Öljykorkki vaaleassa mönjässä?

Aloittaja Georges Bar, 22.10.13 - klo:13:44

« edellinen - seuraava »

Georges Bar

Tälläinen yleiskysymys koskien kaikkia autoja, eli  jos öljykorkin alta korkki on vaaleassa mönjässä niin onko aina kysymyksessä kannentiivisteen meno ja vaikka itse öljy näyttää mittatikussa ihan itseltään eli ei ole väri vaalentunut? Vai voiko sitä kertyä kylmällä ajaessa hyvin lyhyitä matkoja?

MrBurns

Tommonen Seatissa oli viime talven. Majoneesia riitti. Taitaa olla ihan noitten koneitten huohotuspuolen omituisuuksia.
https://www.dropbox.com/s/9zs9ifxt0866jg6/857.JPG
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

dosetti

Ei ole aina kannentiiviste. Kosteus tekee juuri tuollaista ajettaessa lyhyitä matkoja, jolloin se öljyssä oleva kosteus ei pääse haihtumaan sieltä seasta ja muodostuu kermakahvin väristä möhnää korkkiin.

osviitan

Ex- autoni, Passat vm.2007 oli 2.0TFSI ja keräsi tuota mönjää oikein kunnolla sinne korkkiin ja pelästyin myös. On kuulemma normaalia ja se poistui, kun ajoin todella pitkän matkan, eli kone vaan lämpeni kunnolla.
Ja ongelma oli vain välillä marraskuu-> maaliskuu, eli talvikuukaudet. Kesäisin ihan puhdas.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: osviitan - 22.10.13 - klo:14:36
Ex- autoni, Passat vm.2007 oli 2.0TFSI ja keräsi tuota mönjää oikein kunnolla sinne korkkiin ja pelästyin myös. On kuulemma normaalia ja se poistui, kun ajoin todella pitkän matkan, eli kone vaan lämpeni kunnolla.
Ja ongelma oli vain välillä marraskuu-> maaliskuu, eli talvikuukaudet. Kesäisin ihan puhdas.

Aika jännä juttu. Passat 2.0FSI ei ole tuollaista tehnyt.

los los

Faijan kupla teki tuota jo 60 luvulla.

Mike Holder

2.0TFSI Golfin nokalla teki tuota samaa, kun talviaikaan lyhempiä matkoja ajeli.

ML1

Ihan normaalia kondesniokosteutta ja "häviää" hetkeksi, palaa jos ajelee taas lyhyitä matkoja, jos ajelee pidemmän lenkin niin että kone ja öljy pääsee lämpeämään oikeasti.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Joonasaa

Itsekin mietein juuri yksi päivä, kun octaviassa sama juttu. ihan hyvä tietää ettei ole ainoa. :) Meilläkin ajetaan yleensä se 2-5min ja sammutetaan auto.
Octavia mk1 1.8 20V

Poni

Lainaus käyttäjältä: Joonasaa - 26.12.13 - klo:14:43
Itsekin mietein juuri yksi päivä, kun octaviassa sama juttu. ihan hyvä tietää ettei ole ainoa. :) Meilläkin ajetaan yleensä se 2-5min ja sammutetaan auto.
Eihän mikään auto kestä tuota menoa. Tai ainakan ennen kestänyt.
Eräs tuttuni ajoi 405 MI16 Pökötillä alle kahden kilometrin matkaa töihin ja takaisin.
Sitten ihmetteli kovasti, kun peli pätki ja kakoi.
Kyllä auto pitää edes toisinaan lämpimäksi ajaa.
Luulisi, että tuosta jo akkukin kuolee alta kuukauden.

TDiih

Jos ajomatka on reilusti alle 10km niin oma bensa/diesel-auto ei ole järkevä valinta. Nokkapeitto helpottaa hieman ongelmaa, mutta ei sekään ihmeisiin pysty.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

dosetti

Lainaus käyttäjältä: Poni - 26.12.13 - klo:15:04
Eihän mikään auto kestä tuota menoa.
Kyllä auto pitää edes toisinaan lämpimäksi ajaa.
Luulisi, että tuosta jo akkukin kuolee alta kuukauden.

+1

Joonasaa

No joo, oli ehkä vähän kärjistettyä. :) Kyllä ajetaan välillä (ja aika useinkin) pidempiäkin matkoja. Välillä vaan tulee mieleen kun tuohon lähikauppaan ajaa, että ei taida auto tykätä hyvää.
Octavia mk1 1.8 20V

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy