Jälkiasennettu keskuslukon kauko-ohjaus

Aloittaja Yippo, 25.10.13 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

Yippo

Ostin pari viikkoa sitten -06 Polon, jossa on keskuslukko, mutta ei kauko-ohjausta. Kuskin oven lukkopesä on vähän heikossa happessa ja peräluukun totaalisen jumissa. Lueskelin Polon käyttökokemussivuilta että tahtoo olla lukot jäässä useasti ja tuli sitten mieleen etä jos laittais kauko-ohjauksen. Ja kun vähän surffaili, niin löytyi tällainen: http://www.rime.fi/tutustumishinta-ke65-kaukoohjattu-keskuslukitus-audi-skoda-seat-p-1235.html

Ja foorumilta en haulla aiheesta löytänyt keskustelua.

Vankka

Ei maha olla niin yksinkertaista asentaa autohin, missä on CAN-väylä. Noh eeni vei ite asentelin omaan koirankoppiin siinä on se ikihana painepumppu perskontissa. Sieltä vain kaivo oikeat signaalit ja laitto k-ohjauksen purkin väliin. 15min homma
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Yippo

No enpä tullut tuota väyläasiaa ajatelleeksi ollenkaan. Noh, tilattu jo ja ilmeisesti tulossakin jo postissa. Katotaan mitä siitä tulee.

Vankka

Eipä nuissa taidakkaan olla CAN-väylällä ohjattua keskaria? Koitin kaivaa kytkiksiä, mutta eipä niitä löytynyt.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

ConD

Nuo polpottimet on vähä kummia. Vakkaria ohjataan keskuselektroniikan kautta, eikä minkää rattiakselin tai ECU:n kautta. Lie sitte tuota keskuslukkoaki ajetaan airbägillä tai ABS:llä :P

Eli uutta matoa koukkuun vaa Vankka ELSA:n kera. :D
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Yippo

Joo, ja tuo yksilö taitaa muutenkin olla vähän erikoinen, kun on se nyt ainakin kerran siis kolaroitu -> lunastettu -> korjattu, mutta juuri tuo vakkari ja esim ajovalojen kytkin kielii siitä että tuota on "tuunattu" epäonnistuneesti. Olis kyllä bonusta ja plussaa jos ton vakkarin sais käyttöön. Raportoin miten tuon kauko-ohjauksen kanssa käy kuhan se tulee ja on aikaa asennella (varmaan suraavana viikonloppuna).

Vankka

Lainaus käyttäjältä: ConD - 28.10.13 - klo:13:12
Nuo polpottimet on vähä kummia. Vakkaria ohjataan keskuselektroniikan kautta, eikä minkää rattiakselin tai ECU:n kautta. Lie sitte tuota keskuslukkoaki ajetaan airbägillä tai ABS:llä :P

Eli uutta matoa koukkuun vaa Vankka ELSA:n kera. :D
Koukut loppu ja madot karkas housuihin... Kyllä siellä hakua tuli käyteltyä sun muuta, mutta ei niin ei ei tullu särkiä!
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Höylä

Ovesta "pahvit" auki ja ohjaa kauko-ohjausboxilla keskuslukon ohjauskarvoista alkuperäistä keskulukkoa niin onnistuu. Jos keskuslukkoa voi ohjata myös peräkontin lukolla niin boxin voi asentaa sinnekkin kunhan vetää vaan virrat.

Vankka

#8
Lainaus käyttäjältä: Vankka - 28.10.13 - klo:13:32
Koukut loppu ja madot karkas housuihin... Kyllä siellä hakua tuli käyteltyä sun muuta, mutta ei niin ei ei tullu särkiä!

No päntele.. Eihän sitä passannu luovuttaa ja löytyhän sieltä jottaki. Toivottavasti tästä kuvasta on apuva!

EDIT: Jos tuota kuva äkkiseltään tulkitsis niin tuon sinivalkosen johdossa on jännite ja kun se tippuu 0 kun avainta kääntää ts. se maadottuu. Eli tuo J393 loota kuskin jalkatiloista esiin ja tuota mittaileen tuota johdon jännitettä kun kääntää avainta lukossa.

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Yippo

Paketti tuli. Harvinaisen epäselkeät asennusohjeet, mutta tässäkin mainitaan sinivalkoinen johto. Asennukseen pitäis olla 180 ohmin vastus, jota ei tainnut kyllä pakkauksessa olla mukana eli ei sitten asenneta tänä viikonloppuna. Kirosana.

Yippo

No nyt ehdin asennushommiin ja ongelmaksi tuli virran saanti kauko-ohjauksen boksille. On niin hyvin kääritty kaikki niputkuskin jalkatilassa ettei sieltä taho löytyä. Sulaketaulukin on sen verran hankalasti ettei sen takapuollelle pääse kovin helpolla. Radiolta mittailun jännitteitä, mutta ei tuntunut jännitettä löytyvän sieltä mistä oletti, yhestä johosta löytyi 11.8V, mutta oli sen verran ohkanen piuha että uskaltaako siihen kytkeä. Eipä tuo boksi taida kyllä kovasti virtaa ottaa.

Yippo

Sulaketaululta löytykin aika helposti virta ja boksi toimii, mutta en vielä löytänyt tuota oikeaa sinivalkoista piuhaa. Jostain syystä radio vaan lakkasi toimimasta räpeltämisen ohessa. Se oli irti kun kattelin virtaa radion takaa. Sulakkeet on ehjät, kokeilin jo kahdella eri johtosarjalla ja toisella radiollakin.

Yippo

Ja sitä piti kysyä että meneekö tuo sinivalkoinen johtomahdollisesti XS1 tai XP1 (ei muista kumpi) liittimen 3 pinniin?

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 10.11.13 - klo:15:40
Ja sitä piti kysyä että meneekö tuo sinivalkoinen johtomahdollisesti XS1 tai XP1 (ei muista kumpi) liittimen 3 pinniin?

Tuo sin/valk menee jonkun 21 (A-pilari)  pinnisen liittimen nastan 11 läpi T21/11 ja mukavuus pokislla on 26 pinninen ja siellä liitin n. T26/6.

Vaistailen tänne tuosta radiostakin. Jos kuvia oikein tulkkasin niin sinne pitäs tulla CAN-väylä mikä tarkoittaa sitä ettei sinne tule normaalia herätettä alkujaan. En osaa tarkemmin sanoa kun en soittimen kytkentöjä tiedä saati auton todellista mallivuotta jne..
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 11.11.13 - klo:16:05
Tuo sin/valk menee jonkun 21 (A-pilari)  pinnisen liittimen nastan 11 läpi T21/11 ja mukavuus pokislla on 26 pinninen ja siellä liitin n. T26/6.

Vaistailen tänne tuosta radiostakin. Jos kuvia oikein tulkkasin niin sinne pitäs tulla CAN-väylä mikä tarkoittaa sitä ettei sinne tule normaalia herätettä alkujaan. En osaa tarkemmin sanoa kun en soittimen kytkentöjä tiedä saati auton todellista mallivuotta jne..
Näyttää tuonne radiolle tulevan ihan normi herätekki ihme saikkina tuo Polotin.

Enäänkö ei voi muokata viestiä ollenkaan?!
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Yippo

No sitä minä kans ihmettelin ettei voi viestejä muokata, siks tuli monta peräkkäin. Auto on 2006. Unohin taas tarkistaa onko se XS vai XP, mutta väittäisin  että oli XS ja tosiaan sen 3 pinniin tuli sinivalkonen johto, mutta ei ilmeisesti ole tuo. Nyt on muutama päivä semmosta härdelliä (pitäis väitellä) ettei ehi auton kans painia, mutta pitää viikonloppuna taas hommia jatkaa ja ettiä tuo oikea sinivalkonen piuha.

Ja se kun ratkeaa niin sitten on vielä tuo vakkariongelma. Sieltä on kokonaan yks liitin hukassa ja piuhat katkottu.

Yippo

Ossaako joku arvata mistä tuo mukavuuspoksi löytyy josko ehtis huomenna/ylihuomenna taas auton saloihin perehtyä.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 23.11.13 - klo:00:18
Ossaako joku arvata mistä tuo mukavuuspoksi löytyy josko ehtis huomenna/ylihuomenna taas auton saloihin perehtyä.
Vastaus löytyy tästä ketjusta :D

edit:
Tai sit ei. Se on yllä olevasta kuvasta joku nuista lootista kuskin jalkatilassa.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Yippo

Joo, onhan se tos kuvas, mutta eipä paljon toi kuva valaise :-) Yritetään ettiä jos vaan ehtis auton kimppuun.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 23.11.13 - klo:17:46
Joo, onhan se tos kuvas, mutta eipä paljon toi kuva valaise :-) Yritetään ettiä jos vaan ehtis auton kimppuun.

Aarrekartta!
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Yippo

No siinähän on varsin selkeä kuva. Eiköhän tuon avulla jo oikeille jäljille päästä. Kiitos.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 24.11.13 - klo:16:33
No siinähän on varsin selkeä kuva. Eiköhän tuon avulla jo oikeille jäljille päästä. Kiitos.
Ollos hyvä vain. Olipa ihmeellisesti värit kääntyny tuossa kuvassa. Vai bugittiko mun kone.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Yippo

Noniin, yhet lumet tullu ja sulanut ja tänään sain viimeisteltyä tuon kauko-ohjauksen asennuksen. Boksi oli siellä missä kuva näytti ja sinne meni sininen piuha valkoisella raidalla joka ohjaa keskuslukkoa.

Tohon yllämainittuun toiseen ongelmaan eli vakkariin toiminnan estää se että piuhat on ilmeisesti poikki. Pörhöltä ei saa piuhasarjaa eikä edes koko vakkaria. Sen enempää en oo asiaan perehtynyt ja siihen se taitaa jäädäkin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy