Tulevia autoklassikoita

Aloittaja Elfa, 02.11.13 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.11.13 - klo:18:33
Entäs Citroën 2CV eli Rättäri, klassikko vaiko harrasteauto?

Mun mielestä klassikko, mutta makuasioitahan nämä ovat.

Ei Superbikaan klassikoksi muutu, vaikka sellainen liikenteestä löytyisikin 50 vuoden kuluttua. Ei auton kunnolla tai harrastuneisuudella ole mitään tekemistä sen kanssa onko se klassikko vai ei.

Janneh

Mikko83

Nyt kannattaa poimia talteen 80-luvun autoja joita saa vielä lähes ilmaiseksi. Veikkaan,että tulevia klassikoita on sianpää volvo (300-sarja) Mb w123, Golf/Jetta mk2, saab 99-900 yms yms.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

VAG!

Nissan GT-R on mun mielestä yksi nykyajan autoista missä on aineksia klassikoksi. Tällä hetkellä se on monien "automiesten" mielestä vain tekohengitetty riisikuppi, mutta mä uskon, että se nousee ajan myötä todelliseksi klassikoksi. Se on kuitenkin tällä hetkellä japskien näyte siitä, mitä he osaavat tehdä melko pienellä iskutilavuudella.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.11.13 - klo:18:41
Nissan GT-R on mun mielestä yksi nykyajan autoista missä on aineksia klassikoksi. Tällä hetkellä se on monien "automiesten" mielestä vain tekohengitetty riisikuppi, mutta mä uskon, että se nousee ajan myötä todelliseksi klassikoksi. Se on kuitenkin tällä hetkellä japskien näyte siitä, mitä he osaavat tehdä melko pienellä iskutilavuudella.

Kyllä, Zeta Datsun-Nissanit ovat tunnettuja klassikoita ja GT-R jatkaa varmasti sitä perinnettä.

Janneh

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.11.13 - klo:18:41
Nissan GT-R on mun mielestä yksi nykyajan autoista missä on aineksia klassikoksi.

Mutta vain jos ei ole viritetty, räpelletty ja raiskattu niinkuin nää kaikki tällähetkellä liikenteessä olevat muovilelut. Orginaali on varmasti hyvässä harrastajien arvossa

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.11.13 - klo:18:44
Kyllä, Zeta Datsun-Nissanit ovat tunnettuja klassikoita ja GT-R jatkaa varmasti sitä perinnettä.

Juuri näin.

GT-R on vielä sellainen auto, että siitä ei tajua mitään, ellei näe sellaista omin silmin. Se on nimittäin todella iso.

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 03.11.13 - klo:18:47
Mutta vain jos ei ole viritetty, räpelletty ja raiskattu niinkuin nää kaikki tällähetkellä liikenteessä olevat muovilelut. Orginaali on varmasti hyvässä harrastajien arvossa

Samat faktathan tähänkin pätee kuin muihinkin klassikoihin. Kaikki jälkituunaukset pilaavat klassikon kuin klassikon.

sambolo

On suprakin mun mielestä aika klassikko vaikka ois kui tuunattu :) Ja miks gtr verrataan zetoihin, eikä vanhoihi klassikko gtr:iin :P
http://www.wallpaper4me.com/images/wallpapers/oldschoolgtr-726133.jpeg nam!
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Peräkylän Pertti

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 03.11.13 - klo:18:39
Nyt kannattaa poimia talteen 80-luvun autoja joita saa vielä lähes ilmaiseksi.

Samaa mieltä!

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 03.11.13 - klo:13:45
Mikä Cayennestä tekisi klassikon? Minusta se on SUV muiden joukossa mitenkään muista poiketen. Ikävästi sanottuna Porschelle pakollinen paha pysyä pinnalla Jenkkien myyntitilastoilla.

Eikä pelkästään Jenkkien. Panamera ja Cayenne edustavan yli puolta Porschen myynnistä globaalisti. Cayennen lanseeraaminenhan pelasti Porschen, joten vaikka Cayenne ei puristeja varmasti miellytäkään ja siten klassikkostatus saattaa jäädä puuttumaan, ei mallin merkitystä Porschelle voi kiistää. Kun pienempi SUV Macan lanseerataan painottuu myynti entistä enemmän SUV-puolelle ja muutaman vuoden päästä voidaan varmaan jo myyntilukujen perusteella vähän ilkeästi sanoa Porschen olevan SUV-merkki.  ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Janneh

e34 M5

Tuli hankittua vastaava auto (ei kuvan auto) kesäautoksi ja siinä sivussa auton tekniikkaa palautellaa sille kuuluvalle tasolle. Vuosimalli on -89. Tämä malli oli viimeisin käsinkoottu M-malli.

Vanhemat papat voi pitää tätä vielä liian uutena mutta mulle tämä on se klassikkojen klassikko. Hinta tulee varmasti nousemaan lähivuosina

skriko

Tulisikohan mistään minulla olleista autoista klassikkoa.
Ford Puma
Ford Capri

Toyota Celica -90
Toyota Celica Turbo 4 WD -90
Toyota Celica -04
Toyota MR 2 -86
Toyota MR 2 -90

Honda Civic CRX -86
Honda Prelude -84
Honda Prelude 4 WS -88
Honda Prelude -92
Honda Prelude -98

Harvinaisipia näistä olivat muistaakseni MR 2:set. Uudempaa oli rekisteröity Suomeen 20 kpl. Vanhempaa hieman vähemmän.
Silloin ei  ollut tuontiautoja ulkomailta. Eka MR maksoi uutena 28 v. sitten 26 900 euroiksi muutettuna + Toim. kulut ja varusteet, jälkimmäinen 24 v. sitten Targana reilusti yli 34 000+ lisukkeet. Oli ne niin kovia rahoja tuolloin, että arvalla joita kiinnosti tuommoiset autot, oli niihin rahaa. Sitähän oli oikein julkkis, kun noilla ajeli kaupungilla.
Nyt jokainen kaduntallaaja saa melkein 50 000â,¬:n auton kun vetää nimen velkapaperiin.
Ehkä tuon klassikkomaisuuden voi pilata se nykyinen runsas tuonti.

jni

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.07.14 - klo:16:17
Oli ne niin kovia rahoja tuolloin, että arvalla joita kiinnosti tuommoiset autot, oli niihin rahaa. Sitähän oli oikein julkkis, kun noilla ajeli kaupungilla.
Nyt jokainen kaduntallaaja saa melkein 50 000â,¬:n auton kun vetää nimen velkapaperiin.

On se hyvä että sinulla oli rahaa. Kannattaisiko mennä kuitenkin vaikka mersuforumille kehumaan rahojaan. Siellä ei velkavetoisen auton omistajia liiku.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Arcca

Tuosta Skrikon listasta, kyllä varmaan jotkut.

Esimerkiksi eikös Ford Capri jo olekin sellainen. Honda CRX on hyvä kandidaatti.

Sen sijaan Pumasta en usko olevan klassikoksi, se on aika käppänä, kuin kutistettu Cougar.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: jni - 29.07.14 - klo:17:09
On se hyvä että sinulla oli rahaa. Kannattaisiko mennä kuitenkin vaikka mersuforumille kehumaan rahojaan. Siellä ei velkavetoisen auton omistajia liiku.

Tarkoitukseni ei ollut kehua sillä, että minulla oli reilun parinkymmenen vanhana rahaa. Vaan tuoda esiin sitä, että kun nuo autot olivat niin kalliita, että harvalla joita kyseiset autot kiinnostivat ( nuoret ) oli noihin rahaa, niin siksi ne olivat silloin niin harvinaisia.
Luulenpa, että mersuforumilla liikkuu yhtä paljon velkavetoisten autojen haltioita kuin muillakin forumeilla.

Janneh

Sori tietämättömyyteni, mutta mitä Honda CRX on tehnyt tullakseen klassikoksi  ;D

audioman

Alunperin tässä kai haettiin 200-luvun autoja, mutta jos vähän vanhematkin kelpaavat niin näissä on mielestäni klassikkoainesta: Saab 900 Cabriolet ja Saab 900 turbo 3-ovisena. Vanhempana mallina (ei GM).
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 30.07.14 - klo:01:22
Sori tietämättömyyteni, mutta mitä Honda CRX on tehnyt tullakseen klassikoksi  ;D

Se oli minun nuoruudessani ärhäkkä pikkusportti linjakkaalla ulkonäöllä, ja siihen aikaan semmoisia muita ei juuri vastaavia ollut. Nyt joku tempasee tietty jonkun, Golf GTI toki, mutta silti tuosta CRXstä jäi joku henkilökohtainen ajatus että tuossa on sitä jotakin.
Edit. Siis itsellä sitä ei ollut, ihailin muiden omia joten voi se ihan rämäkin olla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 30.07.14 - klo:17:59
Se oli minun nuoruudessani ärhäkkä pikkusportti linjakkaalla ulkonäöllä, ja siihen aikaan semmoisia muita ei juuri vastaavia ollut. Nyt joku tempasee tietty jonkun, Golf GTI toki, mutta silti tuosta CRXstä jäi joku henkilökohtainen ajatus että tuossa on sitä jotakin.
Edit. Siis itsellä sitä ei ollut, ihailin muiden omia joten voi se ihan rämäkin olla.

Mulla oli Met. musta 1,5 100 hv koneella. Kova oli kiihtymään, kun oli niin kevyt. Musta oli harvinaisuus, Suomessa vain kourallinen. Valkoisia ja punaisia oli muutama kymmenen firmalla. Sitten -88 tuli se uusi kori 130 hv ja myöhemmin kun tuli katti, niin tehot putosivat 124:ään.  Niitäkin oli firmalla kolmisenkymmentä. Enpä tarkkaan muista enää lukuja, mutta oli mustaa, punaista, valkoista ja hopea yksi.
Tuo vanhakoppainen oli hieno. Nythän se tietysti näyttää aika hirveältä, kun aikaa on kulunut yli 30 vuotta.
Kyllähän niitä on rakenneltuna paljon ollut myynnissä, entisöitynä ei niinkään.

Loungeliner

Cayman

Tulisikohan mistään minulla olleista autoista klassikkoa.
Ford Puma
Ford Capri

Toyota Celica -90
Toyota Celica Turbo 4 WD -90
Toyota Celica -04
Toyota MR 2 -86
Toyota MR 2 -90

Honda Civic CRX -86
Honda Prelude -84
Honda Prelude 4 WS -88
Honda Prelude -92
Honda Prelude -98

Vakuuttava lista,kun tosiaan miettii millainen autokanta Suomessa tuohon aikaan oli.
Itsellä oli kanssa liki ettei ensimmäiseksi autoksi tullut juuri  ykköskoppainen Crx,en muista mihin kauppa kariutui ja ostin sitten 205 Gti,joka nykyisin  luetaan Klassikoksi. Myös -90 luvulla omistamani Delta HF Integrale olisi mukava vielä löytää tallista.
ID.3 Business
Golf VIII

skriko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 31.07.14 - klo:08:59
Vakuuttava lista,kun tosiaan miettii millainen autokanta Suomessa tuohon aikaan oli.
Itsellä oli kanssa liki ettei ensimmäiseksi autoksi tullut juuri  ykköskoppainen Crx,en muista mihin kauppa kariutui ja ostin sitten 205 Gti,joka nykyisin  luetaan Klassikoksi. Myös -90 luvulla omistamani Delta HF Integrale olisi mukava vielä löytää tallista.

Sattuisitko enää muistamaan mistä tai kenen kanssa yritit vääntää kauppaa vanhimmasta CRX:stä? Myin noita tosiaan 30 kpl käytettynä vuosina 1986-1995 ( suunnilleen ). Parisataa tuota mallia -84-86 myytiin Suomeen uutena.

JarnoF

Citroën C6. Tuotantomääräkin jäi niin pieneksi, että museoiässä nuo voivat olla jo aika vaikeita löydettäviä. Kannattaa ostaa nyt. ;)

Cayman

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.07.14 - klo:17:02
Sattuisitko enää muistamaan mistä tai kenen kanssa yritit vääntää kauppaa vanhimmasta CRX:stä? Myin noita tosiaan 30 kpl käytettynä vuosina 1986-1995 ( suunnilleen ). Parisataa tuota mallia -84-86 myytiin Suomeen uutena.

Kyseessä oli punainen yksilö,joka oli myynnissä yksityishenkilöllä Ulvilassa,nimeä en enää muista.
ID.3 Business
Golf VIII

skriko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.08.14 - klo:19:56
Kyseessä oli punainen yksilö,joka oli myynnissä yksityishenkilöllä Ulvilassa,nimeä en enää muista.

Joo, en ollut minä. Myin Ulvilaan 1986 mallin mustan.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.08.14 - klo:22:13
Joo, en ollut minä. Myin Ulvilaan 1986 mallin mustan.

Nytkun sanoit niin olisko se sittenkin ollut musta,voi olla että sekoitin punaiseen Lasiperä Civikkiin josta kanssa kävin kauppaa kyseiseen aikaan -90 luvun alussa.Isä ja poika sitä Crx:ää myi ja isä oli invalidi.
On sinulla muuten melkoinen muisti  :)

Niin ja sukulaismies osti uuden Mk2 Crx:n punaisen,oli joko -88 tai -89,piti sitä ainakin 2000-luvun alkuun asti!
ID.3 Business
Golf VIII

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Audis - 02.08.14 - klo:09:33

On sinulla muuten melkoinen muisti  :)

Myyntimies.
Sen olen huomannut, että hyvät myyntimiehet muistaa ihmisetkin eli asiakkaat käsittämättömän hyvin, sen takia asiakkaat heistä tykkääkin ja myynti käy.
Sorry OT.

audioman

Eka MR maksoi uutena 28 v. sitten 26 900 euroiksi muutettuna + Toim. kulut ja varusteet, jälkimmäinen 24 v. sitten Targana reilusti yli 34 000+ lisukkeet. Oli ne niin kovia rahoja tuolloin, että arvalla joita kiinnosti tuommoiset autot, oli niihin rahaa. Sitähän oli oikein julkkis, kun noilla ajeli kaupungilla.
Ehkä tuon klassikkomaisuuden voi pilata se nykyinen runsas tuonti.
TM:n autotietotaulukon mukaan MR 2 maksoi v. 1986 148870 mk = 25 020 â,¬. Kuluttajahontaindeksi 1/1986 = 999p, 1/2014 = 1900 p. Tuosta kun lasketaan hinta nykyrahassa, niin saadaan 25 020 â,¬ * 1900/999 = 47 585 â,¬. Tuolla hinnalla sai 1,6 litraisella 124 hv moottorilla varustetun Toyota MR2:n ilman lisävarusteita. Nyt samalla hinnalla saa esimerkiksi Audi TT Coupen perusversion (1.8T 160 hv), jossa on kyllä jo jonkin verran varusteitakin.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

skriko

Lainaus käyttäjältä: audioman - 02.08.14 - klo:15:21
TM:n autotietotaulukon mukaan MR 2 maksoi v. 1986 148870 mk = 25 020 â,¬. Kuluttajahontaindeksi 1/1986 = 999p, 1/2014 = 1900 p. Tuosta kun lasketaan hinta nykyrahassa, niin saadaan 25 020 â,¬ * 1900/999 = 47 585 â,¬. Tuolla hinnalla sai 1,6 litraisella 124 hv moottorilla varustetun Toyota MR2:n ilman lisävarusteita. Nyt samalla hinnalla saa esimerkiksi Audi TT Coupen perusversion (1.8T 160 hv), jossa on kyllä jo jonkin verran varusteitakin.

Nousi se hinta jossain vaiheessa ja oli 159 900 markkaa. Jos verrataan kuluttajaindeksin sijaan palkkatasoon. Niin taitaapi 28 vuotta nostanut palkkoja huomattavasti enemmän kuin tuplaten. Jolloin työtä sai tehdä aika paljon kauemmin tuolloin auton hintaan. Olisi kiva kuulla sellaiselta joka muistaa, mitä sai palkkaa 1986 ja mitä nyt saa vastaavasta työstä.
Itse en voi sitä kertoa, kun nykyäänhän autoilla ei tienaa kun murto-osan siitä mitä taannoin.

mol

Tuolla on aika kätevä vertailla vanhoja hintoja nykyisiin, oletan että pitää melko hyvin paikkansakin.

http://apps.rahamuseo.fi/rahanarvolaskin#FIN

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy