Mopoautot

Aloittaja skula, 19.04.10 - klo:09:09

« edellinen - seuraava »

JeanC

http://www.nettimoto.com/bellier/jade/1038758
Kyllä on AUTOA kerrakseen  ;D. On lediä, on enkelinsilmää, on Sparcon kuppipenkkiä, on Sparcon rattia ja kaiken kruunaa tuo krominen etumaski  :D

Tos®

Tollasen ostan seuraavaks :D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RTWteam

Voihan mopoautot. Onkos muualla päin maailmaa tehty samaa havaintoa kuin täällä Itä-Suomen kaupungissa jotta mopoautot löytävät varsinkin perjantai-iltaisin toisensa ja ajelevatkin sitten loppu illan perätysten. Eli oikein mopoauto juna jurnuttaa pitkin kaupunkia. ;D

MTu

Antakaa noille mukuloille mieluummin sitten vaikka oikeat autot - mutta rajatkaa tehot esim 25kW alle. Noi mopoautot on maailman ensteks pölöin idea - törkeän kalliita, vaarallisia jne. Mukulat oikeaan autokouluun, oikean ajokortin hankintaan, ja autoksi max 25kW oikeat autot... ja ajokortti lähtemään kahdesta rikkeestä.

Kaks kertaa olen meinannut nuorisoa tappaa tuollaisissa kun ovat tulleet sivutieltä alle tai vaihtaneet kaistaa katsomatta yhtään ympärilleen. Miten suomessa - jossa kaikki muu perustuu jäykkään & joustamattomaan sääntelyyn, autoilun loputtomaan verottamiseen yms vastaavaan - on mennyt läpi tuollainen että voidaan ajella muovisilla munakupeilla liikenteen seassa, ja ihan luvalla?

Kiitos ja anteeks  ;D
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

MVA

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 21.01.11 - klo:21:16
Voihan mopoautot. Onkos muualla päin maailmaa tehty samaa havaintoa kuin täällä Itä-Suomen kaupungissa jotta mopoautot löytävät varsinkin perjantai-iltaisin toisensa ja ajelevatkin sitten loppu illan perätysten. Eli oikein mopoauto juna jurnuttaa pitkin kaupunkia. ;D
En ole havainnut tuollaista täällä länsirannikon "kaupungissa".

eGetin

Lainaus käyttäjältä: MTu - 21.01.11 - klo:21:16
Antakaa noille mukuloille mieluummin sitten vaikka oikeat autot - mutta rajatkaa tehot esim 25kW alle. Noi mopoautot on maailman ensteks pölöin idea - törkeän kalliita, vaarallisia jne. Mukulat oikeaan autokouluun, oikean ajokortin hankintaan, ja autoksi max 25kW oikeat autot... ja ajokortti lähtemään kahdesta rikkeestä.

Kaks kertaa olen meinannut nuorisoa tappaa tuollaisissa kun ovat tulleet sivutieltä alle tai vaihtaneet kaistaa katsomatta yhtään ympärilleen. Miten suomessa - jossa kaikki muu perustuu jäykkään & joustamattomaan sääntelyyn, autoilun loputtomaan verottamiseen yms vastaavaan - on mennyt läpi tuollainen että voidaan ajella muovisilla munakupeilla liikenteen seassa, ja ihan luvalla?

Kiitos ja anteeks  ;D
Ehkä 25kW turhan paljon, mutta joku Polo 1.2 vaparibensalla olisi varsin näppärä kippo tietysti. Poliisi kyllä huomaa jos koneessa on vähän enemmän tehoa ;D

Kapa

MTu; oletko huomannut, että et ole yksin liikenteessä? Avoimin asentein omaava autoilija ei koe mopoautoja ongelmaksi! Jos et kaasuta, niin voit jarruttaa! Tiedätkö miltä näyttää motoristi, joka pamauttaa mutkan takaa kovalla vauhdilla kääntyvän traktorin peräkärryn takareunaan?

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 21.01.11 - klo:21:16Onkos muualla päin maailmaa tehty samaa havaintoa kuin täällä Itä-Suomen kaupungissa jotta mopoautot löytävät varsinkin perjantai-iltaisin toisensa ja ajelevatkin sitten loppu illan perätysten. Eli oikein mopoauto juna jurnuttaa pitkin kaupunkia. ;D

Pirkanmaan mopoauto miitti 3.4.2010 Viiala

Pirkanmaan mopoautomiitti 3.4.2010

"kyllä vituttais ajaa autolla jonon perässä" ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Kapa

Kauanko tarvitsee ajaa mopoautojen perässä? Mopoautoilijoita kun piisaa ihan tavan autoilijoidenkin joukossa!

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.01.11 - klo:21:47
MTu; oletko huomannut, että et ole yksin liikenteessä? Avoimin asentein omaava autoilija ei koe mopoautoja ongelmaksi! Jos et kaasuta, niin voit jarruttaa! Tiedätkö miltä näyttää motoristi, joka pamauttaa mutkan takaa kovalla vauhdilla kääntyvän traktorin peräkärryn takareunaan?
Onko käynyt mielessä, että ehkä näille asenteille on jokin syykin? Varmasti mopoautoilijatkin pärjäävät seassa, mutta ne törttöilythän sitä närää aiheuttaa. Kun tällä hetkellä vielä pääset kevyen nelipyörän rattiin vain parin kysymyksen teoriakokeen jälkeen niin ei siitä mitään vankkaa perustaa liikenteeseen saa. Tämän tietää tasan kaikki jotka ovat hommanneet mopokortin teoriakokeessa käymällä ja hommanneet vaikkapa sen kevari- tai autokortin. Siinä sitä huomaa autokoulussa ajotunneilla, että monet asiat ovat olleet pimennossa, koska kukaan ei missään niistä ole sanonut. Kirjaa lukemalla ei sitä kuvaa meinaan saa.

No, nythän tulee lakimuutos joka toivon mukaan kouluttaisi mopoautokuskit paremmin. Sitä vain mietin, että kuka sen mopoauton siinä vaiheessa hommaa, kevarikortti menee about samaan hintaluokkaan ja on kyllä paljon hauskempi vekotin. No, jollakulla voi sille mopoautolle olla järkiperusteet. Tällä hetkellä lähinnä vain vahingonilo sisällä kasvaa, kun tietää kuinka käytettyjen mopoautojen ostokunta tyrehtyy lakimuutoksen tullessa voimaan. Minä keksisin kyllä parempaakin käyttöä sille 13kâ,¬:lle kuin mopoauto... Eipä ole tuo talvinen menopelittömyys niin paljoa vaivannut ettäkö se olisi mitään ylitsepääsemätöntä estettä muodostanut.

Niin, ja kaupungeissa mopoautot ovat vielä pieni haitta. Menepä kolmostielle iltapäivällä neljältä kun tasan jokainen lähtee Tampereelta kohti kotia. Sitten siellä päättää olla joku teini mopoautonsa kanssa, vastaantulijoilla on juuri alkanut ohituskaista eikä ohitse voi siis mennä pitkään aikaan. Siinä on hienot letkat perässä pystyssä ja kamikazeohitukset ovat taattuja heti kun seuraava ohituskohta vain siunaantuu. Terve maalaisjärki niiltä mopoautokuskeilta puuttuu, esimerkiksi tälläkin esimerkkireitillä kun menisi n. 5km pidempi mutkareitti kolmostien rinnalla jota pitkin voisivat ajaa muita häiritsemättä. Mopoautohan ei saa meinaan ajella pientareelle sivuun pois tieltä, se on ihan lakipykälissä kielletty.

Kapa

Mopoautoilija syynä kamikazeohitukseen! Aivan sama tilanne esim. onnettomuuspaikalla, jossa autoilija ilman omaa syyttä ajoi poliisin päälle, koska ei osannut hidastaa, vaikka kuinka valot vilkkuu! Ketjukolari, vaikka jo kaukaa näkee, että jotain tapahtuu! Ilmeisesti ei tarvitse olla nero tai edes älykäs, vaikka on ajokortti ja ajaa autolla?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 21.01.11 - klo:22:42
Minä keksisin kyllä parempaakin käyttöä sille 13kâ,¬:lle kuin mopoauto... Eipä ole tuo talvinen menopelittömyys niin paljoa vaivannut ettäkö se olisi mitään ylitsepääsemätöntä estettä muodostanut.

Niin poistaa ehkä sen murto-osan mopoautoista minkä ovat nuoret ostaneet omilla rahoillaan. Käytännössähän mopoauton ostaa aina vanhemmat, eikä tuollainen 13ke ole mikään mahdoton summa keskiluokkaisille murrosikäisen vanhemmille.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Mikko

Mä en kyllä ymmällä kuka noita mopoautoja oikein lapsillensa ostaa. Olisi kiva kuulla järkisyitä tuon päätöksen takana, kyllä mun mielestä tuo 13 ke on perheessä kuin perheessä aika iso rahasumma, varsinkin jos se upotetaan räkänokkateinin menopeliin. En vaan ymmärrä.

juntikka

Oli hienoa, kun viime kesänä oltiin kaverin kans pohjosessa kalareissulla, niin se kysyi takasin tulleessa- Näitkö yhtään Mautoa lapissa? - en nähnyt!

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 21.01.11 - klo:23:26
Mä en kyllä ymmällä kuka noita mopoautoja oikein lapsillensa ostaa. Olisi kiva kuulla järkisyitä tuon päätöksen takana, kyllä mun mielestä tuo 13 ke on perheessä kuin perheessä aika iso rahasumma, varsinkin jos se upotetaan räkänokkateinin menopeliin. En vaan ymmärrä.

Itsekkin ostaisin, jos olisi

- tuon ikäisiä lapsia

- itse välttyin kuskaamasta lapsia harrastuksiin

- lapset olisivat aidosti kiinnostuneita mopoautoista ja säästäisivät ainakin osan auton hinnasta itse, kuten parin kesän säästöt, tms.

- maksaisivat itse juoksevat kulut

- lupaisivat noudattaa liikennesääntöjä ja hyväksyisivät sen, että mopoauto myydään heti, jos siitä alkaa tulla ongelmia

Kyse olisi siis kasvattavasta teosta.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

MTu

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 21.01.11 - klo:21:47
MTu; oletko huomannut, että et ole yksin liikenteessä? Avoimin asentein omaava autoilija ei koe mopoautoja ongelmaksi! Jos et kaasuta, niin voit jarruttaa! Tiedätkö miltä näyttää motoristi, joka pamauttaa mutkan takaa kovalla vauhdilla kääntyvän traktorin peräkärryn takareunaan?

No shit Sherlock??   ???

Tiedän täsmälleen miltä näyttää motoristi joka ajaa yli 200km/h rekan perään moottoritiellä Paimion mäen rekkakaistalla. Ja on ollut hyvin lähellä ettei ne munakuppikuskit ole näyttäneet ihan samalta. Yhteistä näille toimijoille on ollut se, että niillä vain pälähtää mieleen joku toimenpide - joka sitten toteutetaan sekuntiakaan miettimättä. Seuraukset usein hyvin valitettavia. Se taas, että mopoauto vetää kilometrin letkaa perässään, siinä ei ole mitään ongelmaa.. kaikki on hyvin ennustettavissa ja yllätyksiä tulee toivottavasti todella harvoin.

Otetaanpa pahin esimerkki mitä eteen on tullut...
Oikealle kääntyy kaksi kaistaa. Oikeanpuolimmaisella mopoauto, vasemmanpuolimmaisella minä.. menemme risteykseen noin 20-30km/h ja aloitamme kääntymisen lähes rinnakkain. Yllätyksekseni mopoauto meneekin oikeanpuolimmaiselta kaistalta SUORAAN pikku venkautuksella - kun olivat keksineet että "eikun meenkin tonne"! Joudun tekemään paniikkijarrutuksen jotten aja päälle.

Miten helv..tissä AVOIN ASENTEENI olisi tuossa tilanteessa ollut jotenkin vielä paremmin ehkäisemässä tuota mopoauton aivopierua?
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Korvaton

On hieno huomata taas kuinka herrat ei mahdu audeillaan jne... liikenteessä kulkevien hitaimpien kulkuneuvojen sekaan. Mielipiteitä näihin mopoautoihin on puolesta ja vastaan mutta oma mielipide on että nehän on perkuleen hyvä keksintö saada tenavat kulkemaan normi mopoa turvallisemmin paikasta A-paikkaan B. Hilpeyttä herättää kun nämä teinit tuunailee niitä ja bassot hakkaa niin että luulis tulevan isommankin sirkuksen=) Useat meistä on ajellu ilman korttia jo teineinä "oikeella" autolla kun ei ollu tuollaisiin mopoautoihin mahollisuutta sillon kun niitä vaan ei ollu muuta katettua kun erkola inva mopo.  Ainahan traktoreitakin kirotaan liikenteessä mutta sekaanhan nekin on mahtunu hienosti vai eikö ole?
Persaukiset itkee tai taitaa olla vaan kateellisia jos jollain on varaa ostaa tollasia kulkineita muksuilleen mutta sitten herra itse tekee hyvän ostoksen ja sijottaa velaksi 30k autoon missä tippuu puolet hinnasta jo ekan 5vuoden aikana? Eihän näitä mopoautoja tarvi ostaa uutena kun käytettynäkin saa edullisesti ja tuonti-mopoauton saa vielä halvemmalla. Intiassahan halvin mopoauto olisi 1600â,¬ mutta eihän rahdit ilmasia ole mutta eipä se tuonti audikaan ilmasiksi tule meren yli.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 21.01.11 - klo:22:33
Pirkanmaan mopoautomiitti 3.4.2010

25sekunnin kohdalla:
Joku 7 tuuman näyttö torpattu tuoho ihan kuskin syliin... jösses  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

rob-s

LainaaItsekkin ostaisin, jos olisi

- tuon ikäisiä lapsia

- itse välttyin kuskaamasta lapsia harrastuksiin

- lapset olisivat aidosti kiinnostuneita mopoautoista ja säästäisivät ainakin osan auton hinnasta itse, kuten parin kesän säästöt, tms.

- maksaisivat itse juoksevat kulut

- lupaisivat noudattaa liikennesääntöjä ja hyväksyisivät sen, että mopoauto myydään heti, jos siitä alkaa tulla ongelmia

Kyse olisi siis kasvattavasta teosta.

Tämä oli hyvin kuvaava. Ostin pojallini hänen täytettyään 15 mopoauton sen takia, että pääsisi itse jäähallille (lähes joka päivä) eikä minun tarvitse kuskata häntä koko ajan näin ollen. Ajot ovat 99,9% lähinurkilla jossa lähes kaikilla tieosuuksilla on 50-60km nopeusrajoitus. Hän ei siis juuri hidasta liikennettä.

Voin vain todeta, että en edes osannut haaveilla mopoautosti kun olin itse 15 vaan kuljin polkupyörällä ja bussilla. Oma poikani on osoittanut olevansa luottamuksen väärti ajaessaan vastuullisesti liikenteen seassa. Uskon jopa, että 3 vuoden ajokokemus mopoautolla edestää hänen ajotaitojaan kun siirtyy henkilöauton rattiin.

Se, että mopoautot ovat kevytrakenteisiä häkkyröitä ja kulkevat vain 45-55km/h ei ole mopoautokuskien syytä vaan ovat lainsäädännön tuloksia.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

seppo22

Minua nämä mopoautot vain naurattavat. Näin kaupungin keskustassa, kun joku teini parkkasi mopoautonsa. Autossa näytti olevan nahkapenkit ja muuta hienoa vermettä. Sieltä se pojan nulli nousi mälli suussa ja oli niin herraa. Kyllä nauratti, olisin kyllä halunnut nähdä hänen vanhempansa, kuri varmaan vieras termi siinä perheessä.

Ei kukaan voi järkiperustein sanoa (no ehkä sitten se jääkiekko) että kaupunkiin tarvitsee mopoauton. Etäisyydet niin pienet ja bussit kulkee. Eri asia, jos kovin haluaa lellittää...

MTu

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 22.01.11 - klo:09:30
Minua nämä mopoautot vain naurattavat. Näin kaupungin keskustassa, kun joku teini parkkasi mopoautonsa. Autossa näytti olevan nahkapenkit ja muuta hienoa vermettä. Sieltä se pojan nulli nousi mälli suussa ja oli niin herraa. Kyllä nauratti, olisin kyllä halunnut nähdä hänen vanhempansa, kuri varmaan vieras termi siinä perheessä.

Ei kukaan voi järkiperustein sanoa (no ehkä sitten se jääkiekko) että kaupunkiin tarvitsee mopoauton. Etäisyydet niin pienet ja bussit kulkee. Eri asia, jos kovin haluaa lellittää...

Kyllä minä mopoautot ymmärrän, mutten sitä miten sitä saa ajaa jotenkin pienemmällä koulutuksella kuin autoa. Perus mopolla saa yleensä ajaa pyörätiellä, joten taajamassakin mopot ovat enimmäkseen poissa ihan liikenteen seasta... niiden kuljettajat eivät ole muiden autoilijoiden aiheuttaman stressin alla tekemässä äkkiliikkeitä jne. - joten pärjätään sillä että osataan auttavasti liikennesäännöt. Mopoauto on ihan eri asia.

Puolustaisin edelleen sitä, että mopoautojen sijasta sallittaisiin 16 vuotiailta auton ajo pienitehoisella autolla. Se olisi kuitenkin ihan oikea auto, pärjäisi maantielläkin muun liikenteen seassa, olisi kaikin puolin turvallisempi, sillä voisi ajaa 18v täytettyäänkin jne - eikä olisi jonon kärkenä hirvittävän henkisen paineen alla tekemässä äkkipäätöksiä. 16v on toki nuori, mutta onko 16v jotenkin selkeästi enemmän vaaraksi liikenteessä kuin esim 18v? Jos itseä muistelee, niin eipä tuossa välissä merkittävää järkiintymistä ehtinyt esiintymään  ;D
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

rob-s

LainaaPuolustaisin edelleen sitä, että mopoautojen sijasta sallittaisiin 16 vuotiailta auton ajo pienitehoisella autolla. Se olisi kuitenkin ihan oikea auto, pärjäisi maantielläkin muun liikenteen seassa, olisi kaikin puolin turvallisempi, sillä voisi ajaa 18v täytettyäänkin jne - eikä olisi jonon kärkenä hirvittävän henkisen paineen alla tekemässä äkkipäätöksiä

On minusta erittäin hyvä idea. Saisivat saada saman "ahaa elämyksen" EU:ssa jossa nykypäätöksen tehdään pääosin.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

LS

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 22.01.11 - klo:09:30
Minua nämä mopoautot vain naurattavat. Näin kaupungin keskustassa, kun joku teini parkkasi mopoautonsa. Autossa näytti olevan nahkapenkit ja muuta hienoa vermettä. Sieltä se pojan nulli nousi mälli suussa ja oli niin herraa. Kyllä nauratti...

Köh. Miten tuo loppujen lopuksi eroaa siitä keski-ikäisestä hieman pöhöttyneestä Audillaan pullistelevasta herrasmiehestä?

Korvaton

LainaaKöh. Miten tuo loppujen lopuksi eroaa siitä keski-ikäisestä hieman pöhöttyneestä Audillaan pullistelevasta herrasmiehestä?
Ei mitenkään muuten kun tämä pöhöttyny audi mies vaan luulee omistavan kaikki tiet ja hän on vaan oikeessa kaikessa :D

MTu

Lainaus käyttäjältä: nall3 - 22.01.11 - klo:10:06
Ei mitenkään muuten kun tämä pöhöttyny audi mies vaan luulee omistavan kaikki tiet ja hän on vaan oikeessa kaikessa :D

Ja tämä eroaa siitä äsken mainitusta teinistä siinä että??  ;D
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

Korvaton

LainaaJa tämä eroaa siitä äsken mainitusta teinistä siinä että??
Nuoremmalla ei ole ehkä kaikki inkkarit kanootissa mutta tolta vanhemmalta taitaa puuttua koko kanootti :P

Quality


nall3lle muistutan, että täällä on tarkoitus käydä sivistynyttä, asiallista keskustelua. Alatyyliin puututaan, ellei muuten tokene.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Korvaton

Lainaanall3lle muistutan, että täällä on tarkoitus käydä sivistynyttä, asiallista keskustelua. Alatyyliin puututaan, ellei muuten tokene.
Sori vaan jos meni vähän ohi asialinjan. Jatketaan sivistyneemmin jatkossa. Ps: Avatarista päätellen tais osua nilkkaan? ;)

Quality

Lainaus käyttäjältä: nall3 - 22.01.11 - klo:10:57
Sori vaan jos meni vähän ohi asialinjan. Jatketaan sivistyneemmin jatkossa. Ps: Avatarista päätellen tais osua nilkkaan? ;)

Kiitos. Juu, ei kyllä nilkka ole pipi tippaakaan, se kestää huomattavasti kovempiakin potkuja  ;D. Kannan huolta foorumista, en itsestäni.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

#59
aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy