Porsche 911/964

Aloittaja ePa, 26.10.13 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.10.13 - klo:18:51
Niin se vaan on, että 911 tai possu on aika monen haave pikkupojasta lähtien, sukupolvesta toiseen.

Näin oli myös itselläni:)

+1

Jossain vielä tallessa vanhat paperikuvat kun aikoinaan 7-8 vuotiaana Turussa oli torin reunalla Porsche näyttely. Siinä allekirjoittanut patsastelee ekat raybanit (mallia keke pilot) silmillä naama hymyssä punaisen 911 Carreran vieressä..

Ehkä vielä joskus omassa tallissa!

//Juha

Sent from my iPad using Tapatalk HD

ePa

RoccoScientist

^Vähän OT, mutta tuohon liittyen vastaus on pitkään voinut olla kyllä. Hondalla oli NSX, Toyotalla Supra, Nissanilla Skyline, Mitsubishilla Evo, Subarulla Impreza jne. Autohulluthan joka tapauksessa usein haaveilevat useammasta autosta, omallekin listalle mahtuu kymmeniä autoja, joista osa on täysin saavuttamattomissa ja osa ihan mahdollisuuksien rajoissa. Porsche on toki tästäkin huolimatta hyvä valinta ja 911 on ikoni myös monen muunkin kuin autohullujen silmissä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

vorkki

Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

manni

Uusikaupunki

ntix

Onnittelut hienosta hankinnasta! Tämä on yksi niistä automalleista, joka ei vanhene.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8831.0
Audi 100 Avant 2,2 Turbo Quattro 1988

ex - http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12726.0

ja monta muuta kulkinetta

ePa

Muutamia ajatuksia on ehtinyt mieleen jo tulla ennen kuin olen autolla kunnolla edes ajanut.

Kabiiniin pitäisi saada kuppipenkki ja jykevämmät vyöt. Ja jos laittaa 4/5/6 - piste vyöt niin sitten pitäis melkein olla kaaretkin. Muutamassa kupissa olenkin jo istunut, mutta paha mennä sanomaan mikä on hyvä. Recaro PP näyttää asentuvan suht koht kivuttomasti, mutta kuulemma pituuteni on rajoittava tekijä tälle penkille. Jossakin pitäisi päästä kokeilemaan XL versiota tuosta penkistä.

Vyö mallejakin on vaikka kuinka paljon enkä osaa sanoa mikä niistä olisi ns riittävän hyvä. Minkäköhän merkkisiä vöitä noissa on ollut tehtaalta lähtiessä? Uudemmissa näyttää olevan Schroth:n vyöt. Ajatuksena on laittaa vöille silmukat joihin ne saa tarvittaessa kiinni pikalukoilla. Eli siviiliajossa vyöt on kotona varastossa ja sitten ratahommissa laitetaan kiinni. Kaaret onkin sitten jo selvä merkki että (ainakin yrittää) ajaa kovaa. Ehkä tässä vaiheessa hiukan yliampuvat...

Millainen hylsy pitää olla BBS kehäpulttien kiristykseen? Onko se normaali hylsy vai joku verispesiaali jota ei myönnetä kuin valtuutetuille huolloille tms?

nikob

Iso peukku 911, todella upea auto tämmöinen  8).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

VAG!

Lainaus käyttäjältä: ePa - 08.11.13 - klo:09:25
Kabiiniin pitäisi saada kuppipenkki ja jykevämmät vyöt. Ja jos laittaa 4/5/6 - piste vyöt niin sitten pitäis melkein olla kaaretkin.

Vyö mallejakin on vaikka kuinka paljon enkä osaa sanoa mikä niistä olisi ns riittävän hyvä.

Jumankauta mä oon kade. Mäkin haluaisin etsiä vastauksia tuollaisiin ongelmiin :D

ePa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 08.11.13 - klo:10:13
Jumankauta mä oon kade. Mäkin haluaisin etsiä vastauksia tuollaisiin ongelmiin :D

On niitä muitakin ongelmia, mutta näihin on vaan niin mukava tuhrata aikaa ja lykätä keskittymistä oikeisiin ongelmiin.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 08.11.13 - klo:10:13

Ei muuta kuin etsimään! Tuskin ePa pistää vastaan jos autat ;-)

Mutta joo, on tuo kyllä AUTO.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 08.11.13 - klo:13:07
Tuskin ePa pistää vastaan jos autat ;-)

Mä olisin varsin tyytyväinen mies, jos voisin alkaa neuvomaan ePaa vaikka näin:

"Joo, mä asensin omaan Porscheeni...."

8)

ePa

Perinnepäivän kunniaksi puuhastelin vähän aikaa tallissa.

Tuli sipastua vanteiden kehät AG metal polish:lla ja yritin ottaa jopa kuviakin, mutta eipä ne onnistuneet. Silmillä muutoksen huomasi ja hymy tuli kasvoille. Nyt kehät kiiltää! Keskiosia en uskaltanut sipistellä ja hyviä ehdotuksia otetaankin vastaan kuinka noita E88 kiekkoja kannattaisi kohdella. Eikai tuo magnesiumi välitä millä sitä kiillottaa? Samoilla tulilla tuli putsattua takavalojen takaa möhnät pois ja puunattua etupellin alta muoviosia.

Enkä voinut vastustaa kiusausta käynnistää autoa ja nauttia murinoista. Nyt voi sitten pitkin talvea kuunnella käynnistysääniä.

http://youtu.be/bPbzxBMri3I

fourvalve

Magnesium kannattaa aina suojata kunnolla ja tarkistaa ettei siinä ole murtumia. Varsinkin vanhemmiten aika tekee tehtävänsä näihin magnesium vanteisiin.
BMW z4 3.0i roadster

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: monster - 26.10.13 - klo:20:13
Mahtava peli! Foorumin perusjamppa ei voi tälläistä ostaa kun kuluttaa enemmän kuin 1.2TSI ja on yli vuoden vanha. Toiset on automiehiä - toiset ei  :o

;D ;D ;D

Mutta asiaan. On ihan helekkarin hieno Porsche! Ja aito porsas,kun on takana boxer-moottori  8)
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Jycke

Onnittelut täältäkin :) Porsche on aina ollut sellainen haave joka toivon mukaan toteutuu jonain päivänä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy