Takalasille ei tule pesunestettä

Aloittaja tomi, 04.11.13 - klo:11:33

« edellinen - seuraava »

tomi

Olisiko kenelläkään tietoa, mistä aloittaisi etsimään vikaa kun takalasille ei tule pesunestettä? Pumppu ilmeisesti toimii koska ääni kuuluu normaalisti.
A4 Avant TDI quattro -13
ex:A4 Avant TFSI Flex Fuel -11, A4 TDI DPF 105kW Business -08

Pertsa

Suutin tukossa? Mulla se on vaihdetty kerran kun meni tukkoon eikä sitä saanut enää avattua.
Pitäis varmaan joskus käyttää tuota ettei taas tukkeutuis.

AudiMan

Itse törmäsin samaiseen ongelmaan vuosi sitten syksyllä ja minun kulkineen tapauksessa oli letku lähtenyt kokonaan irti takalunkan sisältä. Ruikkaa runsaasti nestettä takalasille ja katso valuuko nestettä peräkontin verhoilujen välistä näkösälle.  :)
Ex:
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI -09
Skoda Octavia Combi 2.0FSI -06

k3kvuori

Mulla on juurikin sama tilanne, tänään oli auto huollossa sen takia. Suutin tukossa ja letku lähtenyt sen takia irti pumpusta, vaatii uuden moottorin, pelkkää suutinta ei myydä

Sent from my iPhone using Tapatalk
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

Teppis

Päätin vastailla tähän, kun asia liippaa läheltä otsikkoa.

Nyt kaipaisin osaavia neuvoja. Pakkasilla A4 B8 pesunestesäiliö pääsi jäätymään. Nestesäiliön valo paloi jatkuvasti ja säiliö tyhjeni nopeasti. Asiaa tutkittuani huomasin, että oikean puoleinen valojen pesuri vuotaa. Letku oli irronnut kiinnekkeestään. Viikko siitä huomasin, että kuskin jajalkatilassa on pesunestettä eikä takaikkunan pesuri saa kunnolla vettä. :(

Onko vinkkejä, mistä lähteä avaamaan paikkoja ja tutkimaan asiaa? Räjäytyskuvat, purkuohjeet ym käytännön neuvot olisivat enemmän kuin tervetulleita!

RSOCUstin

Samanlaista ongelmaa 2003 Golffissa. Kuskinpuolen valo pumppu valuttaa alle, pakkasilla jääty ja klemmari löysä. Vänkärin puolen pumppun putki irronnut ruikkii allensa, vaikka pitäisi mennä takaikkunalle kans. Onneks ei valuta rakenteisiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy