tulikuuma ja lähes hajonnut. Jos olisin uskonut varoitusvaloa, renkaanpaikkaussarjalla olisi ehkä selvitty tilanteesta kotiin saakka. Kuten voi arvata, nyt tuli paljon riesaa ja vaivaa. ???
Tiguan 2,0 TSI 132 kW 4Motion DSG Comfortline vm. -17

JYeti

Minulla oli lampun syttymisen jälkeen erittäin pieni paine-ero etupyörissä. Viikon kuluttua sama uudestaan, ja sitten kolmen päivän kuluttua taas. Kolmannen syttymisen jälkeen rengasliike poisti renkaasta ruuvin ja paikkasi reiän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy