Passat -05 sedan 3BG kastuu TAAS sisältä

Aloittaja hanmikko, 07.11.13 - klo:22:57

« edellinen - seuraava »

hanmikko

Jo kolmas kerta kun Passat täyttyy vedellä. Vesi tulee taas apumiehen puolelle, kuten tuntuu oleva tapana muillakin. Heti auton hankittuani tuli vesi sisään rankkasateella Silloin homma korjatiin Laakkosella ja syynä oli raitisilmakotelon tiivistys. No sitten myöhemin ilmastoinnin kondenssivesi tuli sisään siitä apumiehen jalkatilassa olevan putken liitoksesta (putki kun oli mennyt tukkoon). No mutta nyt tulee taas vettä sateella. Akun alla oleva reikä on hyvin auki. Ei siis tukosta siellä, mutta veden tuloa tutkittuani huomasin että akkutelineen alla olevan reikään kun päästää puutarhaletkulla vettä niin se tulee siitä apumiehen jalkatilassa olevan putken liitoksesta sisään.

Olisiko joku tietoinen miten ihmeessä akun alla olevasta reiästä vesi voi päästä siihen kondensiovesiputken liitokseen ?

Kiitos kaikille vastaajille etukäteen!

ibel

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

ierikka

Eiköhän ruveta valmistajalta pilssipumppuja akkukaukaloon, automaattikäynnistykseltä. On mahdollisimman v-mäinen homma kuivattaa matot.

hanmikko

Pilssipumpulle olisi tosiaan tarvetta....

Tuo viitattu samantapainen ongelma on sikäli eri että siinä vesi tuli kondenssiveden poistoputken juuresta (ei putkesta), kun taas minulla se tulee nimenomaan kondenssiveden poistoputkesta (siitä liitoksesta joka on lähellä lattiaa) ja sitä tulee paljon.
Ilmeisesti tuo poisto on TAAS tukossa koska tulee liitoksesta sisään, mutta miten ihmeessä akun alle syötetty vesi voi joutua siihen putkeen?
Putken avaaminen ei sikäli poista ongelmaa että kun ulkoa tuleva vesi pääsee siihen putkeen niin menee kohta heti taas uudestaan roskista tukkoon.....

hanmikko

Nyt ilmeni että vesi tuleekin kondensiovesiputkesta alhaalta ylöspäin!
Eli kondensiovesiputki menee jossain paikkaan johon tulee vesi myös akun alta. Akun alta tuleva vesi ei näemmä poisto kunnolla ja tunkee tuonne kondensioveden poistoputkeen.

Olisiko jollain tietoa mihin tuo kondensiovesiputki oikein johtaa?

vsh1976@hotmail.com

Kylläpä oli tutulta kuulostavia ongelmia...

Vedentuloongelmaan ovat syyllisiä (ainakin mulla):
1) Raitisilmasuodattimen kotelon tiiviste sökönä. Silloin kastuu myös eristeet, jotka ovat lattiamaton yläpuolella. Itte oon joutunu vaihtaa pariin kertaan... Edellisen kerran (ennen tätä ) pari kolme vuotta sitten.

2) kondenssiveden poistoputken tukkeutunut. Sitä voi yrittää puhallella puhtaaksi. Irrotin kondenssiputken liitoksista ja yritin puhallella, mutta paikka on aika hankala ja siellä on jonkin sortin venttiili... Sen toimintaa en sormikopelolla tajunnut...  Mutta hiekkaa oli venttiilikaukalossa jonkin verran. Epäilen kuitenkin, että tämä toimenpide aiheutti vian 3)

3) sadevesi tulee tulipellin ja kondenssivesiputken liitoksesta,  koska eriste/tiiviste on kulunut. Kondenssivesiputken liikuttelu ilmeisesti aiheutti tiivistyksen vioittumisen. Vesi tulee tod.näk. akun alta vedenpoistoreiästä ja valuu peltiä pitkin kondenssivesiputken ja tulipellin liitokseen ja siitä sisään. Pistin ratkaisumassaa reilusti kondenssivesiputken juureen. Tämä ratkaisi ongelman ja nyt oon ajanu vähän aikaa ihan kuivana :) Auton polttaminen tai kalliolta ajaminen kävi jo muutaman kerran mielessä :D

Muita vikalähteitä ei tule mieleen... Toki sähköpiuhojen läpivienneissä voi myös olla ongelmia...

heisja

Lainaus käyttäjältä: vsh1976@hotmail.com - 11.11.13 - klo:10:58
Kylläpä oli tutulta kuulostavia ongelmia...

Vedentuloongelmaan ovat syyllisiä (ainakin mulla):
1) Raitisilmasuodattimen kotelon tiiviste sökönä. Silloin kastuu myös eristeet, jotka ovat lattiamaton yläpuolella. Itte oon joutunu vaihtaa pariin kertaan... Edellisen kerran (ennen tätä ) pari kolme vuotta sitten.

2) kondenssiveden poistoputken tukkeutunut. Sitä voi yrittää puhallella puhtaaksi. Irrotin kondenssiputken liitoksista ja yritin puhallella, mutta paikka on aika hankala ja siellä on jonkin sortin venttiili... Sen toimintaa en sormikopelolla tajunnut...  Mutta hiekkaa oli venttiilikaukalossa jonkin verran. Epäilen kuitenkin, että tämä toimenpide aiheutti vian 3)

3) sadevesi tulee tulipellin ja kondenssivesiputken liitoksesta,  koska eriste/tiiviste on kulunut. Kondenssivesiputken liikuttelu ilmeisesti aiheutti tiivistyksen vioittumisen. Vesi tulee tod.näk. akun alta vedenpoistoreiästä ja valuu peltiä pitkin kondenssivesiputken ja tulipellin liitokseen ja siitä sisään. Pistin ratkaisumassaa reilusti kondenssivesiputken juureen. Tämä ratkaisi ongelman ja nyt oon ajanu vähän aikaa ihan kuivana :) Auton polttaminen tai kalliolta ajaminen kävi jo muutaman kerran mielessä :D

Muita vikalähteitä ei tule mieleen... Toki sähköpiuhojen läpivienneissä voi myös olla ongelmia...

4. Ovet. Verhouksen alla oleva peltikansi voi vuotaa. Ikkunaa myöten valuva vesi tulee sisälle. Korjautuu sikafleksillä. Jos sateen jälkeen kynnyksen muoveissa (auton sisäpuolella) on pisaroita niin vuoto on tuolla. Ko. Oven lattia eristeet on yleensä läpimärät.minun 2001 variantissa on 3 ovea tiivistetty.
A4 Avant 3.0TDI 06
Passat 1.8T Variant 01

ibel

Lainaus käyttäjältä: heisja - 11.11.13 - klo:21:50
4. Ovet. Verhouksen alla oleva peltikansi voi vuotaa. Ikkunaa myöten valuva vesi tulee sisälle. Korjautuu sikafleksillä. Jos sateen jälkeen kynnyksen muoveissa (auton sisäpuolella) on pisaroita niin vuoto on tuolla. Ko. Oven lattia eristeet on yleensä läpimärät.minun 2001 variantissa on 3 ovea tiivistetty.
En suosittele Sikaa, jos haluat joskus saaha ovipellin vielä irti esim. ikkunahissin korjausta varten.  ;) Joku silikonimönjä ajaa saman asian. ninim. silikonilla omat etuovet tiivistetty.
Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03

Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy