Golf VII Front Assist ja ACC toimivuus

Aloittaja digiGolf, 04.11.13 - klo:02:19

« edellinen - seuraava »

Paleleva

Kiitos paljon kaikille vastauksista. Toki vieläkin mielellään saa kommentoida 😊
Rohkenin ruksata Travel paketin, jonka mukana ACC ja FA tulevat. Bonuksena tulee ainakin navigaattori. Tosin nykyään navigaattori on joka puhelimessa 😊

heller

Lainaus käyttäjältä: Paleleva - 28.10.15 - klo:15:38
Rohkenin ruksata Travel paketin, jonka mukana ACC ja FA tulevat. Bonuksena tulee ainakin navigaattori. Tosin nykyään navigaattori on joka puhelimessa 😊

Kyllä mie sanon että ota se. Itellä on ACC varmasti auton eniten käytetty varuste jos ajatellaan jokapäiväistä ajoa. Kaksi kertaa on FA piipannut. Ekalla kerralla taskuparkista lähti auto eteen ja oma vain piippasi, ei aiheuttanut muuta. Toisella kerralla tahallaan yritin saada sen sanomaan jotain

Ei se ACC tee mitään äkkijarrutteluja, niin että säikkyä pitäisi, ellei auto aja suoraan eteen ja pysähdy heti. Tässäkin tilanteessa se on vain hyvästä.

Kannattaa muuten laittaa ACC:n asetus eco-asentoon, niin ei jarruttele ja kaasuttele niin innokkaasti.

Tietääkös raati muuten toimiiko FA jos ajaa ACC pois päältä kaasun kanssa? Vai täytyykö ACC:n olla edes osittain aktiivinen, että FA toimii? Eli jos ajan 40km/h vauhtia kaasulla ilman ACC:tä, niin jarruttaako FA silti?
Itse en muista oliko päällä kun FA piippasi.
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Jusku

Lainaus käyttäjältä: heller - 03.11.15 - klo:20:48
Tietääkös raati muuten toimiiko FA jos ajaa ACC pois päältä kaasun kanssa? Vai täytyykö ACC:n olla edes osittain aktiivinen, että FA toimii? Eli jos ajan 40km/h vauhtia kaasulla ilman ACC:tä, niin jarruttaako FA silti?
Itse en muista oliko päällä kun FA piippasi.

Ainakin uuden Octavian FA toimii ilman ACC. Kerran satamassa sanoin kyytiläiselle että otetaanko hanhi keulakoristeeksi ja aloin kiihdyttää, niin auto päätti että ei oteta ja jarrut alkoi runksumaan FA:n piippauksen kera. :D Eli tuli vahingossa testattua toimivuus ja hyvin toimi. :)
Ei huolta huomisesta kuhan vaan tänään on siistii.
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG MY15
Ex: Audi A4 2.0TFSI quattro -07

GoWash! Suomen modernein autopesula.

Urmas

Eikös FA:lle ole oma rastinsa auton asetuksissa? Passatissa ainakin on ja ACC:lle sitten oma päälle kytkentänsä?

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Paleleva - 28.10.15 - klo:15:38

Hyvä päätös laittaa noi mukaan tilaukseen.

FA:lle on oma ruksinsa ainakin Ocussakin, mutta se on aina käynnistettäessä oletuksena päällä. Ja hyvä niin. En minä ainakaan ole ottanut sitä koskaan päältä. Hanhenmetsästyksessä se toki kannattaa ottaa pois päältä. ;)
Octavia III RS TDI

Seattiin valoa

Saako 7-Golfissa ACC:n laitettua toimimaan kuten normaalin vakionopeussäätimen?

Jos siis kura-/räntäkelillä tms. haluaa ajaa vakkarilla (kuten itse haluan koska kuljen pitkää työmatkaa päivittäin valtatiellä).

Autoliikkeen mukaan tutka on aina pelissä mukana mutta onkohan ihan noin? Ja nyt siis kaipaan varmaa tietoa 7-Golfista, en Skodasta enkä vm. 2009 Passatista. Olen tilaamassa uutta autoa ja ACC kiinnostaa mutta haluan että vakkari olisi käytettävissä myös tavanomaiseen tapaan.

R-N

Lainaus käyttäjältä: Seattiin valoa - 17.10.16 - klo:10:53
Saako 7-Golfissa ACC:n laitettua toimimaan kuten normaalin vakionopeussäätimen?

Jos siis kura-/räntäkelillä tms. haluaa ajaa vakkarilla (kuten itse haluan koska kuljen pitkää työmatkaa päivittäin valtatiellä).

Autoliikkeen mukaan tutka on aina pelissä mukana mutta onkohan ihan noin? Ja nyt siis kaipaan varmaa tietoa 7-Golfista, en Skodasta enkä vm. 2009 Passatista. Olen tilaamassa uutta autoa ja ACC kiinnostaa mutta haluan että vakkari olisi käytettävissä myös tavanomaiseen tapaan.

Ei saa toimimaan tavallisen vakionopeudensäätimen tapaan. Jos sensori on pois pelistä esim. kuran takia ainoa mahdollinen käyttötila on nopeudenrajoitin. Tästä huolimatta suosittelen ehdottomasti ottamaan ACC:n. Golfissa vakkarin käyttö on vielä mm. Octaviasta poiketen ohjauspyörän painikkeissa.

Paleleva

ACC on eniten käytetty lisävaruste meillä. Toimii hyvin. En ole kertaakaan kaivannut normivakkaria.

watson

Saako tuota hölmöyttä pois jotenkin, että kun ajan jonkun perässä keskimäisellä etäisyydellä ja auto kääntyy pois ettei oma auto jarruttaisi, eihän tossa ole mitään järkeä että edellä menevä on jo minulle kylkinäkymänä niin auto jarruttaa? sen sijaan jos samasta risteyksestä auton kääntyy minun edestä tulo suuntaani niin auto ei tee mitään. eli antaako se ajaa kylkikolarin? mitä tuossa edes yritetään estää kun auto on jo poistunu edeltä?
VW Golf Variant 1,4TSI 110 kW DSG -17

o.b.

Saattaa olla tutkan suuntaus pielessä. Auto kyllä tottelee kaasua jos sitä painaa kun huomaa jonkun kääntyvän.

Mikey

Offtopiccina muistelen Mondeon adap.vakkaria...

Jos ennen tiukkaan mutkaan tuloa tiputit vakkarin jarrulla pois päältä, niin kesken mutkan takaisin otettuna vakkari ei lähtenyt keräämään vauhtia ennen kuin ratti oli taas suorassa. Mutta jos ajoit toisen auton perässä vakkari päällä mutkaan, niin heti kun seurattava hävisi tutkan näkyvistä, niin vakkari lähti ripeään kiihdytykseen vaikka ratti ei ollut suorassa...

KTN

Meillä on kaksi Golfia. Vanhemmassa tavallinen vakionopeussäädin vilkkuviiksessä, uudemmassa tuo mukautuva. Jos minulta kysytään, vanhempi voittaa 10-0. Se toimii aina, myös räntäsateella - kuljettaja päättää itse, koska vakkarin käyttö ei ole enää turvallista kelin vuoksi. Ja tuo vanhempi ei tee yhtään turhaa jarrutusta jonkun rampille erkanevan auton tähden. Ja jotenkin jopa käyttö on helpompaa, kun siihen on pidempään tottunut. Pyrin pitämään niin pitkän turvavälin, etten kaipaa mitään automaattia siihen enää säätämään. Ja muutenkin olen säätänyt etäisyyden uudemmassa minimiin turhien jarrutusten vähentämiseksi. Noi jutut voi olla ihan hienoja, jos ne toimii.

o.b.

Kyllä mielestäni ACC voittaa 6-1. Mikä ongelma? Jos vauhti hidastuu tarpeetta, painetaan kaasua.

Ainakin täällä kehä kolmosen sisäpuolella ihan toimiva systeemi.

heller

Lainaus käyttäjältä: watson - 04.06.23 - klo:13:38
Saako tuota hölmöyttä pois jotenkin, että kun ajan jonkun perässä keskimäisellä etäisyydellä ja auto kääntyy pois ettei oma auto jarruttaisi, eihän tossa ole mitään järkeä että edellä menevä on jo minulle kylkinäkymänä niin auto jarruttaa? sen sijaan jos samasta risteyksestä auton kääntyy minun edestä tulo suuntaani niin auto ei tee mitään. eli antaako se ajaa kylkikolarin? mitä tuossa edes yritetään estää kun auto on jo poistunu edeltä?
Autohan ei varmaan ole ihan varma onko edessä vain kevyt mutka, joten pitää etäisyyttä varotoimena. Hetki menee niin näissä tilanteissa painat huomaamattasi jo kaasua :)
Model 3 Highland
ex. Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini
ex. Golf 1.2TSI DSG Hailaini
ex. Passat 1.8T 3B Hailaini (tuonti)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy