Mopoautot

Aloittaja skula, 19.04.10 - klo:09:09

« edellinen - seuraava »

Tommi13

Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 22.01.11 - klo:09:30

Ei kukaan voi järkiperustein sanoa (no ehkä sitten se jääkiekko) että kaupunkiin tarvitsee mopoauton. Etäisyydet niin pienet ja bussit kulkee. Eri asia, jos kovin haluaa lellittää...

Salokin on kaupunki mutta en silti luottaisi julkiseen liikenteeseen liiaksi.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

Mikko

Itsellä on ehkä hieman vääristynyt kuva julkisesta liikenteestä, kun koko elämäni olen täällä pääkaupunkiseudulla asunut. Mutta kummasti täällä ainakin ennen mopoautoja pärjättiin, ei omista kavereista ketään harrastuksiin tai kouluun kuljeteltu â€" julkisilla, pyörällä tai kävellen kuljettiin. Toisilla lätkäkamat mukana, itsellä koulu- ja futiskamat ja/tai sähkökitara/kosketinsoittimia. Ei kai nykyään vaan enää voi lapsilta vaatia tuollaista, huomaa hyvin mm. siitä mikä härdelli tuossa läheisellä koululla on aina aamuisin kun lapsia kuskataan kouluun.

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RTWteam

Mites on kun mopoautojen katoilla useasti näkee kattotelineet niin saakos siellä katolla olla oikeasti mitään tavaraa? Hurjalta tuntuisi laittaa suksipoksia tuollaisen katolle.  :D

tibis

Kiiiesus, eilen illalla läsiväylällä missä alkaa 100km/h ajoin mopoauto.
Ei ole kyllä mopoauton paikka sanon minä

Keni1

Lainaus käyttäjältä: tibis - 24.08.11 - klo:13:16
Kiiiesus, eilen illalla läsiväylällä missä alkaa 100km/h ajoin mopoauto.
Ei ole kyllä mopoauton paikka sanon minä

No jos kerran itse ajoit niin et kyllä voi muita syyttää :)

tibis

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 24.08.11 - klo:13:32
No jos kerran itse ajoit niin et kyllä voi muita syyttää :)

eller sÃ¥ kan vi ta det pÃ¥ svenska  :)

Tos®

Itekki avokkaalla menny mopoauton peräs 80kmh... viime vuonna tosin
ALPINE tarra tais tuoda vauhdin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

J.Salla

Ei tosiaankaan ole mopoauton paikka moottori/pikatiellä..
Itse tosin sitä mieltä, että moiset vekottimet sais kieltää kokonaan.
Sharan 2.0 tdi -vm11

tibis

Lainaus käyttäjältä: J.Salla - 24.08.11 - klo:21:16
Ei tosiaankaan ole mopoauton paikka moottori/pikatiellä..
Itse tosin sitä mieltä, että moiset vekottimet sais kieltää kokonaan.

sama mieltä  :)

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: J.Salla - 24.08.11 - klo:21:16
Ei tosiaankaan ole mopoauton paikka moottori/pikatiellä..
Itse tosin sitä mieltä, että moiset vekottimet sais kieltää kokonaan.

Kerran ihmeteltiin miksei Kehä I itään Lahdentien ramppi (joka erkanee ohituskaistalta) vedä kunnolla. Vaikka ei ollut edes ruuhka-aika. Noh, mutkan suoristuttua/moottoritien alettua paljastui jonon aiheuttaja: mopoautohan se siellä. Ny jo moottoritiellä. :)

VWonderman

Facebookista bongattua ::)

Lainaamitäs opin tnää? älä aja puolinukuksissa, päädyt skootterilla motarille.
LainaaJärkyttävä matka "eilen" mopoautol Espoost Helsinkii moottoritiet pitkin. Oli maailman kamalin matka1!11 Dani takapaksis ja Saurus vieres. Kiitti Sauruksen iPhone, ilman sitä ei oltais selvitty. En enää ikin aja Stadii!! +takasintulomatka Vantaalle Dani ja Sofia takakontis!

I could continue these forever... :D Jännää muuten on se, että itellä ei oo ollu ongelmia mopon kanssa (jos moottorin ylikuumentumista ei lasketa ;D) vaikka Stadissa sillä olen ajanutkin? Liittyykö tämä siihen että nuo kaksi ylempänäolevaa esimerkkitapausta on tyttöjä, en tiedä. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Mursu

#72
VWonderman: Eikös tässä  kakkos tapahtumassa mopoauton sisällä ollut neljä henkilöä?
"Mini. It`s like falling in love."

Bisti

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 25.08.11 - klo:17:36
...ILiittyykö tämä siihen että nuo kaksi ylempänäolevaa esimerkkitapausta on tyttöjä, en tiedä. ::)

Mitenkään naissukupuolta väheksymättä voisin sanoa että KYLLÃ,,!  ;D ;)
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

JeanC


0251

Yllättäen kolmion takaa eteen.Lailla pitäis kieltää tollaset

JeanC

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 22.02.12 - klo:19:46
Yllättäen kolmion takaa eteen.Lailla pitäis kieltää tollaset
+1
Mutta milläs perheen kultanuput pääsis omiin lätkä yms harrastuksiin  :P

Arcca

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 22.02.12 - klo:19:46
Yllättäen kolmion takaa eteen.Lailla pitäis kieltää tollaset

Toisaalta, kuinka olisi käynyt samassa tilanteessa perusmopolla ajavalle...
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport Sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.02.12 - klo:19:51
Toisaalta, kuinka olisi käynyt samassa tilanteessa perusmopolla ajavalle...
Normimopolla ajanut olisi liukunut tietä pitkin lumipenkkaan ja murtanut ehkä pari luuta, that's it. Tosin, sieltä kahden pyörän päältä näkee "hieman" paremmin ympärilleen kuin tuollaisesta muovikiposta. Ja eikös tässä juuri hetki sitten ollut toinenkin samanlainen tapahtuma toisaalla missä toinen mopoautossa ollut oli joutunut koomaan asti?

Vaan kyllä niitä oikeitakin autoja tulee kolmion takaa eteen... Niissä ei tietenkin satu noin pahasti ainakaan 50km/h vauhdeissa.

Markku J

Turha näitä on niin jyrkästi tuomita. Muuten moni mopoautokuski ajaisi mopolla liukastellen talvellakin. Monelle niistä on iso apu koulumatkaan ja harrastusajoon. Oma poikani ajoi muistaakseni 36 tkm mopoautollaan ilman mitään ongelmaa. Ilman sitä olisi koulumatka ollut kokolailla hankala ja aikaavievä. Ja moni harrastusjuttu olisi jäänyt tekemättä.

Raimo Miettinen jr.

AVK:lla tuntuu usein olevan ympäriämpäri kolhittuja yksilöitä. Meneeköhän nuo kovinkin helposti kumoon? Lunastukseen taitavat mennä vielä helpommin.

JeanC

Onneksi henkilöautonkuski säästyi vammatta  :)
Raavasmies kippaa tollasen kyljellee

Markku J

Jos kopperon paino on 350 kg paikkeilla, niin helpostihan se ympäri menee. On se siltikin mopoa parempi kulkuneuvo.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 22.02.12 - klo:20:10
On se siltikin mopoa parempi kulkuneuvo.
Jos katsoo tuota videota, niin en kyllä tiedä paremmuudesta. Tien tolla saa helposti tukkoon ja tuhoa aikaan. Idioottien hommaa ainakin tuossa:

Pirkanmaan Mopoauto Miitti

eGetin

Juu ei ole skootteritytöt saaneet ikinä Tampereella liikenneruuhkia aikaan, mopoautotytöt kylläkin lähes joka aamu kun lähtevät Lielahdesta liikkeelle ja ajavat hampaat irvessä Paasikiventietä pitkin Särkänniemeen asti muiden autojen seassa aiheuttaen vasemmalle kaistalle tukoksia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy